بلوک سبک گچی آلوکا

بلوک سبک گچی که با نام بلوک گچی پیش ساخته نیز شناخته می شود، از جمله بلوک های جدید، اما کم کاربرد ساختمانی است که به دلیل آشنایی کم افراد با این بلوک، کمتر خریداری سراغ آن رفته است. امروز در اینجا،شما همه ی باید ها و نبایدهای لازم راجع‌به بلوک گچی دیواری را خواهید فهمید و با همه ی مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد.

در کل این بلوک، تست خود را در مسکن مهر پرند، انجام داده است و با توجه با استنادات تجربی و علمی، استفاده از آن کار درستی نیست، برای فهمیدن چرا، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بلوک گچی چیست؟

بلوک گچی، بلوک است که در ساخت آن فقط از ملات گچ و یک سری افزودنی های شیمایی استفاده شده است. در واقع تنها بلوکی است که سیمان ندارد. این بلوک با دستگاه های اتوماتیک یا دستی در قالب های بزرگ تولید می شود و به صورت آماده برای استفاده در داخل ساختمان، به کار بسته می شود، به همین خاطر به آن بلوک گچی پیش ساخته یا بلوک پیش ساخته گچی می گویند.

کاربرد بلوک گچی

در تعمییرات ساختمان، تیغه بندی و پارتیشن بندی ساختمان یا نو یا بازسازی ساختمان های قدیمی، این بلوک ها بسیار کاربرد دارند. اما عموما در ساختمان های جدید به دلیل هزینه بالا و عدم مقاومت در برابر آب و… زیاد استفاده نمی گردد. عموما در تعمیرات و بازسازی خانه های قدیمی، کاربرد دارد.

در جاهایی که در برابر آب هستند مانند سرویس های بهداشتی، حمام و… به هی عنوان از این بلوک ها نباید استفاده کرد. چرا که در برابر آب هیچ مقاومتی ندارند و دیوار فرو می ریزد.

بلوک گچی پیش ساخته

بلوک گچی پیش ساخته

بلوک گچی پیش ساخته، همین بلوک های گچی معمولی است که در قالب های 10*50*68 یا سایر قالب های بزرگ دیگر تولید می شوند و به صورت آماده و چفتی در تیغه ها استفاده می گردند.

بلوک گچی دیواری

بلوک گچی دیواری، پرفروش ترین نوع این بلوک ها است، چون گچ در سقف جواب نمی دهد، اما در دیوارهای داخلی، گزینه مناسبی است که هزینه زیرسازی با گچ و خاک را نیز حذف می کند. اما یکسری محدودیت ها و معایبی دارد که استفاده از این بلوک دیواری را با منطق، ناسازگار می کند.

مشخصات بلوک گچی

1-بلوک گچی در قالب های بزرگ تولید می گردد.

2- این بلوک ها نرو ماده یا همان چفتی تولید می گردند.

3- ملات این محصول، گچ خالص است و سیمان در آن اصلا استفاده نشده است.

4- داخل این بلوک ها به‌صورت کانال است و ته بسته نیستند.

5- بلوک گچی مثل سفال از دو طرف ته باز است و دو طرف بلوک دیده می شود.

6- این بلوک ها عین سفال روی هم کار می شوند.

7-برای هر مترمربع دیوار، سه عدد بلوک 10 سانتی گچی کافیست.

8- با دستگاه اتوماتیک و دستی می توان بلوک گچی را تولید کرد.

بلوک سبک گچی

مزایای بلوک پیش ساخته گچی

بلوک سبک گچی، بلوکی است که با دستگاه پرسی تحت پرس بالا تولید شده است و از افزودنی خاصی مثل فوم، الیاف، افزودنی های شیمیایی یا… به همراه ملات گچ برای ساخت آن، استفاده می گردد. باید گفت که بلوک سبک گچی تقریبا دو برابر بلوک سیمانی معمولی و سه برابر بلوک سبک ساختمانی وزن دارد. پس این بلوک در هر حال، زیاد هم سبک نیست.

بلوک گچی سبک در تبریز

بلوک گچی سبک در تبریز، بسیار تولید می گردد. چرا که مرکز تولید بلوک سبک ساختمانی در ایران، شهر تبریز است. دلیل این امر، نزدیکی تبریز به معادن مهم پوکه، ماسه، گچ و… است. عمده تولید بلوک گچی سبک در تبریز انجام می پذیرد و کیفیت تولیدات این شهر به مراتب خیلی بالاتر از شهرهای دیگر می باشد.

قیمت بلوک سبک

بلوک گچی ضد آب

بلوک گچی ضد آب با گچ کین (گچ ملات آبی) و افزودنی های سیمانی دیگر، ساخته می شود. گچ کین، یک نوع گچ است که وقتی آب به آن می خورد سفت می شود و عین سیمان عمل می کند و مقاومت لازمه را به بلوک گچی می دهد.

گچ کین یک گچ مخصوص و خیلی گرانی است. این گچ سختی بالاتری نسبت به گچ معمولی دارد و در برخورد با آب، سخت‌تر و مقاوم تر می شود. اما چون گران است، کمتر تولید کننده ای از آن استفاده می کند و همگی در تولید، از گچ معمولی استفاده می کنند.

معایب بلوک گچی

معایب بلوک گچی

  1. اصلا صرفه اقتصادی ندارد. قیمت گچ بالاست و این بلوک فقط از گچ در تولید خود استفاده می کند. در حالیکه بلوک سیمانی از سیمان با ماسه و… استفاده می کند. ماده متخلخل ماسه یا پوکه، هزینه نهایی را کمتر می کند.
  2. در برابر آب مقاوم نیست و زود وا می رود.
  3. چون سیمان ندارد و بتنی نیست دوام خیلی پایین تری نسبت بهبلوک سیمانی دارد، مخصوصا در برابر آب که اصلا دوام ندارد، به همین خاطر برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام توصیه نمی شود.
  4. قیمت این بلوک ها بسیار بالا است، تقریبا دو برابر قیمت بلوک سبک که همه از آن استفاده می کنند.
  5. میانگین وزن تقریبا 18 کیلوگرم دارد، وزن آن دو برابر بلوک ها سبک است و در برابر زلزله می ریزد و دوام ندارد.
  6. عایق رطوبت، حرارت و صوت نیست.

مزایای بلوک گچی

  • سرعت عمل سریع و بالا در دیوارچینی دارد.
  • سبک است و کار تیغه چینی را آسان می کند.
  • زیر سازی گچ وخاک لازم ندارد، چون سطح صاف و گچی دارد.
  • اجرای آسان تاسیسات برقی با بلوک گچی
  • دیوار ترک نخواهد خورد. در صورت استفاده از بلوک گچی در دیوارهای داخلی ساختمان، کار سفید کاری خیلی سریع و آسان پیش می رود و چون هر دو لایه زیرین و رویه از یک جنس هستند، ضریب انبساط حرارتی یکسانی داشته و مانع ترک خوردگی دیوار می شود.

بلوک گچی فوم دار

در تولید بلوک گچی فوم دار، فوم به‌صورت قطعه وسط بلوک کار می شود یا به‌صورت مواد در ملات بلوک در حین اختلاط استفاده می گردد و برخلاف قطعه فوم در وسط بلوک که برای همه ما قابل رویت و شناخته شده است، در حالت دوم بافت بلوک فومدار می شود و فوم ها قابل روین نیستندد.

دستگاه بلوک گچی

دستگاه تولید بلوک گچی پیوسینگ یا کادونا است، از هر دو برای تولید بلوک های گچی می توان استفاده کرد اما بلوکی که با دستگاه پیوسینگ تولید می شود در قیاس با کادونا نیست و کیفیت خیلی واضح و بالایی دارد. دستگاه کادونا تقریبا منسوخ شده است و همه این بلوک ها با پیوسینگ تولید می گردند.

تولید بلوک گچی

همانطور که در قسمت بالای مقاله گفته شد، تولیذ بلوک گچی، عموما با دستگاه پیوسینگ اتوماتیک انجام می پذیرد، ملات گچی آماده شده و در قالب های استاندارد این بلوک، ریخته شده و به گرمخانه برای خشک شدن ارسال می گردند.

انواع بلوک گچی

بلوک گچی در انواع مختلفی تولید می گردد. از لحاظ مواد تولید، برخی از آنها با گچ ساه، اکثرا با گچسفید معمولی و خیلی کم با گچ کین تولید می گردند. پس ازلحاظ مواد تشکیل دهنده در سه نوع سفید، سیاه و گچ کین، تولید می گردد.

اجرای بلوک گچی

اجرای بلوک سبک گچی

اجرای بلوک گچی به سادگی آب خوردن برای یک بنای کار بلد است. چرا که بلوک ها نر و ماده هستند و به راحتی کیپ هممی شوند و به‌صورت چفتی چیده می شوند. عین سفال روی هم کار خواهند شد و سطح صافی تولید خواهند کرد. و چون ملات اتصال این بلوک ها نیز، ملات گچ است، دیوار یکدست سفیدی حاصل خواهد شد که با نازک‌ترین لایه گچی، سفید کاری می شود.

اندازه بلوک گچی

بلوک های گچی در اندازه های 9، 10، 15 و… تولید می گردند. بسته به نیاز مشتری، استاندارد ترین اندازه پیشنهاد می گردد.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قیمت بلوک گچی دیواری

قیمت بلوک گچی دیواری گرانتر از بلوک های ساختمانی معمولی است. برای مثال در تابستان 1401، قیمت بلوک گچی 10 سانت، حدودا 17000 تومان بود تقریبا قیمت آن، دو برابر قیمت بلوک سیمانی 40*20*20 سانت فوق سبک است. برای اطلاع از دقیق ترین قیمت انواع بلوک گچی دیواری، به لینک واتساپ گوشه صفحه پیام دهید تا با مشاوره رایگان، دقیق ترین قیمت و مشخصات را بگیرید.

قیمت بلوک سیمانی ۱۰

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *