ساخت گاراژ ماشین با بلوک سیمانی

برای ساخت گاراژ ماشین یک، دو، سه و چهار ماشینه به چند عدد بلوک نیاز داریم؟ در ایران، بلوک بتنی سبک به عنوان مصالح ساختمانی اقتصادی عمل می کند و در طیف گسترده ای از کاربردهای ساخت و ساز برای بسیاری از انواع ساختمان های مسکونی، عمومی و صنعتی به کار بسته می شود.

با توجه به مصالح ساختمانی محکم و بادوام، معمار و مهندس برای ساخت خانه، دیوار حائل گاراژ، موانع امنیتی و غیره، بلوک سبک را توصیه می کنند و آن را بهترین انتخاب می‌دانند.

برای ساخت گاراژ ماشین، تعداد بلوک های مورد نیاز شما به اندازه دیوار و اینکه دیوار تک یا دو جداره است، بستگی دارد. اگر قصد دارید یک گاراژ یک، دو، سه یا 4 خودرو را از بلوک سیمانی بسازید، قبل از خرید بلوک سیمانی سبک، باید بدانید که به چند عدد از این محصول نیاز دارید. هم اکنون با هم یاد می گیریم که چگونه عیار تعداد بلوک های مورد نیاز خود را بدست آوریم.

ابعاد گاراژ ماشین

ابعاد استاندارد یک گاراژ برای ماشین تکی، حدود 6 متر طول در 3.6 متر عرض و 8 فوت ارتفاع با 2.4 متر عرض می باشد. اندازه یک گاراژ ماشین دوتایی 7.3 متر طول در 6 متر عرض و 2.4 متر ارتفاع با 4.8 عرض در دوگانه است. اندازه ابعاد یک گاراژ سه خودرو 7.3 متر طول در 8.5 متر عرض و 2.4 متر ارتفاع با 4.8 متر عرض در دوگانه است. ابعاد یک گاراژ چهار ماشین هم، 7.3 متر طول در 11 متر عرض و 2.4 متر ارتفاع با 4.8 متر عرض در دوگانه است.

برای ساخت گاراژ ماشین به چند عدد بلوک نیاز داریم؟

بلوک مورد نیاز ساخت گاراژ ماشین

1) برای ساخت گاراژ ماشین، ابتد محیط گاراژ مورد نظر را محاسبه کنید. طول هر چهار دیوار آن را به صورت متری با هم جمع کنید، سپس عرض یا دهانه در را از مجموع طول ها، کم کنید. به عنوان مثال، اگر گاراژ شما 9 متر در 12 متر یا 12*9 متر باشد، با احتساب اندازه دو در گاراژ به عرض 2.4 متر، 9 + 9 + 12 + 12 متر را اضافه کنید تا 42.6 متر حاصل شود، سپس 4.8 متر از آن کم کنید تا درها به دست بیایند. اکنون یک محیط خالص 37.7 متری دارید.

2) اکنون متراژ مربعی دیوار گاراژ را محاسبه کنید:

محیط را در ارتفاع ضرب کنید تا کل مساحت دیوار را بر حسب متر مربع بدست آورید. اگر قرار است دیوارهای گاراژ شما 2.4 متر ارتفاع داشته باشد، 2.4 را در محیط خالص 37.7 متر ضرب کنید تا 302.3 متر مربع مساحت کل دیوار به دست آید.

3) مساحت سطح یک بلوک استاندارد را بر حسب متر مربع با ضرب طول و ارتفاع آن مانند 0.005 × 0.01 = 0.08 متر مربع حساب می کنیم و حاصل 0.27 = 39 ÷ 43.8 متر مربع را بدست می آوریم.

4) تعداد بلوک های سیمانی مورد نیاز در هر متر مربع دیوار را با تقسیم 1 متر مربع سطح دیوار گاراژ بر 0.27 متر مربع بیابید، به‌طور مثال تعداد بلوک های مورد نیاز در هر متر مربع = 1÷ 0.27 = 3.7 است.

تعداد بلوک مورد نیاز برای ساخت گاراژ

5) مساحت کل دیوار را در 3.7 ضرب کنید تا تعداد بلوک هایی که برای ساخت گاراژ ماشین با بلوک سیمانی نیاز دارید به دست آورید. ضرب 302 متر مربع مساحت دیوار در 3.7 می شود 1117، به این معنی که برای ساخت دیوارهای گاراژ خود به حدود 1117 عدد بلوک سیمانی نیاز دارید. 5 درصد به تعداد کل بلوک ها اضافه کنید تا پرتی ها را هم در نظر گرفته باشید. که در این مثال 56 بلوک است. با افزودن 56 به 1117، 1172 بلوک برای ساخت دیوارهای گاراژ شما مورد نیاز است.

البته 5 درصد برای بلوک سیمانی معمولی اضافه شده است، در صورت استفاده از بلوک سبک، در ماگزیمم حالت، پرتی ها 2 درصد در نظر گرفته می شود. همه گونه می بینید که استفاده از بلوک های سبک سیمانی چقدر با صرفه تر تمام خواهد شد. حال اگر قیمت بلوک سیمانی را برای هر عدد بلوک بدانید، به راحتی ضربدر تعداد می کنید و برآورد نهایی هزینه خرید بلوک را بدست می آورید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *