کارگاه بلوک زنی سیمانی آلوکا

راه‌اندازی بلوک زنی یا کارگاه بلوک سیمانی برای تولید بلوک استاندارد از مهم‌ترین نو آوری ها در زمینه کسب و کار حرفه ای پربازده است. در واقع از لحاظ کارآفرینی بسیار عالی و پرسود است. برای ساخت کارگاه بلوک زنی سیمانی استاندارد، مصالح  و ابزارآلات مختلفی می توان معرفی کرد.

داشتن مکان مناسب و تجهیزات خط تولید اتوماتیک، اساس راه‌اندازی کارخانه بلوک زنی مدرن و پر درآمد می باشد. همه بلوک های سیمانی از سیمان به عنوان مصالح ثابت و اصلی استفاده می کنند. دیگر مصالح می‌توانند ماسه، پوکه معدنی، پرلیت و لیکا باشند که هرکدام ویژگیهای خود را دارا می‌باشند.

آشنایی ضرورری با: بلوک سیمانی سبک

از لحاظ ظاهری بلوک‌های سیمانی می‌بایست صاف و بدون شکستگی باشند و به گونه‌ای باشند که اندود و ملات براحتی به آن ها بچسبند. پس فراهم کردن مکان و تجهیزات استاندارد برای به راه انداختن کارگاه بلوک زنی سیمانی گام اول و مهم است.

راه‌اندازی بلوک زنی، نیاز به دانش گروه خبره مهندسی دارد که مکان، تجهیزات و ملزومات اولیه را به‌درستی تشخیص و پیشنهاد دهد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به زبان ساده، کل مراحل راه‌اندازی کارگاه تولید بلوک سیمانی را برایتان شرح دهیم.

درآمد کارگاه بلوک زنی

درآمد کارگاه بلوک زنی

از درآمد کارگاه بلوک زنی شروع کنیم که هیچ بحثی خوشتر از این نیست، مهم تر هم نیست. همه دنبال یک لقمه نان و یک درآمد از هر کاری هستند، این کار هم، نیاز به تحلیل درآمد دارد که ما این جا، آن را انجام می دهیم.

بلوک سیمانی سبک یا سنگین، از با صرفه‌‌ترین و اصلی‌ترین مصالح ساختمانی است که از ترکیب سیمان، پوکه معدنی یا ماسه‌ی ریزدانه و حباب‌های هوا با‌ اندازه‌های مختلف فرآوری می‌گردد. تولید بلوک سیمانی به‌ عنوان جایگزین اجر (خشت) با مزیتهای زیاد، برای خریدار و تولید کننده همراه بوده است.

سود بلوک سیمانی به ازای تولید هر عدد، بیشتر از 20% برای یک تیم کاربلد است، پس همانطور که پیداست درآمد کارگاه بلوک زنی برای اهل کار، بسیار خوب است.

علاوه بر بازار اشباع نشده تاسیس کارخانه بلوک سازی، باید کاربرد فراگیر بلوک سبک دیواری را هم بر علت های بالا بودن درآمد کارگاه بلوک زنی افزود. چرا که عمدتاً برای دیوارهای غیر باربر و به‌عنوان پرکننده در کف‌سازی و شیب‌بندی ساختمان‌ها و… این بلوک ها قابل‌ بهره‌گیری هستند.

تولید کالای مصرفی، سود آور است، این یک قانون است. در زمینه تاسیس کارگاه بلوک زنی، اگر در فناوری تولید، از تکنولوژی‌های مدرن و دستگاه بلوک زنی جدید استفاده کنیم سود فبهاااا، زیاد می شود.

سود کارگاه بلوک زنی

کارگاه بلوک زنی نیز مانند سایر مشاغل تولیدی، یک برآورد سود مشخصی را دارد. بی پرده بگوییم کسی که کار فنی بلد نیست و بی حوصله است باید از خیر تاسیس و سود کارگاه بلوک زنی بگذرد. هر کاری شرایط و اهل خود را می طلبد. کار بلوک زنی، سود خوبی دارد منتها برای کسی که بتواند کار کند. اداره کردن تولیدی بلوک کار سختی است، البته منظورمون بلوک زنی مدرن است. بعضا دیده شده که کل سود یک ماه کارگاه صرف تعمیرات شده است. بی گدار به آب نزنید لطفا!

اول شرایط و تجهیزاتی که در قسمت های بعدی مقاله شرح خواهیم داد را فراهم کنید. البته نیاز نیست همه این تجهیزات را همان روز اول داشته باشید، ولی باید در نظر بگیرید که در پروسه تولید بلوک سیمانی سبک به آنها نیاز خواهید داشت. توصیه می کنیم که همه قدم های زیر را زیر نظر یک فرد موفق در این حوزه پیش ببرید، اینگونه جلوی هزینه های بی خودی را گرفته اید.

 قیمت بلوک سبک 

سود بلوک سیمانی

بلوک سیمانی نوع سبک چون عایق حرارتی است و مصرف انرژی در ساختمان، مقاوم در مقابل نم و صدا و در مقابل زلزله است مصرف و خرید بالایی دارد، تولید آن سود بالایی دارد. چون بازار خرید بلوک های سبک بسیار رونق گرفته است، تواید هیچ کارگاه بلوک سازی در دستش باد نمیکند که هیچ، بلکه در صورت داشتن کیفیت خوب، مشتریان در صف خرید قرار می گیرند.

مخصوصا برای بلوک های 20 سانت و 15 سانت که فروش فوق‌العاده بالاست. بتن آلوکا میانگین سود هر عدد بلوک سبک سیمانی 20 سانت را به‌صورت تجربی در حدود 400 تومان برآورد کرده است. هر چه تیراژ تولید بالا، کیفیت تولید بهتر شود، سود بلوک سیمانی هم در مجموع بیشتر می شود.

آموزش بلوک زنی

آموزش راه اندازی کارگاه بلوک زنی

بلوک زنی به دو روش اصلی و یک روش مکمل انجام می پذیرد. تولید اتوماتیک با دستگاه بلوک زنی مدن و بلوک زنی ساده یا دستی اصلی ترین روش های تولید بلوک در کارگاه می باشند اما یک روش مکمل دیگر به اسم بلوک زنی نیمه اتوماتیک نیز وجود دارد که ترکیب دو روش اصلی می باشد.

اگر به دنبال سود بالا هستید پیشنهاد ما تولید به روش اتوماتیک است، اما اگر بودجه کمی برای برپایی کارگاه دارید و در یک متراژ کم با حداقل هزینه تجهیزات شروع کنید همان روش دستی و دستگاه کادونا، مناسب ترین گزینه برای شماست. هدف و بودجه تعیین کننده روش و راه شما خواهد بود.

پوکه بلوک را از کجا بخرید: پوکه معدنی تبریز

بلوک زنی ساده یا دستی با دستگاه کادونا

بلوک زنی ساده با دستگاه کادونا یا تخم‌گذار انجام می پذیرد. اگر قصد راه‌اندازی یک کارگاه بلوک زنی دستی را دارید، زمین بلامانع نیز برای این کار فراهم کرده اید، هزینه اولیه فراهم کردن تجهیزات بلوک زنی ساده در حدود 600 میلیون برای حدود 800 قالب تولید روزانه بلوک می باشد. سود مناسبی هم متناسب با هزینه ای که گذاشتید برداشت خواهید کرد.

نوع بلوک های تولیدی کارگاه شما نیز عموما سنگین خواهد بود، چون دستگاه تخم‌گذار، پرسی روی بلوک انجام نمی دهد. بلوک زنی ساده مناسب افرادی است که بودجه کمی را برای شروع کار خود در نظر گرفته اند، اما بعدا می توانند خط تولید خود را وسعت داده و تبدیل به بلوک زنی اتومات نمایند.

تولید با دستگاه بلوک زنی

بلوک زنی اتوماتیک با دستگاه پرسی و اتومات انجام می پذیرد. راه‌اندازی کارگاه بلوک سیمانی، بهترین گذرگاه سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سود مناسب است منتها بابه کارگیری ساز و برگ اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک این سود امکان‌پذیر است.

قیمت یک خط تولید بلوک زنی اتوماتیک با تولید روزانه 4000 قالب بلوک، حدودا 2 میلیارد تومان در بازه زمانی سال 1401 می باشد، بلوک های تولیدی نیز عموما بلوک های سبک باکیفیت و پر مشتری می باشد چرا که همگی پرس شده و با مصالح استاندارد تولید شده است.

چون با توجه به افزایش روند تولید در کارگاه بلوک زنی سیمانی اتوماتیک می‌توان هزینه‌های تولید را با تیراژ بالا، کاهش داد. پس با استفاده از تجهیزات اتوماتیک در کارگاه بلوک سیمانی می‌توان به استانداردهای مورد نیاز دست‌ یافت و در صنعت جایگاه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذار ایجاد کرد.

در این مقاله نحوه راه‌اندازی بلوک زنی اتوماتیک را شرح می دهیم چرا که تخصص تیم بتن آلوکا این روش است، هر چند در دهه 1380 خود این مجموعه به روش بلوک زنی دستی تولید داشت. اگر فکر می کنید نیاز به آموزش و مشاوره بیشتر دارید تیم آلوکا در خدمت شماست، کافیست تماس برقرار نمایید.

آشنایی با: خط تولید بلوک

تجهیزات کارگاه بلوک زنی

تجهیزات کارگاه بلوک زنی

تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس کارخانه بلوک سازی مدرن به شرح لیست زیر می باشد:

1- دستگاه بلوک زنی

2- زمین وسیع حداقل 2 هزار متر

3- لیفتراک

4- میکسر

5- نزدیکی به معادن پوکه

6- قالب های محکم و استاندارد متنوع

7- اتاق بخار جهت خشک شدن

8- قفسه های فلزی جهت چیدن منظم بلوک ها روی آن

9- کارگرانی مجرب

10- تیم فنی و متخصص سر پروژه

سایر تجهیزات موردنیاز کارگاه بلوک سازی را در آینده ضمیمه مقاله خواهیم کرد.

هزینه حمل بلوک سیمانی به شهرهای مختلف

مزایای کارگاه بلوک زنی سبک

  1. ایجاد پیشه حرفه ای و در آمدزا
  2. وجود مشتری برای بلوک و تیرچه در هر منطقه‌ای از ایران
  3. نظارت کامل بر روند تولید بلوک و تیرچه و کیفیت آن
  4. توجیه اقتصادی خرید بلوک یا تیرچه و یا خرید دستگاه بلوک زنی و میکسر و شروع تولید
  5. کاهش هزینه پرتی‌های ناشی از حمل و نقل بلوک
  6. عدم نیاز به سوله مدرن یا کارگاه بلوک زنی خاص
  7. عدم خسارت مالی به دلیل نوسان قیمت و یا ویران شدن بلوک
  8. تولید و عرضه به موقع بلوک های با کیفیت به بازار مصالح ساختمانی
  9. کاهش هزینه های دیوارچینی ساختمان
  10. کاهش هزینه های اضافی مربوط به عایق کاری حرارتی و صوتی
  11. کاهش دستمزد کارگر برای اجرای دیوار با استفاده از بلوک های سبک تولید شده این کارگاه ها
  12. کاهش تعداد روزهای کاری دیوارچینی و در نتیجه پروژه با استفاده از بلوک های سبک
  13. کاهش قابل توجه وزن سازه -سازگاری با محیط‌زیست- پایداری فشاری بالا
  14. عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی در فرآیند فرآوری برپایی مزیت نسبی برای ساختمان‌های ساخته‌شده با این محصول

مزایای تاسیس این کارگاه بسیار زیادتر از این تعداد می باشد، مزایا و معایب کارگاه بلوک زنی در حین پروژه و بعد آن، به‌طور کامل هر بنا یا ساختمان ساز و هر کسی که در آن ساختمان زندگی می کند را متوجه خود خواهد کرد.

تولید پرفروش ترین بلوک: بلوک پوکه ای

معایب کارگاه بلوک زنی

  1. کم شدن استقامت بلوک با آمیخته شدن خاک یا نمک در مواد تشکیل دهنده بلوک در کارگاه بلوک زنی سیمانی
  2. بسیار بودن میزان پسمان‌ها آن‌ها در سررسید حمل و نقل و ساخت دیوارها یا سقف‌ها
  3. هزینه های تاسیس و خرید تجهیزات کارگاه های بلوک زنی در شرایط فعلی و تورم، خیلی سرسام آور است.
  4. هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات کارگاه بلوک زنی بعضا خیلی بیشتر از قیمت خرید دستگاه بلوک زنی است!
  5. حتما باید یک فنی کار یا فرد متخصصی وجود داشته باشد که فقط مسئول رسیدگی و کنترل تجهیزات کارگاه بلوک زنی باشد و از خرابی های بیخود وسایل جلوگیری کند

مشخصات‌ تولیدات یک بلوک زنی استاندارد

  1. عایق حرارت و صدا می‌باشد
  2. پایداری در مقابله با زلزله
  3. دوام بسیار و وزن ناچیز
  4. افزایش سرعت اجرا، سهولت در حمل‌ونقل، قابل برش و شکل‌پذیر
  5. مقاوم نفوذ و رطوبت آب
  6. همخوانی با دیگر مصالح ساختمانی
  7. سازگاربامحیط‌ زیست
  8. مقاوم آتش

راه‌اندازی خط تولید کارگاه بلوک زنی سیمانی

خط تولید کارگاه بلوک زنی

بلوک پوکه‌ای سبک از مصالح پرکاربرد برای ساخت ساختمان می‌باشد و روزانه بر حجم و حوزه به کارگیری آن‌ها افزوده می‌شود. درنتیجه تاسیس کارگاه بلوک زنی سیمانی سبک، توجیه اقتصادی به صرفه‌ای داراست چرا که میزان تقاضا برای بلوک‌های سبک بتنی در حال افزایش است.

کارخانه بلوک زنی آلوکا با سهم گیری از علم روز مهندسین کار آزموده و با سابقه در فرآوری گونه‌های بلوک سبک پوکه‌ای و بلوک سیمانی در تبریز فعالیت میکند. بتن آلوکا شما را در راه‌اندازی خط تولید کارآمد کارگاه بلوک زنی سیمانی و خرید تجهیزات لازم برای کارگاه بلوک زنی یاری می کند.

ساخت خانه با بلوک سیمانی

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

9 نظرات

  • سلام. بسیار جالب، خواندنی و کاربردی است. مشخص است که زحمت زیادی جهت تهیه آن کشیده اید. ممنون

    • سلام دوست عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم.

  • سلام برآورد هزینه خیلی کلی است و دقیق ذکر نشده چه هزینه ای برای کدام دستگاه نیاز است و چه ابزار یا لوازمی برای کارگاه بلوکه زنی دستی نیاز است

    • سلام دوست عزیز
      به دلیل نوسانات شدید، درج جزئیات قیمت های روز میسر نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات کامل تر، از لینک واتساپ با کارشناسان بتن آلوکا ارتباط برقرار کنید و رایگان مشاوره بگیرید.

  • سلام وعرض ادب احترام،ضمن خسته نباشید بنده میخواستم یک خط تولید تمام اتوماتیک بلوک زنی راه اندازی بکنم،لطفا درمورد خرید ماشین آلات،هزینه ها وغیره راهنماییم بفرمایید.ممنون

    • سلام دوست عزیز
      لطفا از طریق شماره های تماس سایت، از مشاوره رایگان و تخصصی بتن آلوکا در این زمینه استفاده کنید.

  • با سلام و احترام نادری هستم، بنده فروشگاه افزودنی های بتن دارم ،میخام در کنارش یک خط تولید بلوک های سیمانی و بلوک های باغچه ای و رنگی بزنم ،آیا ماشین آلات متفاوتی داره یا فقط قالب ها اضافه میشه ،اگه ممکنه راهنمایی بفرماید ممنون میشم.

  • با حاشیه سودی که برای هر یک عدد بلوک ۴۰۰تومان حدودا برآورد کردید. در صورت راه اندازی کارخانه تمام اتوماتیک با اون متراژ و هزینه و غیره با تولید حدود ۴۰۰۰بلوک در روز سودی حدود یک ملیون ششصد در روز خواهد داشت که برای یه همچین کارخانه ای با ۲۰۰۰متر حداقل فضا اصلا مبلغ قابل توجه و توجیح پذیری نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *