یک بلوک چند کیلو است؟

یک بلوک چند کیلو است؟ وزن بستگی به نوع بلوک و ابعاد آن دارد، هر کدام از بلوک های ساختمانی، وزن مخصوص به خود را دارند که بعضا اختلاف فاحشی بین وزن دو نوع بلوک ساختمانی می توانید ببینید. به طور مثال وزن بلوک سبک سیمانی نصف وزن بلوک سنگین سیمانی در یک سایز معین و یکسان می باشد. همراه ما باشید تا با وزن انواع بلوک های ساختمانی، آشنا شوید.

یک بلوک چند کیلو است؟

وزن یک بلوک بستگی به نوع آن دارد، انواع بلوک سیمانی سبک، نیمه سبک، فوق سبک و سنگین وجود دارد، اینجا به وزن دو نوع پر فروش سبک و سنگین می پردازیم که در اغلب ساختمان ها و دیوار چینی ها از آن ها استفاده شده است.

هر بلوک سیمانی چند کیلو است؟

هر بلوک سیمانی از 3 تا 20 کیلو وزن دارد، اینکه بگوییم هر بلوک سیمانی چند کیلو است، ابتدا باید سایز، و نوع بلوک را تعیین کنیم و براساس آن پاسخ دهیم. انواع بلوک سیمانی پر فروش بازار را در دو دسته سبک و سنگین در لیست زیر بررسی کرده ایم، سپس وزن و ابعاد محبوب ترین انواع هر کدام را در جدول مختص هر یک، تعیین کرده ایم.

هر یک بلوک سیمانی چند کیلو است؟

هر بلوک سبک چند کیلو است؟

هر بلوک سبک بسته به مواد تشکیل دهنده آن، وزن مخصوص به خود را دارد. اینکه بلوک سبک از پوکه معدنی درست شده باشد یا پودر لیکا یا پودر آلومینیوم و…مهم است و هر یک از آنها بلوک های سبک با نام و وزن متفاوت می دهند. در قسمت های زیر خواهد دید در انواع مختلف، یک بلوک چند کیلو است؟

آشنایی با : بلوک سبک

انواع مهم بلوک سبک

1- بلوک پوکه معدنی
2- بلوک هبلکس
3- بلوک لیکا

هر بلوک پوکه ای چند کیلو است؟

نام بلوک

ابعاد بلوک

جنس بلوک

وزن بلوک

بلوک 7 سانت

40*20*7

پوکه ای

3.8 کیلوگرم

بلوک 10 سانت

40*20*10

پوکه ای

6 کیلوگرم

بلوک 15 سانت

40*20*15

پوکه ای

8 کیلوگرم

بلوک 20 سانت

40*20*20

پوکه ای

10 کیلوگرم

پوکه معدنی، سبک است، این مهمترین ویژگی آن است. سبک و عایق بودن پوکه معدنی، سبب شده است که بلوک پوکه ای، پرطرفدارترین و پرمصرف ترین بلوک ساختمانی شود. وزن این بلوک را برای سایزهای مختلف، در جدول بالا مشاهده نمایید.

هر بلوک هبلکس چند کیلو است؟

سایز بلوک هبلکس

ابعاد بلوک

وزن بلوک

بلوک هبلکس ۸ سانتی

۶۰*۲۴*۸

۶٫۲ کیلوگرم

بلوک هبلکس ۱۰ سانتی

۶۰*۲۴*۱۰

۷٫۸ کیلوگرم

بلوک هبلکس ۱۵ سانتی

۶۰*۲۴*۱۵

۱۱٫۷ کیلوگرم

بلوک هبلکس ۲۰ سانتی

۶۰*۲۴*۲۰

۱۵٫۶ کیلوگرم

بلوک هبلکس ۳۰ سانتی

۶۰*۲۴*۳۰

۲۳٫۳ کیلوگرم

بلوک هبلکس از ترکیب سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و سیلیس ساخته شده است. این بلوک با نام aac بلوک نیز شناخته می شود و در دو نوع اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی تولید می گردد. این بلوک همان مزایای بلوک پوکه ای سبک را داراست، منتها به دلیل استفاده از پودر آلومینیوم در تولید آن، بشدت محیط را آلوده می کند و به عبارتی سرطانزا است.

قیمت بلوک سبک

به همین خاطر در بسیاری یا همه کشورهای پیشرفته، استفاده از بلوک هبلکس، خیلی وقت است که منسوخ شده است. در ایران نیز، زمانی قبل از رواج و تولید بلوک پوکه، استفاده از آن رایج بود، اکنون به ندرت، استفاده آن را در ساختمان ها می بینیم.
هر بلوک هبلکس چند کیلو است؟ وزن این بلوک، بیشتر از بلوک ساخته شده با پوکه معدنی است، قیمت آن نیز خیلی بالاتر است. در جدول زیر، ببینید نوع پوکه ای یک بلوک چند کیلو است؟

هر بلوک لیکا چند کیلو است؟

سایز بلوک لیکا

ابعاد بلوک

وزن بلوک

بلوک لیکای آجری

20*10*5

1.1 کیلوگرم

بلوک تیغه ای لیکا

40*20*10

7.5 کیلوگرم

بلوک دیواری سه جداره

49*20*14.5

10.7 کیلوگرم

بلوک دیواری شش جداره

49*19*20

14.5 کیلوگرم

بلوک لیکا که به نام بلوک صنعتی نیز شناخته می شود، ترکیب دانه های لیکا با سیمان و آب است. دانه لیکا یک افزودنی مخصوصی است که تحت شرایط خاصی در کوره ای گردان، به‌صورت صنعتی و محدود تولید می گردد. وزن بلوک حاصل از آن را در جدول بالا ببینید.

هر بلوک سنگین چند کیلو است؟

نوع بلو ک سنگین

ابعاد بلوک

وزن بلوک

بلوک 15 سانتی

40*20*15

11.5 کیلوگرم

بلوک 20 سانتی

40*20*20

14.5 کیلوگرم

بلوک 30 سانتی

40*20*30

18 کیلوگرم

بلوک سنگین سیمانی، ترکیب ماسه با سیمان و آب است و به دلیل وزن بالای ماسه، این بلوک، سنگین شناخته می شود. بلوک سنگین، مناسب حصارکشی باغات و مکان های وسیع است، چون به نسبت بلوک های سبک، قیمت پایین تری دارد، اما مقاومت آن بسیار پایین است، در حدی که قابلیت حمل به مسافت های طولانی را ندارد. همچنین عایق صوتی و حرارتی پایینی دارد. وزن انواع پرفروش آن را در جدول بالا مشاهده می فرمایید که هر یک بلوک چند کیلو است.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

6 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *