ساخت نیمکت با بلوک سیمانی

ساخت نیمکت با بلوک سیمانی

ساخت نیمکت با بلوک سیمانی علاوه بر صرفه اقتصادی، در مکان هایی خاص نظیر باغ، جذابیت خاصی دارد مخصوصا با رنگ زیبا اگر رنگ آمیزی شود. هر کسی دوست دارد یک مهمانی خوب در باغ در بهار و تابستان برگزار کند، اما یافتن مبلمان محکم و ارزان قیمت در فضای باز همیشه یک چالش است. جستجو بس است! نیمکت حیاط خانه خود را با استفاده از چندین بلوک سیمانی بسازید و با چند کوسن راحت تزئئین کنید و اینگونه خیلی ساده و همیشه برای جشن در باغ آماده خواهید شد.

ساخت صندلی با بلوک سیمانی خیلی ساده است، کافیست این مقاله را با دقت مطالعه نمایید، اگر سوالی هم داشتید از ما بپرسید.

 بلوک سیمانی سبک

مواد اولیه برای ساخت صندلی با بلوک سیمانی

  • بلوک های سیمانی
  • پست یا تیر چوبی
  • چسب بتنی
  • اسپری رنگی یا هر رنگ دیگری
  • دستکش
  • تفنگ آب بندی
  • مداد
  • سانتیمتر

مراحل ساخت نیمکت با بلوک سیمانی

جهت ساخت صندلی با بلوک سیمانی، بلوک های مناسب که عموما بیست سانتی یا در سایز دلخواه خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید، سپس گام های زیر را برای تبدیل شدن آن ها به نیمکت بردارید.

ساخت نیمکت با بلوک

مرحله 1: اندازه گیری و علامت گذاری کنید
موقعیت نیمکت باغ را مشخص کرده و چمن ها را بچینید. با استفاده از یک نوار اندازه گیری و یک مداد، محل قرارگیری دو پایه خود را مشخص کنید. ما توصیه می کنیم یک صندلی نیمکت به طول 24 سانتی متر ایجاد کنید. این اندازه خوب است. برای علامت گذاری سطح روسازی از مداد استفاده کنید تا بدانید اولین بلوک های خود را در کجا قرار دهید. حفاری کنید تا یک سطح تراز ایجاد کنید.
مرحله 2: سه دوره اول نیمکت را بسازید
با استفاده از بلوک های حیاط ، 3 دوره بلند بسازید. برای حفظ الگوی پیوند، حتماً الگوی چیدمان خود را در هر دوره معکوس کنید. بلوک های پشته را به راحتی روی هم خشک کرده و به هم فشار دهید. هیچ نوع چسب، ملات و بتن مورد نیاز نیست، مخصوصا اگر برای ساخت صندلی با بلوک سیمانی نوع سبک خرید کنید.

 قیمت روز یک عدد بلوک سیمانی

مرحله 3: پایه را تمام کنید
چوب صندلی شما در بالای سومین بلوک قرار دارد که نصب آن را به پایان رسانده اید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که پایه را به پایان برسانید و با استفاده از 4 بلوک فقط دو کورس دیگر بسازید و به یاد داشته باشید که الگوی خود را در هر مسیر معکوس کنید و بلوک ها را به سمت بیرون قرار دهید.
مرحله 4: درپوش ها را در بالای پایه ها قرار دهید
پایه شما با 5 دوره بلند کامل است. در هر پایه هر دو کلاهک لازم است. مطمئن شوید که یک دوست مناسب برای این قسمت دارید زیرا سنگین بودن درپوش های پایه باعث دو نفره بودن این عملیات شده است.
درپوش های پایه باید در بالای بلوک ها قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که در ارتفاع کمی در وسط قرار می گیرند. می توانید درپوش ها را خشک کرده یا با چسب درجه یک محکم کنید. اگر در حال چسباندن کلاهک ها هستید، یک خط چسب مداوم در بالای بلوک ها قرار داده و درپوش را قرار دهید.
مرحله 5: پایه دوم را بسازید
نشانه های مداد خود را برای پایه دوم پیدا کنید و با دنبال کردن مراحل 2 و 3 از بالا شروع به ساختن کنید.
مرحله ششم: الوارها را ببندید تا کامل شوند
با استفاده از وسایل ایمنی مناسب 4 الوار را اندازه و برش دهید. اگر از چوب سخت استفاده می کنید، بشویید و مهر و موم کنید تا لکه ها کاهش یابد.
برای ثابت کردن چوب ها می توانید با استفاده از چسب قوی، چوب ها را به بالای بلوک های تاقچه بچسبانید و مطمئن شوید که فاصله کمی بین چوب ها حفظ کنید تا آب از آن عبور کند.
در نهایت با رنگ آمیزی زیبا و استفاده از وسایل تزئینی، کار خود را زیباتر جلوه دهید.
برای شروع ساخت نیمکت با بلوک سیمانی باید از کدام بلوک استفاده کنم؟
برای ساخت یک نیمکت می توانید با هر بلوکی که می خواهید شروع کنید، حتی اگر لازم شد در هر دوره از بلوک های برش خورده نیز می توانید استفاده کنید.

چرا من باید سه دوره اول را همیشه با هم بسازم؟

گام های ساخت نیمکت با بلوک

بهترین کار این است که همیشه سه دوره ساخت نیمکت با بلوک سیمانی به طور همزمان ساخته شود. انجام این کار برای اطمینان از هم ترازی و ساخت آسان دوره های بعدی مهم است. برای این کار 5-6 بلوک را برای دوره اول قرار دهید و سپس قبل از پایان این دوره 5-6 بلوک را برای دوره دوم قرار دهید و به همین ترتیب دور سوم را نیز بسازید.

چگونه پایه های صندلی با بلوک سیمانی را ایجاد کنم؟

پایه ها با استفاده از بلوک های Corner به راحتی ایجاد می شوند. بلوک های گوشه، یک ضلع بلند و کوتاه دارند. قبل از ایجاد پایه ها تعیین ضلع طولانی مهم است.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *