بلوک های سبک آلوکا

یک شرکت جدید در پورتلند، در حال آماده‌سازی برای تولید جدیدترین محصول در دنیای بلوک های سیمانی است. این شرکت به جای تولید و استفاده از پلی استایرن جدید، از استایرن فوم بازیافتی استفاده می کند.

بلوک سیمانی سبک بهتر است یا بلوک سیمانی پلی استایرن؟ جواب در لینک زیر است.

 بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی پلی استارین بازیافتی چیست؟

60 درصد این بلوک ها، فوم پلی استایرن بازیافت شده، 15٪ سیمان و بقیه سایر افزودنی ها است. مانند سایر بلوک های سیمانی ، بلوک های پلی استایرن جدید نیز به هم متصل می شوند تا ساختار بیرونی یک ساختمان را تشکیل دهند. سپس سیمان در داخل فوم ها ریخته می شود و یک ساختار محکم و متصل به هم ایجاد می کند. بلوک پلی استارین بازیافتی را می توان تقریباً در هر نوع یا اندازه ساختمان، مسکونی یا تجاری استفاده کرد.

مزایا و معایب بلوک پلی استایرن بازیافتی

مزایای بلوک های پلی استایرن بازیافتی شامل افزایش خواص عایق، عایق صوتی و مقاومت در برابر بلایا ، آفات و رطوبت است. یکی از جنبه های منفی آن این است که اکثر محصولات از استایروفوم جدید مبتنی بر نفت ساخته شده اند.

بلوک پلی استایرن فومی پس از مصرف، دوباره قابل بازیافت است، طوریکه آن را آسیاب می کنند، سیمان را به عنوان چسباننده اضافه می کند و در اشکال مختلف، مواد آن را درون قالب می ریزند و تولید می کنند.

مایکل ماینر، مدیرعامل  BluBloc، تخمین می زند که سالانه بیش از 1200 کامیون پلی استایرن به محل دفن زباله های منطقه پورتلند منتقل می شود (پلی استایرن در حاشیه شهر یا در محل دفن زباله بازیافت نمی شود). او گفت که یک خانه معمولی که با استفاده از بلوک پلی استایرن ساخته می شود 2500 پوند از مواد بازیافتی را مصرف می کند.

قیمت بلوک سیمانی

در واقع خانه هایی که با پلی استایرن و بلوک های سیمانی ساخته شده اند اغلب تنها خانه هایی هستند که در محله هایی که دچار آتش‌سوزی یا طوفان شده اند، ایستاده و مقاوم بوده اند. همچنین دیوارهای پلی استایرن و سیمان، عایق بالای سر و صدای ترافیک را در یک منطقه شلوغ می تواند داشته باشد.

این نوع مصالح ساختمانی که از مواد بازیافتی تشکیل شده اند جذابیت خود را نشان می دهند، چرا که می توان با استفاده از اره برقی آنها را برش داد و با استفاده از گیره شکل داد و این امر باعث انعطاف پذیری در شکل دهی می شود.

این واقعیت که پلی استایرن مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد، بلوک سیمانی پلی استایرن بازیافتی را انتخاب بهتری نسبت به سایر بلوک ها می کند. اما جردن پالمری ، تحلیلگر علم و سیاست در برنامه ساختمان سبز برای بخش کیفیت محیط زیست اورگان، هشدار می دهد که ترکیب این بلوک با سیمان، آن را به یک مصالح ساختمانی کاملاً پایدار تبدیل نمی کند. وی گفت: برای تولید سیمان و تولید کربن در مقایسه با چوب، انرژی و انتشار کربن بیشتری لازم است.

خلاصه شخص پالمری گفته : “بازیافت پلی استایرن تأثیر چشمگیر محیط زیست را کاهش می دهد.” اگر این ساختمان جایگزین ساختمان بتنی معمولی شود، مزایای زیادی می تواند داشته باشد. “

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *