ساخت آبنما با بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی می توانند یک فواره هنری ایجاد کنند. هنگامی که به یک فواره فکر می کنید، ممکن است یک آبشار طبیعی را تصور کنید که در حال سقوط آب از سنگ ها است. اگر خانه یا کسب و کار شما حس مدرن تری دارد، ساخت آبنما با بلوک سیمانی ممکن است دید را به هم بزند و ارزش ملک شما را کاهش دهد.

انواع مختلفی از بلوک های سیمانی وجود دارد که قبل از ساختن آبنما باید بین آنها یکی را انتخاب کنید. اگر برای ساخت آبنما با بلوک سیمانی از بلوک‌های سبک در دسترس استفاده کنید، ساخت آن بسیار ارزان است و فقط چند ساعت طول می‌کشد تا به پایان برسد. ما ساخت فواره یا آبنمای کوچک را آموزش می دهیم شما می توانید متناسب با آن آبنمای دلخواه خود را در هر اندازه ای بسازید.

بلوک سبک | آشنایی کامل + قیمت

ساخت آبنما با بلوک سیمانی در چند گام

مراحل ساخت آبنما با بلوک سیمانی

1-کار اولی که برای ساخت آبنما با بلوک سیمانی می کنید این است که حدودا 10 عدد بلوک مناسب بخرید. اگر بلوک سبک را انتخاب کنید، نوع بلوک استخری هم دارد که در کنارش می توانید چسب بلوک بخرید و تمیزی کار را دو چندان کنید و از دردسرهای ملات راحت شوید.

بلوک سیمانی | معرفی انواع بلو سیمانی با قیمت

چسب بلوک نسبتاً ارزان است و می توانید آن را از فروشگاه ها یا مصالح فروشان مختلف تهیه کنید. چسب بلوک برای نگه داشتن بلوک ها روی هم فوق‌العاده است.

2- اکنون طرح مورد نظر خود را با جستجوی عکس آبنماها در اینترنت یا مشاهده نمونه ها، انتخاب کنید. به یک سطح صاف یا یک پاسیو و بالکن نیاز دارید. پاسیو برای طراحی های شهری یا ساخت آبنما با بلوک سیمانی در مناطق شهری نیاز است. بنابراین اول از همه یک سطح صاف را انتخاب کنید.

3- بلوک را بردارید و سپس آن را در قسمت پایین بچرخانید، دقت کنید که چسب ساختمانی را به انتهای نزنید. چسب را در قسمت داخلی و وسط کف بلوک قرار دهید. به این ترتیب وقتی می‌خواهید بلوک‌ بعدی را روی آن قرار دهید، چسب بیرون نمی‌ریزد و بیشتر به داخل تراوش می کند.

ساخت شومینه با بلوک سیمانی

4- وقتی چینش بلوک ها در دیواره ی بیرونی فواره متناسب با الگوی طرح آبنمای دلخواه انتخابی تمام شد، حداقل برای چند روز کار را رها کنید، می‌دانید که 2 یا 3 روز حداقل طول می کشد تا خشک شوند. بلوک های سبک شیارهایی دارند که مقاومت را بیشتر و این مرحله را سریعتر می کند، به اصطلاح بلوک چفتی می باشند. پس دلیل انتخاب بلوک سبک برای ساخت آبنما با بلوک سیمانی، یک زیبایی‌شناسی است، دلیل دوم این است که این بلوک‌ها را تقریباً می توانید بی‌نقص ردیف کنید.

قیمت بلوک چفتی

5-به یک پمپ و لوله ی پلاستیکی نیاز دارید. لوله پلاستیکی به طول حدود 180 سانتیمتر را به پمپ آبنما وصل کنید، شما می توانید لوله را طولانی تر نیز انتخاب کنید. پمپ را در حوضچه آبنما قرار دهید. اگر حوضچه را دستی و با بتن به دلیل کمبود جا یا هر دلیل دیگری نتوانستید بسازید از حوضچه های آماده یا سطل مناسب هم می توانید استفاده کنید.

6-سیم مناسب تهیه کنید و سیم را از فواره به سمت نزدیکترین منبع برق متصل نمایید. یک گودال با عمق حداقل 20 سانتیمتر حفر کنید. لوله پلاستیکی را در ترانشه قرار دهید و سیم را از طریق لوله به سمت منبع تغذیه وصل کنید. لوله را داخل گودال دفن کنید.

7-چهار بلوک را به شکل مربع در کف حوض قرار دهید و پمپ را در مرکز مربع قرار دهید. این سکوی پایه برای طراحی فواره خواهد بود. می توانید از کیسه های شن و ماسه برای تنظیم ارتفاع دلخواه در ساخت آبنما با بلوک سیمانی کمک بگیرید.

8-بلوک های بیشتری را در بالای چهار قسمت پایینی انباشته کنید. از آن ها به صورت افقی، عمودی یا در زاویه های مختلف استفاده کنید تا طراحی جذابی ایجاد کنید.

ساخت نیمکت با بلوک سیمانی

9-چند لوله ی پلاستیکی نازک و منعطف تهیه کنید. لوله‌های پلاستیکی را از میان بلوک‌ها به سمت بالا ببافید طوری که انتهای یکی از روی دیگری بالا برود. انتهای لوله را ثابت و به پمپ وصل کنید. پریز برق پمپ را روشن کنید و مشاهده کنید که چگونه آب در بلوک ها جریان می یابد. پمپ را از برق بکشید تا پاشش آب متوقف شود.

10- اگر از ظاهر یا صدای آب جاری در آبنما راضی نیستید، بلوک ها را به اطراف حرکت دهید. چیدمان یک آبنما می تواند به همان اندازه که علم است هنر باشد، بنابراین تا زمانی که ظاهر آن را دوست داشته باشید، تغییر دهید.

ساخت باغچه با بلوک سیمانی

9-لوله های اضافی را که ممکن است بالای بلوک ها چسبیده باشند را جدا کنید. لوله را با چسباندن آن به طرفین بلوک ها، فیکس کنید. قبل از اینکه پمپ را دوباره وصل کنید، بگذارید چسب کاملا خشک شود.

در نهایت می توانید گلدان های گل را در کنار آبنما قرار دهید یا خودتان و خانواده بنشینید و لذت ببرید. کلی کاربرد بلوک سیمانی را به همراه این آموزش برای شما معرفی کردیم. امیدوارم این آموزش ساخت آبنما با بلوک سیمانی به شما ایده هایی برای یک فواره کوچک بتنی با بلوک های سیمانی با هر اندازه ی دلخواه را داده باشد.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *