چگونه یک سقف ارزان بسازیم

چگونه سقف ارزان بسازیم؟ انواع مختلفی از مصالح سقفی وجود دارد که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد. کمی بررسی ممکن است شما را به فکر استفاده از یک نوع جدید سقف‌ها، به‌جای مصالح قدیمی که اکنون استفاده می کنید، سوق دهد. انتخاب متریال سقف مناسب مستلزم این است که ظاهر، طول عمر، هزینه و مسائل ساختاری را خوب بسنجید.

برای کمک به شما در ساخت سقفی ارزان و بادوام، این راهنمای کامل را به زبان ساده آماده کرده ایم تا در کنار ساخت سقف ارزان، مصالح ساختمانی ارزان قیمت سازگار با محیط زیست را نیز بررسی کنید.

معرفی: بلوک دیواری سبک ارزان

چگونه سقف ارزان بسازیم؟

انتخاب مواد و متریال سقفی که برای خانه شما مناسب است، باید هم برای سبک معماری و هم برای آب و هوای شما مناسب باشد. هوشمندانه ترین انتخاب در مصالح ساخت، اولین و بهترین راه برای جلوگیری از تعمیرات گران‌قیمت آینده است.

گزینه ها و انتخاب های زیادی وجود دارد که هنگام ساخت سقف باید انجام دهید و اگر می خواهید آن را ارزان و با کیفیت بسازید، باید در مورد آن دانا باشید. بیایید مستقیماً به اینکه چگونه سقف ارزان بسازیم، بپردازیم و کم‌هزینه‌ترین سقف مسکونی را که می‌توانید بسازید و برخی ملاحظات مهم دیگر که در طول فرآیند باید به آنها توجه کنید، بررسی کنیم.

سه قسمت زیر، اکثر هزینه های سقف را تشکیل می دهند، بنابراین اگر می خواهید پروژه خود را با بودجه محدود تکمیل کنید، باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید:

1. طراحی سقف

2. مواد و مصالح موردنیاز سقف

3. هزینه های کار و نصب

نگاهی عمیق‌تر به طراحی، متریال، نصب و سایر ملاحظات سقف خود بیندازید تا بتوانید سقف خود را تا حد امکان ارزان و مؤثر بسازید.

ساخت خانه کوچک ارزان با بلوک

طراحی سقف

داشتن یک طراحی سقف ساده و در دسترس معمولاً کارها را ساده‌تر و مقرون به صرفه تر می کند. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه سقف ساده‌تر و مسطح تر باشد، هزینه ساخت آن کمتر است. عوامل و استثنائات دیگری نیز در این که چگونه سقف ارزان بسازیم دخیل است، اما هنگام تصمیم‌گیری در مورد طراحی سقف باید به سادگی آن در وهله ی اول توجه داشت.

اینکه کدام طرح سقف را انتخاب می کنید به شرایط، بودجه، ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد، اما در اینجا چند مورد از بهترین و کم هزینه ترین آنها آورده شده است:

1-سقف تیرچه بلوک

تقریبا همه ی ساختمان سازها با این سقف آشنا هستد، تیرچه ها فلزی با بلوک های سبک توخالی، سقف تیرچه بلوک را تشکیل می دهند که در کنار مزایای فرآوان، بسیار مقرون به صرفه نیز است.

بشناسید: بلوک سبک

2-سقف مسطح

سقف مسطح در اکثر محله ها یا موقعیت های مختلف، مناسب است و یک گزینه طراحی سقف بسیار مقرون به صرفه، خوب، با نگهداری آسان و بسیار بادوام هستند.

3-سقف سوله

ساخت سقف های سوله بسیار ساده و مقرون به صرفه است و با طراحی و زیبایی، بسیاری از خانه های مدرن مطابقت دارد. سقف سوله ای کم شیب، به دلیل سادگی و تطبیق پذیری، یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های طراحی سقف است.

4-سقف شیروانی

سقف شیروانی با طرح کلیشه ای، دارای دو ضلع مساوی با شیب یکسان در یک خط الراس و در امتداد مرکز سازه است. به طور کلی، سقف های شیروانی به دلیل سادگی، یک گزینه ارزان قیمت عالی برای ساخت سقف ارزان هستند.

اگر تمرکز اصلی ما در این است که چگونه سقف ارزان بسازیم، از عناصر طراحی پیچیده باید به دور باشیم. یک سوله ساده یا سقف شیروانی در اکثر موارد به خوبی کار می کند و به دلیل سادگی می تواند در هزینه های شما در حین ساخت صرفه جویی زیادی کند.

مواد سقف

مورد بعدی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید، مواد و مصالحی است که در سقف خود استفاده می کنید. گزینه های بی شماری برای مصالح سقف وجود دارد، اینکه کدام متریال را انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به اولویت‌ها و بودجه شما بستگی دارد، زیرا هرچه ارزان‌تر کار کنید، طول عمر عمومی سقف شما کمتر می‌شود.

اگر می خواهید مصالح سقفی با کمترین هزینه را داشته باشید، زوناهای سقفی آسفالتی معمولا بهترین گزینه شما هستند و با اکثر سازه های مسکونی به خوبی ست می شوند.

سقف های فلزی موجدار نیز می توانند گزینه های عالی و مقرون به صرفه باشند که کمی گرانتر از زونا آسفالتی هستند، اما اگر بودجه لازم را داشته باشید، ارزش پول اضافی را دارد، زیرا به طور قابل توجهی دوام بیشتری دارد و به خانه شما ظاهری منحصر به فرد می بخشد.

اگر می خواهید سقفی با بودجه کم بسازید، بهترین گزینه شما معمولاً زونا آسفالتی است. سقف‌های فلزی یا بتنی یا بلوک بتنی معمولاً کمی بیشتر از آسفالت هزینه دارند، اما مزایای زیادی دارند.

قیمت بلوک بتنی

هزینه های نیروی کار و نصب سقف

اگر سقفی را با بودجه محدود می سازید، هزینه های نیروی کار می تواند یک نگرانی بزرگ باشد و باید به دقت در نظر بگیرید. اگر می خواهید سقفی ارزان بسازید، نصب سقف حرفه ای می تواند بخش قابل توجهی از بودجه شما باشد.

ممکن است خودتان به فکر نصب بیفتید و هزینه های نیروی کار را کاهش دهید، اما فکر خوبی نیست. زمانی که تجربه نداشته باشید و نمی دانید چه کاری انجام می دهید، احتمالاً زمان بیشتری را صرف نصب سقف خود خواهید کرد و در نهایت به محصولی با کیفیت پایین دست خواهید یافت.

برنامه ریزی و نصب حرفه ای سقف بسیار بهتر از این است که خودتان این کار را انجام دهید، با یک سقف ساز حرفه ای تماس بگیرید تا بدون اشتباه کار کند.

نکات ساخت سقف ارزان

اکنون که سه مورد از فاکتورهای اصلی چگونه یک سقف ارزان بسازیم را بیان کردیم، چند ملاحظات جزئی اما بسیار ضروری نیز بگوییم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

پیروی از روند ساخت منطقه ای

هنگام ساخت یک سقف جدید، مهم است که روندهای معماری و زیبایی شناسی در محله یا منطقه خود را در نظر بگیرید. به خانه‌های مجاور نگاه کنید و به سبک سقف، متریال سقف و نمای کلی خانه‌شان توجه کنید. داشتن سقفی که از رنگ و روند طراحی منطقه شما پیروی می کند، می تواند خانه شما را شبیه به آن جلوه دهد و ارزش آن را بهبود بخشد.

دیوار چینی جدید

بهره وری انرژی

هنگام برنامه ریزی و ساخت سقفی مقرون به صرفه، باید به چیزهای زیادی توجه کنیم، اما از آنجایی که تمرکز زیادی به این که چگونه یک سقف ارزان بسازیم داریم، می توانیم جنبه بهره وری انرژی پروژه خود را فراموش کنیم.

بسیاری از مصالح بام عایق بهتری نسبت به شینگل های آسفالتی ارائه می دهند، اما با توجه به قیمت، شینگل های آسفالتی معمولا بهترین گزینه برای ساخت سقف با بودجه کم هستند.

نصب عایق کافی در اتاق زیر شیروانی برای کمک به تنظیم دمای خانه و بهبود بهره وری انرژی ضروری است. علاوه بر این، داشتن سقفی با رنگ روشن‌تر می تواند به دفع گرما حتی قبل از ورود آن به خانه کمک کند.

معرفی مصالح نوین ساختمانی

در حالی که صرفه جویی در هزینه هنگام ساخت سقف برای بسیاری از افراد ضروری است، اما بدانید که سقف خانه شما بخش مهمی از خانه شما است، بنابراین کاهش هزینه ها بعضا می تواند منجر به خطرات بسیار مهمی شود.

مقرون به صرفه ترین سقف برای ساخت کدام است؟

ساخت یک سقف مقرون به صرفه ی خوب
چگونه یک سقف ارزان بسازیم؟

انواع مختلف مصالح ساختمانی هزینه های متفاوتی خواهند داشت. انتخاب مواد مقرون به صرفه می تواند به مقرون به صرفه بودن پروژه نیزکمک کند.

ارزان ترین سقف برای خانه باغ

بلوک سقفی

با بلوک سقفی، واقعا می توانید یک سقف ارزان و بی عیب بسازید. بلوک های سقفی بعد از گران شدن یونولیت، به یکی از پرفروش ترین مصالح ساخت تبدیل شدند و همه در پی خرید و استفاده از آنها هستند.

بلوک تیرچه سقفی

سقف فلزی

سقف فلزی به صورت صفحات عمودی شبیه تخته سنگ و کاشی می باشد و حدود 60 سال دوام می آورد. فلز در ریزش برف و باران سنگین برتری دارد، نمی سوزد و در برابر بادهای شدید مقاومت می کند. سبک است و می توان آن را روی سقف های موجود نصب کرد. با این حال، فلز می تواند در زمان طوفان و باران، پر سر و صدا باشد و حتی ممکن است در اثر تگرگ فرو برود.

فولاد با روکش سنگ

پانل های به هم پیوسته شبیه تخته سنگ، در برابر آسیب های ناشی از باران های شدید (تا 8.8 اینچ در ساعت)، باد با سرعت 120 مایل در ساعت، تگرگ و یخ زدگی مقاومت می کنند. در نتیجه، آنها یک انتخاب اقتصادی و مؤثر برای مناطق مرطوب، بادخیز یا مناطق مستعد آتش‌سوزی هستند. طول عمر برخی از سقف های فولادی با روکش سنگ برای تمام عمر خانه تضمین شده است.

پانل های پیش ساخته

پانل های پیش ساخته، پانل های دیواری هستند که به صورت سفارشی در داخل کارخانه ساخته می شوند و به محل ساختمان ارسال می شوند. با ساختن دیوارها و سقف ها در کارخانه و ارسال به محل آماده نصب، می تواند زمان کار ساخت و ساز و قاب بندی را کاهش دهد و به شما در صرفه جویی در هزینه ها کمک کند.

دیوار پیش ساخته بتنی

بتن پیش ساخته

درست مانند پانل های پیش ساخته، بتن پیش ساخته، بتنی است که در یک قالب قابل استفاده مجدد ریخته می شود، در خارج از محل ساختمان پخت می شود و سپس به محل ساختمان ارسال می شود. به طور متوسط، هزینه بتن پیش ساخته کمتر از ریختن در محل است، زیرا کار در محل را کاهش می دهد و می تواند به جلوگیری از تاخیرهای ناشی از آب و هوا کمک کند.

ساختن یک سقف خوب با بودجه کم، کار آسانی نیست، و ارزیابی اینکه در کجا می توانید هزینه ها را بدون از دست دادن کیفیت زیاد کاهش دهید، ضروری است.

انتخاب یک طرح سقف ساده، استفاده از مصالح سقفی کم‌هزینه مانند شینگل‌های آسفالت خیلی کمک کننده خواهد بود.

ساخت سقف مقرون به صرفه

ساخت سقف مقرون به صرفه

به طور کلی سقف شیروانی با سقف آسفالتی یکی از مقرون به صرفه ترین سقف هایی است که می توانید روی یک خانه مسکونی بسازید. ساده کردن طراحی سقف و کاهش شیب آن نیز می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند.

اگر ندانیم که چگونه سقف ارزان بسازیم و کجا بتوانیم هزینه ها را بدون از دست دادن عملکرد و زیبایی کاهش دهیم، ساخت سقف می تواند بسیار گران تمام شود. بسیاری از مردم خواهان ساخت سقفی باکیفیت هستند که برای مدت طولانی دوام بیاورد، اما نمی‌خواهند برای به دست آوردن آن تحقیق کوتاهی انجام دهند.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *