بلوک-سبک طرحدار بخریم یا بلوک معمولی؟

بلوک سبک طرح دار بخریم یا بلوک معمولی؟ کدام مناسب کار من است؟ در قیمت چقدر اختلاف دارند؟ واقعا اگر بلوک طرحدار یا نمادار بخریم به نما و… نیاز نخواهیم داشت؟ بلوک طرح دار در چه طرحی هایی موجود است؟ کدام طرح پر طرفدار تر و پر فروش تر است؟ این سوالات همگی دغدغه خریداران زیبا پسند ما بوده و است.

بلوک های سیمانی امروزی ظاهر و شکل جدیدی به خود گرفته اند. پیچیده یا ساده، شیک یا روستایی، این تنوع و طیف جدید از بلوک‌های تزئینی، ما را از ظاهر قدیمی و خسته کننده بلوک های سیمانی می تواند رها کند.

یک مشتری که می خواهد برای زیبایی هزینه کند، پس قطعا در انتخاب زیباترین نیز، وسواس به خرج خواهد داد. تکلیف شمایی که این مقاله را می خوانید مشخص است، شما طالب زیبایی هستید، حتی در انتخاب مصالح دیوار چینی هم دنبال زیباترین هستید. اکنون به شما کمک می کنیم تا زیباترین بلوک نمادار سبک را انتخاب کنید.

پیشنهاد نویسنده: بلوک سیمانی سبک

بلوک سبک طرح دار یا معمولی؟

واضح است که قیمت، اختلاف اساسی این دو است، بلوک معمولی، کار شما را راه خواهد انداخت، زیبایی نمای آن را هم با هزینه اضافی تر، جبران خواهید کرد. اما بلوک طرح دار که در قالب متفاوت تولید می شود، یک کاربرد منحصر بفرد دارد، شما قدری هزینه بالا صرف خرید آن می کنید.

قیمت بلوک ساختمانی در انواع مختلف

برای مثال، در دیوارچینی باغ که هزینه زیاد برای آن، منطقی به نظر نمیرسد، همین بلوک طرح دار کافی خواهد بود. شما با خرید آن در طرح دلخواهی، دیواری زیبا برای باغ خود ساخته اید و هزینه نماکار و سنگ نما و… در جیبتان خواهد ماند. بلوک طرح دار گزینه مناسبی است برای کسانی که با هزینه کم می خواهند ویو تمیزی ایجاد کنند و کار لوکس تری با اختلاف قیمت ناچیز انجام دهند.

تفاوت بلوک سبک طرح دار با بلوک معمولی

تفاوت بلوک سبک طرحدار با معمولی

اولین تفاوت این دو مورد، در قالب ساخت است. ملات هر دو یکی است، قالب بلوک معمولی، ساده و صاف است، اما در بلوک طرح دار، بسته به انواع قالب های متنوعی که انتخاب می کنید بلوک مورد نظرتان تولید و طرح مورد نظر را تحویل می گیرید.

بعضا، مخصوصا برای بلوک های نمادار هم می بینید که همان بلوک معمولی را بعد از تولید با ابزارهای مخصوصی یا پرس خاصی، حکاکی می کنند و با نمای برجسته یا طرح دار، تحویل می دهند.

در واقع طریقه ساخت یکسان است، فقط قالب های تولیدی متفاوت هستند. قالب بلوک معمولی عموما 20*20*40 یا 20*20*15 و… است که به بلوک 15 سانتی و بلوک 20 سانتی سبک معروف هستند. اما قالب بلوک های طرح دار ممکن است بسته به نیاز، حتی پنجره ای شکل باشد. حتما دیدید که دیوار های بیرونی بناهای تاریخی یا حتی بعضی پارک ها، بلوک های پنجره ای است، منظورمان، همین بلوک ها هست.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

تفاوت بعدی در قیمت این دو محصول است، به مراتب قیمت بلوک ساختمانی معمولی ارزان‌تر است بلوک طرح دار است، چون زحمت تولید کمتری دارد، حساسیت تولید بلوک نمادار باعث شده است تا قیمت آن بیشتر باشد. البته جبران هزینه نما کاری را می کند، پس اگر زیبایی می خواهید نگران اندکی اختلاف قیمت نباشید.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

کاربرد بلوک های طرح دار

از خانه‌های معماری تماشایی گرفته تا باغ ها و ویلاهای امروزی مدرن، از تاثیر بلوک‌های تزئینی، بهره‌مند بوده اند. این تاثیر، محدود به مناظر خانه های خارجی نیست بلکه در داخل کشور خودمان نیز رواج پیدا کرده است. از دیوارهای برجسته و شومینه گرفته تا آشپزخانه های مدرن، از این محصولات زیبا، استفاده می کنند.

از آنجایی که بلوک تزئینی سیمانی یک محصول تولیدی است، اندازه، شکل و استحکام آن را می توان برای کاربردهای خاص مهندسی کرد. این باعث می شود آنها در طیف گسترده ای از کاربردهای ساختمانی بسیار سازگار و همه‌کاره باشند، و با رنگ، بافت و شکل این بلوک های تزئینی، قالب های بتنی فقط یک گزینه دیوارچینی نیستند.

این روزها، انواع بلوک سبک طرح دار، نه تنها برای برخی از خانه های معماری شگفت انگیز استفاده می شود، بلکه به طور فزاینده ای برای مکان های در معرض عموم، مانند بیمارستان ها و استادیوم ها نیز انتخاب می شوند. همچنین می توانند برای اهدافی مانند دیوارهای ساختمان، راه روها و پاسیوها مورد استفاده قرار گیرند.

چه در حال طراحی یک استادیوم 60000 نفری یا یک دیوار باغ ساده باشید، یک بلوک طرحدار مناسب، زیبایی کار شما را چندین برابر می کند. از شیک‌ترین تا ساده‌ترین بناها، می‌توانید از میان طیف وسیعی از الگوها، رنگ‌ها و طر ح های بلوک می توانند انتخاب و استفاده کنند.

استفاده از بلوک سبک طرح دار در آینده، رواج پیدا می کند؟

استفاده و کاربرد از بلوک های طرح دار

هم اکنون نیز استفاده از بلوک های سیمانی تزئینی رواج دارد، با جذابیت بلوک های طرح دار سبک و مدرن، جای تعجب نیست که استفاده از بلوک های بتنی تزئینی در تمام اشکال آن ،دوباره به یک راه حل محبوب و جذاب برای یک باغ مدرن تبدیل شود. در حالی که ایده استفاده از بلوک طرحدار، بی حد زیبا، به نظر می رسد، اما محدودیت واقعی برای استفاده از این مواد در باغ شما، تامین آنهاست.

خوشبختانه برخی از شرکت ها هستند که این بلوک ها را تولید می کنند و جستجوی شما برای خرید آن، چندان دشوار نیست کافیست در لینک واتساپ گوشه صفحه یک پیام بفرستید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *