میزان مصرف سیمان در بلوک سیمانی

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک سیمانی چقدر است؟ این میزان مصرف در بلوک های سنگین بیشتر است یا کمتر؟ برای سایزها و ابعاد مختلف بلوک سبک، میزان مصرف سیمان چقدر متفاوت است؟

ساخت و ساز با بلوک سبک ساختمانی سریعتر از آجر، سفال و سایر مصالح دیوارچینی جدید و قدیم است و به‌طور کلی مقدار استفاده از ملات به کمتر از نصف کاهش می یابد، با این حال، کل سیمان مورد نیاز برای ساخت بلوک ها و ملات بسیار بیشتر از سیمان مورد نیاز برای ملات مورد نیاز در یک دیوار آجری است.

شما امروز هر آنچه لازم است در مورد مقدار مصرف سیمان در انواع بلوک بدانید را در این مطلب متوجه خواهید شد و خواهید توانست قیمت و اندازه سیمان لازم برای همه نوع بلوک و در هر ابعادی را به راحتی تخمین بزنید.

قیمت چسب بلوک

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک

بلوک های سیمانی سبک در حالت استاندارد و ایده آل باید از مخلوط سیمان و پوکه معدنی با نسبت 500 کیلو پوکه معدنی، 120 کیلو سیمان و 100 لیتر آب ساخته شوند. این مخلوط، اگر به درستی عمل آوری شود، بلوک های بتنی با استحکام فشاری بسیار بالاتر از آنچه در یک ساختمان نیاز است تبدیل می شوند.

خرید پوکه معدنی سفید

بلوک ها را می توان با استفاده از یک دستگاه بلوک سازی ساده که با موتور یا دست کار می کند ساخت. آنها همچنین می توانند با استفاده از قالب های چوبی ساده روی سکو یا کف ساخته شوند. قالب را می توان با صفحات فولادی توری پوشاند تا از آسیب در حین کوبیدن جلوگیری شود و سایش قالب را کاهش دهد. در تولید در مقیاس بزرگ، اغلب از قالب های فولادی استفاده می شود.

خرید بلوک پوکه ای

همانطور که مشاهده می کنید پروسه تولید بلوک متفاوت و مشخص است، آنچه تفاوت دارد کیفیت تولید و مصالح مورد استفاده در آن از جمله مقدار سیمان است. سیمان در مقدار استاندارد و مناسب، باعث استحکام و مقاومت بلوک در برابری انواع آسیب ها می شود. اما میزان مصرف سیمان در بلوک چقدر باشد که محصول نهایی مطلوب تولید کننده و خریدار باشد؟

در قسمت زیر مقدار مصرف سیمان در انواع بلوک سبک را برای چند سایز پر فروش و پر استفاده ببینید و بقیه سایزها را خودتان حساب کنید.

قیمت بلوک پوکه ای

میزان مصرف سیمان در بلوک 7 سانتی

کوچکترین سایز پر فروش بلوک سبک ساختمانی، بلوک 7 سانتی است که خوراک تیغه چینی دیوارهای داخلی ساختمان است. میزان سیمان استفاده شده در تولید این بلوک 1 کیلو در حالت ایده آل و استاندارد است که در حالت خوشبینانه 20 درصد تولید کنندگان رعایت می کنند و این مقدار را در ملات اضافه می کنند. بلوک 7 سانتی بسیار پر مصرف و کمی ناشناخته است قیمت آن نیز جذب کننده است.

قیمت بلوک 7 سانتی

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک 10 سانتی

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک 10 سانتی

و اما بلوک 10 سانتی که به جرئت می توان گفت بهترین بلوک برای دیوارهای داخلی و حتی نوع سه جداره آن برای دیوارهای خارجی بسیار مناسب است. مقدار سیمانی که در تولید یک قالب بلوک 10 سانتی استفاده می شود در حدود 1 کیلو و 200 گرم تا 1 کیلو و 500 گرم می باشد.

این بلوک برای جلوگیری از اتلاف فضا، مخصوصا در مکان هایی که بنا با کمبود فضا مواجه هست بسیار عالی است، قیمت بلوک 10 سانتی در عین کیفیت اعلا، بسیار خوش قیمت است.

قیمت بلوک ۱۰ سانتی

میزان مصرف سیمان در بلوک 15 سانتی

میزان مصرف سیمان در بلوک 15 سانتی حداقل 1 کیلو و نیم و حداکثر1 کیلو و 700 گرم می باشد. با رعایت این مقدار، بلوک 15 سانتی بیشترین کیفیت را خواهد داشت.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

بلوک 15 سانتی برای همه ساختمان سازها و افرادی که حتی با ساخت و ساز زیاد آشنایی ندارند بسیار شناخته شده است، تقریبا 70 درصد دیوار های بیرونی ساختمان های امروزی با این بلوک ساخته میشود، تنوع تعداد جداره ها و انواع بلوک 15 سانتی، آن را به پر طرفدارترین نوع تبدیل کرده است.

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک 20 سانتی

میزان مصرف سیمان در بلوک سبک 10 سانتی

بلوک 20 سانتی از جمله بلوک هایی است که عموما و بهتر است در دیوارهایی که ارتفاع زیاد دارند مانند سالن ها، مکان های ورزشی، ویلا ها و… استفاده گردد. پس کیفیت آن باید در حد اعلا باشد تا بار وارده را تحمل کند.

میزان مصرف سیمان در بلوک 20 سانتی، حداقل 2 کیلو و 200 گرم و حداکثر 2 کیلو و 500 گرم می باشد. همانطور که از میزان مصرف سیمان مشخص است قیمت بلوک 20 سانتی از همه بلوک ها گرانتر است و برای ساختمان سازی اصلا صرفه ی اقتصادی ندارد.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

با وجود بلوک 15 سانتی، لازم نیست هزینه ی بیخود برای بلوک 20 سانتی خرج نمایید. قیمت همه این بلوک ها یکجا در لینک زیر قابل مشاهده است.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *