قیمت بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین بخریم یا بلوک سیمانی سبک؟ شما نیاز به شناخت دقیق این دو محصول دارید. هر کدام از انواع بلوک های سیمانی برای کاربرد خاصی تولید و عرضه شده اند. نمی توان یک گروه از انواع بلوک سیمانی را توصیه کرد. به نیاز و پروژه شما بستگی دارد که کدام نوع بلوک سیمانی را خریداری فرمایید.

بلوک های سنگین سیمانی همان طور که از اسمشان پیداست دارای وزن زیادتری نسبت به مصالح سبک وزن هستند. در بخش های این مقاله به شما اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد که تصمیم گیری انتخاب بین بلوک سنگین و سبک را آسان نماید و در نهایت قیمت بلوک سیمانی سنگین در کارخانه و در پروژه را خواهیم گفت.

پیشنهاد نویسنده: بلوک سبک چیست؟

انواع بلوک سیمانی ساختمانی

از لحاظ وزن، انواع بلوک های سیمانی، دسته بندی سبک و سنگین را شامل می شوند.  سبک ها عموما برای ساختمان سازی خرید می شوند و سنگین ها برای باغ و حصارکشی مصرف دارند.

انواع بلوک سیمانی ساختمانی

1-بلوک سبک

بلوک سبک متشکل از پوکه معدنی (پوکه سفید بستان آباد یا تبریز) و سیمان است که در دستگاه پرسی اتوماتیک و تحت فشار بالا تولید می گردد. این بلوک ها تقریبا در همه ساختمانها استفاده می شوند و پرمصرف ترین بلوک ساختمانی هستند. تخلخل ماسه یا هر افزودنی دیگری، باعث کاهش کیفیت و بهای بلوک سیمانی می شود.

قیمت بلوک سبک

2-بلوک سنگین

به بلوک سیمانی سنگین، بلوک سنگین بتنی یا بلوک باغی هم گفته می شود و کاربردهای ویژه به خویش را دارد. به این دلیل بلوک باغی گفته می شود چون این بلوک ها مناسب و اغلب برای حصارکشی باغات تولید می شوند. بلوک سنگین حاصل از تخلخل ماسه، سیمان و آب است.

بلوک پوکه ای یا بلوک ماسه ای

ماسه وزن بالایی نسبت به پوکه معدنی دارد. قیمت ماسه نسبت به پوکه معدنی ارزانتر نیز می باشد. در نتیجه بلوک ماسه ای یا بلوک سنگین سیمانی قیمت پایین تری نسبت به بلوک سبک دارد. بلوک سنگین اکثر برای حصارکشی باغات و ویلاها خریداری می شود. کیفیت بلوک های سنگین نیز به دستگاه و قالب سازنده بستگی دارد.

بلوک سیمانی بزرگ

بلوک ساختمانی بزرگ آلوکا

دوستان بزرگ بودن یا کوچک بودن بلوک، هیچ ربطی به سنگین یا سبک بودن آن ندارد. اگر قالب بزرگی مثل 20 سانت یا 30 سانت، برای بلوک انتخاب شود حاصل بلوک بزرگ خواهد بود. اما اگر قالب کوچک باشد بلوک کوچکی تولید می شود.

ولی یک نکته مهمی وجود دارد، آن هم اینست که قالب بلوک سنگین را تا یک حدی می توان کوچک کردی بعد آن، بلوک قابل تولید نیست و می شکند. در حالیکه بلوک سبک اینطور نیست و تا 7 سانتیمتر نیز قابل کوچک شدن است، پس تنوع اندازه های آن زیادتر از نوع سنگین است.

بلوک باغی

بلوک-باغی-آلوکا

بلوک باغی يا بلوک بتنی سنگين داراي ابعاد بزرگتر و وزن سنگين تر نسبت به بلوک هاي سبک مي باشد. وقتي اندازه و ابعاد قالب بلوک بزرگ باشد سرعت ديوارچيني زيادتر شده و مدت زمان ديوارچيني کاهش مي يابد. در متراژهاي بزرگ نظير باغات، بايد از بلوک هايی با قالب بزرگ و نسبتا ارزان استفاده کرد. چون در اين صورت هزينه و زمان اجراي دیوار با بلوک سیمانی کمتر و کوتاه تر مي شود.

 دیوار چینی با بلوک (با کمترین هزینه)

ملات بلوک سيماني ماسه ای، سيمان، ماسه و آب مي باشد. اين مواد بعد از ترکيب شدن با هم در قالب هاي بزگ عموما 20 یا 30 سانتی ريخته شده و توليد مي شوند. توليد بلوک سيماني سنگین معمولا با دستگاه تخم‌گذار قديمي انجام مي شود. ماسه به عنوان افزودني اصلي بلوک باغي شناخته مي شود. بلوک سيماني ماسه ای بدليل مزيت هاي خاص خود بسيار پرکاربرد در حصارکشي باغات مي باشد.

دلايل کاربرد بلوک سيماني سنگين در حصارکشي باغات

همانطور که در قسمت قبلي بيان شد بلوک سيماني باغي از ماسه تشکيل شده است. ماسه به دليل ارزان بودن و همچنين در دسترس بودن در صنعت بلوک سازي بسيار استفاده مي شود. استفاده از ماسه براي بعضي مصارف نظير توليد بلوکسنگین بسيار مناسب و به صرفه است.

دلایل کاربرد بلوک باغی

متأسفانه بعضي از بلوک سازان به دليل ارزان بودن ماسه، آن را در ترکيب ملات بلوک هاي سبک قاطي مي کنند. نتيجه اين کار توليد بلوک سبک بي کيفيت با قيمت بالاست که اين مورد هم از لحاظ وجدان کاري و هم از لحاظ کيفيت کاري بسيار ناخوشايند مي باشد.

بلوک سيماني سنگين براي حصارکشي باغات به دلايل زياد مناسب است. به برخي دلايل نظير ارزان قيمت بودن و در دسترس بودن در لابه لاي مطالب قبلي اشاره شد. به چند مورد هم با توضيح در زير اشاره خواهيم کرد. طبق مزيت ارزان و در دسترس بودن، هزينه حصارکشي با بلوک سيماني بزرگ سنگین کمتر از حصار کشي با بلوک سبک است مخصوصا اگر بلوک 20 سانتی باشد.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

حتي ماسه چون در دسترس عموم است، بعضي ترجيح مي دهند اين بلوک ها را در محوطه باغ خود، توليد و به مصرف برسانند. بلوک هاي سيماني سنگين با توجه به اسمشان، وزن زيادي دارند، در نتيجه ديوار باغات محکم، قرص و مقاوم خواهد بود.

معمولا متراژ باغات وسيع، و ارتفاع ديوارها زياد مي باشند، اگر از بلوک سيماني سنگين استفاده شود، به دليل ابعاد بزرگتر و ارتفاع بيشتر اين بلوک، سرعت ديوارچي بسيار زياد شده و کار حصارکشي باغ، خيلي زود به اتمام مي رسد. مزاياي متعدد ديگري مي توان برشمرد که انتخاب بلوک سيماني سنگين را براي حصارکشي باغات تاييد مي کنند.

تفاوت بلوک سنگین با سبک

تفاوت مهم بلوک سیمانی سنگین با بلوک سبک در ریزدانه هایی است که با سیمان ترکیب می شوند. ریزدانه های بلوک سبک، پومیس یا اسکوریا یا پوکه معدنی می باشد اما ریزدانه های ترکیبی بلوک سنگین، ماسه می باشد. دانه های معدنی پوکه از معادن طبیعی (معدن پوکه سفید) استخراج می شود. پومیس خاکستر مواد آتشفشانی است که جذب آب پایین و چسبندگی مناسب با سیمان دارد.

بلوک سیمانی دیوار تبریز

اگر چسبندگی ریزدانه و سیمان زیاد باشد کارخانه ی فرآوری کننده بلوک سبک ناچار می شود برای رفع مشکل، میزانی شن و ماسه به ترکیب بلوک اضافه کند. افزودن شن و ماسه، وزن بلوک را افزایش می دهد و هم چنین ضریب انتقال صوت و حرارت را بالا می برد. اگر سیمان نامرغوب باشد یا اندازه آن از استاندارد لازم کم باشد، بلوک ماسه ای سنگین، در دست خرد می شود چه برسد به دیوار!

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز

از لحاظ پایداری، مقاومت در برابر حرارت و هم چنین عایق صدا بودن، بلوک سیمانی سنگین از بلوک سبک ضعیف تر است. همچنین بلوک سبک دارای کیفیت بالای جذب آب و نم میباشد. کیفیت بلوک سنگین به دستگاه و قالب سازنده بستگی دارد. بلوک سنگین سیمانی اغلب برای حصارکشی زمین هایی با متراژ بزرگ و دیوارکشی های مرتفع مناسب و خریداری می شوند.

ولی در کل می توان گفت که کیفیت و ظاهر بلوک سبک سیمانی خیلی بهتر از بلوک سیمانی سنگین می باشد. البته خرید بلوک سنگین سیمانی یا بلوک سبک سیمانی کاملا سلیقه ای می باشد و بسته به نیاز و بودجه مشتری پیشنهاد می شود.

قيمت بلوک سيمانی سنگین

قیمت بلوک سیمانی سنگین بزرگ ساختمانی

قيمت بلوک سيمانی سنگین با توجه به ابعاد بزرگ و وزن آن، بسيار مناسب مي باشد. بلوک هاي سيماني باغي معمولا در فضاهاي غيرکارگاهي يا فضاهاي باز که نياز به امکانات خاصي ندارند توليد مي شوند. به همين خاطر چون توليد بلوک سيماني سنگين هزينه بر نيست، قيمت بلوک سيماني سنگین به مراتب کمتر و به صرفه تر است. اما قيمت ماسه هم مثل قيمت پوکه روز به روز تغيير مي کند و ما نمي توانيم يک قيمت قطعي براي بلوک سيماني سنگین ارائه دهيم.

قیمت پوکه معدنی تبریز

کارشناسان بتن آلوکا هر روز سعي مي کنند قيمت هاي به روز را از بلوک سازان مختلف جويا شوند و به شما عزيزان انتقال دهند. جهت اطلاع دقیق از قيمت بلوک سیمانی سنگین و محاسبه هزينه ديوار کشي باغ خود با این بلوک با شماره 09120965118 تماس بگیرید و یا در واتساپ گوشه صفحه پیام بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *