ساخت خانه با بلوک سیمانی

ساخت خانه با بلوک سیمانی برای صاحبان ملک وقتی می خواهند خانه ای بسازند، چالش های زیادی دارد. یکی ازمصالح دیوارچینی که هم اکنون در حال افزایش محبوبیت است بلوک های سبک سیمانی است. این نوع بلوک ها می توانند روشی سریع و موثر برای ایجاد ساختاری محکم جهت تبدیل به خانه باشند در واقع یک گزینه عالی برای هر کسی است که به دنبال یک سبک زندگی سالم و با نگهداری کم است.

صاحبان خانه هایی که نگران میزان ایمنی و بهره وری انرژی در خانه خود هستند باید مزایا و معایب ساخت خانه با بلوک سبک سیمانی را در نظر بگیرند.

ساخت خانه با بلوک سبک سیمانی یک انتخاب سالم است زیرا دارای درجه انتشار ترکیبات آلی بسیار کمی دارند. وجود تشعشعات و ترکیبات مضر در مصالح مشابه دیوارچینی، منجر به سردرد ، حالت تهوع ، تحریک سینوس و آسیب به اندام های داخلی می شود. برخی حتی خطر سرطان زایی را نیز گزارش کرده اند. با این ساختار در مقایسه با گزینه های سنتی ساختمان ، مشکلات بهداشتی کمتری در رابطه با عفونت های تنفسی و اختلالات سیستم ایمنی خواهید داشت.

اگر به ساخت خانه با استفاده از بلوک سبک فکر می کنید، حتماً مزایا و معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی را درک کنید. خوشبختانه، شما در جای مناسب آمده اید. در زیر لیست کامل برتری ها و مشکلات بلوک سیمانی سبک را مشاهده کنید.

مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی

لیست زیر مهمترین مزایای استفاده از بلوک سبک سیمانی در ساخت خانه می باشد که توسط بتن آلوکا گردآوری شده است.

مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی

1. استفاده از بلوک سبک سیمانی یک روش موثر برای ایجاد یک خانه با نگهداری کم در یک مکان رطوبت بالا است.

خانه های بلوک بتنی در مناطقی که میزان بارندگی زیادی در طول سال دارند ، کاملاً رایج است. این ماده مانند خانه چوبی وقتی برای مدت طولانی مرطوب بماند، کپک نمی زند، این بدان معناست که با گذشت زمان خطر کمتری از آسیب ساختاری وجود دارد.

پس از مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی، مقاومت در برابر آفاتی که می توانند بر سازه ای که در معرض رطوبت مداوم است تأثیر بگذارد ، است. در مورد موریانه ها و جوندگانی که به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی نامناسب از دیوارها می آیند ، کمتر مشکل دارید.

قیمت بلوک سبک

2. یکی دیگر از مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی مقاومت در برابر باد شدید است.

خانه های ساخته شده از بلوک های سبک در مناطقی که مستعد باد شدید هستند مفید است. این بلوک ها مقاومت طبیعی در برابر سرعت باد که در هنگام طوفان یا طوفان های گرمسیری می وزد، ایجاد می کنند. برخی از سازه های ساخته شده با این ماده می توانند سرعتی بیش از 200 مایل در ساعت را تحمل کنند. اگر مالکان با گذشت سالها سازه را به طور مناسب حفظ کنند، این ساختار بدون تلاش زیاد می تواند قرن ها دوام داشته باشد.

برای افزایش این مزیت می توانید میلگرد و سایر محصولات تقویت کننده را به یک بلوک بتونی اضافه کنید. عایق می تواند به بلوک های از قبل قالب زده شده مخلوط شود تا حفره های باز آن پر شود تا نیاز به بهبودهای داخلی کاهش یابد.

3. از دیگر مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی، فراهم کردن سطح طبیعی مقاومت در برابر آتش است.

اگر تا به حال عواقب ناشی از آتش سوزی ویرانگر را دیده اید ، جایی که یک خانه تنها در خاکستر دیگران ایستاده است ، احتمالاً این ساختمان با استفاده از بلوک های سیمانی ساخته شده است. اگرچه اجزای چوبی سازه ، مانند سقف ، هنگام آتش سوزی شعله ور می شوند ، اما دیوارها فقط سوزان می شوند. به این دلیل که سیمان به خودی خود قابل اشتعال نیست.

به همین دلیل است که بلوک های بتنی گاهی اوقات واسطه ساختمانی ترجیحی در مناطقی هستند که به طور مکرر آتش سوزی می کنند. این می تواند راهی برای محافظت از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شما باشد حتی اگر در مناطق پر خطر زندگی کنید.

4- بلوک سبک می تواند مصرف انرژی صاحب خانه را کاهش دهد.

مزیت-عایق-بودن-خانه-های-ساخته-شده-با-بلوک

ساخت خانه با بلوک سبک برای هر کسی که می خواهد مصرف انرژی خود را کاهش دهد، ایده آل است. این مصالح یک سطح عالی از ارزش را در یک خانه سازگار با محیط زیست فراهم می کند. صورتحساب های گرمایشی و سرمایشی شما می تواند در برخی مناطق با این طراحی ساختمان تا 20٪ کمتر باشد ، به خصوص اگر لایه دیگری از عایق در امتداد دیوارهای داخلی وجود داشته باشد.

5- از مهمترین مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی عایق صدا بودن است.

ساخت خانه با بلوک سبک سیمانی، یک لایه عایق صوتی طبیعی ایجاد می کند که برای محیط های شهری یا خصوصیات نزدیک پایگاه های نظامی مناسب است. اگر جت هایی در بالای سر خود دارید یا نزدیک یک فرودگاه زندگی می کنید ، این ماده می تواند مشکلات صوتی را که هر روز با آن روبرو می شوید کاهش دهد. حدود 75٪ از صدای محیط هنگام استفاده از این مواد مسدود می شود و شما می توانید با استفاده از پنجره های دو جداره این مزیت را افزایش دهید.

این بدان معنی است که اگر دوست دارید به طور منظم مهمانی برگزار کنید، برتری عایق بودن در برابر صدا از مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی چشمگیر است. اگر خانه مسکونی بتونی دارید می توانید با دوستان خود و اوقات خوشی را بدون مزاحمت همسایگان بگذرانید.

6. انتخاب بلوک سبک به منزله انتخاب خانه سالم برای بسیاری از افراد است.

برای مثال به طور متوسط هر فرد در ایالات متحده هر روز 90٪ از وقت خود را در خانه می گذراند. این بدان معنی است که یک محیط سالم برای نیازهای فردی حیاتی است. خانه های بلوک سیمانی باعث مسدود شدن مواد حساسیت زا، رادون و سموم دیگری می شود که هنگام استفاده از مصالح مشابه می توانند مشکل ساز شوند.

کاربرد بلوک سبک سیمانی

7. دیوارهای یک خانه بلوک سیمانی را می توان خارج از محل،  تولید کرد.

وقتی بلوک های بتونی را به عنوان واسطه ساختمان انتخاب می کنید ، متوجه می شوید که دو سیستم پنل وجود دارد. شما می توانید علاوه بر روش انباشته که امروزه معمولاً استفاده می شود ، بلوک سیمانی پیش ساخته را انتخاب کنید. اگر گزینه کارخانه ای  یا بلوک سیمانی پیش ساخته را انتخاب کنید ، عایق بندی، تقویت کننده های فولادی و سایر ملزومات اضافی در استانداردهای بالای تولید هستند که ضمانت کد گذاری دارند. دیوارهای ساخته شده با بلوک پیش ساخته،  توسط جرثقیل به پایه موجود اضافه می شوند تا به بقیه سازه متصل شوند.

بلوک سیمانی پیش ساخته

8- اگر فاجعه ای رخ دهد، در آن صورت بازسازی یک خانه بلوک سیمانی معمولاً ارزان تر است.

معمولاً ساخت مجدد خانه های ساخته شده با بلوک سیمانی پس از یک فاجعه ارزان تر است. بسیاری از دیوارهای شما هنوز ایستاده و در شرایط قابل استفاده ای قرار دارند، این بدان معناست که تعمیرات می تواند بر روی ترمیم سقف ، پنجره ها و فضای داخلی اجرا شود، این مزیت بنظر مقرون به صرفه تر است.

میله های تقویت کننده فولادی که با خانه های بلوک بتونی مورد استفاده قرار می گیرند در مناطقی که از زلزله رنج می برند به خوبی کار می کنند. مخلوط مرطوب شن و ماسه ، سیمان و سنگ ریزه کوچک گرد شده می تواند درون پایه ریخته شود تا تقویت کننده ها را با هزینه کمی تثبیت کند. دیواری بلوک سیمانی وقتی بهبود می یابد ، سخت می شود و مقاومت فوق العاده ای به سازه می دهد.

مقاوم سازی ساختمان با بلوک سبک سیمانی

لیست معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی

1. از معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی، هزینه زیاد است.

قیمت بتن و سیمان دائماً در نوسان است و تغییرات منطقه ای را باید در نظر گرفت ، استفاده از این ماده تقریباً همیشه گرانتر از چوب یا سایر گزینه های سنتی است. این موضوعی است که باعث می شود برخی از صاحبان خانه های احتمالا از بلو استفاده نکنند. اگرچه سرانجام با کاهش هزینه های انرژی همراه با این گزینه ، سرمایه اولیه را بازیابی خواهید کرد ، اما ممکن است انتخاب مناسبی برای همه نباشد.

هزینه استفاده از بلوک های سیمانی به جای چوب و سایر مصالح سنتی می تواند در بعضی مناطق سه برابر بیشتر باشد.

هزینه ارسال بلوک سیمانی با دستگاه های مختلف به شهرهای دور

2. از مهمترین معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی جذاب نبودن است.

جذاب نبودن ساخت خانه با بلوک سیمانی

خانه معمولی ساخته شده با استفاده از بلوک های سیمانی به نظر می رسد خاکستری و ساده است. شما باید یک لایه سیمان یا گچ به سازه اضافه کنید اگر می خواهید ملک زیباتر به نظر برسد و بتوان آن را رنگ آمیزی کرد. این بدان معناست که هزینه دیگری به هزینه نهایی سازه اضافه می شود.

3. از معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی، نیاز به برش برخی از بلوک ها است.

اگر مشکلی با لوله کشی یا سیم کشی در خانه ای که با بلوک های سیمانی ساخته شده است ایجاد شود ، ممکن است برخی از آنها نیاز به برش داشته باشند تا متخصصان بتوانند به این مشکل برسند. همچنین شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که در صورت نشت یا خراب شدن یکی از لوله های شما ، سیستم تخلیه مناسب برای جلوگیری از هرگونه مشکل قابل توجه در اثر طغیان وجود دارد. شما همچنین می خواهید هزینه آب و برق خود را از طریق نقاط دسترسی خاصی که در حین ساخت در سازه قرار داده شده اند ، کاهش دهید تا تأثیر این معایب بالقوه را کاهش دهد.

4- بلوک های سیمانی با گذشت زمان می توانند در برابر تراوش آب حساس باشند.

اگر ملک شما در منطقه ای با سطح آب بالا قرار دارد ، پس استفاده از بلوک های بتونی برای سازه می تواند به مرور زمان منجر به تخریب شود. سیمان ممکن است مقاوم باشد ، اما ماده ای متخلخل است. آب صبور است و در نهایت از طریق دیوار شما راهی برای نفوذ در خانه پیدا خواهد کرد. شما باید قبل از چیدن بلوک ها ، درزگیر ضد آب با کیفیت بالا به آنها بچسبانید تا یک دیوار یا پایه عایق ایجاد شود.

بعضی از مناطق ممکن است بخواهند از رنگ ضد آب در بالای درزگیر استفاده کنند تا از مزایای مقاومت هر درزگیر استفاده کنند. همچنین باید زهکشی مناسب در اطراف خانه نصب شود تا از بروز مشکلات سیل جلوگیری شود.

5- بلوک ممکن است برای برخی مناطق جغرافیایی مناسب نباشد.

ساخت خانه با بلوک سبک، همیشه گزینه مورد نظر برای استفاده در برخی جوامع نیستند. این بدان معناست که این محصول ممکن است همیشه در بعضی از نقاط جهان به راحتی پذیرفته نشود. با این مصالح ساختمانی تعداد زیادی طرح عجیب و غریب نخواهید داشت زیرا این یک بلوک از قبل قالب شده است. این بدان معنی است که اگر روی این ماده اصرار کنید ، بهره وری ممکن است محدود شود زیرا ممکن است آنها تجربه کار با آن را نداشته باشند.

گنجایش دستگاه های مختلف حمل بلوک سبک سیمانی

همچنین ممکن است لازم باشد از فولاد تقویت کننده برای بهبود مقاومت پایه یا دیواری که استفاده می کنید استفاده کنید ، که دستیابی به آن برای برخی از سازندگان مشکل ساز خواهد بود. به همین دلیل می بینید که بالاترین سطح پذیرش و استقبال در مناطقی است که وزش باد شدید رایج است.

6. از معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی، به خطر افتاندن مزایای محیطی توسط پنجره ها و درها است.

جرم حرارتی ایجاد شده توسط یک خانه بلوک سیمانی، مزایای زیست محیطی بی شماری را فراهم می کند. برای دستیابی به این مزیت باید درها و پنجره هایی را خریداری کنید که دارای آب و هوای عالی هستند. سازندگان همچنین باید فضای بین بلوک و پنجره را خنثی کنند تا ورود هوایی را که می تواند به عنوان مجرا برای تغییر صدا یا دما که از خارج سازه اتفاق می افتد، ایجاد کند، متوقف شود.

در بسیاری از خانه های ساخته شده در ایالات متحده در دوران طلایی دهه 1950 از بلوک های بتونی به عنوان سازه اصلی استفاده شده است. سپس آجر در امتداد قسمت بیرونی به عنوان سازه ای ثانویه برای صرفه جویی در هزینه استفاده شده است.

خانه را با بلوک سیمانی بسازیم یا نسازیم؟

ساخت خانه باغ با بلوک

ساخت خانه با بلوک های سیمانی وقتی منطقی به نظر می رسند که بخواهید با رویکردی سازگار با محیط زیست به زندگی خود ادامه دهید. اگرچه در هنگام استفاده از این مواد هزینه های ساخت بالاتر است ، اما بیشتر صاحبان خانه می توانند تفاوت این ماده را در مقایسه با مصالح سنتی در طول عمر ملک،  بازیابی کنند.

مسئله اصلی که صاحبان خانه با بلوک های سیمانی مواجه هستند ، ظاهر خاکستری آنها است. شما می توانید از گچ بری یا گزینه های آماده برای بهبود رنگ آمیزی برای افزایش جذابیت ملک استفاده کنید. هنگام ارزیابی مزایا و معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی، هزینه آن را در برابر کارایی سازه مقایسه کنید. با مراقبت های مناسب، می تواند ساختمانی داشته باشید که نسل های آینده  هم از آن بهره مند شوند.

تماس با بتن آلوکا

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *