خاصیت پوکه معدنی آلوکا

اصلی ترین خاصیت پوکه معدنی وزن آن می باشد. این سبکدانه وزنی کمتر از یک دارد به طوری که بر روی آب شناور می ماند. همین وزن سبک باعث می شود که انواع بلوک سبک تولید شود. این یک ویژگی و خاصیت مهم از پوکه معدنی است.

بلوک سبک چیست؟

خاصیت پوکه معدنی

1-پوکه معدنی بسیار سبک است و در نتیجه عایق مناسبی برای حرارت و صدا محسوب می شود به طوریکه گرما و سرما هیچ وقت از ساختمان شما به بیرون نمی رود و این یک خاصیت بسیار عالی از سبکدانه پومیس است.

2-استحكام بتن و مصالح تشكيل شده از پوكه معدنی، از ميزان بالای دوام نسبت به وزن برخوردار می باشد. بلوک سیمانی که از پوکه معدنی در ساخت خود استفاده کرده باشد، کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری خواهد داشت.

قیمت بلوک سیمانی پوکه ای

خاصیت پوکه معدنی در کشاورزی

یکی از خواص مهم پوکه معدنی پودری در کشاورزی، حفظ آب است. با این ماده معدنی، انتقال آب به خاک با سرعت کمتری انجام می شود و خاک همیشه مرطوب است.

وجود املاح معدنی برای کشاورزی از خواص مهم دیگر پوکه معدنی می باشد. سنگ معدنی اسکوریا نمی گذارد که به خاک فشاری وارد شود و کشاورز می تواند از حجم خاک خود بهترین استفاده را داشته باشد.

با استفاده از پومیس در کشاورزی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در مقابل کشت شما پربار خواهد بود.

پومیس چیست؟

خاصیت پوکه معدنی در صنایع

1-پوکه معدنی از نظر شیمیایی خنثی و فاقد خاصیت مغناطیسی می باشد.

2-چگالی پومیس بسیار پایین است و همین یک ویژگی مهم سبکدانه پومیس است بنابراین در صنایع های مختلف به خاطر ویژگی چگالی پایین از پوکه استفاده می شود.

3-ساینده بودن یکی از خواص مهم دیگر این سنگ معدنی است از این رو برای سنگ شور کردن پارچه از این سنگ استفاده می شود. علم پزشکی نیز به خواص این سنگ معدنی پی برده است و از سنگ اسکوریا به عنوان سنگ پا استفاده می کند.

خاصیت پوکه معدنی در ساختمان سازی

خاصیت پوکه معدنی در ساختمان سازی

1-مقاومت در برابر آتش و دمای زیاد، عایق بودن و مقاومت در برابر زلزله از خواص مهم دیگر پوکه معدنی می باشد. زمانی که خانه دچار حریق شود این سبکدانه پومیس است که از پخش شدن آتش به دیگر نقاط جلوگیری می کند.

2-پوکه معدنی در دمای بالای ۷۷۰ درجه سانتی گراد بدون هیچ گونه تغییری سالم باقی می ماند و همین خود باعث می شود عمر این سنگ معدنی بیشتر شود. در واقع زمانی که مصالح ساختمان در مقابل آتش مقاوم باشد، امکان ندارد آتش به دیگر نقاط برسد.

3-در مصالح ساختمانی مختلف به دلیل خاصیت پوکه معدنی برای کارهای مختلف از آن استفاده می کنند. مثلا بلوک هایی که از این سنگ معدنی تولید می شود گزینه مناسبی برای عایق بندی ساختمان هستند که به آنها بلوک پوکه ای گفته می شود.

4-با استفاده از پومیس در تولید مصالح ساختمانی هزینه ها کمتر شده و یک ساختمان بدون عیب ساخته می شود.

معدن پوکه آلوکا واقع در بستان آباد با تولید انبوه و کارشناسی شده توسط مهندسین مجرب با مرغوب ترین پوکه آذربایجان و بهترین قیمت آماده خدمت رسانی به شما خریداران محترم می باشد. همچنین گروه تولیدی بتن آلوکا افتخار تولید انواع بلوک سبک پوکه ای 7 و 10و  15و  20 سانتی، با بهترین پوکه را دارد. تماس شما تضمین خرید قطعی از ماست.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *