سوراخ کردن دیوار بلوکی با دریل چکشی

سوراخ کردن دیوار بلوکی با دریل چگونه ایمن انجام شود؟ دیوارهای بلوکی از اوایل دهه 1900 در خانه ها وجود داشته است. وجود دو یا چند حفره توخالی در داخل آنها و اینکه آنها از پوکه یا ماسه ساخته شده اند شما را متعجب می کند که آیا می توانید آنها را سوراخ کنید؟!

بله، می توانید دیوارهای بلوک سیمانی را با دریل سوراخ کنید. برای این کار به مته چکشی و مته های سنگ تراشی نیاز دارید. به چیدمان بلوک ها نگاه کنید و قسمتی را که توخالی نیست را سوراخ کنید. برای حفاری در این دیوارها به ابزار خاصی نیاز دارید تا به نتایج دلخواه برسید.

در این راهنما، ما هر آنچه را که باید در مورد نحوه سوراخ کردن دیوار بلوک سبک بدانید را به شما نشان خواهیم داد، توضیح می دهیم که چگونه در دیوار بلوکی، سوراخ ایجاد کنید و چرا باید از مته چکشی استفاده کنید. بنابراین به خواندن ادامه دهید…

نحوه سوراخ کردن دیوار بلوکی با دریل

قیمت بلوک سیمانی، مقرون به صرفه است. دیوارهایی بادوام را با این بلوک ها می سازند اما گاهی اوقات سوراخ کردن آنها برای خیلی ها، سخت به نظر می رسد. با ابزار مناسب و تکنیک مناسب، سوراخ کردن دیوار بلوکی، ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می کنید، فقط مستلزم رعایت نکات ریز و مهمی است که باید بدانید و حتما عمل کنید.

قبل از شروع به کار، حتما مطمئن شوید که بلوک شما، قابل سوراخ کردن است، بلوک هایی که انسجام کافی نداشته باشند و مقاومت کمی داشته باشند، سوراخ هم شوند، وا می روند و چیزی را با اطمینان نمی شود روی آنها نصب یا آویزان کرد. مواردی را دیده ایم که تلویزیونی که روی دیوار نصب بود، به یک بار به زمین افتاده است، چرا؟

نحوه سوراخ کردن دیوار بلوکی

چون روی دیوار ناایمن، نصب شده است، کمترین خسارت هم شکستن تلویزیون بوده است، این موارد تصادفی نیست و به وفور دیده شده و می شود، پس در خرید بلوک یا دیگر مصالح دیوارچینی دقت کنید و ترجیحا نوع بلوک سبک که تست شده در دریل خوری است را بخرید تا خیالتان از بابت ایمنی، راحت باشد.

ابتدا نقطه ای را که می خواهید سوراخ را تنظیم کنید علامت بزنید. سپس مته ¼ اینچ چکشی مخصوص سنگ تراشی را روی علامت قرار دهید. مته را در یک دست بگیرید و با استفاده از دست دیگر، پشت مته را مهار کنید و شروع کنید.

سوراخ کردن دیوار بلوکی با مته را با کمترین سرعت خود در حالی که با فشار ثابت به جلو فشار می دهید تا به عمق 1/4 اینچ برسید ادامه دهید، در وسط کار لازم شد مته را خارج کنید و گرد و غبار را باجاروبرقی خارج کنید، سپس دو باره سوراخ کنید. در سرعت متوسط هنگامی که به عمق مورد نظر رسیدید متوقف کنید و کار را پایان دهید.

برای سوراخ کردن دیوار، باید به موارد زیر دقت کنید:

1-روی دیوار و جایی که می خواهید سوراخ ها را دریل کنید علامت بزنید.

2-اطمینان حاصل کنید که به سمت جایی که گل میخ ها یا قسمت های غیر توخالی هستند هدف قرار دهید.

3-هنگامی که سوراخ ها، سوراخ شد، گرد و غبار اطراف را جاروبرقی بکشید و تمیز کنید.

4-برای یک دیوار بلوکی، نمی توانید از هر مته ای که در دسترس دارید، استفاده کنید. دیوارهای بلوکی تا حدی بتنی هستند و نیاز به مته چکشی دارند. یک مته چکشی در حین سوراخ کردن دیوار بلوکی می چرخد و حفاری را سریعتر می کند.

5- هنگام کار با ابزار برقی همیشه از وسایل محافظ مانند عینک، گوش گیر و دستکش استفاده کنید.

6- از تهویه مناسب محل کار اطمینان حاصل کنید.

7- پیچ های بتنی محکم هستند و در صورت نصب صحیح، اجسام سنگین تری را حمل می کنند. آنها پیچ‌هایی با روکش پلاستیکی هستند که باید قبل از چکش کاری در سوراخ‌های پیش‌دریل شده در دیواره‌های بلوکی پیچ شوند.

نتیجه سوراخ کردن دیوار بلوکی با دریل

دریل کردن دیوار بلوک سیمانی

بسیار خوب، امروز به شما نشان دادیم که چگونه بتن را سوراخ کنید، هدف از این پست کمک به افرادی است که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه و شرایط دریل کاری دیوارهای بلوکی هستند، بهترین راه برای سوراخ کردن دیوار بلوکی، همین روش ساده بود. البته این مورد را در نظر داشته باشید که هر بلوکی، قابل دریل کاری نیست.

بلوک هایی که برای دریل کاری مناسب هستند باید فشرده و منسجم باشند که به طور عامیانه به این بلوک ها، بلوک سبک دیواری گفته می شود و همه ساختمان سازها، هم اکنون از این بلوک برای ساخت و ساز استاده می کنند تا عملیات نصبیات به راحتی انجام شود و با مشقت زیاد رو به رو نشوند.

از اینکه از سایت بتن آلوکا بازدید کردید و این مقاله را خواندید متشکریم! اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به گسترش دانش کمک کنید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *