زیباسازی دیوار بلوکی

چگونه دیوار بلوک سیمانی را زیبا کنیم؟ زیباسازی دیوار بلوکی با چه روش هایی ممکن است؟

روشهای زیادی برای زیباسازی دیوار بلوکی به عنوان یک انتخاب عالی برای صاحب خانه هایی که می خواهند جذابیت دیوار بلوکی خود را افزایش دهند وجود دارد. به طور مثال روکش سنگ مصنوعی بسیار ارزانتر از سنگ طبیعی است، اما همچنان ظاهری مجلل می بخشد.

زیباسازی دیوار بلوکی به خصوص برای ویلاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما قصد داریم به شما چند ایده ی ناب برای پوشش روی یک دیوار بلوک سبک ساختمانی و زیباسازی آن ارائه دهیم. پس ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه دیوار بلوک سیمانی را زیبا کنیم؟

بسیاری از مردم با تعجب سؤال می کنند که آیا یک دیوار بلوکی چگونه می تواند زیبا به نظر برسد؟! پاسخ بله است. با چندین روش ساده می توانید زیبایی بصری را به دیوارهای بی روح بلوک سیمانی هدیه کنید و در عین زیباسازی، استحکام و امنیت آن ها را نیز همزمان بالا ببرید.

تولید کننده بلوک تهران

روش های زیباسازی دیوار بلوکی

وقتی فضای داخلی خانه شما با حال و هوا و سبک شما مطابقت دارد، نمی توانید اجازه دهید که نمای بیرونی به شکل خام خود باشد. بنابراین، اگر می خواهید دیوارهای بلوک خاکستری بیرونی خود را بپوشانید و آنها را دلپذیر کنید، یکی از ایده های زیر را انتخاب کنید.

1- رنگ کنید.

کارشناسان در مورد رنگ آمیزی دیوارهای بلوک خاکستری نظرات متفاوتی دارند. بسیاری رنگ آمیزی بلوک های سیمانی را توصیه نمی کنند زیرا رنگ نمی تواند آزمایش زمان را تحمل کند و ممکن است از بین برود. همچنین قبل از رنگ آمیزی باید کارهایی چون تمیز کردن بتن و دیوار را حتما انجام دهید تا خروجیمناسبی از انتهای کار خود بگیرید.

با این حال، اگر می خواهید این کار را انجام دهید، پیشنهادها بسیاری از متخصصان دیگر را حتما بخوانید. اگر از مواد مناسب مانند آستر و رنگ ضد آب استفاده کنید، رنگ آمیزی، روش خوبی برای زیباسازی دیوار بلوکی است. آموزش رنگ آمیزی دیوار سیمانی طرح سنگ را حتما ببینید.

می توانید دیوارهای خود را به هر رنگی که می خواهید رنگ کنید و حتی با اسباب منزل خود ست نمایید. به عنوان مثال، می توانید بلوک ها را با رنگ سفید بپوشانید. استفاده از گچ و ماله در رنگ آمیزی دیوار به رنگ سفید، به دیوار شما سبکی خشن، کلاسیک و هنری می بخشد.

در انتخاب رنگ آمیزی دیوارهای بلوکی داخلی، هیچ محدودیتی برای خلاقیت با بلوک سیمانی وجود ندارد. بنابراین، آنچه را که با سبک شما سازگار است انتخاب کنید و اجازه دهید نقاش درون شما کار خود را انجام دهد!

آموزش رنگ زدن بلوک

2.سنگ های مصنوعی و طبیعی

استفاده از سنگ برای زیباسازی دیوار بلوکی

مقاومت سنگ و زیبایی آن در طول زمان های مختلف را فراموش نکنید.هر منظره ای می تواند با ظرافت همیشگی دیوارهای سنگی سرزندگی ایجاد کند. اگر می‌خواهید به دیوارهای بلوکی خود حسی لوکس بدهید، دیوارهای سنگی باید انتخاب شما باشد. سنگ های طبیعی و مصنوعی، هر کدام زیبایی و ویژگی های خاصی ارائه می دهند که می توانید با توجه به بودجه و سلیقه ی خود یکی را انتخاب کنید.

آموزش نصب روکش سنگ روی بلوک

3-پنل چوبی

قبل از نصب پانل های چوبی برای پوشاندن دیوار بلوکی، استفاده از کانال های خزدار مقاوم در برابر خوردگی یا چفت ها ضروری است. بدون این ها، پانل های چوبی در جای خود باقی نمی مانند و کسب ظاهری چشم نواز را دشوار می کنند. پانل های چوبی معمولاً طراحی مجلل با لمس مدرن و کلاسیک را به نمایش می گذارند.

4-پوشش چوبی

چسباندن نوارهای خزدار یا الوارهای مزرعه به دیوارها جهت زیباسازی دیوار بلوکی، یک روش بسیار عالی است، اما فقط باید از چوب تحت فشار استفاده کنید. چوب تحت فشار بسیار بادوام است زیرا یک ماده نگهدارنده، مایع روی سطح خود دارد و پوشش را از پوسیدگی و آسیب رطوبت محافظت می کن.

5-طرح های بیشتر پانل

پانل های دیواری در شکل ها و طرح های مختلفی تولید می شوند. بهترین مزیت آنها این است که نصب آنها نیاز به کار پیچیده ای ندارد. زیرا آنها معمولاً در صفحات بزرگ هستند و پوشش گسترده ای را ارائه می دهند. روش نصب برای پانل های چوبی یکسان است. ترجیحاً تمام پانل های دیواری با خاصیت ضد آب را انتخاب کنید.

6-پانل های درخشان

این پانل ها به صورت خام بسیار زیبا هستند و نیازی به رنگ ندارند. مزیت بدون نیاز به نگهداری و ضد آب بودن آنها، پانل های دیواری روشن را به یک راه حل مناسب برای بسیاری از صاحبان خانه جهت زیباسازی دیوار بلوکی سبک، تبدیل می کند.

قیمت بلوک سبک

همچنین می توانید از پانل های دیواری روشن روی دیوارهای زیرزمین خود استفاده کنید زیرا به عنوان مانع بخار عمل می کنند. علاوه بر این، آنها به زیرزمین شما ظاهری روشن و جذاب می بخشند.

7- گچ بری

اگر به دنبال یک روکش ساده و کلاسیک با یک لمس تزئینی به جای بتن و زیباسازی دیوار بلوکی

هستید، گچ کاری راهی است که می توانید انجام دهید. علاوه بر این، گچ کاری خانه شما را به یک ملک به سبک جنوب غربی تبدیل می کند. از آنجایی که گچ از آهک، سیلیس و مخلوط سیمان ساخته شده است، خواصی مشابه بتن دارد.

8-پوشش چوب پالت

پانل های چوبی پالت ظاهری روستایی دارند و برای تم کلاسیک بهترین هستند. شما می توانید با چوب پالت یک طرح جذاب ایجاد کنید که هرگز قدیمی نمی شود. در مجموع، اتاق های دنج و شیک با پوشش چوب پالت خواهید داشت.

9- گیاهان بالا رونده

زیباسازی دیوار بلوکیبا علف های رونده

اگر عاشق گیاهان هستید و می خواهید به ساختمان خود جلوه ای سبزتر و طبیعی بدهید از گیاهان بالارونده استفاده کنید! گیاهان بالارونده ساده‌ترین راه برای دستیابی به ظاهری زیبا هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گیاهان کوهنوردی را با کمک پیچ های بتنی به دیوار وصل کنید که به پخش شدن آنها کمک می کند.

10-سیمانکاری دیوار بلوکی

سیمانکاری دیوار بلوکی یک روش کم هزینه و بسیار متداول زیباسازی دیوارهای بلوکی است که تقریبا همه ما آن را در طرح های مختلف در اکثر دیوارهای ویلایی و… به وفور دیده و پسندیده ایم. روشی است که بسیار رواج دارد و تقریبا همه از آن استفاده می کنند.

آموزش سیمانکاری دیوار بلوکی

11-نصب کاشی روی بلوک

نصب کاشی روی بلوک نیز از روش های محبوب زیباسازی و مقاوم‌سازی دیوار بلوکی است. این روش یک روش دائمی تلقی می شود، در واقع نماکاری ساختمان ها معرفی همین روش می باشد، انواع نماهای سنگی رومی و… بیانگر روش نصب کاشی روی بلوک برای زیباسازی و افزایش مقاومت است.

آموزش نصب کاشی روی بلوک

زیباسازی دیوارهای بلوکی راه حل های متنوعی دارد که هر کدام از آنها هزینه ی مالی و زمانی مخصوص خود را دارند. این امر برای کسانی که طبع هنری دارند، از واجبات بوده و خود آنها نیز با کمال میل طالب انجام آن هستند. البته در مواردی چون ساخن ویلاها یا خانه هایی به سبک بتنی یا پیش ساخته، انجام زیباسازی دیوار بلوکی بیشتر اهمیت پیدا می کند.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *