بایدها و نبایدهای گلخانه با بلوک سیمانی

گلخانه با بلوک سیمانی، ایده عاقلانه ای است؟ آیا قصد دارید در بلوک هایی که بخشی از حیاط خانه شما هستند گل و گیاه بکارید؟ بسیاری از مردم این سوال را دارند که آیا کاشت سبزیجات در بتن بی خطر است؟ این مقاله درباره آنچه باید در مورد پرورش و مراقبت از گل و گیاه در سطوح سخت مانند بتن بدانید، بحث می کند. بلوک سیمانی ارزان است و در دسترس همگان قرار دارد، باغچه بلوکی هم ماندگاری به مراتب بالاتری دارد. اگر از قیمت اخیر بلوک سیمانی اطلاع ندارید میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 قیمت بلوک سیمانی

آیا رشد سبزیجات در بتن ایمن است؟

کشت سبزیجات در بتن بسیار ایمن است زیرا می تواند آب ، هوا و گرما را تحمل کند. اگر از ترکیب مناسب خاک استفاده کنید و سبزیجات شما به خوبی در بتن رشد می کنند. بلوک بتنی یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین مواد برای احداث گلخانه و کاشت سبزیجات است. می توان آن را در هر مکانی نصب کرد، زیرا بتن یکی از کم هزینه ترین مصالح ساختمانی برای استفاده است. بلوک سیمانی نیز بهترین قالب بتنی برای باغچه بلوکی است که میتوانید بخرید.

خرید بلوک سبک

وقتی صحبت از پرورش سبزیجات در بلوک می شود ، دیگر نگران چیزی نخواهید بود. اولین چیزی که باید بدانید نحوه واکنش بتن در برابر نور خورشید است. با وجود اینکه این یک مفهوم نسبتاً جدید است ، قبلاً ثابت شده است که بتن می تواند در معرض نور خورشید زنده بماند.
احتمالا تا به حال در اواسط زمستان یا ماه های تابستان در منطقه خود دیده اید که چقدر نور خورشید می تواند یخ های خیابان ها و سنگ فرش های منطقه شما را آب کند. پس در کل اگر قصد دارید گل یا سبزی خاصی را در درون بلوک سیمانی پرورش دهید، هنگام قرار دادن آن در معرض نور خورشید باید بیشتر مراقب باشید. هر سبزی که به نور خورشید حساس است مناسب کاشت در بلوک سیمانی نیست، البته می توانید از خاک ارگانیک برای رشد سبزیجات در این شرایط استفاده کنید.
همچنین هنگام ساخت گلخانه با بلوک سیمانی یا کاشت سبزیجات در بتن باید بسیار مراقب باشید زیرا رطوبت موجود در هوا می تواند خاک را بیش از حد خشک کرده و بنابراین رشد گیاهان شما سخت باشد. اگرچه می توانید از یک تکه ورقه پلاستیکی در اطراف سبزیجات برای محافظت از آنها در برابر خشکی هوا استفاده کنید ، اما باید بسیار مراقب باشید زیرا این پلاستیک می تواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن گل ها سبزیجات شود. هنگام آبیاری گیاهان نیز باید بسیار مراقب باشید زیرا آب می تواند باعث رشد قارچ شده و لکه های ناخوشایندی در سبزیجات ایجاد کند.

چه نوع گیانی مناسب کاشت در گلخانه با بلوک سیمانی هستند؟

انواع مختلفی از گل ها و سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را در بتن پرورش دهید. این در واقع یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از داشتن سبزیجات تازه در هر روز از سال است. اگرچه طعم این سبزیجات به اندازه سبزی که می توانید در خاک مرغوب باغ خود پرورش دهید، نیست ، اما باز هم می توانید از مزایایی که از گیاهان تر و تازه به دست می آورید استفاده کنید.
همچنین می توانید انواع مختلف گل و سایر وسایل تزئینی را به باغچه بلوکی خود اضافه کنید تا از نظر بصری جذابیت بیشتری داشته باشد. همانطور که مشاهده می کنید ، پرورش سبزیجات در بتن بسیار آسان است. فقط باید مطمئن شوید که از نوع مناسب خاک استفاده کرده و گیاهان را به خوبی آبیاری می کنید. 

آیا گیاهان در سیمان رشد می کنند؟

بسیاری از خاکهای مختلف برای باغها وجود دارد که می توانند در سطوح سخت رشد کنند و برای همه اقشار جامعه استفاده شود. شما می توانید انواع مختلفی از خاک را خریداری کنید .خاک برای رشد چیزهایی که در خانه ها یافت می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند بسیار مهم است. اکثر باغبانان معمولاً در حیاط خود منطقه ای دارند که به عنوان بستر برای برخی از گیاهان عجیب و غریب آنها استفاده می شود. شاید تعجب کنید که چه نوع گیاه یا دانه ای را می توان در سطحی سخت کشت کرد و آیا گیاهان در این سطح رشد می کنند.
پاسخ این است که تقریباً می توانید از هر دانه یا گیاهی که محبوب است یا آنچه برای باغبانی استفاده می شود استفاده کنید. با این حال ، شما باید بررسی کنید که چه گونه یا گونه ای مناسب است. برخی از گونه های گیاهی دوست ندارند در چنین سطحی رشد کنند. این نوع گیاهان نباید در چنین سطحی کاشته شوند.
برای اینکه بدانید چه گیاهانی می توانند در سطح سخت رشد کنند ، باید با متخصصان باغ یا باغبان مشورت کنید. آنها می توانند به شما بگویند که کدام نوع گیاهان و دانه ها در بلوک سیمانی یا سایر سطوح سخت بهتر رشد می کنند.به دنبال دانه ها یا گیاهان کوچکی باشید که بی خطر تلقی می شوند.

این که بدانید گیاهان می توانند در سطح سخت رشد کنند کافی نیست. همچنین باید نحوه تمیز کردن سطح را بررسی کنید. اگر می خواهید خاکی بدست آورید که بتواند در سطح سخت رشد کند، مطمئن شوید که نحوه شستشو و نحوه حفظ کیفیت آن را یاد گرفته و درک کرده اید. زیرا حتی آماده ترین خاک ها هنوز هم خاک مناسبی نیستند.

چه خاکی برای گیاهانی که در سیمان رشد می کنند مناسب است؟

این یک واقعیت است که اکثر چشم اندازهای مسکونی یا تجاری دارای سطوح بتنی هستند و به همین دلیل لازم است معایب رشد گیاهان در بتن را بدانیم. بتن و محصولات حاصل از آن نظیر بلوک سیمانی می تواند یک ماده موثر و ارزان برای رشد گیاهان باشد. با این حال ، برای اطمینان از رشد مناسب ، باید شرایط خاصی را رعایت کرد. اولین چیزی که باید توجه شود این است که بتن دارای سرعت زهکشی بسیار سریع است ، به این معنی که آب سریع از آن خارج می شود.
این بدان معناست که گیاهانی که در بتن رشد می کنند ، زمان بیشتری را برای به دست آوردن نور آفتاب برای رسیدن به پتانسیل کامل خود خواهند داشت. اما به دلیل دید کم دیوارهای بتنی، اگر گیاهان در محل اشتباه قرار گیرند ، ممکن است خسارت زیادی به زندگی گیاهان وارد شود.
ثانیاً ، بتن یک ماده بسیار متخلخل است که شامل سوراخ های کوچک در مناطق مختلف سطح است. این سوراخ های کوچک اجازه خروج آب را با سرعت زیاد می دهد. این بدان معناست که گیاهانی که در بتن گیر کرده اند ممکن است با احتباس آب مشکلات جدی داشته باشند.
اگر می خواهید درختی را در بتن بکارید ، ممکن است نیاز به مقدار خاصی از شاخ و برگ داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است درختان شما توسط بادهای شدید از بین بروند. آبیاری گیاهان در بتن نیز یک مشکل است ، زیرا گیاهان به راحتی می توانند از سرما بمیرند. همچنین ، دیوارهای بتنی عموماً آنقدر قوی نیستند که در برابر بادهای شدید مقاومت کنند، بنابراین کمبود شاخ و برگ لزوماً به معنی شاخ و برگ کمتر نیست. این بدان معناست که گیاهان باید کمی بیشتر زنده بمانند تا بتوانند گل دهند.

معایب رشد گیاهان در بتن فقط در مورد خود گیاهان صدق نمی کند. فضای زهکشی کافی برای گیاهان وجود ندارد، بنابراین آنها از آب اضافی تجمع یافته روی آنها پوسیده یا غرق می شوند. معایب رشد گیاهان در بتن برای کسانی که محوطه سازی طبیعی را ترجیح می دهند اعمال نمی شود ، زیرا مزایای آن می تواند زیاد باشد. معایب اصلی این است که قبل از اینکه بتوانید گیاهان را در بلوک سیمانی پرورش دهید ، جدای از هزینه، برنامه ریزی و طراحی زیادی می طلبد.

خلاصه

بتن و ساخت گلخانه با بلوک سیمانی، ایده بسیار عالی است زیرا می تواند آب، هوا و گرما را تحمل کند. فراموش نکنید که گیاخانی که در باغچه بلوکی رشد میکنند آب کافی بدهید تا سالم بمانند. بنابراین اگر برای شروع پرورش سبزیجات در بلوک های سیمانی آماده هستید، باید تمامی نکات ایمنی را در نظر بگیرید، اما هنگامی که آنها را کاشتید، می توانید بنشینید و از سبزیجات خود لذت ببرید!
 

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *