راهروی بتن آلوکا

راهرو بتنی چه مزیتی نسبت به راهرو های دیگر دارد؟ طراحی راهروی خانه و موادی که از آن ساخته شده است بر جذابیت و ارزش خانه تاثیر می گذارد. راهروها جنبه مهمی از هر خانه ای را تشکیل می دهند زیرا ایمنی، راحتی بیشتری برای رانندگی در خانه ایجاد می کنند و اغلب زیبایی فوق‌العاده ای را به آن اضافه می کنند. انواع مختلفی از مصالح ساختمانی در ساخت راهروها استفاده می شود. یکی از مصالح راهرو بتن است که مفصل با آن آشنا می شویم.

بلوک سبک ساختمانی

راهروی بتنی از چه ساخته شده است؟

بتن مخلوطی از سنگ، آب، آهک و سیمان پرتلند است. سیمان پودری، پودر شده از سنگ آهک و خاک رس است. بتن مخلوط پیچیده ای است، بنابراین مقاومت آن می تواند بسته به مخلوط متفاوت باشد. استفاده از مخلوط مناسب برای راهرو بتنی بسیار مهم است.

اندازه سنگ در مخلوط بتن شما بسته به کاربرد مورد نظر بتن می تواند متفاوت باشد. برای راهروهای معمولی، بتن با سنگ هایی به اندازه شن ریز ساخته می شود. برای کار ریزتر و صاف‌تر شدن می‌توان از سنگ‌های کوچک‌تر و حتی ماسه‌ها به جای شن استفاده کرد. زمانی که اندازه و مقدار سنگ را کاهش می‌دهید، مقاومت بتن نیز کاهش می‌یابد.

مخلوط معمولی مورد استفاده برای دال راهرو از سنگ هایی با اندازه های مختلف از شن گرفته تا ذرات به اندازه ماسه ساخته شده است. چیزهای دیگری را می توان به مخلوط بتن اضافه کرد مانند الیاف، سیم یا میلگرد که همگی برای افزایش مقاومت دال طراحی شده اند. همچنین می توانید رنگی را اضافه کنید که رنگ بتن را کاملاً تغییر می دهد.

بتن سبک چیست؟

مزایای راهروی بتنی

کاربرد راهروی بتنی

راهرو بتنی و مسیرهای بتنی به عنوان یک روش ساخت ضروری در خانه ها و املاک تجاری محسوب می شوند. در حالی که گزینه های بسیار دیگری مانند آسفالت و سنگ وجود دارد، اما بتن همچنان مورد علاقه پیمانکاران و مهندسان بوده است. بیایید به چند دلیل که چرا صاحبان خانه ها بتن را ترجیح می دهند نگاه کنیم.

قیمت بلوک سیمانی

1-استحکام طولانی مدت و یکپارچگی ساختاری بتن

بتن یکی از مصالحی است که به دلیل استحکام زیاد مورد استفاده تجاری قرار گرفته است. بتن چگالی و قدرت تحمل بارهای بسیار سنگین را دارد. در صورت ریختن صحیح بتن، احتمال ترک خوردن آن بسیار کم است. به همین دلیل است که در مسیرهای عبور خودروهایی که وزن بالایی دارند رایج است.

راهروهای بتنی کیفیت خوبی دارند و ثابت شده است که با دوام هستند و به راحتی می توانند 50 سال دوام بیاورند، به خصوص زمانی که به درستی ساخته شوند. علاوه بر این، بتن توانایی مقاومت در برابر انواع شرایط آب و هوایی را دارد.

بتن آماده تبریز

2-تطبیق پذیری بتن

آیا مسیرهای بتنی مدرن را در رالی دیده اید؟ آنها رنگی هستند تا طراحی منحصر به فرد و چشم نوازی را ارائه دهند. طرح‌ها و اشکالی که می‌توان در مسیرهای بتنی استفاده کرد، بی‌پایان هستند. پیدا کردن طرحی که به بهترین وجه با نیازها و سبک شما مطابقت دارد با راهرو بتنی بسیار آسان است.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

3-ساده در نگهداری بتن

نگهداری از راهروهای بتنی بسیار آسان است. اگر روی سطح بتن ریخته اید، به راحتی می توانید از تمیز بودن آن فقط با آب مطمئن شوید. با توجه به این واقعیت که بتن، مسیرهای ورودی خانه را با کیفیت بالا ایجاد می کند، می تواند شما را از پرداخت هزینه های مداوم نگهداری و تعمیر نجات دهد.

این یک انتخاب عاقلانه است که پول خود را در چیزی سرمایه گذاری کنید که نه تنها ماندگار باشد، بلکه دارای مزایای شناخته شده و اثبات شده نیز باشد. راهرو بتنی این اطمینان را می دهد که شما پولی که به سختی به دست آورده اید را روی چیزی سرمایه گذاری کرده اید که ارزش هزینه های آن را داشته باشد.

تعمیر و نگهداری بتن به هیچ وجه کار مهمی نیست زیرا ساخت راهروها با استفاده از بتن نیازی به هیچ روش آب بندی مجدد یا سطح بندی مجدد ندارد، چرا که بتن بسیار فشرده است و مانع از ایجاد سوراخ می شود.

دیوار پیش ساخته بتنی

4-ظرافت بتن

به جای نصب دال های بتنی خاکستری خسته کننده، روی سنگفرش های بتنی سرمایه گذاری کنید. سنگ‌فرش ها را می توان به گونه ای طراحی کرد که ظاهر کاشی ها را تقلید کنند. آنها نمای بسیار منحصر به فرد و مدرنی را در مسیر ورودی ارائه می دهند. در این شرایط نیازی نیست که تمام هزینه استفاده از کاشی ها را در راهروی خود متحمل شوید، در حالی که از طول عمر بتن بهره‌مند می شوید.

5-مقرون به صرفه بودن بتن

هزینه کلی نصب بتن در مقایسه با سایر مصالح مانند کاشی پایین است. فرآیند ریختن بتن ممکن است چند روز طول بکشد و نیازی به صرف هزینه گزافی برای آن ندارید. بتن همچنین ارزان‌تر از سایر مصالح راهرو به غیر از قیر، شن یا خاک است.

6-دسترسی بتن

پیدا کردن کسی که یک راهروی بتنی برای شما نصب کند، آسان است. این ماده به راحتی در دسترس است و این یکی از دلایل قیمت مناسب آن است. شروع به کار با پیمانکارانی است که در نصب راهروهای بتنی مهارت و تجربه کافی دارند. برای این که بتوانید از تمام مزایای نصب این نوع راهرو بهره‌مند شوید، باید اطمینان حاصل کنید که نصب و اجرای آن توسط یک متخصص انجام می شود.

بلوک ۱۰ سانتی

7- ایمنی بتن

مزیت بسیار مهم یک راهروی بتنی برای خانه شما این است که ایمنی در رانندگی را افزایش می دهد. راهروهای خانه ی ساخته شده از بتن به گونه ای ساخته شده اند که لغزش نشوند و خطر تصادفات مانند لغزش خودرو را کاهش دهند. حتی در روزهای بارانی مرطوب، یک راهروی بتنی هم راحتی رانندگی و هم احساس راحتی در مورد ایمنی رانندگی شما را فراهم می کند.

قیمت چسب بلوک

8-زیبایی و جذابیت بتن

بتن ظاهری زیبا و مدرن دارد و راهرو بخش عمده ای از جذابیت یک خانه است. بسیاری از مردم این را نمی‌دانند، اما اگر در ساختمان‌ها یا بازار متنوع با سخت جدید در رفت و آمد هستید، می‌دانید که یک مسیر زیبا چقدر مهم است. هر کسی که در کنار خانه رانندگی می کند، آن را می بیند و هر کسی که از آن بازدید می کند می تواند در آن پارک کند. یک مسیر بتنی قطعا به جذابیت خانه شما می افزاید.

9- راهروهای بتنی بسیار متنوع هستند

یکی از بزرگترین مزایای یک راهرو بتنی این است که مواد چند منظوره هستند. هنگامی که بیشتر ما از یک راهروی بتنی دیدن می کنیم، یک تخته بزرگ خاکستری را تصور می کنیم. اما انواع و اقسام گزینه ها و طرح های تکمیلی برای ساخت راهرو بتنی وجود دارد.

10- راهرو بتنی گرم

بتن برای گرما یک ماده عالی است. گرما را جذب می کند و به آرامی آزاد می کند. راهروهای بتنی گرم شده توسط نوعی گرمایش کف تابشی که برای فضای باز طراحی شده است گرم می شوند. لوله های پر از آب گرم و محلول ضد یخ یا کویل های الکتریکی در زیر سطح راهرو نصب می شوند.

خرید بلوک پوکه ای

هنگامی که هوا به اندازه کافی سرد می شود، یا آب گرم از طریق لوله ها پمپ می شود یا جریان الکتریکی به سیم پیچ ها فرستاده می شود که گرما ایجاد می کند. این گرما به سمت بالا تابش می کند و سطح را گرم می کند. راهروهای بتنی گرم یک هدف واحد دارند و آن حذف برف و یخ است.

اگر در جایی زندگی می کنید که به اندازه کافی سرد تا یخبندان است، احتمالاً در هر زمستان ساعت های بی شماری را صرف بیل زدن مسیر خود کرده اید. اگر یک راهروی بتنی گرم نصب کنید، دیگر نیازی به انجام آن نخواهید داشت.

شرایط آب و هوایی مشکلی ندارد. اگر در شمال شرقی زندگی می‌کنید و زمستان‌های سردی را می‌بینید یا تابستان بسیار گرمی دارید، بتن می‌تواند هر دو حالت را تحمل کند.

معایب راهرو بتنی

1-بتن به راحتی از روغن و سیالات دیگر لکه می‌گیرد که خبر بدی برای یک جاده است. اگر ماشین قدیمی‌ یا رو به فرسودگی دارید که نشتی دارد، ممکن است بخواهید مواد دیگری را برای ساخت راهرو در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

2- تعمیر و درست کردن راهروی بتنی کار آسانی نیست. بعضا تنها راه تعمیر آن، تعویض کل بخش آسیب دیده است.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

چرا باید راهرو بتنی را انتخاب کنیم؟

مزایای راهروی بتنی

همانطور که در بالا ذکر شد، بتن به عنوان مصالح ساختمانی برای ساخت راهروی خانه شما بادوام، مقرون به صرفه با مواد نگهداری کم است و در طرح های متنوعی وجود دارد. به نظر من یک راهروی بتنی بهترین چیزی است که می توانید برای خانه خود انتخاب کنید، گرچه آسفالت ارزان به نظر می رسد اما اغلب نیاز به تعمیر و هزینه نگهداری بالا دارد.

قیمت بلوک 7 سانتی

اگر ساختمان یا خانه شما در محدوده قیمتی متوسط رو به بالا قرار دارد، بهتر است یک راهروی بتنی داشته باشید و از قیر یا سنگ در ساخت خانه های ارزان قیمت استفاده کنید تا بتوانید بعداً آنها را به بتن ارتقا دهید. سنگفرش ها نیز گزینه خوبی هستند اما بتن ظاهر تمیزتر و مدرن تری دارد.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *