ساخت ستون با بلوک سیمانی

ساخت ستون با بلوک سیمانی چگونه است؟ بلوک های سیمانی جایگزین مقرون به صرفه ای برای سیمان ریخته شده برای ستون های ساختمانی هستند. برخلاف سیمان ریخته شده، می توانید بدون نیاز به ساخت و تقویت قالب های گسترده، ستونی از بلوک های بتنی بسازید. بلوک با سطح صاف به اضافه یک اتصال ملات مناسب، یک ستون بادوام را حاصل می کند.

در این مقاله شما را با مراحل ساخت ستون با بلوک سیمانی از ابتدا تا انتها آشنا خواهم کرد. اگر نمی دانید که برای ساخت ستون با بلوک سیمانی چه نوع بلوکی بخرید در لینک زیر انتخاب خود را انجام دهید.

بلوک سبک ساختمانی

نحوه ساخت ستون با بلوک سیمانی

1-اولین کاری که باید انجام دهید این است که زمینی را که می‌خواهید ستون‌هایتان در آن قرار گیرند مشخص کنید.شالوده یا پایه‌ای را که ستون خود را روی آن می‌سازید بررسی کنید تا مطمئن شوید که همسطح است. به فاصله ستون ها با جاده، توجه کنید، همچنین فاصله آنها را از هم درست تنظیم کنید، آنها را خیلی از هم دور نکنید و خیلی نزدیک هم نکنید، فاصله به قدری باشد که وسایل نقلیه مثل کامیون، بتوانند به راحتی بچرخند.

نحوه ساخت ستون با بلوک سیمانی

2-علامت گذاری قبل از حفاری، قدم بعدی ساخت ستون با بلوک سیمانی است. وقتی تصمیم گرفتید که ستون قرار است چه عرضی داشته باشد و کجا آن را قرار دهید – کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی زمین علامت گذاری کنید – من توصیه می کنم از یک قوطی اسپری نشانگر خط استفاده کنید – آنها بسیار مفید هستند. به یاد داشته باشید که چهره های جلویی دو ستون را در یک راستا نگه دارید تا نامرتب دیده نشوند.

3-گرد و غبار یا زباله را پاک کنید، سپس ابعاد بیرونی ستون را با خط گچی یا مداد علامت بزنید. قبل از شروع کار، تمام مصالح لازم را در محل ستون جمع کنید. مصالحی از جمله بلوک های کافی برای ستونی که می سازید، ملات کافی برای بلوک ها، منبع آب و ابزار خود نیاز دارید. به ازای هر 40 بلوک به یک کیسه ملات به اضافه چندین کیسه اضافی برای پر کردن سوراخ های مرکزی نیاز دارید. برای اطلاع از قیمت روز و خرید بلوک، لینک زیر را ببینید.

قیمت بلوک

4- بسته به اینکه پایه ها چقدر بزرگ هستند، از ابزارهای دستی مانند بیل یا از حفار برای کندن ستون ها استفاده کنید.

5-تنظیم عمق بتن، قدم بعدی ساخت ستون با بلوک سیمانی است. وقتی جای ستون ها، کنده شد، پایه همسطح شد و طرفین آن عمودی و صاف شد، باید چهار میله آهنی را در هر گوشه پایه ها بکوبید. میله های فولادی که عمق و سطح را نشان می دهند، بالای این میله ها عمق بتنی را که در آن می ریزید مشخص می کند.

6-یک کیسه هاون را در چرخ دستی مخلوط کنید. آب را به مقدار کم اضافه کنید تا زمانی که ملات قوام قابل اجرا داشته باشد اما خیلی شل نباشد. باید به قدری غلیظ باشد که وقتی آن را با بیل هم می زنید، پس از برداشتن بیل، ظرف یک ثانیه از حرکت باز بماند.

7- اکنون زمان ریختن پایه های بتنی است. تا دو الی سه روز پس از ریختن بتن، نمی توانید شروع به ساخت بلوک روی پایه کنید. اگر نمی دانید که برای ساخت ستون با بلوک سیمانی، کدام سایز 10، 15 یا 20 سانتی بلوک را بخرید، در لینک های زیر عکس و قیمت هر کدام را دیده و کاربردش را ببینید و انتخاب کنید.

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قیمت بلوک ۲۰ در ۴۰

8-قرار دادن میلگرد در پایه ها، به طوری که از طریق سوراخ های بلوک ها به سمت بالا گسترش یابد، استحکام بیشتری به ستون ها خواهد داشت، اما ساخت ستون را دشوارتر می کند زیرا باید هر بلوک را روی میلگرد بلند کنید. زمانی که سوراخ های مرکزی را با ملات پر می کنید، کافی است میلگرد را از طریق بلوک ها پایین بیاورید.

9-حال بلوک چینی را شروع کنید. ابتدا باید از ردیف جلوی بلوک ها و از یک خط سازنده برای نگه داشتن هر دو ردیف بلوک در یک ردیف استفاده کنید. از بلوک پوکه ای برای ساخت ستون با بلوک سیمانی استفاده کنید، کارتان راحت تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر در مورد خرید و قیمت بلوک پوکه ای، سوالی دارید، حتما به لینک زیر مراجعه کرده و بهترین اطلاعات را در چند دقیقه کسب نمایید.

قیمت بلوک پوکه ای

10-یک لایه ملات به ضخامت حدود 3سانت روی ناحیه ای که بلوک ها کار می شوند بریزید. اولین بلوک را قرار دهید و با دسته ماله خود به آن ضربه بزنید. اطمینان حاصل کنید که لبه های آن با خطوطی که ایجاد کرده اید هماهنگ باشد. مطمئن شوید که بلوک هم سطح به پهلو، از جلو به عقب است.

11-در یک طرف بلوک بعدی ملات بپاشید و آن را محکم به بلوک اول فشار دهید و داخل ملات ستون، پایین بیاورید. مطمئن شوید که در هر دو جهت و با بلوک اول تراز است.

12-روی بلوک اول خود را ملات بمالید، سپس دومین بلوک را عمود بر بلوک اول و روی آن قرار دهید، به طوری که اتصال بین دو بلوک با زاویه قائم از اتصال بین دو بلوک اول عبور کند.

13-ردیف اول بلوک ها که گذاشته شد، می‌توانید ردیف پشتی بلوک‌ها را با استفاده از خط بیلدرها بچینید، که باید با استفاده از متر نواری از ردیف جلو تا فاصله درست تا ردیف عقب تنظیم می‌کردید، وقتی دو ردیف پایین را گذاشتید، می توانید شروع به ساختن ردیف به ردیف کنید تا به ارتفاع مورد نیاز خود برسید.

14-به چیدمان بلوک ها ادامه دهید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که مسیرها به صورت افقی هم تراز هستند و با استفاده از سطح 4 فوتی یا 122 سانتی متری در هر مرحله به صورت عمودی شاغول کنید تا زمانی که به ارتفاع حدود 122 سانتی‌متر برسید. اکنون در مرکز بلوک ها سوراخ هایی دارید که تا انتهای آن می رسند. این سوراخ ها را با همان ملات استفاده شده در محل اتصالات پر کنید و با یک میله یا دسته ابزار آن را بکوبید.

ساخت ستون با بلوک سیمانی را تا رسیدن به ارتفاع مورد نظر ادامه دهید، هر 122 سانتی‌متر توقف کنید تا سوراخ های داخل را با ملات پر کنید. تا به اینجا لینک آشنایی با انواع بلوک را هم جهت تسهیل کار شما و فهمیدن نکات ریز انتخاب بلوک، قرار دادیم، اکنون یک نکته ای هم مانده است که قبل از خرید هر بلوکی لازم است بدانید وو آن تعداد جداره های آن است. این که بلوک سه جداره، دو جداره یا چهار جداره بخرید را در لینک زیر بفهمید و آگاهانه انتخاب کنید.

بلوک دو جداره یا چند چداره؟

 

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *