ساخت باغچه با بلوک سیمانی راهی آسان برای گریز از محدودیت های آپارتمان نشینی و ارزانترین و آسانترین راه برای ساخت باغ  است. یک زمین با متراژ متناسب با وسع مالی خود بخرید و خیلی ساده با بلوک سیمانی حصار کنید و باغچه بسازید. تا یک باغ زیبا از نظر زیبایی و فضای رشد داشته باشید. مراحل زیر را دنبال کنید تا بیاموزید چگونه باغ با بلوک سبک دیواری بسازید.

وسایل لازم برای ساخت باغچه با بلوک

بلوک های بتونی-خاک باغ-گل یا نهال سبزی یا بذر برای کاشت-رنگ یا گچ برای خط علامت گذاری-ماله-چاقو یا قیچی-بیل

چرا بلوک های بتونی؟

بلوک های بتنی از نظر مقدار فله نسبتاً ارزان هستند. کار با آنها آسان است و در صورت فرسایش یا خراب شدن به راحتی تعویض می شوند.آنها نیمه نفوذ پذیر هستند که برای زهکشی بسیار عالی است. استفاده از بلوک های بتنی ایمن است.

بسته به منطقه ای که زندگی می کنید، احتمال دارد که خاک حیاط خانه یا فضای باغ شما، مواد مغذی لازم برای نگهداری یک باغ برای مدت طولانی را نداشته باشد.

همچنین ممکن است سنگی باشد، ریشه های زیادی از درخت، محتوای سرب زیاد یا سایر آلاینده ها داشته باشد. زمان، هزینه و نیروی کار لازم برای کاوش خاک ، از بین بردن آلودگی ها و دوباره پر کردن آنها با خاک جدید مقرون به صرفه نیست.

همچنین ، ایجاد یک باغچه با بلوک های سیمانی باعث کاهش تعداد علف های هرز در باغ شما می شود، زیرا بستر دارای خاک تازه و جدید است و توسط بلوک در برابر علف های هرز تهاجمی محافظت می شود.

دقت کنید که اگر اهداف باغبانی شما شامل پرورش سبزیجات برای تأمین غذای خانواده شما باشد ، نباید از بلوک های سنتی شیرین استفاده شود.

برخی از مطالعات و نگرانی های اخیر در مورد مواد شیمیایی مضر و سموم شسته شده از گندم به خاک، وجود دارد و در نهایت آن را تبدیل به گیاهان شما می کند. فقط برای ایمنی ، بهتر است از بلوک های بتونی برای باغ کم هزینه و نگهداری کم استفاده کنید. آنها دارای سموم هستند. از شن حتما برای پر کردن آنها استفاده کنند.

بسته به اینکه چند ردیف برنامه ریزی کرده اید و باغ شما به چه بزرگی بستگی دارد ، تعداد بلوک های مورد نیاز را خرید کنید.

قیمت بلوک سیمانی

طراحی باغچه با بلوک سیمانی

شما احتمالاً از قبل تعیین کردید که باغ حیاط خانه خود را در کجا می خواهید بسازید، بنابراین اندازه دقیقی را که می خواهید باغ شما داشته باشد را اندازه بگیرید. به خاطر داشته باشید که باغ خود را بیش از حد گسترده نکنید، چرا که برای رسیدن به همه گیاهان باید با مشکل از روی بلوک ها عبورکنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای قدم زدن بین خطوط باغچه داشته باشید.

وقتی فهمیدید که طول و عرض دلخواه شما چقدر است، تعداد بلوک های مورد نیاز خود را محاسبه کنید. بلوک های بتنی در ابعاد مختلفی وجود دارند ، اما اندازه استاندارد 20 سانتی کاملاً مناسب باغ ها است.

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید باغچه شما 1 یا 2 ردیف باشد. ردیف دوم عمق بیشتری به باغ می بخشد اما هزینه بلوک  را دو برابر می کند. من پیشنهاد می کنم با 1 ردیف شروع کنید، و اگر آن را دوست ندارید ، می توانید همیشه سال دیگر یک ردیف اضافه کنید.

مراحل ساخت باغچه با بلوک سیمانی

1.    برای شروع ، ابعاد و هدف باغ خود را بر اساس فضای موجود برنامه ریزی کنید .
2.    با نشانگر رنگ یا گچ ، رد پای باغ جدید خود را ترسیم کنید.
3.    با یک کلنگ یک تا دو اینچ را حفاری کنید.
4.    یک بلوک را در قسمت کناری منطقه حفر شده قرار دهید.
5.    با قرار دادن هر بلوک، آن را تراز کنید.
6.    فضای داخلی هر بلوک را با پارچه باغبانی بچینید.
7.    خاک اضافه کنید.
8.    گل ها یا سبزیجات خود را بکارید.

ساخت خانه با بلوک سیمانی

آموزش ساخت باغچه با بلوک سیمانی

با نشانگر رنگ یا گچ سفید، حدود و مرزهای خود را مشخص کنید. سطح زیر باغچه کاملاً صاف نخواهد بود. به همین دلیل ، هنگام حرکت باید کمی تسطیح بلوک ها را انجام دهید. می توانید بلوک ها را مستقیماً روی چمن های زیر قرار دهید ، اما در نهایت با گذشت زمان ته‌نشین می شوند و ناهموار می شوند.

برای جلوگیری از این امر ، یا چمن ها را بیرون بیاورید و با استفاده از بیل یکدست سطح کنید ، یا از ماسه برای ایجاد سطح هم سطح در زیر بلوک ها استفاده کنید. با قرار دادن بلوک ها مانند یک پازل در کنار هم مراحل ساخت باغچه با بلوک سیمانی را شروع کنید. برای بررسی هر بلوک در هنگام چینش از سطح کوچکی استفاده کنید و پایه آن را متناسب با سطح تنظیم کنید.

بعد از اینکه بلوک ها چیده شد، قبل از افزودن خاک یا شن، داخل باغ را از علف های هرز پاک کنید.، سپس خاک خود را اضافه کنید. از خاک درجه یک و مقدار مناسب استفاده کنید. قسمت های توخالی بلوک ها را نیز پر کنید تا فضای رشد بیشتری برای گیاهان یا گل ها در اطراف محیط باغ خود ایجاد کنید. پس از چند هفته، خاک در برخی مناطق ته‌نشین می شود، پس دوباره پر کنید.

ایده های تزیین باغچه با بلوک

1- گلدان های رنگ شده

حفره های وسط بلوک سبک یک مکان عالی برای کاشت گل ها هستند. برای زیباتر شدن این گلدان ها، آنها را با رنگ اکریلیک خوشرنگ و تند مثل نارنجی، رنگ آمیری کنید تا جذاب تر شوند.

2- قسمت نشیمن پاسیو را با بلوک بسازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند بلوک سیمانی چفتی و چند تکه چوب 4×4 بخرید. بلوک ها را به سادگی هم چفت کنید و برای راحتی، کوسن ها را اضافه کنید.

3- آتشدان

این گودال آتش‌سوزی نیم مربعی شبیه یک شومینه داخلی است. ما عاشق این مکان عالی برای نشستن در یک عصر تابستانی هستیم.

4- وسط میز

وقتی صحبت از چیدمان میز به میان می آید، میز مرکزی یک عنصر مشکل ساز است. شما برای تزیین باغچه با بلوک  چیزهای زیادی لازم ندارید، کافیست بلوک های رنگی چفتی را مرتب بچینید.

5- باربیکیو جوجه گردان

این جوجه‌گردان بلوکی، گرما را برای دودی روی همبرگر یا استیک نگه می‌دارد که برای کباب کردن یک ایده عالی است.

نکات نهایی

مطمئن شوید که اندازه و نوع بلوک ها یکسان باشد. اگر واقعاً بخواهید می توانید یک دیوار ناسازگار بسازید، اما این دیوار به خوبی کنار هم قرار نمی گیرد و کج خواهد بود.

ساختن یک باغچه با بلوک سیمانی به شما این امکان را می دهد که یک باغچه منحصر به فرد بسازید بدون اینکه مقدار پول و زمان زیادی صرف ساخت کنید. فقط کمی تمرین نیاز دارید، کار دشواری نیست و می توانید حتی بعد از ظهر در پاره وقت انجام دهید. اکنون فضایی مناسب برا باغچه خود پیدا کنید و برنامه ریزی برای داشتن باغچه ای زیبا را شروع کنید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *