آب بندی دیوار حائل آب

آب بندی دیوار حائل آب در حالت بتنی و بلوکی چگونه است؟ دیوارهای حائل می توانند از چوب، بتن یا بلوک های سیمانی تشکیل شوند. وقتی بلوک ها در مقابل آب به عنوان حائل قرار می گیرند همیشه در برابر فشار شدید قراردارند و به مرور زمان، حفره ها و سوراخ هایی ممکن است در بدنه ی آن ها ایجاد گردد، با ادامه فشار آب، سوراخ ها همچنان از هم جدا می شوند و در نتیجه حفره های بزرگتری ایجاد می شود.

همچنین، فشار آب در خاک پشت دیوار ایجاد می‌شود و آب را مجبور به عبور از بلوک بتنی می‌کند که در نهایت آن را فرو می ریزد. سوراخ ها را در دیوارهای بلوکی و بتن سبک به محض ایجاد آنها تعمیر کنید. برای رفع این سوراخ ها و آب بندی دیوار حائل آب چه کنیم؟ این دستورالعمل حتی برای دیوارهای بتنی نیز کاربرد دارد.

بلوک سبک ساختمانی

آب بندی دیوار بلوکی حائل آب

بلوک یا ملات بتنی سست را با ضربه زدن به آرامی با چکش از سوراخ یا محل تخریب و اطراف آن جدا کنید. یک ملات سفت با نسبت 1 سیمان و 2 ماسه ریز و مقدار کمی آب مخلوط و آماده کنید. تا حد امکان ملات را با ماله یا چاقوی بتونه داخل شکاف بریزید و بگذارید کاملا خشک شود. سوراخ را تا حد ممکن با مخلوط ملات محکم کنید و ناحیه ملات شده را با ماله صاف کنید.

مهم نیست که یک دیوار چقدر خوب ساخته شده است، احتمالاً در مقطعی از زمان مجبور به تعمیر و آب بندی دیوار حائل آب آن خواهید بود. ساخت و ساز جامد عالی است، اما طبیعت راهی دارد که به آرامی ساختارهای ساخته شده توسط انسان را از بین ببرد. اگر دیوار حائل شما شروع به ساییدگی و پارگی کرده است، باید به موقع وارد عمل شد و تعمیر کرد.

قیمت بلوک سیمانی

رفع فشار بیش از حد پشت دیوار بلوکی

رفع فشار بیش از حد پشت دیوار بلوکی

هنگام برنامه‌ریزی برای ساخت دیوار حائل، لازم است بدانید چه مقدار وزن و فشار در پشت دیوار قرار می‌گیرد، گاهی اوقات حتی در دیوارهایی که مقابل آب نیستند اما نقش حائل دارند فشار و وزن بیش از حد پشت دیوار می تواند باعث آسیب شدید شود. این اتفاق معمولاً زمانی می‌افتد که سازنده میزان وزنی که دیوار باید تحمل کند را محاسبه نمی‌کند.

بلوک پوکه ای

دیواری که از وزن زیاد رنج می‌برد، می‌تواند خم شود یا کمانش کند. اگر متوجه شده اید که دیوار شما شروع به خم شدن می کند، یا زاویه اغراق آمیزتری نسبت به قبل دارد، وقت آن رسیده است که برخی از مشکلات اضافه وزن را که دیوارتان با آن دست و پنجه نرم می کند را، برطرف کنید.

مرحله 1: مقداری از فشار را با انتقال وزن به پایه دیوار در جایی که با زمین برخورد می کند، توزیع کنید. این به معنای گسترش پایه دیوار یا ریختن یک پایه بتنی سبک ضخیم‌تر است که برای بقیه دیوار مکان محکم تری برای استراحت فراهم می کند.

مرحله 2: اتصالات یا لنگرها لازمه را برای آوردن استحکام بیشتر و آب بندی دیوار حائل آب نصب کنید.در لینک زیر با بهترین و مقاوم ترین بتن آشنا شوید.

بتن سبک هوادار

نحوه تعمیر پایه دیوار حائل آب

شما نیازی به مدرک مهندسی ندارید تا بدانید که شالوده سازه احتمالاً حیاتی ترین بخش برای درست کردن آن است. کیفیت پایه تعیین می کند که دیوار چقدر عمر می کند. ابتدا باید مطمئن شوید که خاک به اندازه کافی متراکم شده است و سپس یک پایه عمیق و ضخیم بسازید.

دیوار کمانش نشانه مطمئنی است که پایه دیوار شما به خطر افتاده است. پایه دیوار را گسترش دهید تا فشار وارده بر دیوار را کاهش دهید. استفاده از بتن ریخته شده به جای بلوک راه حل اساسی تری برای آب بندی دیوار حائل آب است، اما صرفاً گسترده‌تر و عمیق‌تر کردن فونداسیون با استفاده از بلوک های عریض تر نظیر بلوک 20 سانتی و 15 سانتی می تواند کمک بزرگی کند.

قیمت بلوک 20 سانتی

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

نحوه رفع آسیب و زهکشی ضعیف دیوار حائل آب

یکی از رایج ترین مشکلات دیوارهای حائل، عدم وجود زهکشی است. هنگامی که آب نمی تواند از دیوار خارج شود و در پشت آن جمع می شود، به احتمال زیاد متوجه ساختار دیوار آسیب دیده خواهید شد. خاک مرطوب فوق‌العاده سنگین است، که می تواند به سرعت آسیب زیادی به دیواری که برای تحمل آن مقدار وزن ساخته نشده است، وارد کند. مهم است که مقدار مناسب زهکشی را به ساخت دیوار اضافه کنید تا از این دردسرها جلوگیری کنید.

تعمیر و زهکشی دیوار بلوکی حائل آب

با این حال، اگر دیوار در برخی مناطق ترک خورده یا متمایل شده است، یا متوجه شدید که خاک اطراف دیوار بیشتر از جاهای دیگر مرطوب می ماند، ممکن است زمان آن رسیده است که زهکشی اضافه کنید تا دیوار خود را از آسیب بیشتر نجات دهید.

برای این کار شیب زمین اطراف دیوار را طوری تغییر دهید که آب از دیوار دور شود، این بهترین راه حل درازمدت است، زیرا فشار روی دیوار را هم از خاک و هم از آب کاهش می دهد. همچنین باید سوراخ های زهکشی را به دیوار اضافه کنید. سوراخ‌های زهکشی سوراخ‌هایی هستند که روی دیوار حفر می‌شوند تا آب به جای جمع شدن در پشت آن‌ها بتواند از درون آنها تخلیه شود.

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی صوفیان امروز

به طور کلی هنگامی که دیوار حائل شروع به نشان دادن علائم آسیب می کند، می تواند یک چیز استرس زا باشد. اغلب ما فکر می کنیم که تعمیر وآب بندی دیوار حائل آب گران تمام می شود و برای جلوگیری از هزینه، بی خیال رفع ایراد می شویم، این مسئله منجر به آسیب بیشتر و هزینه بالاتر تعمیر آن می شود.

در نهایت باید گفت که تعمیر دیوار حائل آب را پشت گوش نیندازید و در اسرع وقت انجام دهید، چرا که انجام به موقع آن، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

آب دادن دیوار سیمانی

آب از طریق فرآیندی به نام هیدراتاسیون باعث سخت شدن بتن می شود. هیدراتاسیون یک واکنش شیمیایی است که در آن ترکیبات اصلی سیمان با مولکول های آب پیوندهای شیمیایی ایجاد می کنند و به هیدرات یا محصولات هیدراتاسیون تبدیل می شوند.

دیوار سیمانی به طور مداوم باید آب پاشی شود. در حالت ایده آل، آب دادن دیوار سیمانی به مدت 7 روز طول می کشد، زیرا بتن در 7 روز به مقاومت 58% و در 28 روز به 98% می رسد. اما  برخی از سازندگان در یک برنامه زمانبندی فشرده آب را به مدت 3 روز به دیوار سیمانی می پاشند، این کار تقریباً 80 درصد از مزایای  آب دادن دیوار سیمانی در7 روز را به دست می آورد.

به طور کلی باید حداقل 7 روز آب را روی دیوار سیمانی ریخته و مراقب بود که در هیچ زمانی خشک نشود زیرا استحکام را تضعیف می کند.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *