بلوک چفتی آلوکا

بلوک چفتی یا بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات، بلوکی شیاردار با نر و مادگی است که به‌صورت کشو به یک دیگر وصل می شوند. انگار مثل دو تکه ی پازلی یا کلیکی، به هم چفت می شوند.

این بلوک ها، با برآمدگی ها و فرورفتگی هایی خاص، قالب ریزی می شوند که به آنها امکان ایجاد یک طرح به هم پیوسته در دیوار را می دهد. این امکان فوق‌العاده، هم ترازی آسان و راحت بلوک ها را به صورت افقی و عمودی فراهم می کند و می توان آنها را بدون نیاز به مهارت های خاص یا هرگونه ملات چید و خشک کرد. برای تقویت مقاومت بلوک بدون ملات، در صورت تمایل می توان ملات یا میله های فولادی اضافه کرد.

بلوک سیمانی چفتی یک گزینه ساده و بادوام است که برای ساخت و سازهای موقتی ایده آل است و از هزینه های زیاد جلوگیری می شود، اگر برای اتصال، اندکی چسب بلوک مخصوص استفاده شود، کارائی دائمی را تحویل می دهد.

در این راهنمای مفید، ما بررسی خواهیم کرد که بلوک چفتی برای چه مواردی استفاده می شود و مزایای آنها چیست و در نهایت قیمت بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات چقدر است.

ایده طراحی بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات

اگر بگوییم که میخواهیم میزان مصرف ملات را در دیوارچینی با بلوک سیمانی به صفر برسانیم دروغ نگفته ایم، شدنی است، منتها دو حالت دارد، حالت اول که ایده طراحی بلوک سیمانی بدون نیاز به ملات را محقق می کند، استفاده از چسب بلوک است، یعنی به جای استفاده از ملات سیمان، از چسب بلوک به عنوان جایگزین استفاده کنید.

در این شرایط نتیجه کار علاوه بر این که باسلیقه تر خواهد بود، مقرون به صرفه تر نیز هست. در این روش میزان ملات مورد استفاده شما، صفر خواهد بود، حالتی که بسیار ایده آل است.

حالت دوم، روشی است که در آن با استفاده از بلوک های نر و ماده یا چفتی، میزان مصرف ملات را به کمترین اندازه برسانیم، بلوک های نر و ماده برای وصل شدن به هم، نیاز به هیچ اتصال دهنده ای ندارند و عین کشو بسیار قوی تر از اتصال دهنده ملات، در هم فرو می روند، و برای متصل کردن لایه های بلوک، نیاز به ملات آن هم به مقدار کم خواهیم داشت.

بلوک سبک چیست؟

بلوک های سیمانی سبک نر و ماده، چون در دستگاه اتوماتیک و تحت پرس شدید تولید می شوند، سطحی صاف دارند که ملات خور نیست. پس در روش دوم نیز میزان استفاده از ملات به عنوان اتصال دهنده در دیوارچینی به حداقل ممکن رسیده است.

ایده طراحی بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات، گزافه گویی و خرافه نیست، بلکه استفاده از علم جدید دیوارچینی به شکل مطلوب است، منتها در شرایطی امکان‌پذیر است که از چسب بلوک، بلوک سیمانی سبک و از نوع نر و مادگی استفاده کنید. اگر نمیدانید که چسب بلوک چیست و چگونه استفاده می شود، به لینک زیر مراجعه فرمایید تا کامل آشنا شوید.

چسب بلوک

بلوک های چفتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • بلوک چفتی به عنوان یک گزینه مناسب برای ساخت ساختمان های موقتی یا اضطراری، دیوارها و سایر سازه ها معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. این به این دلیل است که نصب آنها آسان و سریع است و به حداقل مواد و حداقل نیروی متخصص نیاز دارند.
    بلوک سبک سیمانی بهم پیوسته را می توان در دو حالت تجاری و خانگی مشاهده کرد، موارد اصلی استفاده از بلوک های بهم پیوسته عبارتند از:
  • موانع موقت – بلوک بدون ملات، معمولاً برای اهداف ایمنی جاده ها، و مدیریت رفت و آمد مردم و رانندگان استفاده می شود.
  • دیوارهای محافظ / نگهدارنده – راهی سریع برای ایجاد دیوارهای امنیتی و مهار برای محافظت از ساختمان
  • دفاع از سیل – برای محافظت از مناطق ساحلی در برابر جاری شدن سیل از بلوک سیمانی چفتی استفاده می شود و گاهی اوقات باید به سرعت نصب شوند که خاصیت بهم پیوستگی بلوک سیمانی این امکان را می دهد.
  • دیوارهای آتش نشانی – بتن دارای قابلیت اشتعال کم است، و این مزیت، بلوک پازلی بدون ملات را برای دیوارهای آتش‌سوزی ایده آل می کند.
    در ساخت موقت و در مناطقی که در آب غوطه ور هستند، به عنوان مثال پل ها، بلوک سیمانی بهم پیوسته بسیار کاربرد دارند. خاصیت ضد آب بودن بلوک های چفتی آنها را برای ساخت کف های تفریحی ایده آل می کند.
  • برای هر کاری که می خواهید می توانید از بلوک چفتی استفاده کنید، مهم این است که اطمینان حاصل کنید که از قبل بررسی های ساختاری مناسب پروژه خود را انجام داده اید.

راهنمای انتخاب بلوک سیمانی

مزایای بلوک چفتی چیست؟

•    بدون نیاز به ملات به راحتی با هم شکاف خورده و چفت می شوند، به همین خاطر به نام بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات شناخته می شوند.
•    با استفاده از تجهیزات بالابری استاندارد به راحتی جابه جا می شوند.
•    بلوک چفتی نصب مستقیم با حداقل مواد و تلاش مورد نیاز را دارد. این به دلیل سیستم بهم پیوسته است که به معنای اتصال بلوک ها به یکدیگر است
•    به لطف طراحی بهم پیوسته بعید است که آوار شود.
•    بلوک سیمانی چفتی همچنین در برابر حشرات و آتش‌سوزی مقاوم هستند.
•    چیدن بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات، به ملات احتیاج ندارد، و این باعث صرفه جویی در مصرف آب، هزینه مواد و همچنین زمان انتظار برای خشک شدن ملات می شود.
•    باعث صرفه جویی در وقت ساخت برای پروژه هایی می شود که فشار روانی از لحاظ بازه زمانی ساخت دارند.
•    از جهت صرفه جویی در هزینه های کار، نیازی به استخدام کارگر بلوک زنی و بلوک چینی نیست.
•    از نظر سازه ای پایدار و با دوام – همچنین امکان قرار دادن تقویت کننده های فولادی برای مقاومت و پایداری بیشتر وجود دارد.

ساخت آبنما با بلوک سیمانی

خرید و قیمت بلوک چفتی

مزایای بلوک چفتی

بلوک پازلی بدون ملات، یک سیستم ساختاری انعطاف‌پذیر از بلوک های سیمانی بهم پیوسته است که به دلیل جمع‌آوری سریع و آسان بدون تثبیت مواد و انعطاف پذیری زیاد ، آن را به یک راه حل ایده آل برای هر دو نوع ساخت دائمی و موقت تبدیل می کند. بلوک بتنی بهم پیوسته به شما امکان می دهد به راحتی ساختمان یا دیوار مورد نظر خود را بسازید.

در کل، قیمت بلوک چفتی، مقرون به صرفه می باشد، کیفیت برتر بلوک بدون ملات با قابلیت اطمینان ثابت شده است و مقاوم در برابر صدا و آتش هستند.

اگر در جستجو و خرید بلوک سیمانی چفتی یا قیمت بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به صورت سفارشی برای ساخت دیوار ساختمان یا باغ خود هستید و می خواهید از قیمت بلوک چفتی مطلع گردید با بتن آلوکا از طریق لینک زیر در تماس باشید.

قیمت بلوک چفتی

ما طیف گسترده ای از اندازه های استاندارد بلوک پازلی بدون ملات را ارائه می دهیم، همچنین می توانیم بلوک هایی را برای اندازه گیری های خاص به صورت سفارشی تولید کنیم و به سرعت و در صورت تقاضا تحویل دهیم. برای جزئیات بیشتر کافی است با 09120965118 تماس بگیرید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *