گچ کاری روی بلوک سیمانی

گچ کاری روی بلوک سیمانی

هدف از گچ کاری روی بلوک سیمانی، پوشش بسیاری از دیوارهای بدون پوشش است. برای پوشش سطح دیوار بلوکی از سیمان پرتلند یا گچ استفاده خواهیم کرد، ما در این مقاله به گچ کاری روی بلوک سیمانی اشاره خواهیم کرد. می توان از یک رنگ به عنوان افزودنی استفاده کرد. اما رنگ سفید، رنگی است که برای اکثر مجموعه ها مناسب است. اما شما آن چه را دوست دارید، انجام دهید. اگر آشنایی کلی با انواع بلوک سیمانی جهت انجام بهتر کار ندارید برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.

 انواع بلوک سیمانی

مراحل گچ کاری روی بلوک 

مراحل گچ کاری روی بلوک

در مراحل ساخت دیوار ، غالباً با پدیده گچ کاری توخالی و ترک خوردگی دیوار روبرو می شویم که در مراحل بعدی مشکلات بی مورد زیادی ایجاد خواهد کرد و هزینه ها به سرعت افزایش می یابد. برای همین مراحل زیر را با دقت شرح داده ایم.

1. پایه ها را تمیز کنید

پاک کردن مواد اضافی از دیوار بلوکی گام اول است برای تسریع کار از برس فلزی یا کاغذ سنباده دانه درشت استفاده کنید. اگر دیوارها قبلاً گچ کاری شده اند، ابتدا باید ضعیف ترین نقاط را تعیین کنید و شیارها را تمیز و بی نظمی ها را سمباده کاری کنید.

2. ثابت کردن مش فولادی

ابتدا سیم مفتول فولادی 5 × 5 میلی متر را پهن کنید و سپس آن را محکم ببندید توصیه می شود شبکه سیم فولادی را با سیمان در مکانهایی مانند ستون های اسکلت بتونی ، تیرهای آستانه پنجره و بالشتک های دیواری ثابت کنید. این کار برای جلوگیری از ترک خوردگی دیوار انجام می شود. برای اطمینان از کیفیت و دوام توصیه می شود گچ را روی مش بمالید.

3. پوشش را قرار دهید

قبل از گچ کاری، به یاد داشته باشید که لوله ها را از سوراخ دیواره عبور داده و سپس محفظه را قرار دهید و از ملات سیمان استفاده کنید تا محکم پر شود. گچکاری دیواره های پشت رادیاتور و لوله های متراکم بهتر است در مقابل رادیاتورها و لوله ها اگر انجام شوند، نتیجه کار سطح گچ کاری صاف است.

4. بررسی کنید

قسمت های گچ کاری درب و پنجره ها و محل اتصال را از نظر هم سطح بودن با دقت بررسی کنید. هنگام گچ کاری دیوارها روی بلوک های سیمانی از داخل، باید توجه ویژه ای به تهیه ملات گچی داشت. 

 قیمت روز بلوک سیمانی سبک

5. خط فنر

گوشه های دیوارهای خارجی، پنجره ها، درب و غیره را به صورت عمودی بررسی کنید، سپس با ملات گچ یا سیمان آرماتورها را پر کنید و سپس خط کنترل لایه گچ را در موقعیت مورد نظر ظاهر کنید. به لطف لایه محافظ اضافی، سازه های بتونی یا بتن آرمه با محیط زیست تعامل ندارند و این باعث دوام و خصوصیات مهم دیگر سازه می شود. 
6. شیب آب جاری
شیب آب جاری باید در طاقچه های پنجره، سایبان، بالکن و غیره بررسی و در زیر خط قطره ای ایجاد شود. سطح شیب آب جاری نباید از 40 میلی متر کمتر باشد و جهت شیب باید صحیح باشد.

7- ملات گچ

ملات گچ به نسبت معین تنظیم می شود و هر بار با ضخامت حدود 5 میلی متر با ماله کشیده می شود. لایه ها با میله های تقویت شده صاف می شوند، از میله های بزرگ برای صاف کردن آنها استفاده می شود. هنگام گچ کاری دیوارهای زیرزمین یا گچ کاری گاراژ، استفاده از مخلوط حاوی مواد افزودنی ضروری است که از ترک خوردگی در محیط مرطوب جلوگیری می کند. همچنین استفاده از یک لایه اضافی زیرین از نفوذ رطوبت عمیق به سطح مورد استفاده، اهمیت زیادی دارد.
ملات گچ باید در ظرفی مناسب برای اختلاط ریخته شود و به مقدار لازم برای ایجاد توده مایع همگن، شبیه به پوره آبکی ، با آب پر شود. بلافاصله قبل از انداختن لایه اول گچ بر روی بلوک های بتونی با دستان خود، باید سطح را به خوبی با آب مرطوب کنید و سپس بلافاصله شروع به کار کنید. 
پس از گچ کاری، بلافاصله باید اقدام به دوغاب سازی کنید که شامل دو مرحله است: 
تزریق دایره ای: همانطور که از نام آن پیداست ، بی نظمی را صاف کرده و گچ اضافی را با لبه تیز بوم چوبی با حرکت دایره ای (خلاف جهت عقربه های ساعت) قطع کنید. 
تزریق برای شتاب: حرکت مستقیم تیز با شناور فشرده شده به دیوار انجام می شود. این روش برای از بین بردن آثار پس از تزریق دایره ای و اتمام سطح لازم است.

اجرای دیوار با بلوک سیمانی

نکات نهایی گچ کاری روی بلوک سیمانی

نکات گچ کاری روی بلوک

استفاده از لایه اول گچ سیمان روی بلوک های بتونی با ضخامت بیش از 5 میلی متر توصیه نمی شود. ، پس از انجام هر لایه، لازم است کیفیت کار را با استفاده از قانون بررسی کنید و بلافاصله قسمت اضافی مخلوط را حذف کنید. هنگام استفاده از ماله، سطح بیشتری تسطیح می شود. 
ساخت اولین لایه هنگام گچ کاری دیوارهای داخل خانه با ضخامت بیش از 10 میلی متر توصیه نمی شود. پس از استفاده از ملات زیرین، ملات سطحی را می توان روز بعد استفاده کرد. پس از خشک شدن لایه، درزها را قلاب کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن لبه ها و گوشه ها، اتصالات خارجی را پس از خشک شدن کامل درست کنید.
برای عمل آوری آب را مستقیماً روی سطح لایه گچ کاری بپاشید. با استفاده از کاردک، ملات را روی دیوار پراکنده کنید. محلول را با یک قانون گچ کاری صاف کنید. قبل از گچکاری قسمت جدید، ابزار را بشویید. لایه دوم پس از خشک شدن لایه اول (حدود 6-7 ساعت) باید کار شود. لایه سوم "پوشش" یا لایه پایان برای ایجاد سطح کاملاً صاف به دیوارها ضروری است. بنابراین برای جلوگیری از بی نظمی و توده های مخلوط باید توجه ویژه ای به الك مواد اولیه خشك داشت.
روش گچ کاری روی بلوک سیمانی را به همین سادگی شرح دادیم. با بتن آلوکا همراه باشید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *