کاربرد بلوک سبک سیمانی

کاربرد بلوک سبک سیمانی فراگیر است از برج بگیر تا خانه باغ، از این بلوک می توان استفاده کرد. در ساختمان سازی، دیوارچینی،حصار باغ و ویلا، سالن ها، سوله ها، تیغه بندی و… می باشد.

با ادعا می توان گفت که بالای 70 درصد از ساختمان سازی های امروزی با بلوک سبک انجام می شود. اگر می خواهید دقیق در مورد کاربرد بلوک سبک بدانید، چند خط زیر را بخوانید کامل متوجه می شوید.

کاربرد بلوک سبک

1- بلوک های سبک به طور گسترده ای برای دیوارهای بیرونی و داخلی، دیوارهای پارتیشن، دیوارهای پانل، دیوارهای مرزی و غیره استفاده می شود.

دیوارهای پارتیشن با استفاده از بلوک های سیمانی از بابت نصب سریع و آسان، بسیار سود می برند. این بلوک ها با تقویت فولاد، مقاومت بیشتری را به سازه می دهد.

2- انواع بلوک های سیمانی برای ساخت دودکش و شومینه ایده آل هستند، همچنین در دیوارهای باربر و غیر باربر و دیوارهای باغ نیز به همان اندازه عالی هستند.

3- کاربرد بلوک های سیمانی در پروژه های کوچک و تزئینی به وفور دیده می شود. برای مثال، به عنوان استند گلدان، نیمکت در فضای باز یا باغ، استخر و پاسیو به وفور دیده ایم.

4- سوله ها و سالن های مرتفع، باید از بوک سبک برای دیوارچینی استفاده کنند تا تحمل بار اضافی امکان‌پذیر شود. بلوک های معمولی به هیچ عنوان مقاومت لازم را ندارند. همچنین در این مکان ها، عایق کاری حرف اول را می زند. کاربرد بلوک سبک به دلیل عایق بالای حرارت، صوت و ضدآب بودن، نیاز مبرم می باشد.

5- همه ی تیغه های داخلی بهتر است از بلوک سبک 7 سانتی یا 10 سانتی استفاده کنند که نازک و مخصوص این کار ساخته شده اند. به این دلیل حتما باید استفاده کنند، چون باید آرامش و ایمنی را الویت قرار دهند و با صدای تلفن واحد بغلی از خواب نپرند!

6- دیوارهای بیرونی ساختمان، می توانند بلوک 15 سانت یا حتی بلوک 10 سانت 3 جداره را استفاده کنند تا متراژ و فضا را هدر ندهند. این بلوک ها در عین دوام بالا، در کاهش هزینه ها هم کمک می کنند.

7- بلوک های بتونی برای ذخیره و محافظت مواد در طولانی مدت بسیار گزینه مناسبی می باشند، به همین دلیل است که بیشتر مهندسین شرکت های ساختمانی، از آنها برا جدا نگه داشتن مصالح ذخیره شده از هم، برای طولانی مدت بهره می گیرند.

8- برای تزئین باغ از بلوک بتونی در کاربردهای مختلفی نیظیر ساخت آتش دان، کباب پز، نیمکت، میز، شومینه و… استفاده می گردد.

مقایسه بلوک سیمانی سبک و سنگین

هر روز که می گذرد فناوری ها و کیفیت تولید مصالح ارتقا پیدا میکند و فصل استفاده از مصالح سنگین تمام می شود. بلوک های سبک که با پوکه معدنی درست می شوند واقعا سبک وزن هستند، همچنین ظاهر و کیفیت فوق‌العاده ای دارند.

در ساخت بلوک های سنگین از افزودنی ماسه استفاده می کنند، ماسه، بلوک را سنگین می کند و این یکی از معایب اصلی است، پس از لحاظ وزنی، بلوک سبک پوکه ای بسیار سبک‌تر از بلوک ماسه می باشد. از لحاظ کیفیت، بلوک سبک شده خیلی مقاوم تر از نوع سنگین ماسه ای می باشد. مقاله ی زیر کمک زیادی به انتخاب یکی از این دو مورد می کند.

بلوک سبک یا بلوک سیمانی؟

مزایای بلوک سبک

مزایای بلوک سبک سیمانی

1- اجرای دیوار یا سقف به دلیل سبک بودن و اندازه بزرگ بلوک با سرعت بالای قابل ملاحظه ای انجام می شود.

2- وزن کمتری دارند، حدود 2 برابر کمتر از نوع سنگین ماسه ای می باشند، به همین دلیل کاربرد بلوک سبک همه گیر شده است.

3-سهولت کار با بلوک سیمانی سبک خیلی بیشتر از بلوک سنگین است حداقل بخاطر وزن کم به راحتی می توان بلند یا جابجا کرد.

4- قیمت بلوک سیمانی سبک پوکه خیلی به صرفه تر از محصولات هم خانواده خود می باشد.لیکا، هبلکس و… گران هستند، بلوک ماسه نیز پرتی بالا دارد، پس همین بلوک، از هر لحاظ به صرفه تر است.

4- زمان اجرای پروژه ها در قسمت دیوارچینی و اجرای سقف با این محصول به حداقل رسیده است.

5- هزینه های دیوارچینی، کارگر، زمان ساخت و… همگی با استفاده از بلوک سبک به شدت کاهش یافته است.

6- حمل و نقل و جابجایی آسان از مزایای برتر دیگر این محصول می باشد.

7- وزن ساختمان و دیوار با استفاده از بلوک پوکه ای خیلی کمتر شده است.

8- آسیب های ناشی از زلزله به دلیل وزن کم بلوک، خیلی کم شده است.

9-مقاومت در برابر آتش و به تبع آن افزایش امنیت ساکنین ساختمان در برابر آتش‌سوزی با استفاده از انواع بلوک سیمانی سبک افزایش یافته است. عایق حرارت به تمام معنا هستند.

10- بلوک سبک چون دارای حفره و منافذ هوایی است عایق انتقال صوت و حرارت می باشد. شما را از شر صداهای مزاحم،راحت می کند.

11- تولید انواع بلوک پوکه ای در تمام فصول سال برای کارخانه های بلوک سازی آذربایجان شرقی مخصوصا حوالی تبریز و بستان آباد بدلیل وجود معادن کثیر پوکه معدنی میسر می باشد.

بلوک سبک پوکه ای ( از آشنایی تا خرید)

دلایل کاربرد بلوک سبک در ساختمان

چرا از بلوک های سبک در ساختمان سازی استفاده می کنند؟ چون به راحتی به کمک فریز بریده می شود و هنگام استفاده از تیشه، فقط محل ضربه دچار شکستگی می شود. این خصوصیت موجب جلوگیری از هدر رفتن مصالح و پرت کمتر آن ها می شود و بدین شکل کارپذیری فیزیکی بلوک افزایش می یابد.

مزایا و کاربرد بلوک سبک به طور کامل و مختصر در قسمت بالا تشریح شد، اما یک محصول برای این که در ساخت و ساز جا بیفتد، باید از خیلی تست های اجرایی و حتی آزمایشگاهی عبور کند به تایید رسمی و تجربی برسد تا همه به استفاده از آن گرایش پیدا کنند.

بلوک سبک، همه ی این مراحل را دقیق گذرانده است، نظام مهندسی آن را تایید کرده، بنا و کارفرما از کاربرد آن راضی هستند و مهم تر از همه این که تاییدیه سازمان استاندارد ایران را گرفته و دارای علامت استاندارد محصول می باشد.

خرید بلوک سبک

بعد از شمردن انواع مزایا و کاربرد بلوک سبک سیمانی، احتمالا بخواهید اطلاعات دقیق تری از کاربرد و نحوه خرید این محصول بدست آورید. کافیست جهت این امور و خرید بلوک سبک تبریز با کارشناسان بتن آلوکا از طریق تماس تلفنی یا واتس اپ ارتباط برقرار نمایید و جامع ترین اطلاعات را رایگان استفاده کنید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *