خط تولید بلوک سبک با دستگاه های مختلف

خط تولید بلوک سبک با دستگاه های مختلف و نحوه تولید با هر کدام از آنها متفاوت دارد. فرایند تولید بلوک سبک بسته به تقاضا، کشور و بودجه شما می تواند دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشد. در زیر می توانید درباره آنها بخوانید. جهت توضیحات بیشتر در مورد انواع، مشخصات کامل و خرید بلوک سبک به لینک درج شده مراجعه کنید.

دستگاه بلوک سبک

به این ماشین ها دستگاه های آجری قفل دار نیز می گویند. انواع مختلفی از دستگاه های بلوک سیمانی سبک در بازار موجود است. برخی از آنها متحرک و برخی دیگر ثابت هستند. سطوح مختلف اتوماسیون برای ماشین آلات نیز وجود دارد. هر کدام از این دستگاه ها خط تولید مختلفی را تشکیل می دهند که به شرح زیر می باشند.

1. خط تولید بلوک سبک دستی

خط تولید بلوک سبک دستی ساده ترین و ارزان ترین نوع خط تولید است. تنها چیزی که نیاز دارید قالب است. بتن به صورت دستی مخلوط شده و سپس در قالب های بلوک ریخته می شود. معمولاً در روش دستی هیچ لرزش و فشار زیادی وجود ندارد بنابراین کیفیت بلوک های بتنی بسیار پایین است.
از آنجا که ملات به صورت دستی مخلوط می شود، نمی توانید به نسبت خاصی برسید و هر بار متفاوت خواهد بود و روی کیفیت محصول نهایی تأثیر می گذارد. تولید دستی بسیار کند نیز است زیرا همه کارها با دست انجام می شود. این نوع دیگر پیشنهاد نمی شود زیرا مزایایی ندارد و صنعتی نیست. بلوک های تولید شده نیز عمدتا از نوع سنگین هستند.

2. خط تولید بلوک سبک نیمه اتوماتیک

در خط تولید بلوک سیمانی سبک نیمه اتوماتیک به دستگاهی نیاز دارید که بلوک ها را تولید کند. این دستگاه را دستگاه بلوک سیمانی می نامند، قالب هایی در آن نصب شده و با استفاده از فشار و ارتعاش در قالب ها بلوک ها تولید می کند. مزایای فرآیند تولید بلوک سیمانی نیمه اتوماتیک این است که کیفیت محصول نهایی شما بالاتر از دستی است زیرا از فشار و ارتعاش هیدرولیکی تولید می شود.
عیب این روش این است که هنوز فرآیند اختلاط به صورت دستی انجام می شود و نسبت بتن هر بار متفاوت خواهد بود. همچنین، پالت های دستگاه با چرخ دستی های دستی تحویل داده می شوند و 3 کارگر برای اداره تولید نیاز دارند، بنابراین شما در مقایسه با سایر روش های تولید به کارگران بیشتری نیاز خواهید داشت.
اگر بودجه محدودی دارید و در کشوری زندگی می کنید که دارای نیروی کار زیاد و زمین های ارزان قیمت است، این خط تولید بهترین گزینه برای تجارت شما است. قیمت بلوک سبک تولید شده با خط تولید نیمه اتوماتیک نسبت به کیفیت و سالم بودن، به صرفه تر نیز می باشد.

3. خط تولید بلوک سبک اتوماتیک

خط تولید بلوک سیمانی سبک اتوماتیک براساس بخش فروش و تولیدات بتن آلوکا محبوب ترین گزینه است. آماده سازی ملات در این خط تولید به طور خودکار انجام می شود بنابراین کیفیت ملات شما در طول زمان یکسان خواهد بود زیرا نسبت دقیق در تمام مدت استفاده می شود. 
فرایند تولید توسط ربات ها انجام می شود و به جای سه چرخ دستی، یک لیفتراک برای اداره تولید عمل می کند. سیمان نیز در سیلو سیمان ذخیره می شود و به طور خودکار به میکسر اضافه می شود. به این ترتیب می توانید تعداد کارگران کارخانه خود را کاهش دهید. در نظر بگیرید که دستگاه توسط یک اپراتور در این روش اداره می شود.

4. خط تولید بلوک سبک تمام اتوماتیک

تفاوت بین خط تولیدهای اتوماتیک و تمام اتوماتیک در این است که در روش اتوماتیک برای کار با دستگاه به اپراتور نیاز دارید اما در دستگاه بلوک سیمانی تمام اتوماتیک، دستگاه به طور خودکار کار می کند. این طرح مناسب برای کشورهای توسعه یافته است که هزینه نیروی کار بالا و زمین نیز گران است.

نحوه تولید بلوک سیمانی سبک نیمه اتوماتیک

برای تولید بلوک های بتنی باید مواد اولیه ای مانند سنگدانه، آب و سیمان پرتلند را در اختیار دستگاه خود قرار دهید. سپس باید آنها را با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط خامه ای یکدست شود. نسبت های مختلف مخلوط بر اساس استانداردهای کشور شما و در دسترس بودن کل وجود دارد. همچنین بر اساس انتخاب دستگاه شما این کار به صورت دستی یا خودکار انجام می شود.
پس از آماده سازی ملات، زمان تغذیه آن با دستگاه است. معمولاً توسط تسمه نقاله انجام می شود. سپس دستگاه از بقیه مراقبت می کند. ملات ابتدا در قیف سنگدانه ماشین ریخته می شود سپس به طور خودکار ملات را به قالب ها می رساند. هنگامی که قالب با ملات پر می شود، زمان آن است که پرس هیدرولیک فشرده سازی را انجام دهد. ارتعاش همچنین به سیستم هیدرولیک کمک می کند تا آن را به بهترین شکل ممکن فشرده کند.
پس از شکل گیری بلوک های سبک روی سطح پالت ها، دستگاه پالت را به سمت خروجی دستگاه هدایت می کند. در حال حاضر بستگی به دستگاه شما دارد که نیمه اتوماتیک باشد و با استفاده از چرخ دستی های دستی به بخش پخت ارائه می شود.
اگر دستگاه بلوک سیمانی شما یک ماشین خودکار است، ابتدا 5 پالت روی هم ذخیره می شود و سپس توسط لیفتراک برداشته شده و به قسمت پخت تحویل داده می شود. اگر هزینه خرید زمین در منطقه شما زیاد است ، بهتر است سیستم خودکار را انتخاب کنید تا زمین را برای قسمت پخت تا 5 برابر ذخیره کنید.

ظرفیت تولید بلوک سیمانی روزانه

هر روز شامل سه شیفت و هر شیفت هشت ساعت است. بحث در مورد ظرفیت در هر شیفت آسان تر است ، بنابراین هیچ گونه سردرگمی ایجاد نمی شود. بسته به بلوک سیمانی که تولید می کنید، ظرفیت کارخانه تولید بلوک شما متفاوت است. از 400 قطعه تا چند هزار قطعه متناسب با نوع دستگاه، روش تولید و … می توان تولید کرد.

نتیجه

برای تولید بلوک های سبک سیمانی بر اساس تقاضای بازار و امکانات محلی شما باید ماشین مناسب و یک طرح تجاری مناسب را انتخاب کنید . مهندسان آلوکا می توانند در هر مرحله از این تجارت به شما کمک کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ما تماس بگیرید و بهترین خط تولید تولید بلوک سیمانی سبک را به همراه ریز هزینه ها از ما بپرسید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *