سیمانکاری-دیوار-بلوکی

دیوارهای بلوکی کاربردی و مقرون به صرفه هستند، اما همیشه جذاب‌ به نظر نمیرسند! به ویژه در برابر آب و هوا مقاوم نیستند. سیمانکاری دیوار بلوکی کمک می کند تا ساختمان شما با زیبایی ساختمان های اطراف مطابقت داشته باشد و دوام آن بهبود یابد.

بسته به ظاهری که می پسندید، روش های مختلفی برای سیمانکاری دیوار بلوکی وجود دارد. با این حال، قبل از اعمال هر نوع پوشش با هر روشی، خوب تحقیق کرده و بهترین روش را پیاده کنید. یکی از بهترین رشهای سیمانکاری دیوار بلوکی را طبق تجربه چندین ساله در ادامه ی مطلب برای شما شرح داده ایم.

سیمانکاری دیوار بلوکی چیست؟

ساده‌ترین راه برای پوشاندن دیوار بلوکی استفاده از بلوک سبک و سیمان چسبنده سطحی برای ایجاد یک پوشش بتنی است. بتن به عایق بندی ساختمان و جلوگیری از رطوبت کمک می کند و یک سطح صاف و تمام شده ایجاد می کند که می توانید آن را همانطور که هست رها کنید یا رنگ کنید.

بلوک سبک چیست؟

همچنین اگر دیوار رنگی می‌خواهید، اما نمی‌خواهید رنگ کنید، رنگدانه بتن راه حلی است که در هنگام سیمانکاری می توانید از آن بهره بگیرید. بتن به شما این آزادی را می دهد که هر بافتی مانند پولیش، جارو براش یا اسفنج را که می خواهید ایجاد کنید.

قیمت بلوک رنگی

مراحل سیمانکاری دیوار بلوکی

مراحل اولیه را با تمیز کردن عمیق شروع کنید، سپس شکاف ها و سوراخ ها را پر کنید و عایق رطوبتی را نیز در نظر بگیرید.

1-آگاهی کامل از وضعیت دیوار بلوکی برای آماده‌سازی آن برای دکوراسیون مناسب در آینده، حیاتی است. حتما وضعیت را از لحاظ تعمیر و یا حتی تخریب دیوار بلوکی بررسی کنید که سرمایه را بیهوده نسوزانده باشید.

علاوه بر این، اگر دیوار بلوکی در محوطه ی زیرزمین شما باشد، باید چندین فاکتور را در پروژه بازسازی دیوار در نظر بگیرید، مانند عایق رطوبتی، عایق کاری و غیره.

2-دیوارهای بلوک خاکستر داخلی یا خارجی شما ممکن است دارای لکه های چرب و گرد و غبار سطحی باشند. اگر متوجه هر دوی آنها شدید، کار خود را با تمیز کردن عمیق شروع کنید. شما به آب گرم، صابون ظرفشویی ملایم و یک برس سفت نیاز دارید.

از یک برس سیمی یا واشر فشار برای پاک کردن هرگونه کثیفی، زباله یا رنگ شل از دیوار بلوک خاکستر استفاده کنید. صابون ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید، روی دیوار بپاشید و تمیز کنید و بشویید! قبل از رفتن به مرحله بعدی، اجازه دهید دیوار کاملا خشک شود.

3-شکاف ها و سوراخ ها را پر کنید. هنگام تمیز کردن، دیوار بلوکی را از نظر سوراخ و ترک بررسی کنید. آنها در دراز مدت دیوار شما را مستعد آسیب می کنند. برای این منظور می توانید از سیمان هیدرولیک یا ترکیب پچ بتن استفاده کنید. برای وصله شکاف ها و سوراخ ها، با برداشتن تکه های بتنی شل از سوراخ ها یا ترک ها شروع کنید.

پس از آن، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید تا چسب بتن را به بهترین شکل اعمال کنید. اگر شکاف وصله‌ای ندارید، می‌توانید از مخلوط ماسه، میخ و اپوکسی برای ترمیم سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار بلوکی خود استفاده کنید.

4-عایق رطوبتی را در نظر بگیرید.

عایق کاری دیوارهای بلوکی داخلی، از جمله دیوارهای زیرزمین، می تواند عملکرد حرارتی را افزایش دهد. علاوه بر این، می تواند به محافظت از بتن در برابر آسیب و یخ زدگی کمک کند. این امر به ویژه در زمانی صدق می کند که در محیطی با هوای سرد زندگی می کنید.

با این حال، اگر در آب و هوای گرم هستید، عایق کاری دیوارها، کمتر از حد متوسط غیر عملی است. علاوه بر این، اگر قصد عایق کاری دیوار را دارید، باید هزینه های عایق کاری را نیز در نظر بگیرید که بسیار بالاست.

خرید بلوک ضد آب

احتمال ضد آب بودن دیوارهای بیرونی شما بیشتر از دیوارهای داخلی است. بنابراین، اگر در حال کار بر روی دیوارهای داخلی بلوکی، به خصوص در زیرزمین هستید، آنها را ضد آب کنید. خانه های قدیمی ممکن است اصلاً عایق رطوبتی خارجی نداشته باشند. حتی در صورت وجود، جریان آب زیرزمینی ممکن است باعث از بین رفتن نصب عایق رطوبتی بیرونی شده باشد.

مشکلات قابل توجه رطوبت ممکن است نیاز شما را برای عایق رطوبتی کارآمد دیوار تقویت کند. مطمئنا، اگر دیوارهای زیرزمین خود را ضد آب کنید، دیگر نگران آسیب آب بیرون نخواهید بود.

بنابراین، اگر می خواهید یک دیوار بلوکی کاملاً محافظت شده برای سال های آینده داشته باشید، هرگز نباید این مرحله را نادیده بگیرید. سنجیدن جوانب مثبت و منفی راهی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده است.

انتخاب مواد ضد آب بسیار مهم است. می توانید چندین روش ضد آب را با توجه به شرایط زیرزمین یا اتاق خود به صورت آنلاین جستجو کنید. در غیر این صورت برای بهترین و موثرترین نکات با یک متخصص مشورت کنید.

5- مرحله سیمانکاری دیوار

اکنون، شما در بخش خلاقانه هستید زیرا می توانید بهترین متریال و طرح ها را برای جذاب کردن دیوار خود انتخاب کنید. اگر شما هم مانند ما از علاقه مندان به استایل خانه هستید، می‌دانیم که تزیین یک دیوار خالی چقدر وسوسه انگیز است، و اگر یک دیوار بلوکی باشد، کار راحت تر است.

بهترین کار این است که مصالح ساختمانی دیوار را با توجه به محیط خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما بتن کاری است. بتن عایق را افزایش می دهد و دیوارها را در برابر رطوبت مقاوم می کند. اما شما باید چیزی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد و هدف خود را برای محافظت از بلوک ها برآورده کند.

نحوه ی سیمانکاری دیوار بلوکی

برای اجرای سیمان کاری ابتدا مخلوط بتن را آماده کنید. بتن را طبق دستورالعمل سازنده مخلوط کنید. باید از ظرف مخلوط کن، سطل و آب استفاده کنید.

تمام دیوار بلوک خاکستر را کاملا خیس کنید، دیوار باید مرطوب باشد تا مخلوط به درستی بچسبد. هنگامی که بتن مخلوط شد، با استفاده از ماله آن را روی دیوار بمالید و مطمئن شوید که تمام سطح را می پوشانید.

از یک ماله برای صاف کردن سطح بتن استفاده کنید و مخلوط را تا جایی که می توانید یکنواخت روی قسمت کوچکی که دوباره خیس کرده اید بمالید. یک قسمت دیگر را دوباره خیس کنید و هر بار با یک بخش از دیوار کار را ادامه دهید تا تمام آن پوشیده شود. اجاره بتن پاش به شما کمک می کند کار را سریعتر انجام دهید.

سطح را صاف کنید و اطمینان حاصل کنید که بتن به طور یکنواخت اجرا می شود و هیچ حباب هوا یا فضای خالی وجود ندارد. قبل از رنگ آمیزی یا افزودن هر نوع پوشش دیگر، اجازه دهید بتن کاملا خشک شود. هنگام کار با بتن، استفاده از تجهیزات محافظ شخصی مانند دستکش، عینک و ماسک بسیار مهم است.

اگر دیوار بلوکی خاکستر در قسمت بیرونی خانه شما باشد، برخی از این مراحل قابل رد شدن هستند.با اجرای سیمانکاری دیوار بلوکی، دوام آن را افزایش داده و به خانه خود سرزندگی می بخشید. اگر کار سیمانکاری دیوار بلوکی به درستی انجام شود، دیوارهای داخلی و خارجی شما را زیبا می کند و دوام آنها را به حداکثر می رساند.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *