نصب کاشی روی بلوک و چسباندن کاشی روی سیمان چطور ممکن است؟! آیا سرامیک روی سیمان میچسبد؟کاشی کاری روی هبلکس چگونه است؟ کاشی کاری دیوار بلوکی چگونه است؟ جواب همه سوالات در این متن است لطفا همراه ما باشید.

نصب کاشی روی بلوک سبک

بلوک سبک با تراکم متوسط دارای مقاومت فشاری کمتر از N / mm²7 می باشد و برای نصب کاشی در دیوارهای داخلی و خشک مناسب است به شرط آنکه دیوارچینی با بلوک سبک کاملاً صاف و یکدست انجام شده باشد. اما در مناطقی که ممکن است در معرض رطوبت شدید باشند یا در مواردی که دیوار بلوکی به نظر نمی رسد به اندازه کافی مسطح باشد، نیاز به استفاده از پوشش سیمان، شن و ماسه جهت چسباندن کاشی روی سیمان است. آشنایی کامل با بلوک های سبکی که به راحتی کاشی کاری می شوند در لینک زیر میسر است.

بلوک سبک

آیا می توانید مستقیماً روی بلوک سبک، کاشی نصب کنید؟

نصب کاشی روی بلوک امکان‌پذیر است اما کوچکترین اشتباهی باعث شکستن بلوک و حتی کاشی خواهد شد. شما می توانید کاشی و سرامیک را روی بلوک های سبک نصب کنید اما قبلش باید مطمئن شوید که بلوک فاقد هرگونه شکاف ساختاری، تمیز و صاف است.

می توانید به آسانی نصب کاشی را بعد از پوشش ملات روی آن انجام دهید سپس کاشی را روی بلوک فشار دهید، مطمئن شوید که مفاصل کاملا پر شده است. قبل از استفاده از دوغاب، اجازه دهید ملات خودش را بگیرد. دوغاب را اضافه کرده و فشار دهید تا تمام اتصالات پر شود و مقدار اضافی آن را بردارید.

لیست قیمت بلوک سبک

آموزش چسباندن کاشی روی سیمان و دیوار بلوکی

ابتدا در مرحله آماده‌سازی باید مطمئن شوید که حداقل 6 هفته زمان از دیوارچینی گذشته است و دیوار کاملا خشک می باشد. پوشش سطح بلوک و کاشی باید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار یا هرگونه آلودگی باشد زیرا ممکن است به عنوان ماده آزاد کننده عمل کرده و از اتصال چسب جلوگیری کند.

در مرحله تنظی منصب کاشی روی بلوک، کاشی کاری باید از مرکز دیوارها، یا مرکز کاشی ها یا اتصال بین دو کاشی قرار گرفته در مرکز دیوار تنظیم شود، هر کدام از این گزینه ها از برش های کوچک کاشی و پرتی جلوگیری می کند. با استفاده از طول الوار مستقیم یک میله سنج بسازید.

در امتداد طول الوار، عرض کاشی ها را مشخص کرده و بین هر کاشی حداقل عرض 2 میلی‌متر فاصله بگذارید. موقعیت افقی کاشی ها را طوری تنظیم کنید که برش های یک اندازه در هر دو طرف پنجره ها و غیره ایجاد شود و از برش های کوچک جلوگیری شود.

در پایین ترین نقطه دیواری که کاشی ها به آن ثابت می شوند، یک کاشی برش نخورده قرار داده و در امتداد بالای کاشی یک خط بکشید. برای اطمینان از تراز بودن، زیر این خط را میخ بزنید. اولین خط کاشی ها روی این بتونه قرار می گیرند. عرض دیوار را اندازه بگیرید و نقطه مرکزی را علامت گذاری کنید. با اطمینان از صاف بودن خط در این نقطه مرکزی، یک خط عمودی بکشید. کاشی کاری را در نقطه مرکزی شروع کنید.

مطابق با استاندارد های مطرح دنیا، برای خنثی کردن تنش های حرکتی، که می تواند منجر به ترک خوردن کاشی و یا خرد شدن کاشی شود، باید اتصالات حرکتی استفاده شود. در گوشه های عمودی دیوار یا در 3 متر تا 4.5 متری از مراکز هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی و در مناطقی که تنشها احتمالاً در آنها زیاد است باید از اتصالات کمکی استفاده کرد. اگر انتظار می رود حرارت یا ارتعاش زیادی در نصب کاشی روی بلوک ها وجود داشته باشد، باید فرکانس اتصالات حرکتی افزایش یابد.

نکات مهم کاشی کاری روی دیوار بلوکی

1-بعضی از کاشی ها سخت و برش آنها دشوار است و به ابزارهایی با کیفیت برای برش نیاز است. یک دستگاه برش برقی کار را آسان می کند. برای برش های پیچیده، یک الگوی مناسب به دستیابی به نتایج دقیق تر در نصب کاشی روی بلوک کمک می کند.

2-کاشی باید با چسب کاشی به عنوان یک بخش قابل انعطاف روی بلوک ثابت شده باشد. چسب را مطابق با دستورالعمل های مخلوط کردن روی کیسه مخلوط  و آماده کنید.

3-با استفاده از یک ماله دیواری شکاف دار مناسب که در زاویه 45 درجه نگه داشته شده است، چسب را به دیواره پهن کنید. به شکل دنده های موازی باید کاشی ها را با یک عمل پیچش محکم در روی بلوک فشار داد تا فرو نریزند. بستر چسب زیر کاشی ها هم حداقل باید 2-3 میلی‌متر باشد. در مساحت های کوچک کار کنید و هر نوع چسبی که زود شروع به خشک شدن می شود را استفاده نکنید.

4-کاشی هایی که دارای پروفیل های برگشتی بسیار عمودی هستند ممکن است نیاز به کره داشته باشند. در مناطق تحت خیس شدن مانند دوش آب، ایجاد بستر جامد چسب در زیر کاشی ها ضروری است. قبل از اینکه چسب خشک شود، باقیمانده چسب را از سطح کاشی ها پاک کنید. رسوبات چسب را که ممکن است در شکاف بین کاشی ها جمع شود از بین ببرید.

5-اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود. هرگونه گرد و غبار، آلودگی و چسب را از بین کاشی ها پاک کرده و از خشک بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید. دوغاب را مطابق با توصیه های موجود در بسته بندی مخلوط کنید.

6-با نگه داشتن شناور دوغاب نرم لاستیک مانند را در دمای 45 درجه، به صورت مورب روی کاشی ها بکشید و اطمینان حاصل کنید که دوغاب به طور کامل به مفاصل رانده می شود. تا آنجا که ممکن است دوغاب را از سطح کاشی ها پاک کنید و اجازه دهید تا دوغاب لمس شود. بقایای دوغاب را با یک اسفنج مرطوب که به طور مورب روی کاشی ها پخش شده، پاک کنید. سطح کاشی ها را با یک پارچه خشک کنید. باقیمانده سرسخت را باید با شستشوی مواد شوینده مخلوط شده با آب گرم، تا 24 ساعت پاک کرد.

7-قبل از شروع نصب کاشی روی بلوک و در مرحله دوغاب زدن، یک منطقه کوچک و نامحسوس برای فهمیدن اینکه دوغاب کاشی ها را لکه دار نمی کند، انتخاب کرده و آزمایش کنید. در صورت وجود هرگونه لکه گیری، باید قبل از شروع دوغاب ریزی، کاشی ها با استفاده از درزگیر اختصاصی کاملاً آب بندی شوند.

ساخت خانه با بلوک سیمانی

کاشی کاری دیوار بلوکی

همان طور که با ذکر مرحله به مرحله نصب کاشی روی بلوک سبک به‌طور دقیق نشان دادیم که کاشی کاری روی بلوک امکان‌پذیر است، اما یک نکته ی مهم را هم وظیفه خود می‌دانیم که تذکر دهیم، این که نصب هر گونه کاشی روی دیوارهای بلوکی نیازمند یک آگاهی و تجربه اولیه می باشد. چرا که اگر این کار به درستی انجام نشود هزینه زیادی به دوش کارفرما و ساختمان خواهد گذاشت.

به منظور آموزش نصب کاشی روی بلوک، مشاوره رایگانی برای شما آماده کرده ایم که در لینک واتساپ گوشه صفحه از طریق پیام یا تماس می توانید دریافت نمایید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

2 نظرات

  • با عرض سلام و ادب و احترام
    یک سوال دارم
    میخوام بدونم آیا برای کاشی کاری روی دیوار کار شده با بلوک های سیلیکس باید تور مرغی کشید قبل از کاشی کاری یا نیازی به این کار نیست؟
    با تشکر

    • سلام و عرض ادب
      بله قبل از چینش کاشی رو دیوار بلوک سیلیکس، بخاطر جلوگیری از تورم و افزایش مقاومت، باید تور مرغی کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *