مصالح ساختمانی ارزان

مصالح ساختمانی ارزان، راهی برای ساخت مسکن ارزان و سریع می باشد. زیبایی در عین کیفیت بالاT تصادفی نیست بلکه هوشمندی می طلبد. استفاده از فناوری های نوین و ایده های نو در دنیای مواد بازیافتی، کاهش هزینه مواد، نصب و حمل و نقل در ساخت خانه ارزان و سریعرا در پی دارد.

در این مقاله لیست متداول ترین مصالح ساختمانی کم هزینه را برای افرادی که در جستجوی خرید مصالح ساختمانی ارزان قیمت برای ساخت خانه ارزان و سریع هستند، توسط بتن آلوکا گردآوری شده اند.

قیمت بلوک سیمانی

مصالح ساختمانی ارزان قیمت

استفاده از مصالح ساختمانی ارزان جدای از مزایای فراوان آن، امکان دسترسی به مسکن مناسب را در افراد کم درآمد افزایش می دهد.

رشد جمعیت باعث مهاجرت افراد به شهرها و افزایش تقاضا برای ساخت مسکن ارزان شده است. این مصالح علاوه بر ارزانی، سازگار با محیط زیست نیز می باشند.

اولین قدم از راه های کاهش هزینه ساخت ساختمان و ساخت خانه ارزان و سریع، خرید مصالح ساختمانی ارزان قیمت و باکیفیت است. با ما همراه باشید تا قسمتی از سؤال چگونه ساختمان ارزان بسازیم را پاسخگو باشیم.

1- پانل های پیش ساخته

امروزه، پانل های پیش ساخته در عین داشتن طرح های خیره کننده، به عنوان یکی از سریع ترین راه های کاهش هزینه ساخت ساختمان شناخته می شوند.

استفاده از مصالح ساختمانی پیش ساخته، بحران کمبود مسکن ارزان و مقاوم را پایان می دهد. مصالح ساختمانی پیش ساخته از مصالح ساختمانی جدید در اروپا و آمریکا می باشد. در اروپا ساختمانی های با پانل های پیش ساخته مجهز به پنجره، برق و لوله کشی به تعداد زیاد احداث می شوند.

پانل های معمولا از چوب با مزیت کاهش کربن دی اکسید و یا از عایق های مقاوم در برابر رطوبت و … ساخته می شوند. از مزایای پانل های پیش ساخته می توان به کاهش زمان و هزینه ساخت، عدم نیاز به فضای وسیع، کاهش زباله های ساختمانی، شرایط کار امن و کیفیت بالا اشاره کرد.

دیوار پیش ساخته بتنی

پیش نیاز نصب پانل های پیش ساخته

اخذ مجوز، ارزیابی نوع ساخت، عملکرد، شرایط ساختمان، اندازه گیری ابعاد ساختمان به صورت دیجیتالی، استفاده از تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی پیش نیاز می باشد.

2- بلوک سبک

بلوک سبک یکی از مصالح جدید در ساختمان سازی برای ساخت خانه ارزان و سریع می باشد. بلوک سبک سیمانی را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مصالح ساختمانی جدید برای کسانی معرفی می کنیم که دنبال ساخت خانه ارزان، با دوام مادام العمر می باشند.

محصول بلوک سبک که از ترکیب سیمان و پوکه معدنی با آب حاصل می شود ضد آب، آتش، صدا و گرما است. همچنین بلوک سبک در برابر زلزله، سیل و باد نیز بسیار مقاوم است.

از بلوک سبک به عنوان مصالح ساخت پیشرفته در پایه ها، دیوار ها، سقف ها و پارتیشن ها استفاده می شود. چون هسته بلوک سبک به راحتی با میله های فولادی برای افزایش استحکام پر می شود. یکی از راه های کاهش هزینه ساخت ساختمان ، خرید بلوک سبک به عنوان مصالح ساختمانی جدید برای دیوار و یا سقف می باشد.

3- چوب بازیافتی

برای کسانی که به دنبال احساس تاریخی هستند، استفاده از مصالح بازیافتی بهترین گزینه است. چوب بازیافتی با تلفیق طرح های مدرن یکی از بهترین مصالح ساختمانی ارزان و انتخابی بسیار شیک می باشد.

چوب های قدیم، دوام بالاتری به دلیل خشک شدن زیاد دارند. خانه های ساخته شده با چوب های بازیافتی علاوه بر داشتن زیبایی بصری زیاد، سازگاربا محیط زیست و کم هزینه هستند اما احتمالا شکلی نامنظم داشته باشند.

4- بامبو

مصالح ارزان بامبو

گیاه پیچدار بامبو می تواند یکی از مصالح ساختمانی ارزان باشد به شرطی که در منطقه زندگی شما یافت شود. بامبو یکی از تجدید پذیرترین و قوی ترین مصالح ساختمانی رایج آسیا و آفریقا است. البته در ایران نیز در مناطق شمالی چون لاهیجان، رودسر و علی آباد یافت می شود.

اما بهترین بامبو در چین، ژاپن و هند یافت می شود. بامبو به دلیل وزن کم، هزینه کم و دوام زیاد در هند به عنوان مصالح ساختمانی ارزان،بسیار رایج می باشد.

بامبو پیشنهاد متخصصان به خاطر مقاومت در برابر زلزله، آتش و داشتن استحکام کششی بالا به عنوان جایگزین فولاد و گالوانیزه است. برای استفاده از بامبو باید از فردی ماهر در ساخت خانه با بامبو بهره جست.

بامبو برای مناطقی با آب و هوای خشک مناسب نیست چرا که با کمبود رطوبت، خشک و خرد می شود. همچنین برای نگهداری بامبو در مقابل موریانه باید از مواد شیمیایی خاص استفاده کرد.

قیمت بلوک ۲۰ در ۴۰

5- آهن موجدار یا ورقه های فلزی راه راه

آهن موجدار سیاه یا ورقه های فلزی راه راه پاسخ سؤال، چگونه ساختمان ارزان بسازیم، می باشد. ار لحاظ زیبایی و کیفیت مخصوصا زمانی که آهن سیاه موجدار کل نما را می پوشاند فوق العادست.

اهن موجدار یکی از انواع مصالح ساختمانی نوین سبک می باشد که حمل و نقلی بسیار آسان دارد.ورقه های فلزی موجدار بیشتر در سبک صنعتی و اهداف صنعتی رواج دارند.

از مزایای آهن راه راه می توان به عدم پوسیدگی در برابر رطوبت، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی سخت و آتش‌سوزی اشاره کرد. نگهداری ساختمان های ساخته شده با ورقه های آهنی موجدار بسیار آسان می باشد.

با رنگ کاری ساده یا روکش از خطر زنگ زدگی در امان هستند. اما آهن موجود دار، عایق مناسب انرژی نیست و صرفه جویی چندانی در مصرف آب و برق ندارد.

6- پلاستیک

پلاستیک از مواد ارزان و در دسترس برای ساخت خانه ارزان و سریع است. وقتی می توان از مواد پلاستیکی بازیافتی در تولید لوله، پنجره و عایق کاری استفاده کرد. پس چرا نتوان از پلاستیک به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جدید و ارزان نام برد.

امروزه در برخی از کشورها از بطری های دور ریخته شده، خانه های جالبی ساخته می شود. طراحان خلاق می توانند برنامه های جدیدی برای استفاده از پلاستیک در ساخت خانه ارزان و سریع در آینده ارائه دهند.

7- نی

نی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی ارزان برای ساخت بام و سقف می باشد. مخصوصا در مناطق خاصی از آسیا و در مناطق روستایی ساخت سقف نی رواج دارد.

بدلیل اینکه نی در دسترس آسان قرار دارد و بدون هزینه است می تواند به عنوان مصالح ساختمانی کم هزینه برای سقف و پنجره هابه کار رود. همچنین از ترکیب نی با گل هم می توان به عنوان مصالح ساختمانی ارزان برای دیوار استفاده کرد.

برخی آجرها نیز وجود دارند که از ترکیب نی با سیمان، کاه برنج و ذرت ساخته می شوند. این آجرها نیز مناسب ترین مصالح ساختمانی ارزان برای دیوار هستند.

نی ماده طبیعی عایق در برابر حرارت و سازگار با محیط زیست می باشد. اما نسبت به مناطق آب و هوایی محدودیت استفاده دارد. نی از ارزانترین مصالح ساختمانی مناسب برای مناطق گرم و خشک است و در رطوبت دوام ندارد.

8- کانتینر

مصالح ارزان کانتینر

کانتینر از مصالح ساختمانی پیش ساخته نوین می باشد که قابلیت حمل و نقل آسان دارد. کارخانه های زیادی امروزه به ساخت کانتینرها به عنوان مصالح ساخت پیشرفته اقدام کرده اند.

با در کنار هم قرار گرفتن کانتینر های کوچک حتی می توان خانه های بزرگ ساخت. کانتینرهای به عنوان یکی از مصالح ساختمانی ارزان قیمت و سازگار با محیط زیست شناخته می شوند.

در انتخاب کانتینر به عنوان ساخت خانه ارزان و سریع باید مواردی را در نظر گرفت. مواردی چون زنگ زدگی و عایق انرژی نبودن را باید مورد توجه قرار داد.

9- مواد بازیافتی

استفاده از مواد بازیافتی به عنوان ارزانترین مصالح ساختمانی رها شده در جامعه برای ساخت خانه ارزان و سریع، خلاقیت می طلبد. پیشرفت روزبه روزخلاقیت و فناوری، استفاده از انواع زیاد زباله ها را برای ساخت مسکن ارزان قیمت رواج می دهد.

زباله هایی چون بطری های دور ریختنی، در و پنجره های کهنه و … از جمله مواد بازیافتی هستند، که باذوب کردن و یا ترکیب آنها با یکدیگر می توان به ساخت خانه ارزان قیمت با سازه های نوین ساختمانی اقدام کرد.

ساخت خانه ارزان و سریع

ساخت خانه ارزان و سریع با روش ها و مواد بالا تا حدودی امکان‌پذیر است اما در حالت کلی با تحقیق و برنامه ریزی پیش بروید و بی گدار به آب نزنید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

2 نظرات

  • با سلام و احترام محضر اساتيد معزز ۴۰ متر مربع سقف با کرایه در یکی از روستاهای کرمان از نظر اقتصادی چند تومان می شود ممنون میشم از راهنمایی شما بزرگوار ان شماره تلفن واتساپ ۰۹۱۳۲۹۶۰۳۹۲

    • با عرض سلام و وقت بخیر
      شماره شما را برای راهنمایی کامل به کارشناس فروش ارسال کردم.
      در صورت اضطرار می توانید با شماره 09120965118 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *