انواع-بلوک-ساختمانی-بتن-آلوکا

انواع بلوک دو جداره، بلوک سه جداره دیوار و انواع بلوک های سیمانی دیگر  با مصالح متفاوت و مختلف تولید می گردند، اما مهمترین آنها و در واقع اصلی ترین نوع، بلوک پوکه ای است. وقتی سخن از انواع بلوک ساختمانی می گردد، باید ببینیم از لحاظ ابعاد دنبال تنوع این محصول هستید یا از نظر مواد تشکیل دهنده و یا نه دغدغه شما انتخاب نوع از لحاظ کاربرد این محصول است.

در این مطلب جامع، بطور مفصل انواع بلوک ساختمانی دو جداره، سه جداره سبک و چهار جداره که امروزه تقریبا همه از آن استفاده می کنند، به همراه تصاویر هر نوع، صحبت خواهیم کرد. دقت داشته باشید که در این مقاله ما به توضیح انواع پرکاربرد و متداول بلوک ها خواهیم پرداخت، برای آشنایی جامع از سیر تا پیاز همه بلوک های ساختمانی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لازم است بخوانید: بلوک سبک

انواع بلوک ساختمانی از لحاظ مواد تشکیل دهنده

1- بلوک سبک

2- بلوک سنگین

انواع بلوک ساختمانی از لحاظ تعداد جداره

1- بلوک دو جداره

2- بلوک سه جداره

3- بلوک چهار جداره

انواع بلوک ساختمانی از لحاظ ابعاد

1- بلوک 7 سانتی

2- بلوک 10 سانتی

3- بلوک 15 سانتی

4- بلوک 20 سانتی

برای دیدن عکس و مشخصات کامل همه انواع دسته بندی بلوک های بالا، لینک زیر را باز کنید.

پیشنهاد نویسنده: فروشگاه بتن آلوکا

بلوک سبک جدید

بلوک سبک از مصالح پر کاربرد ساختمان سازی، حصارکشی و دیوارچینی می باشند که از مخلوط پوکه معدنی، آب و سیمان تشکیل شده است. انواع بلوک جدید سبک به دلیل استفاده از پوکه معدنی مرغوب عمل دیوارچینی و ساخت و ساز را تسریع بخشیده اند و وزن ساختمان را پایین آورده اند.

سبک سازی یک ساختمان بدلیل کاهش وزن سازه ها و به مراتب مقاومت ساختمان در برابر زلزله و باد یکی از هدفهای اصلی مهندسین ساختمان می باشد. بلوک های دو جداره، سه جداره و چهار جداره جدید، تمامی این موارد را پوشش می دهند.

جنس انواع بلوک های سبک، همگی یکسان و سیمان + پوکه معدنی و آب است، چیزی که در مورد آنها متفاوت است،عرض و ضخامت بلوک ها است. دو جداره طبیعتا ضخامت کمتری نسبت به سه جداره دارد، سه جداره نیز ضخامتش کمتر از چهار جداره است. البته هر چقدر جداره ها بیشتر می شود بلوک بزرگتر و از لحاظ قیمت نیز گرانتر می شود.

البته کیفیت سیمان و پوکه معدنی مورد استفاده در این بلوک ها خیلی مهم است. این که کدام نوع مصالح و در چه درجه کیفیتی برای ساخت بلوک ها استفاده شود خیلی اهمیت دارد. به طور مثال بلوک دو جداره تقریبا نازک است اگر سیمان آن نامرغوب یا کم باشد در دست خورد می شود و قابل استفاده هم نخواهد بود.

بتن آلوکا به عنوان بهترین و اولین تولید کننده بلوک سبک در ایران، در مورد خرید و قیمت هر کیسه سیمان در تبریز و هر شهر دیگری، مشاوره اختصاصی می دهد. در لینک پیشنهادی زیر، قیمت روز و عکس همه جداره های بلوک سبک با کیفیت و استاندارد را می توانید ببینید.

حتما ببینید: قیمت بلوک

انواع بلوک سبک جدید از لحاظ تعداد جداره

بلوک سبک در سه نوع بلوک سبک دو جداره، بلوک سبک سه جداره و بلوک سبک چهار جداره تولید و در سطح کشور توزیع می گردد. به طور مثال در قسمت زیر لیست تولیدات انواع بلوک سبک آلوکا طبق دسته بندی جداره، آورده شده است:

  1. بلوک دو جداره هفت سانت (BS7)
  2. بلوک دو جداره ده سانت (BS102)
  3. بلوک سه جداره دیوار ده سانت (BS103)
  4. بلوک سه جداره پانزده سانت (BS153)
  5. بلوک سه جداره بیست سانت (BS203)
  6. بلوک چهار جداره پانزده سانت تک فاق و زبانه (BS1541)
  7. بلوک چهار جداره پانزده سانت دو فاق و زبانه (BS1542)
  8. بلوک چهار جداره بیست سانت (BS204)

این لیست، کاملترین لیست برای شناخت انواع بلوک دو جداره، سه جداره و چهار جداره است که مفصل در قسمت های زیر، هر کدام را جداگانه شرح خواهیم داد تا کامل آنها را بشناسید.

بلوک دو جداره هفت سانت

بلوک-دو-جداره-7-سانت-آلوکا

به بلوک دو جداره هفت سانتی، نازک ترین بلوک سبک موجود در بازار است که عموما در تهران بسیار پر کاربرد است. قیمت هر متر زمین فلان قدر است، پس متراژ تمام شده آپارتمان اهمیت ویژه دارد و حیف است که در تیغه ها و دیوارهای داخلی از بلوک 15 و 20 و… استفاده شود و متراژ داخلی به هدر رورد. 7 سانت دو جداره بخرید و فضا رو بزرگتر بیاورید.

بلوک هفت سانت در تیغه چینی دیوارهای داخلی ساختمان، تیغه چینی دور آسانسور و در مکانی که وزن پایین بلوک و پایین بودن ضریب انتقال حرارت و صوت اهمیت دارد کاربرد دارد. بلوک سبک 7 سانت دو جداره متشکل از سیمان و پوکه (پوکه سفید دانه بندی شده) می باشد.

استفاده از پوکه معدنی باعث شده که وزن این بلوک بسیار سبک و قیمت آن بسیار مناسب باشد. وزن بلوک دو جداره هفت سانتی حدود 3. 8 کیلوگرم می باشد که در مقایسه با انواع سایزهای دیگر، بسیار سبک است.

بلوک سبک 7 سانت تولید شده بتن آلوکا بسیار با کیفیت بوده و در مقایسه با محصولات مشابه موجود در بازار مناسب ترین قیمت را دارا می باشد.

از تنها فروشگاه بلوک 7 سانت دیدن فرمایید: خرید بلوک 7 سانتی دو جداره

بلوک دو جداره ده سانت

بلوک-دو-جداره-10-سانت-آلوکا

بلوک دو جداره ده سانت زیر نظر مهندسین ساختمان به شیوه ای تولید شده است که وزن سازههای ساختمانی را تا حد امکان سبک می کند. به دلیل سبک بودن بلوک دو جداره، دیوارکشی آسان و سریع تر خواهد شد. بلوک سبک دو جداره ده سانتی به دلیل عرض کم و اشفال کم فضا، بهترین نوع بلوک برای تیغه بندی دیواره های داخلی ساختمان می باشد.

مقاومت فشاری بلوک سیمانی دو جداره ده سانت،22 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. وزن کم و قیمت مناسب از ویژگیهای بارز بلوک سبک دو جداره ده سانت می باشد.

وزن تقریبی بلوک دو جداره 10سانت، 5 کیلو گرم میباشد. مواد اولیه پایه این بلوک, سیمان و پوکه معدنی بستان آباد می باشد. برای سفارش بلوک سبک دو جداره ده سانتی با بتن آلوکا در تماس باشید.

هر آنچه لازم است راجب بلوک 10 سانتی بدانید: قیمت بلوک سیمانی ۱۰ دو جداره

بلوک سه جداره دیوار ده سانتی

بلوک-سه-جداره-10-سانت-آلوکا

بلوک سبک سه جداره ده سانتی، مناسب برای تیغه بندی دیوارهای داخلی ساختمان، دیوارهای بین واحدها، دیوارهای جانبی، چاله آسانسور و راه پله می باشد. سه جداره بودن بلوک ده سانتی، کمک فراوانی به عایق بودن دیوار بین واحدها و اتاق ها می کند.

بلوک سه جداره ده سانت آلوکا به دلیل داشتن جداره سوم میانی در صورت نیاز به شیار زنی و موارد تاسیساتی، گزینه مناسبی است. همچنین این بلوک برای دیوارهای داخلی واحدهای هر طبقه ساختمان مناسب است، که کلیه الزامات مبحث 18 و 19 را برآورد می کند.

مقاومت فشاری بلوک سه جداره ده،30 کیلوگرم بر سانتی متر مربع میباشد. وزن تقریبی آن، 6 کیلو گرم می باشد و مواد اولیه پایه ساخت این نوع بلوک, سیمان و پوکه معدنی بستان آباد می باشد. برای سفارش بلوک سبک 10 سانتی و اطلاعات از قیمت آن، با بتن آلوکا در لینک زیر در تماس باشید.

شاید بپسندید: قیمت بلوک تیغه 10 سانتی

بلوک سه جداره پانزده سانت

بلوک-سه-جداره-15-سانت-آلوکا

بلوک پانزده سانت سه جداره، دارای ابعاد دقیق ۴۰ سانتی متر در طول، ۲۰ سانتی متر ارتفاع و عرض ۱۵ سانتی متر است. ضخامت تمامی جداره های داخلی و خارجی این بلوک طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۷۷۸۲، ۲۵ میلی متر است.

وزن هر بلوک پانزده سانت حدود 7. 5 کیلوگرم است که نسبت به بلوکهای سنتی وزن کمتری داشته و باعث سبک شدن سازه می شود. بلوک سه جداره 15 سانت، هم به صورت دو سر کام (مادگی) و هم بصورت کام و زبانه (نر و مادگی) بسته به سفارش مشتری تولید میشود. مواد تشکیل دهنده این بلوک ,سیمان، پوکه معدنی و آب می باشد.

پوکه بکار رفته در این بلوک از نوع پوکه معدنی پومیس می باشد که دارای کیفیت بالایی بوده و از بهترین معادن تبریز و بستان آباد تهیه می شود. بلوک سبک سیمانی سه جداره 15 سانتی بتن آلوکا برای استفاده در دیواره های پیرامونی و بین واحدها پیشنهاد می شود. بلوک سبک آلوکا آماده ارائه بلوک سبک سه جداره 15 سانت در سطح کشور با تیراژ دلخواه می باشد.

دیدن فرمایید: قیمت بلوک سیمانی ۱۵

بلوک سه جداره بیست سانتی

بلوک سه جداره دیوار بیست سانت یا بلوک سیمانی 20*20*40 از پوکه معدنی دانه بندی شده تولید شده است. این بلوک مناسب جهت اجرای دیوارها و تیغه های آپارتمان ها می باشد. بلوک سبک 20 سانت سه جداره آلوکا نسبت به مصالح مشابه دارای مزایای بسیاری می باشد.

بلوک سبک سه جداره 20 سانت، دارای ابعاد دقیق ۴۰ سانتی متر طول، ۲۰ سانتی متر ارتفاع و عرض 20 سانتی متر است. وزن این بلوک، حدود 10 کیلوگرم است و  از اختلاط آب و سیمان و پوکه معدنی تولید می شود.

بلوک 3 جداره 20 سانت سبک، عمدتا در ساختمانهایی که طبقه دارند استفاده میشود تا وزن مرده ساختمان پایین بیاید. ولی بلوک سنگین سیمانی 20 سانت در محوطه سازی استفاده میشود. بلوک ته باز بیست سانتی نیز برای استخر زدن و یا چاه کاربرد دارد.

ابعاد همه بلوک ها متناسب با نیاز بازار بوده ولی در موارد سفارشی خاص قابلیت تغییر ابعاد میباشد. بتن آلوکا تولید کننده انواع بلوک سیمانی سبک و سنگین می باشد و قابل اعتماد برای خرید انواع بلوک ها می باشد.

پرفروش ترین مرکز بلوک 20 سانت: خرید بلوک سه جداره 20 سانتی

بلوک چهار جداره پانزده سانت تک فاق و زبانه

بلوک-4-جداره-15-سانت-آلوکا

ابعاد بلوک چهارجداره 15 سانت،به طول 40، ارتفاع 20، عرض 15 سانتی متر و ضخامت 30 میلی متر  برای هر جداره می باشد.  بلوک سبک نقش گستردهای در ساخت انواع دیوارها نظیر دیوارهای خارجی، جداکننده ها، دیوارهای عایق و ضد آتش ایفا می کنند.

از آنجایی که نیروی زلزله وارد شده بر سازه رابطه مستقیم با وزن سازه دارد، با استفاده بلوک سبک ساختمانی نیروی مؤثر زلزله به مقدار قابل توجهی کاهش مییابد. بلوک سبک چهار جداره 15 سانت بطور معمول در قسمت تیغه و دیواره خارجی ساختمانها کاربرد دارد.

در مناطق سردسیر مانند استانهای اردبیل، تبریز، کردستان و حتی مکانهای با آب و هوای مرطوب، بلوک 4 جداره 15سانت مناسب می باشد. مقاومت فشاری این بلوک، 32 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و وزن آن 8 کیلوگرم می باشد. عایق صوتی و حرارتی، مقاومت، کارپذیری و سرعت اجرای بالا از ویژگیهای بارز این نوع بلوک سبک می باشد.

بلوک 4 جداره 15 سانت آلوکا بدلیل داشتن چهار جداره برای عایق سازی دیوار بسیار مناسب می باشد و در دونوع تک فاق و زبانه و دو فاق و زبانه تولید می شود. اساس این دو نوع بلوک یکی هست فقط در شکل ظاهری و کاربرد متفاوت هستند.

بلوک سبک 15 سانت تک فاق در یک جهت قابلیت چینش و دیوار کشی دارد در حالی که بلوک دو فاق در دو جهت قابلیت چینش و دیوارکشی دارد. بتن آلوکا آماده ارسال و فروش بلوک سبک چهار جداره پانزده سانت بصورت پالت یا فله ای بنا به درخواست شما مشتریان در سطح کشور می باشد.

خرید بلوک 4 جداره 15 سانت تک فاق و زبانه

بلوک سبک چهار جداره پانزده سانت دو فاق و زبانه

بلوک های سبک چهار جداره پانزده سانت آلوکا از مخلوط پوکه سرند شده سفید بستان آباد و سیمان تولید می گردد. بلوک سبک نقش گسترده ای در ساخت انواع دیوارها نظیر دیوارهای خارجی، جداکننده ها، دیوارهای عایق و ضد آتش ایفا می کند.

نیرویی که زلزله بر سازه وارد میکند طبیعتا رابطه مستقیمی با وزن سازه ساختمان دارد. با به کارگیری بلوک سبک ساختمانی، نیروی تاثیرگذار زلزله به ساختمان به مقدار زیاد کم خواهد شد.

بلوک سبک چهار جداره 15 سانت دو فاق و زبانه بطور معمول در قسمت تیغه خارجی ساختمان ها کاربرد دارد و بدلیل داشتن چهار جداره برای عایق سازی دیوار بسیار مناسب می باشد. مقاومت فشاری این بلوک، 32 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و وزن آن هم 8کیلوگرم می باشد.

ابعاد آن به طول 40 سانت، ارتفاع 20 سانت و عرض 15 سانتی متر و ضخامت جداره ها 30 میلی متر می باشد. عایق صوتی و حرارتی، مقاومت، کارپذیری و سرعت اجرای بالا از ویژگی های بارز این نوع بلوک سبک می باشد.

بلوک 4 جداره 15 سانت تولید بتن آلوکا در دو نوع تک فاق و زبانه و دو فاق و زبانه می باشد. این دو نوع بلوک یکی هستند فقط در شکل ظاهری و کاربرد متفاوت هستند. بلوک سبک پوکه ای 15 سانت تک فاق در یک جهت قابلیت چینش و دیوار کشی دارد اما بلوک دو فاق 15 سانت در دو جهت قابلیت چینش و دیوارکشی دارد.

خرید بلوک 4 جداره پانزده سانت دو فاق و زبانه

بلوک 4 جداره 20 سانتی

بلوک-4-جداره-20-سانت-آلوکا

بلوک سبک 20*20*40 یا بلوک چهار جداره بیست سانتی از پوکه معدنی دانه بندی شده تولید شده است و جهت اجرای دیوارها و تیغه های آپارتمانها مناسب می باشد. این بلوک، دارای ابعاد دقیق ۴۰ سانتی متر طول، ۲۰ سانتی متر ارتفاع و عرض 20 سانتی متر است.

وزن هر بلوک 4 جداره 20 سانت، حدود 10کیلوگرم است و از اختلاط آب و سیمان و پوکه معدنی تولید می شود. این محصول عمدتا در ساختمان هایی که طبقه دارند استفاده می شود تا وزن مرده ساختمان پایین بیاید.

ابعاد بلوک سیمانی آلوکا متناسب با نیاز بازار بوده ولی در موارد سفارشی خاص، قابلیت تغییر ابعاد می باشد. برای سفارش بلوک سبک بیست سانتی 4 جداره جداره با بتن آلوکا تماس بگیرید.

از دست ندهید: قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

ملات انواع بلوک سبک آلوکا

بلوک سبک آلوکا از تخلخل ریزدانه های سبک پوکه معدنی، سیمان و آب تشکیل می شود. تولید پوکه معدنی حاصل اتفاقات طبیعی مانند فعالیت آتشفشان ها و مواد مذاب می باشد. از خواص مهم پوکه معدنی،وزن به شدت کم آن است.

رنگ پوکه های معدنی در طیفهای سفید، خاکستری، قرمز مایل به سیاه و سیاه می باشد. سیمان نیز معرف حضورتان است و یک ماده صنعتی می باشد که از ترکیب آهک، رس، سیلیس و دیگر مواد تشکیل می گردد. این مواد با هم ترکیب می شوند و بلوک سه جداره دیواری، 4 جداره و یا 2 جداره را می سازند.

مزایای خرید بلوک های سبک آلوکا

بلوک سبک آلوکا با دستگاه هیدرولیک در کارخانه و با دستگاه تمام اتوماتیک تولید می شود. وزن و ابعاد بلوک آلوکا کاملا استاندارد و دقیق می باشد و قیمت بلوک ها نیز در مقایسه با رقبای برتر، مناسب و مشتری پسند می باشد. بتن آلوکا، همواره می کوشد تا بهترین بلوک های سبک بامتریال درجه یک را تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *