نحوه تقویت بلوک سیمانی، یکی از سوالاتی است که ممکن است توسط سازندگانی که هدف آنها دکوراسیون یا بازسازی جزئی ساختمان است مطرح شود. دلیل آن این است که بسیاری از علاقه مندان شاهد تخریب دیوارهای بلوک بتنی خود حتی در نتیجه برخوردهای جزئی هستند. اگر بلوک های سیمانی به اندازه کافی پشتیبانی نشوند، وقوع این حوادث اجتناب ناپذیر است.

اما چگونه می توان بلوک سیمانی سبک را که تقریباً در هر ساختمانی قابل استفاده است و مناسب بودن آن برای انواع کاربری های مسکونی، تجاری و صنعتی ثابت شده است، تقویت کرد؟ در مورد کیفیت موادی که دوام و استحکام آن به طور گسترده در صنعت پذیرفته شده است، نیازی به تردید نیست. فقط بدانید چگونه آن ها را تثبیت کنید.

قیمت بلوک سیمانی دیواری

نحوه تقویت بلوک سیمانی چگونه است؟ نکته کلیدی چیست؟

مهمترین نکته در ساخت دیوار بلوک سیمانی، کشش است. درست است که ملات پر شده بین بلوک ها یک اثر نگهدارنده به اندازه کافی قوی ایجاد می کند، اما با این حال، پتانسیل خمش و کشش دیوار بسیار کم است. استحکام کششی بسیاری از محصولات دیواری، چه بلوک های سیمانی و چه مواد دیگر، به این پتانسیل نزدیک و حدود 10 درصد است. کارهایی که برای افزایش این نرخ و تقویت بلوک سیمانی باید انجام دهید به شرح زیر است:

1-حفره های بلوک های سیمانی باید با بتن نخودی پر شود.

2-فولاد با استحکام کششی بالا باید استفاده شود.

3-دیوار باید به کف بتنی متصل شود.

4-دیوار را می توان با استفاده از پایه های تعبیه شده تقویت کرد.

5-بلوک های سیمانی باید با ملات پر شوند.

بخش بزرگی از بلوک های سیمانی از هر نوعی که باشند از شکاف ها تشکیل شده است. اگر این قسمت های خالی پر نشود، استحکام دیوار زیاد نخواهد بود. مواد بتنی حاوی سنگریزه های کوچک باید در شکاف ها پر شود. ملات اتصال بلوک ها و سایر مواد بتنی که شکاف ها را پر می کند ممکن است برای شما به اندازه کافی قوی به نظر برسد. با این حال، مقاومت کششی و خمشی این مواد به تنهایی کافی نیست. بنابراین تقویت فولادی نیز بسیار لازم است.

بلوک سیمانی 10 سانتی

استفاده از فولاد برای تقویت بلوک سیمانی

بهترین ماده با استحکام کششی بالا برای تقویت دیوار بلوکی، فولاد است. به عنوان مثال، فولاد تقویت کننده نیم اینچی که در یک پروژه مسکن استفاده می شود به معنای تقریباً 18 تن استحکام کششی است. میله های فولادی ضخیم‌تر را می توان برای تحمل نیروهای بیشتر استفاده کرد.

برای مثبت ترین نتایج، استفاده از فولادهای تقویت کننده برای اتصال بلوک های سیمانی مخصوصا بلوک پوکه ای به کف بتنی دیوار ایده آل است. کافی است ابتدا میلگردهای فولادی را با برجستگی تقریبی 60 سانتی‌متر روی زمین قرار دهید و سپس با میلگردهای فولادی داخل دیوار همپوشانی ایجاد کنید.

علت ترک دیوار

به موقعیت قرار گیری میله های فولادی توجه کنید، باید اطمینان حاصل شود که میله های فولادی عبوری از حفره های بلوک ها به طور کامل در بتن شن نخودی پیچیده شده اند. بنابراین، میله ها باید کاملاً بر روی مناطق خالی بلوک ها متمرکز شوند. به طور قطع باید به این موضوع توجه کرد که دیوار به چه منظور ساخته شده است.

به عنوان مثال، اگر یک دیوار حائل در حال ساخت با بلوک سیمانی بلوک سیمانی ۱۵ است، ممکن است لازم باشد که فولاد را نزدیک‌تر به سطح دیواری که با زمین تماس پیدا نمی‌کند، قرار دهیم. از این رو، مشاوره گرفتن از یک مهندس برای تقویت بلوک سیمانی و دیوار حاصل از آن، ممکن است مفید باشد.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قرار دادن پایه برای تقویت بلوک سیمانی

پایه های توکار را می توان به دیوارهای بلوک سیمانی اضافه کرد تا دیوار محکم تر شود. بر روی پایه های تعبیه شده نیز می توان حکاکی های تزئینی انجام داد. در واقع، پایه های تعبیه شده، هم برای استحکام بخشیدن به دیوار مناسب است و هم جلوه ای متفاوت به آن می بخشد.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

ما نکات کلیدی را با شما به اشتراک گذاشتیم که می تواند به این سؤال پاسخ دهد که بدانید تقویت بلوک سیمانی و در نتیجه دیوار حاصل از آن، چگونه است. باز هم یادآوری می کنیم، یادگیری و کمک گرفتن از یک مهندس، بهترین راه حل برای اینکه بدانید این موارد چگونه و در کدام قسمت ها استفاده خواهند شد.

این مقاله ادامه دارد…

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *