بلوک سیمانی نمادار آلوکا

بلوک سیمانی نمادار چیست؟ دنیای بلوک های بتنی بسیار بزرگ است. شما انواع بلوک های مختلف را می بینید، بلوک های سبک شده، بلوک های سنگین، بلوک های طرح دار و انواع دیگر چون بلوک های ته باز، ته بسته، نر و ماده، بلوک های چفتی، بلوک های یونولیت دار و … را در دسته بندی های مختلف می بینید. کلی دسته و انواع دیگر وجود دارد که واقعاً بسیار زیاد است اما امروز، قصد داریم به یکی از زیباترین بلوک ها یعنی بلوک نمادار یا بلوک سیمانی نمادار بپردازیم که سعی کرده زیبایی بلوک های سیمانی را به رخ بینندگان بکشد.

بلوک نمادار چیست؟

بلوک نمادار، بلوکی است که دو طرف یا یک طرف آن طبق طرح خاصی، دستی یا هنگام تولید با دستگاه، دیزاین شده باشد و از حالت صاف و معمولی خارج شود. این بلوک ها اغلب، برای دیوارهای ویلا ها، حصارکشی ها، پل بندی و محوطه سازی استفاده می شوند. یعنی عموما جایی به کار بسته می شوند که کارفرما می خواهد با هزینه مالی و زمانی کم، ظاهری مطلوب و سریع ایجاد نماید.

انواع بلوک نمادار

انواع بلوک نمادار

انواع بلوک نمادار در جنس ها و ابعاد مختلف وجود دارد که از لحاظ مواد تشکیل دهنده، انواع مهم بلوک نمادار به شرح زیر می باشد:

1- بلوک گچی نمادار
2- بلوک سیمانی نمادار
3- بلوک سبک نمادار
4- بلوک لیکا نمادار
5- بلوک سفالی نمادار
6- بلوک نمادار بتنی

مرغوب ترین و پر کاربردترین نوع، بلوک سبک نمادار است که ترکیب پوکه معدنی باضافه سیمان با آب است که در پرس بالا تولید شده و به دلیل بافت منسجم، شکل ظاهری زیباتری با هر قالبی ارائه می کند.

بلوک سیمانی نمادار

بلوک سیمانی نمادار در قالب هایی ساخته می شود که منجر به ایجاد یک روکش صاف یا طرحدار در هر طرف بلوک می شود. بلوک‌های نمادار، بر خلاف بلوک‌های صاف معمولی، بسیار ناهموار هستند. بسته به اینکه نمای بلوک چقدر شلوغ یا ساده باشد و قالب‌هایی که این بلوک ها را ایجاد می‌کنند در چه طرحی باشند، متفاوت هستند.

انواع ظاهر های آجری، سنگی یا هر طرح ونمایی که خواستید را می توانید روی بلوک پیاده کنید فقط هنر تولید کننده را توجه کنید. اما خداوکیلی این کارا در ایران زیاد جواب نمی دهد، مگر این که تولید کننده ای با ذوق باشد و با اختلاف قیمت ناچیز، بلوک نمادار را تحویلبازار دهد، و الا ایرانی ها طالب زیبایی های فراتر از این هستند، کلی نماهای زیبا با سنگ های مختلف در ساختمان ها گواه این ادعا است.

تولید بلوک سیمانی نمادار

تولید بلوک نمادار به دو صورت است، روش اول به این صورت است که بدنه قالب را طرح دار یا نمادار می سازند و از این قالب برای تولید بلوک استفاده می کنند. این روش، ساده‌ترین راه ممکن برای نما سازی بلوک های سیمانی است. اما هر روش ساده ای قطعا میزان جوابدهی متفاوتی از روش پیچیده خواهد داشت. یعنی چه؟!

در روشی که قالب مسئول ایجاد نما روی بلوک است، دست بسته است و نمایی که تولید می شود خیره کننده نخواهد بود شاید هم زیاد به چشم نیاید. چون قالب را نمی توان خیلی آنچنانی دیزاین کرد تا بلوک با طرح فوق‌العاده ای تولید کند، این روش محدودیت دارد.

اما روش دوم تولید بلوک سیمانی نمادار، روشی است که بعد از تولید و آماده شدن بلوک، توسط دست یا دستگاه، بدنه بلوک تراشیده شده و یا یک روکش نمایی اضافه روی آن چسبانده می شود. در این روش هر طرح و نمایی که مشتری دوست داشته باشد، قابل اجرا است.

قالب بلوک نمادار

قالب بلوک نمادار با قالب بلوک های معمولی متفاوت است. قالب بلوک نمادار مثل قالب بلوک های معمولی در سایزهای 15 و 20 موجود است. منتها چون دیواره های این قالب برجسته یا به شکل متفاوتی ساخته شده است گرانتر از قالب معمولی است. این قالب ها سفارشی، متناسب با طرح و ابعاد دلخواه مشتری تولید می شوند.

بلوک نمادار بتنی

بلوک نمادار بتنی

بلوک نمادار بتنی همان بلوک سیمانی نمادار پیش ساخته است که عموما در دو طرف آن، نما کار شده است. منتها نوع بتن مهم است که سبک یا سنگین باشد. بلوک بتنی سبک، به دلیل داشتن سطح صاف و صقل شده، نمای زیباتری را ارائه می کند.

بلوک نمادار سبک

بلوک نمادار سبک به بلوکی اطلاق می شود که درون مایه آن پوکه معدنی یا افزودنی های جدید سبک کننده بتن، نظیر پودر آلومینیوم یا دانه لیکا باشد. اما در بازار ساختمان سازی ایرانی، بلوک نمادار سبک به بلوک های بتنی ساخته شده با پوکه گفته می شود که وزن سبک و کیفیت بالایی دراند. این بلوک ها توسط دستگاه های اتوماتیک با پرس بالا در قالب های مخصوص با بدنه کار شده، تولید می گردند.

بلوک نمادار تبریز

عموم بلوک های تولیدی تبریز، بلوک پوکه ای سبک هستند، چون اساس بلوک های تبریز، زیبا و شکیل هستند، پس قطعا بلوک نمادار تبریز نیز سر زبان ها افتاده است. تولیدکننده های بلوک در تبریز، عموما بلوک های سبک و سنگین معمولی با سطوح صاف و منظم را تولید می کنند، اما اگر خریداری خواهان بلوک نمادار باشد، برای او طرح نماهای مختلف با توجه به قالب های موجود، نمایش داده می شود و او بنا به پسند خود، یک طرح را انتخاب و با آن بلوک های او به‌صورت نمادار تولید و تحویل داده می شود.

قیمت بلوک سیمانی نمادار

قیمت بلوک سیمانی نمادار

قیمت بلوک سیمانی نمادار گرانتر از همه بلوک های ساده است و بستگی به طرح انتخابی دارد. دلیل گرانی هم قیمت بالای قالب و شرایط تولید آن است، و الا سیمان، پوکه و… همان میزان بلوک معمولی توبید می شود، ملات یکی است، فقط ریزه کاری های تولید فرق می کند، اما اختلاف قیمت کمی زیاد و غیر معقول است.

خرید بلوک نمادار

برای خرید بلوک نمادار در تیراژ سفارش بالا، در واتساپ گوشه صفحه پیغام بگذارید. بلوک سبک آلوکا، با مشاوره رایگان در کنار شماست تا خریدی آگاهانه با شرایط معقول انجام دهید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *