بلوک ساختمانی چیست؟

مقایسه بلوک های ساختمانی به چه درمان میخورد؟ انواع بلوک ساختمانی از خانواده بلوک های سیمانی می باشند، منتها بصورت کاملا علمی و تخصصی سبک سازی شده و با دستگاه های اتوماتیک تولید می گردد. این محصول بتنی سبک ترکیب سیمان با آب + افزودنی مهم دیگری مانند پوکه معدنی و… است. بلوک های سبک (به اصطلاح ساختاری و عایق حرارتی) مزایای زیادی نسبت به سایر مواد دارند. قیمت مقرون به صرفه ، ظرفیت عایق خوب و سرعت تولید بالا ازویژگی های بارز این محصول دیوارچینی است.
حجم هر بلوک برابر با چند آجر است. البته. معایبی نیز وجود دارد، مانند مقاومت کم و مقاومت در برابر رطوبت (به ویژه، این امر در مورد محصولات محبوب بتن سلولی صدق می کند). با این حال، فناوری های مدرن غلبه بر این کاستی ها را آسان می کند. ضریب هدایت حرارتی بلوک های سبک بسته به تکنولوژی تولید در محدوده نسبتاً وسیعی متفاوت است. بنابراین رسانایی حرارتی بلوک های متخلخل تحت تأثیر ریزدانه هایی است که در تولید آن به کار بسته شده است.
مقایسه بلوک های ساختمانی پرکاربرد چه فایده ای برای ما دارد؟ در فصل ساخت و ساز میخواهیم در مورد بلوک های ساختمانی صحبت کنیم. اینکه کدام ضخامت دیوار را انتخاب کنم؟ دیوارچینی های خوب تک لایه هستند یا چند لایه؟ از کدام نوع بلوک ساختمانی استفاده کنیم؟ کدام نوع بلوک ساختمانی سبک یا سنگین و…قیمت مناسب و کارایی بهتری برای پروژه ما خواهد داشت؟ و کلی سوال دیگر که امروز پاسخ آنها را خواهیم داد. اگر لازم دارید که مفصل تر در مورد بلوک سبک و نحوه تولید آن مطلع شوید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

 بلوک سبک

مقایسه بلوک های ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی از لحاظ نوع تولید، مواد مورداستفاده، کاربرد و شکل دارای تنوع و دسته بندی مختلفی است. پس صرفا نباید به دسته بندی شکلی که شامل بلوک سبک توخالی، متراکم، ته بسته و ته باز و… بسنده کرد. در قسمت زیر تمام انواع بلوک سبک در دسته بندی های مختلف را تشریح خواهیم کرد.

مقایسه بلوک های ساختمانی – شکل

1-بلوک های متراکم : بلوک هایی با چگالی بین 1700 کیلوگرم در متر مکعب و 24 کیلوگرم در متر مکعب
2-بلوک بتنی توخالی: رایج ترین آن 40 × 20 سانتی متر است. آنها دارای چندین اتاقک به طول 39 سانتی متر و عرض بین 19 ، 24 یا 29 سانتی متر هستند.

مقایسه بلوک های ساختمانی – مواد تشکیل دهنده

1-بلوک های سنگین وزن : بلوک سیمانی که از ماسه + سیمان+ آب تشکیل شده است و با دستگاه دستی یا غیرپرسی تولید می گردد. عموما برای دیوارکشی باغات مناسب است و نسبت به سایر انواع بلوک سیمانی، شکننده تر می باشد.
2- بلوک سبک معمولی: بلوکی است که از ماده اتصال دهنده پوکه معدنی یا پومیس در تولید خود استفاده کرده است و با دستگاه اتوماتیک پرسی تولید میگردد. متداول ترین نوع بلوک مورد استفاده در ساختمان های امرئز به دلیل قیمت و کیفیت خوب، همین نوع بلوک سبک سیمانی می باشد.  اگر میخواهید روزانه قیمت بلوک سبک را استعلام بگیرید، لینک زیر اولین و بهترین مرجع شماست.

 قیمت بلوک سبک

2-اتوکلاو هوادهی شده : بلوک هایی با تراکم کمتر از 1700 کیلوگرم بر متر مکعب در مورد ترکیب ، 40 درصد حجم آن مربوط به سنگدانه های سبک است. این بلوک ها، کیفیت عایق حرارتی و پوشش ضد آب عالی دارند. مواد اولیه تولید آن ماسه کوارتز ریز ، مواد افزودنی یا تصال دهده نظیر (آهک ، گچ ، سیمان) و پودر آلومینیوم است. هنگامی که آلومینیوم با یک سیمان قلیایی یا محلول سیلیکات واکنش نشان می دهد، حباب های هیدروژن ایجاد می شود، به همین دلیل مواد یک ساختار سلولی به دست می آورند. سپس در اتوکلاو یا کوره برقی خشک می شوند. این فناوری به شما امکان می دهد چگالی بلوک ها را تغییر دهید.
3- بلوک پلی استایرن: گرانولهای پلی استایرن منبسط شده بیش از 50 درصد حجم آن را اشغال می کنند. این بلوک بسیار “گرم” است ، اما نفوذ پذیری بخار کمی دارد.

تفاوت بلوک سیمانی و بلوک سبک

هر دو به جای یکدیگر استفاده می شوند و از پایه سیمانی با سنگدانه های بین 65 تا 75 درصد استفاده می کنند. تفاوت بین بلوک سیمانی و انواع بلوک ساختمانی در برخی از مصالح مورد استفاده در ساخت آنها نهفته است. بلوک های سیمانی از سنگدانه های خاکستر بادی استفاده می کنند، در حالی که بلوک های سیمانی رمعمولی از سنگدانه های سنگی یا ماسه خرد شده استفاده می کنند.

کدام یک از انواع بلوک ساختمانی را بخریم؟

بلوک های سبک، به اندازه کافی تزئینی نیستند و همچنین نیاز به محافظت در برابر رطوبت هوا دارند. متداول ترین روشهای تکمیل دیوارهای بلوکی استفاده از گچ بری ، کاشی کاری با ملات چسب و نصب نمای لولایی است. همه آنها اجازه می دهند دیوارها را عایق بندی کنند. دیوارها با نمای آجری متعلق به ساختمان ها “کلاسیک” هستند و هنوز هم تا به امروز محبوب هستند، اما این واقعیت وجود دارد که استفاده از آجر نسبتاً گران و وقت گیر است، به همین دلیل است که امروزه بلوک سبک است که یکه تازه دیوارچینی در صنعت ساخت و ساز شده است و مصرف آجر به پایین ترین حد خود رسیده است.
بلوک های سیمانی ممکن است ظاهرا یک ماده راکد با محدودیت های فراوان باشند، اما امروزه یک ماده بسیار معمول برای ساخت و ساز اولیه هستند و طول عمر بسیار خوبی را ارائه می دهد. ساختمان با بلوک های بتنی، ساخت و ساز را بسیار تسهیل می کند . بلوک های بتنی همچنین دارای انعطاف پذیری طراحی هستند ، از جمله زیبایی آن برای پروژه هایی که می خواهند آن را در معرض دید قرار دهند.
امکان بهبود در کیفیت بلوک های سبک، تنوع آن را افزایش داده و به مواد افزودنی مانند رنگ ها اجازه می دهد تا رنگی متفاوت به دست آورند یا با توجه به کاربرد آن تصمیم بگیرید که از چه سنگدانه هایی یا تراکم مورد نظر استفاده کنید. علاوه بر این، درجه حرارت و رطوبت آنها را می توان در محفظه های پخت کنترل کرد تا با توجه به هر پروژه کیفیت عملکردی مناسب، مقاوم و زیبایی را ارائه دهد. پس بسته به کاربرد خود با یک کارشناس مجرب یا تیم مشاوره نظیر بتن آلوکا تماس بگیرید  تا با مقایسه بلوک های ساختمانی بصورت تخصصی و بی طرفانه محصول مناسب دیوار یا ساخت و ساز شما یا یکی از انواع بلوک ساختمانی مناسب شما را پیشنهاد دهند.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *