تعریف بلوک سیمانی

راهنمای بلوک سیمانی
آیا می‌دانید بلوک سیمانی بیش از یک شکل و اندازه دارد؟ قبل از شروع پروژه خانه یا باغ خود، به راهنمای ما نگاهی بیندازید تا انتخاب بهتری داشته باشید.
کم بودن مواد و هزینه نصب، همراه با دوام برجسته، بلوک های سیمانی سبک را به یک گزینه عملی برای دیوارها تبدیل کرده است. این بلوک ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیواری از قیمت کمتری برخوردار است، نصب آن نسبتاً آسان بوده، زنگ زده و پوسیده نمی شود. اکنون بسیاری از بلوک ها دارای الگوی تزئینی نیز هستند و گزینه هایی را برای زیبایی بلوک های ساختاری ساده ارائه می دهند.

بلوک سبک سیمانی + شرح کامل ساخت و کاربرد

ساخت بلوک ساختمانی

بلوک سبک سیمانی یا سنگین با استفاده از مخلوط با چگالی بالا از شن، سیمان، پوکه و سنگدانه های دیگر به اشکال مختلف ریخته می شود. اگرچه بلوک های ساختمانی معمولاً به طور کلی بلوک های سبک و سنگین نامیده می شوند ، اما یک بلوک استاندارد سیمانی واقعی با یک بلوک سنگ‌فرش متفاوت است.
بلوک های استوانه با سنگدانه هایی از خاک رس یا پوکه ساخته می شوند. وزن بلوک سبک کمتر است. اگر به دنبال یک دیوار بدون نگرانی و با دوام طولانی هستید، از بلوک سبک استفاده کنید.
بیشتر بلوک ها دارای شبکه هایی هستند که دو یا سه حفره به نام هسته را جدا می کنند. این نوع ساخت، وزن واحد را کاهش می دهد بدون اینکه مقاومت آن به خطر بیفتد. میلگردها اغلب در هسته ها قرار می گیرند، سپس برای تقویت دیوار با بتن پر می شوند.
بیشتر دیوارها از بلوکی به ابعاد 20*20*40 یا 15*20*40 ساخته شده اند. این ابعاد متداول ترین هستند ، اما بلوک های ساختمانی در اندازه ها و اشکال بسیار متنوعی وجود دارند. قبل از اینکه برای دیوار طراحی کنید، به نمایندگی های محلی تأمین کننده مصالح ساختمانی یا سایت بتن آلوکا مراجعه کرده و در مورد بلوک های موجود تحقیق کنید. اندازه ها و اشکالی که می بینید ممکن است شما را در تصمیم گیری در مورد طراحی یا ابعاد دیوار کمک کنند.

قیمت بلوک سبک سیمانی (روز و در کارخانه)

بلوک سیمانی بهم پیوسته

همچنین می توانید با راهنمای بلوک سیمانی، بلوک های سبک یا سنگین را بشناسید خریداری کنید که به ملات احتیاج ندارند. چسباندن بلوکهای بتونی بهم پیوسته به روشهای مختلفی نیاز دارد. بعضی از آنها با فلنج در یک طرف ریخته می شوند که یک مسیر را به مسیر قبلی متصل می کنند.
برخی دیگر از سنجاق هایی استفاده می کنند که در سوراخ قرار دارند. بلوک های بهم پیوسته در بافت ها و رنگ های مختلف موجود است. چنین بلوک هایی می توانند باعث صرفه جویی در وقت و تلاش زیادی در انجام پروژه های شما شوند.

طراحی با بلوک سیمانی

بلوک دیوار
به طور معمول سازه های ساخته شده از بلوک های سیمانی استاندارد با یک ماده مانند آجر، سنگ یا روکش به پایان می رسند. در برخی از موارد استفاده، به صورت نیمه تمام رها می شوند و در نهایت شاید آن را نقاشی کردند.
بلوک ها در اشکال، رنگ ها و بافت های مختلف موجود هستند. بسیاری از آنها ریخته می شوند تا مانند سنگ شکاف به نظر برسند.  برخی دیگر با سطوح، دنده ها، و صورت های دارای شکاف یا الگوهای هندسی ساخته شده اند. صاحبان خانه برای ساخت زیاتر از بلوک هایی با طرح باز استفاده می کنند. حتی برخی از بلوک ها شبیه چوب هستند، با استفاده از آنها سازه ای بسازید که بیشتر شبیه حصار باشد تا دیوار. اگر بودجه شما اجازه می دهد ، می توانید بلوک های پیش ساخته را با رنگین کمان رنگ و لعاب های رنگی انتخاب کنید.

بلوک چمنی

بلوک چمنی از نظر فنی یک بلوک بتنی یا همان بلوک مورد استفاده در دیوارهای ساختمان نیست. این یک بتن ریزی پیش ساخته است که از بتن تحت فشار تشکیل شده است. مقاومت فشاری آن به حدی است که می تواند در برابر وزن خودروها و کامیون ها مقاومت کند. بنابراین، باعث ایجاد سطح بزرگراه ای غیرمعمول می شود که به چمن اجازه می دهد از طریق شکاف ها رشد کند. همچنین برای مسیرها و پیاده‌رو ها مناسب است، اگرچه فرورفتگی ها وسایل باغبانی چرخدار را سبب می شوند.

خرید بلوک سیمانی

شما می توانید با اطلاعات راهنمای بلوک سیمانی را در تمام مراکز مهم تولید بلوک یا بهسازی منازل و مصالح فروشی ها پیدا کنید. برای تخمین تعداد بلوک استاندارد مورد نیاز بدانید که یک مترمربع دیوار تقریباً به 12 عدد بلوک نیاز دارد.

نحوه کار گذاشتن بلوک سیمانی

فرصت ساخت دیوار با بلوک سبک یا سنگین برای یک پروژه در فضای باز کاملاً ساده است. با برنامه ریزی و لغزش خطوط گچ شروع به کار کنید. سپس  ملات را پهن کرده و بلوک ها را قرار داده و سطح آنها را بررسی کنید.

اجرای دیوار با بلوک سیمانی

نکاتی برای راهنمای بلوک سیمانی

•    اولین دوره را با قرار دادن یک تخت خمپاره روی پایه شروع کنید.
•    بلوک گوشه را با احتیاط به تخت ملات فشار دهید و آن را با انتهای خطوط گچ روی پایه قرار دهید.
•    ارتفاع را چک کنید، ارتفاع بلوک را با پایه بررسی کنید و بلوک را به سمت پایین فشار دهید تا قسمت بالای صفحه با یک علامت یکنواخت شود. اگر ارتفاع بلوک کم است، آن را بیرون بیاورید، ملات بیشتری را روی تخت قرار دهید و بلوک را جایگزین کنید.
•    اگر ملات سقوط کرد ، با ملات تازه‌کار را شروع کنید. ملات اضافی موجود در پایه را از بین نبرید تا جایی که کمی تنظیم شود.
•    با انتهای دسته ماله بر روی بلوک ها ضربه بزنید. این فرایند را روی عرض بلوک تکرار کنید.

نحوه برش بلوک سیمانی

بلوک سبک یا سنگین سیمانی اگر با دقت چیده و ساخته شده است شاید دیگر نیازی به برش آن نباشد. اما اگر شما نیاز به برش یک بلوک دارید ، بلوک را روی ماسه یا خاک سست قرار دهید و از یک مجموعه آجری و پتک کوچک برای نمره گذاری دو طرف بلوک استفاده کنید. سپس بلوک را با صفحه بالا تنظیم کنید و مجموعه آجر را روی خط نمره قرار دهید. مجموعه آجر را بزنید تا بلوک تمیز بشکند. همچنین می توانید بلوک را با اره مدور مجهز به تیغه سنگ تراشی برش دهید. از محافظ چشم و گوش استفاده کنید.

چگونه می توان بلوک سیمانی را تقویت کرد؟

دیوارهای نگهدارنده و سایر دیواره ها تحت فشار جانبی قابل توجهی قرار دارند (فشار پهلو که به سطح دیوار فشار می آورد) نیاز به تقویت دارند. سیم تقویت کننده را در ملات هر مسیر قرار دهید، حداقل 6 اینچ انتهای آن را بپوشانید. گوشه سیم را 90 درجه ببرید و خم کنید.
برای گره زدن دیوارهای متقاطع به یکدیگر، میلگرد را به شکل S خم کنید و آن را درون ملات قرار دهید. دیوارهایی که عمود بر یکدیگر ساخته شده اند باید به هم گره خورده باشند ، و اگر دیوار جدیدی را در کنار دیواری که از قبل وجود دارد نصب کنید ، نمی توانید اتصالات فلزی را بین کورس ها قرار دهید. یک سوراخ در هسته دیواره موجود بزنید، روزنامه را درون حفره ها قرار دهید ، و یک قطعه میلگرد به شکل S در سوراخ قرار دهید. سپس سوراخ ها را با هاون پر کنید و مسیر بعدی را کار کنید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *