بلوک سیمانی استخر

وقتی می خواهید استخر خود را بسازید، باید به دنبال ساده‌ترین راه حل های ساختمانی باشید. یکی از آنها بدون شک ساخت استخر با بلوک سیمانی است. اگر می خواهید ساخت استخر خود را با بلوک استخری شروع کنید و می خواهید هر مرحله از مراحل طراحی را بدانید، توصیه می کنیم این پست را بخوانید.

بلوک سبک چیست؟ آشنایی کامل

منظور از بلوک های سیمانی چیست؟

بلوک سیمانی ترکیب سیمان با آب و افزودنی هایی نظیر ماسه و پوکه معدنی است که جهت دیوارکشی، ساختمان سازی و… کاربرد دارد. مهمترین نوع بلوک سیمانی، بلوک سبک یا بلوک پوکه می باشد که به‌طور معمول در تمام ساختمان ها استفاده می شود. برای شناخت بیشتر این محصول به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید بلوک سبک ساختمانی

ساخت استخر بلوک دارای مزایای زیادی است اما معایبی نیز دارد.

مزایای بلوک استخری

1.    اجرای آن برای یک بنا یا کارگر بسیار ساده است. البته اگر تجربه ای ندارید به تنهایی به این کار نپردازید.
2.    هر پروژه استخری را می توان با این سیستم ساخت. امکان ساخت استخر بی نهایت با بلوک های بتنی وجود دارد.
3.    هر پوشش استخر مجاز است: از آستر گرفته تا کاشی تا پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس.
4.    هر شکلی امکان‌پذیر است.
5.    به راحتی می توان بلوک ها را در مکان هایی که برای قطعات آب بندی شده پیش نمایش شده اند ، برش داد.
6.    هزینه ساخت و ساز ارزان‌تر از سایر سیستم های قالب است.

 قیمت بلوک

معایب بلوک استخری

1.    حمل بلوک ها نسبتاً سنگین است.

2.    قبل از کاشی کاری ، استفاده از گچ ضد آب ضروری است.

ویژگی های استخر بلوک

ویژگی های استخر بلوک

1.    استخر مورد نظر ما، 16 متر طول و 6 متر عرض و 1.30 متر تا 2.60 متر عمق دارد و استخر کودکان با سرریز 4 متر در 2 متر است.

2.    استخر با بلوک های بتنی توخالی به عرض 27 سانتی‌متر ساخته شده است.

3.    اتاق فنی و مخزن بافر در کنار استخر ساخته شده است.

4.    روکش استخر با پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه

بتن مسلح و دلایل محبوبیت آن

مراحل ساخت استخر با بلوک سیمانی

مرحله 1: طراحی

استخر بلوک باید در برابر زلزله و… بسیار قوی باشد. محل پر شدن همه سنگ بود ، نه خاک ، که ته‌نشین می شود. استخرهای بلوک می توانند مشکلاتی داشته باشند زیرا فاقد فولاد افقی هستند و در جایی که دیوارها با کف برخورد می کنند نشت می کنند.

دیوارهای منحنی بسیار قوی تر از مستقیم هستند، بنابراین شکل بیضی را انتخاب کردم. بلوک سیمانی استخری دارای سوراخ هایی است که به شما امکان می دهد هر 8 اینچ میله افقی اضافه کنید. ما استخر را 30 اینچ از دیوار حایل دور نگه داشته ایم تا دسترسی به لوله کشی و پمپ امکان‌پذیر باشد. برای استفاده از یک پمپ کوچک آبگرم 1/2 اسب بخار، 2 خط تأمین 2 “برگشتی و 1.25” را بزرگ و نزدیک پمپ نگه داشتیم.

ضد آب بودن از گچ سیمانی داخل استخر ایجاد می شود. هر گونه ترک در ساختار به معنی نشت است ، زیرا ترک از طریق گچ ادامه می یابد. از گچ تقویت شده با فایبرگلاس در داخل و خارج ساخت استخر با بلوک سیمانی استفاده کردیم تا بلوک ها را محکم نگه داریم و بتن به طور کامل ریخته شود. رعایت این مورد، به تنهایی استخر را ضد آب کرد.

مرحله 2: تقویت سازه های فولادی

هنگامی که زمین صاف شد، یک پایه کم عمق برای بلوک ریختیم. این امر باعث شد تا دیوارها تا زمان ریختن هسته های کف/دیوار تثبیت شوند. بار استخر هنگام پر شدن از آب به طور مساوی در کف استخر پخش می شود، بنابراین قدرت این پایه بعداً مهم نیست. یک ردیف بلوک در ملات زیر کف استخر به عنوان پایه ای برای بقیه قرار داده شد.

تمام بلوک های سیمانی استخر را با دقت بررسی می کنیم. سپس ردیف به ردیف بلوک سیمانی استخری را با سطح برش داخلی با چسب ضخامت 6 اینچ (چسب ساختمانی) می چسبانیم. میلگرد خم شده از طریق هر هسته در هر ردیف بلوک تغذیه می شود.

هر ردیف افقی بلوک دارای یک میلگرد در شکاف بلوک ها است و هر 8 اینچ یک حلقه میلگرد استفاده می شود. نتیجه استخری خواهد بود که در ارتفاع 3 فوت سنگریزه بدون هیچ ترک خوردگی دیوار و کف ثابت می ماند. هسته ها در یک زمان ریخته می شوند.

آموزش آب بندی دیوار بلوکی

مرحله 3: دیوار پشته و گچ

ما سوراخ هایی در بلوک ها برای همه لوله های PVC برگشتی و تحت فشار ایجاد کردیم و آنها را سیمان کردیم. اکنون اتصالات موجود است تا جریان آب را به سمتی که می خواهید گردش کند هدایت کند. یک لوله تخلیه کف در نقطه پایین استخر قرار می گیرد.

بلوک سیمانی استخری بدون همپوشانی روی هم چیده می شوند تا هسته ها با هم مطابقت داشته باشند. میلگردها روی هم قرار گرفته و با سیم بسته می شوند. بلوک ها روی خط آب انباشته می شوند. داخل و خارج بلوک با سیمان چسبندگی حداقل ضخامت 1/16 “برای نگه داشتن بلوک در حین ریختن بتن گچ شده است. سیمان اتصال سطحی بلوک ها را بهتر از ملات نگه می دارد و همچنین دیوار را ضد آب می کند.

ساخت صندلی با بلوک سیمانی

مرحله 4: یک پمپ بخرید

مخلوط آماده بتن را روی دیواره های استخر، پیوسته پمپ می کنیم. بدون پمپ ، به دوازده نیروی قوی نیاز دارید تا استخر را بتن کاری کنید. باید بدون توقف این کار را انجام دهید. برای تثبیت بتن در هسته ها و ریختن آن به کف به یک ویبراتور جرقه احتیاج دارید. بتن را به مدت یک هفته کامل خشک کنید.

مرحله 5: لوله کشی

لوله کشی استخر بلوک سیمانی

این می تواند به سادگی وصل کردن یک پمپ استخر روی سطح زمین و فیلتر با شیلنگ در لبه آن باشد. کار خود را با pvc معمولی و یک پمپ فیلتر آبگرم  3/4 اسب بخاری انجام دادیم. شما نیازی به پمپ بزرگ ندارید. فقط برق بیشتری مصرف می کند.

تست بلوک سیمانی و تشخیص سریع کیفیت

مرحله آخر ساخت استخر با بلوک سیمانی

هر بار یک لایه از بتن را ریختیم و در نهایت سنگ و آجر زیادی را به عنوان پرکننده داخل بتن اضافه کردیم. ما خودمان استخر را با سیمان چسباننده سطحی سفید گچ، ضد آب کردیم. نتیجه استخری بود که می توانست در ارتفاع 3 فوت سنگریزه پشت دیوار حائل ما ثابت بماند.

در این مقاله نگاهی کلی به بلوک سیمانی استخر و طرح کلی ساخت آن پرداختیم، برای دیدن آموزش کامل به همراه محاسبه هزینه های ساخت استخر بلوک به مقاله ی مراحل ساخت استخر با بلوک سیمانی مراجعه نمایید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *