بلوک پوکه ای یا بلوک ماسه ای

بلوک پوکه ای یا بلوک سبک پوکه ای به بلوکی گفته می شود که در تولید آن، تنها از افزودنی پوکه معدنی استفاده شده است. کارخانه بلوک سبک پوکه ای برای این که سود دهی مناسبی داشته باشد، باید در نزدیکی معادن پوکه احداث گردد تا بتواند پوکه مرغوب دانه ای یا عدسی را خرید کند و بلوک پوکه معدنی مرغوب از آن تولید کند.

کارخانه هایی که در شهرهای غیر از استان آذربایجان شرقی هستند، 90 درصد یا بیشتر نمی توانند بلوک پوکه استاندارد را تولید و به فروش برسانند، چون پوکه مرغوب با این حجم بالا از صادرات پوکه معدنی، بعید است که به دست آنها برسد. پس اگر این محصول را انتخاب کرده اید مراقب باشید که به جای بلوک پوکه ای سبک، بلوک پوکه-ماسه را تحویل نگیرید.

نگران نباشید به کمک این مطلب، به راحتی فرق بلوک پوکه اصل با بلوک متخلخل ماسه ای را خواهید فهمید. همراه ما تا انتهای مقاله باشید.

 بلوک پوکه ای چیست؟

بلوک-پوکه-ای-چیست

بلوک پوکه ای در مواد تشکیل دهنده خود از دانه های پوکه معدنی خرد شده به جای ماسه سنگ استفاده کرده است و در استفاده از آن محدودیت خاصی وجود ندارد. از بلوک‌ سبک پوکه تبریز در هر جای ساختمان (حصار کشی، تیغه چینی و در سقف ساختمان به همراه تیرچه و بلوک) می توان استفاده کرد. همچنین در تیغه های داخلی ساختمان، در دیوارهای اصلی بنا و در سقف ساختمانها نیز این نوع بلوک ها به کار گرفته می شوند.

طبق بررسی های انجام شده بلوک پومیس یا همان بلوک پوکه ای سبک وزن کمتری نسبت به انواع سایر بلوک ها دارد. هر سانتی‌متر مکعب از پوکه معدنی فقط 0.25 گرم وزن دارد. وزن پایین بلوک‌های پومیس به حدی است که می‌توان در نقش های گوناگون بهره‌گیری کرد.

انواع مختلف بلوک پوکه معدنی از جمله بلوک 10 سانت، 15 سانتی و 20 سانتی سبک در کارخانه های تبریز تولید میشود که نمونه های آنها در سایر شهرها کمتر دیده می شود. قیمت های این سایز از بلوک ها در لینک های زیر قابل مشاهده هستند.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

بلوک پوکه معدنی

ویژگی های مثبت بسیار زیاد بلوک پوکه معدنی، دلیل بهره‌گیری فرآوان آن در صنعت ساختمان سازی شده است. با توجه به مشخصات فنی پوکه معدنی می توان فهمید که وزن کم پوکه مهمترین دلیل محبوبیت بلوک پوکه معدنی شده است. پوکه معدنی ویژگی‌های دیگری هم دارد که بلوک فرآوری شده با آن را متمایز می کند. بلوک سبک تولید شده از پوکه، وزن کم، ابعاد بزرگتر، عایق بالا و شکل استانداردتری نسبت به بلوک سیمانی که با ماسه تولید شده است را دارد.

مزایا و معایب بلوک پوکه ای سبک

بلوک پوکه ای سبک آلوکا

1-مزیت اصلی با دیدن این دیوار پیداست، مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید. این یک نمونه دیوارچینی با بلوک پوکه معدنی آلوکا است که توسط یکی از مشتریان عزیز برای قدر دانی ارسال شده است. بلوک ها کاملا تراز و منظم و با سط صاف به هم چفت شده و چیده شده اند. از دید فرد معمولی و غیر کارشناسی هم این دیوار زیباست…

2-بلوک پوکه ای سبک یا پومیس، نسبت حجم به وزن بالاتری نسبت به بلوک سیمانی سنگین دارد. میزان تخلخل آنها با پوکه بین ۶۴ درصد تا ۸۵ درصد متغیر است. میزان تخلخل بالا، اصلی ترین علت به کارگیری پوکه معدنی برای شیب بندی فضای درونی ساختمان باشد. از طرفی مقاومت بلوک‌ پوکه ای بالا است. پس به کارگیری آن در حجم وسیع ساخت و ساز باعث کاهش چشمگیر وزن سازه ها می شود.

قیمت بلوک چفتی

3-پوکه معدنی بعد از خروج از دهانه آتشفشان و از دست دادن دی اکسید کربن، تبدیل به یک سنگ متخلخل سیاه رنگ یا حتی سفید رنگ می‌شود. پس پوکه معدنی و به مراتب بلوک تولید شده از آن وزن بسیار پایینی دارد. طبق بررسی ها به دلیل قرار گرفتن مواد مذاب در داخل آتشفشان تحت درجه حرارت بسیار بالا، همه مواد سوختنی آنها از بین می‌رود و تنها ترکیباتی نسوز باقی می مانند. این ترکیبات به محصولات تشکیل شده از آن نیز انتقال داده می‌شوند. به همین دلیل، استفاده از بلوک تبریز به معنی به کار بردن یک بلوک مقاوم در برابر حرارت و آتش‌سوزی است.

4-همانطور که پیداست دیوار ساخته شده با بلوک‌ پوکه معدنی می‌تواند ساعت ها حرارت مستقیم با شدت زیاد را تحمل کند، پس بلوک تبریز که از پوکه معدنی ساخته شده است عایق صوت و گرما است. قرار گرفتن هوای آزاد در ساختار بلوک‌های متخلخل به معنی بالا بردن مقاومت آنها در برابر انتقال حرارت است. همین وضعیت در مورد رسانایی صوتی نیز صدق می کند و هوا به عنوان یک رسانای ضعیف عمل می‌کند.

5-استفاده از بلوک پوکه به دلیل ایجاد عایق مناسب برای صوت و گرما، نیاز به عایق اضافی دیگر را کاملا بی معنی کرده است. پس با استفاده از محصولات پومیسی، هزینه عایق سازی ساختمان کاهش و حجم دیواره قابل کنترل است.

بلوک ماسه ای سبک

بلوک ماسه ای سبک به معنای واقعی، وجود ندارد! یعنی چه؟! ماسه چون دانه سنگینی است پس در هر محصولی به کار گرفته شود آن را سنگین خواهد کرد، پس وقتی صحبت از بلوک ماسه ای سبک می کنیم احتمالا منظورمان بلوکی است که از ترکیب ماسه با یک سبک دانه مثل پوکه یا ماده افزودنی دیگر ساخته شده است، یعنی یک بلوک ترکیبی است.

بلوک ماسه ای سبک بیشتر مناسب حصارکسی است و انسجام لازم برای ساخت و ساز ساختمان ها را ندارد، برای ساختمان ها عموما مهندسین و سازمان های نظارتی بلوک سبک پوکه یا لیکا و یا هبلکس را توصیه و تایید می کنند.

قیمت بلوک ماسه ای

قیمت بلوک ماسه ای کمی ارزانتر از قیمت بلوک پوکه ای است، و در رنج قیمت 8000 تا 14000 تومان می باشد. بلوک ماسه ای ابعاد کوچکتر برای تیغه چینی ندارد و عموما در سایزهای 30، 20 و به ندرت 15 سانتی تولید می گردد، به همین خاطر برای ساختمان گزینه مناسبی نیست، زیرا که باعث اتلاف فضای داخلی و کاهش متراژ بنا می گردد، پس در عین ارزانی، گرانی هم تمام می شود.

نحوه ساخت بلوک پوکه ای

نحوه ساخت بلوک پوکه ای

بلوک های پوکه ای ساخت واقعا متفاوت تری از بلوک های ماسه ای دارند، یکی به شما گفت فرقی ندارند بلوک، بلوک است ماسه ای یا پوکه ای ندارد، با عرض پوزش بدانید ایشان فرق آب زلال و نوشابه سیاه را نمی داند. چطور ممکن است بلوکی که تحت پرس بالا نصف حجم خود را از دست می دهد با بلوکی که دستی در قالب ریخته و خشک شده است فرقی نداشته باشد؟!

بلوک های سبک پوکه با دستگاه های اتوماتیک و تحت پرس بالا تولید شده و چند روز در قفسه های مخصوص و در اتاق بخار، خشک می شوند، از لحاظ ابعاد، حتی در شرایط پرس شده نیز بزرگتر از بلوک های دستی سنگین هستند. ملات آن ها نیز انحصارا پوکه معدنی+سیمان+ آب است و به هیچ عنوان ماده متخلخل دیگر نباااید اضافه گردد.

همکار محترمی که درصد استفاده ماسه از پوکه در بلوک های تولیدی شما بیشتر است و بلوک خود را به اسم بلوک سبک تبریز به فروش می رسانید، بدانید به راحتی بلوک های شما از ریزدانه ها، ظاهر، ابعاد، مقاومت و عایق بودن قابل تشخیص است. کسی هم که دانسته محصول شما را می خرید، هدفش خرید هر بلوکی به شرط قیمت ارزان است و ایمنی ساختمانی که می سازد برایش مهم نیست.

خرید آجر سبک پوکه ای

وزن بلوک پوکه ای

وزن بلوک پوکه ای برای اندازه های مختلف نسبت به سایز بلوک متفاوت است. اما در کل با وجود ملات خیلی زیادتر نسبت به نوع بلوک معمولی یا سنگین، اما وزن بسیار کمتری دارد، این ویژگی را مدیون استفاده از پوکه است. وزن بلوک پوکه ای از 3 کیلوگرم شروع میشود تا 10 کیلوگرم که وزن بلوک 20 سانت است. مثلا وزن بلوک هفت سانت پوکه ای، 3.8کیلوگرم می باشد. در صفحات محصول ما، به دقت وزن هر سایز بلوک را برایتان درج کرده ایم.

قیمت بلوک پوکه ای

قیمت-بلوک-سبک-پوکه

این همه از بلوک پوکه تعریف کردیم اما چیزی راجع‌به مناسب بودن یا نبودن قیمت آن نگفتیم!! اگر قیمت این نوع بلوک را با بلوک های لیکا، یونولیت دار و هبلکس بسنجیم، قیمت تقریبا یک سوم آنها است، در حالی که کیفیت و کارایی همان یا خیلی بهتر از آنها است، مثلا بلوک یونولیت دار حدود 20 هزار تومان است، اما قیمت بلوک پوکه ای حدود 6500 تومان است.

از لحاظ کارایی چون این محصول با پوکه که تف آتشفشانی عایق صوت و حرارت است ساخته شده است، به جرئت می توانیم بگوییم که کارایی بالاتری نسبت به یونولیت دار دارد.

ضمانت کیفیت، نشکن بودن و کارایی این بلوک ها را بتن آلوکا کتبی انجام می دهد، این در حالیست که قیمت این محصول یک سوم محصولات نام دار بلوک سیمانی است، به همین خاطر امروزه هر ساختمانی که می بینید با بلوک سبک پوکه ای، دیوارچینی شده است، مگر ساختمان هایی که مربوط به افراد مرفه جامعه است. البته آنها نیز از همین محصول به وفور استفاده می کنند.

کارخانه های بلوک سیمانی در تبریز اصلی ترین عرضه کننده های بلوک های پوکه ای در ایران به دلیل داشتن معادن فراوان پوکه در آذربایجان شرقی می باشند. پس قطعا قیمت ارزانتر و  کیفیت بالاتری نیز نسبت به سایر کارخانه های ایران دارند. برای اطلاع دقیق از قیمت بلوک پوکه ای به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت بلوک پوکه ای

کارخانه تولید بلوک پوکه ای

کارخانه بلوک پوکه ای تبریز

کارخانه بلوک سبک در هر شهری قابل احداث است، افراد زیادی در شهرهایی نظیر تهران، تبریز، مشهد و چندین شهر بزرگ دیگر اقدام به تاسیس چنین مجموعه تولیدی کرده اند. در آذربایجان شرقی و مخصوصا در تبریز یا بستان آباد، کارخانه های تولید کننده زیادی مشغول تولید بلوک سیمانی به روش های مختلف می باشند.

بلوک تولید شده با دستگاههای دستی از لحاظ ظاهر و کیفیت یارای مقابله با تولیدات کارخانه های بلوک سیمانی با دستگاههای اتوماتیک نخواهند بود. بلوکی که دستگاه اتوماتیک تولید می کند پرس شده و از لحاظ ظاهر بسیار استاندارد و از لحاظ کیفیت هم بسیار مقاوم تر در برابر هر آسیبی می باشد.

آلوکا یکی از کارخانه های مطرح تولید بلوک های پوکه ای سبک تبریز می باشد که تولیدات خود را منطبق با آخرین استانداردهای صنعت ساختمان سازی روانه بازار میکند. محصولات بتن آلوکا چه در زمینه بلوک پوکه و چه در شاخه تولید پوکه معدنی، درجه یک در کشور می باشند.

بلوک سقفی پوکه ای

بلوک سقفی پوکه ای

بلوک پوکه ای سقفی در چند ماه اخیر خیلی پر تقاضا شده است اما چرا؟! قبلا کمتر کسی سراغ خرید بلوک سقفی پوکه ای می رفت، اصلا کسی جویا نمی شد! اما در دو سه ماه اخیر همه زنگ می زنند و خواهان خرید بلوک پوکه ای سقفی می شودند، حتما دلیلی دارد.

بله دلیل دارد دلیل آن چند برابر شدن قیمت یونولیت است که دیگر برای هیچ سازنده ی خرد و کلانی صرف نمی کند. هر جور حساب کنیم سقف ساخته شده با بلوک پوکه ی معدنی هزینه یک چهارم سقف یونولیتی را ندارد، سازنه ها نیز همیشه هوشیار بوده و هستند، زود دنبال جایگزین مناسب برای آن گشته اند.

بهترین جایگزین یونولیت هم فقط بلوک سقفی پوکه ای است که وزن بسیار سبک نسبت به همه ی بلوک ها دارد و قالب های تولیدی آن، مخصوص سقف می باشد و خیلی مزایا و برتری های چشمگیری نیز نسبت به یونولیت از لحاظ کیفیت، دوام، عایق بودن نیز از خود نشان داده است.

کارخانه بلوک سبک پوکه ای در تبریز

در تبریز و حومه آن کارخانه های بلوک پوکه ای زیادی فعالیت میکنند که بلوک تبریز متنوع را با کیفیت و قیمت خوب به بازار ساختمان عرضه میکنند. یکسری کارخانه بلوک سیمانی سبک در تبریز، بنام و برند هستند که به کل سطح کشور بلوک تبریز را عرضه میکنند.

این بلوک سازی ها، بلوک پوکه را با شکل ها و اندازه های مختلف در قیمت های متفاوت بسته به نیاز و توان خرید مشتری به او پیشنهاد می دهند. در جدول زیر با تعداد محدود ولی سرشناس کارخانه بلوک سبک تبریز آشنا خواهید شد که محصولات با کیفیت را با قیمت های متفاوت را عرضه میکنند.

کارخانه های بلوک پوکه ای در تبریز

  نام آدرس سایت  زمینه فعالیت
کارخانه بتن آلوکا تبریز https://betonaloka.com  انواع بلوک سیمانی پوکه ای، پوکه معدنی
گروه آذرسهند azarsahandgroup.com بلوک سیمانی
بتن سبک بهنام behnambeton.ir بلوک سیمانی

خرید بلوک پوکه ای

قیمت-بلوک-پوکه-ای

با خرید بلوک پوکه ای سبک تبریز می‌توانید سطح اطمینان ساخت و ساز خود را از لحاظ کیفیت و ایمنی به شیوه چشمگیری افزایش دهید. برای خرید این بلوک و هر نوع بلوکی که مد نظر شماست با شماره 09120965118 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

2 نظرات

    • بلوک پوکه ای تبریز تولید شده با پوکه سفید معدنی مرغوب است اما بلوک پوکه ی صنعتی از دانه های لیکای تولید شده در کارخانه به روش صنعتی تولید می گردد. از لحاظ قیمت بلوک پوکه ای تبریز ارزانتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *