نصب روکش سنگ روی بلوک

نصب روکش سنگ روی بلوک به این دلیل است که بر زیبایی و مقاومت دیوار بلوکی بیفزاییم و ظاهر زیبا به بنای خود ببخشیم. نصب روکش سنگ روی بلوک، کاری نسبتا هزینه بر و تخصصی است، اما زیبایی و مقاومتی که سنگ به بنا یا دیوار می بخشد با هیچ مصالح دیگری قابل جایگزین و مقایسه نیست.

لازم به ذکر است که بد نیست از جنس بلوکی که در دیوار کار شده کمی اطلاعات کسب کنید و بدانید که نصب روکش روی این جنس بلوک چه شرایطی دارد. مثلا بلوک سبک که متداولترین بلوک ساختمانی است شرایط خاص خود را دارد که باید مطالعه نمایید.

بلوک سبک چیست؟

در ادامه، مراحلی را که باید در هنگام نصب روکش سنگ انجام دهید، بررسی خواهیم کرد. تا شما آماده شوید و با مهارت خود، فرآیند نصب روکش سنگ روی بلوک را یکنواخت و حرفه ای انجام دهید.

مراحل نصب روکش سنگ روی بلوک

1-مواد مورد نیاز را محاسبه کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گیری سطح دیوار(های) بتنی است که می خواهید با سنگ بپوشانید. برای تعیین تعداد پانل های روکش سنگی که نیاز دارید، باید مساحت سطح را محاسبه کنید.
برای اندازه گیری سطح، از این فرمول استفاده کنید:

طول x ارتفاع = مساحت

پس از این که سطح را اندازه گرفتید، آن را بر دو تقسیم کنید تا تعداد پانل های مورد نیاز برای پوشاندن دیوار(های) را بدست آورید. در اینجا یک نمونه محاسبه وجود دارد:

طول (16 فوت) x ارتفاع (8 فوت) = 128 فوت مربع ÷ 2 = 64 پانل

این فرمول تعداد پنل هایی را که برای خرید نیاز دارید را به شما نشان می دهد. با ندازه گیری مناسب می توانید از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید. اگر به نوع و ابعاد بلوک هایی که در دیوار به کار رفته باشد دقت کنید محاسبه مقدار پانل مورد نیاز کار آسان تری خواهد بود. گرچه قیمت بلوک های استاندارد کمی گران است ولی کار سایر مراحل نظیر مرحله نصب روکش و … را در آینده برای ما سهل تر می کنند.

قیمت بلوک

2-روکش سنگ را خریداری کنید.

حال نوبت خرید روکش سنگ از یک فروشنده ی معتبر محلی یا فروشنده های معتبر اینترنتی است. ازطریق پرس و جو از اطرافیان، ساختمان سازها و یا مصالح فروشd معتبر، می توانید تولید کننده یا فروشنده خوب روکش سنگ محلی را پیدا کنید و یا می توانید از اینترنت با سرچ عباراتی چون بهترین فروشنده روکش سنگ یا خرید روکش سنگ یا پانل سنگی، محل مناسب خرید را پیدا کنید.

فروش بلوک تهران

ما توصیه می کنیم که تعدادی پانل اضافی را برای تکمیل پروژه خود خریداری کنید تا خدای نکرده سر پروژه به دلیل شکستن روکش و سایر مشکلات پیش بینی نشده با کمبود مصالح روبرو نشوید و پروژه را ناقص رها نکنید.

قبل از شروع پروژه خود، بهتر است که با همسایگان و انجمن یا شورای منطقه خود که به ساخت و ساز رسیدگی می کنند تماس بگیرید تا آنها را از پروژه آگاه کنید. برخی مناطق مقرراتی دارند و ممکن است برای تغییر نمای بیرونی خانه، شما نیاز به تایید داشته باشید. این مرحله را نادیده نگیرید زیرا ممکن است نصب روکش سنک روی بلوک در محله یا شهر شما به مجوز نیاز داشته باشد.

خرید روکش سنگ دیوار بلوکی

3-ابزارهای لازم را جمع‌آوری کنید.

در مرحله بعد، باید ابزارهایی را که برای نصب روکش سنگ روی دیوار بلوک بتنی نیاز دارید را جمع‌آوری کنید. خوشبختانه، ابزارها، بسیار ابتدایی هستند و احتمالاً بیشتر آنها را آماده دارید.
این ابزارها عبارتند از:

  1. مته
  2. پیچ گوشتی
  3. اره
  4. آسیاب دستی بتن
  5. نوار اندازه گیری
  6. برش ورق فلز

برای صرفه جویی در زمان، قبل از شروع نصب، مطمئن شوید که ابزارهای لازم را دارید. همچنین از تمیز بودن دیوار بتنی یا بلوکی خود مطمئن شوید. در مقاله تمیز کردن بتن یا دیوار بلوکی شما با بهترین و ساده‌ترین روش تمیز کردن بتن یا دیوار بلوکی آشنا می شوید.

اکنون زمان نصب روکش سنگ فرا رسیده است! ابتدا باید نوار اندازه گیری را در پایین ناحیه ای که روکش می زنید نصب کنید. یک خط افقی 64 میلی‌متر بالای پایه طراحی شده دیوار سنگی علامت بزنید.

قسمت بالای نوار استارت را در امتداد خطی که کشیده اید قرار دهید و آن را در هر 30 سانتی‌متر در طول تمام دیوار پیچ کنید. سپس یک نوار روکش ساختمان را به قسمت بالایی نوار اندازه گیری بزنید.

4-پانل های روکش سنگ را نصب کنید.

اکنون شروع به نصب پانل ها در امتداد نوار استارت خواهید کرد. می توانید پانل های خود را به اندازه دلخواه برش دهید سپس آنها را روی دیوار بتنی قرار دهید. پانل ها را به دیوار پیچ کنید تا محکم شوند. ردیف اول را کامل کنید. ردیف دوم پانل ها را نصب کنید و تا رسیدن به ردیف آخر ادامه دهید.

آموزش نصب کاشی روی بلوک

5-ردیف نهایی

برای ردیف آخر، ممکن است لازم باشد پانل را از طول برش دهید تا از تناسب کامل آن اطمینان حاصل کنید. سپس ردیف نهایی پانل ها را با فاصله 6 میلی‌متر بین پانل و سقف یا سطح تمام شده نصب کنید. توصیه می کنیم دو ردیف آخر را به طور همزمان نصب کنید تا فرآیند بدون درز انجام شود. این به شما این امکان را می دهد که با فضای کافی و بدون هیچ زحمتی، پانل نهایی را در جای خود قرار دهید.

نکاتی برای استفاده از روکش سنگ روی بلوک بتنی

نکات استفاده از نمای سنگی روی دیوار بلوکی

نصب روکش سنگ روی بلوک، فرآیند بسیار ساده ای است که برای زیباسازی دیوار بلوکی انجام می شود. در اینجا نکاتی وجود دارد که فرآیند نصب را روان و ساده می کند تا نتیجه ای صیقلی و زیبایی از کار داشته باشید.

زیباسازی دیوار بلوکی با روش های کم هزینه و جدید

1-پانل ها را تکان دهید.

به یاد داشته باشید که هنگام شروع هر ردیف جدید، پانل ها را تکان دهید. این امر نمای سنگی طبیعی تری را ارائه می دهد زیرا تشکیل سنگ یکنواخت نیست. برای انجام این کار، باید محل قرارگیری مفاصل را تکان دهید. به این ترتیب دیوار(های) روکش سنگ مصنوعی به نظر نمی رسد.

2-از یک مانع مقاوم در برابر آب و هوا استفاده کنید.

برای اطمینان از یکپارچگی سطح بتنی، توصیه می کنیم یک نوع مانع مقاوم در برابر آب و هوا نصب کنید. این امر در برابر آسیب نفوذ آب محافظت می کند. پس در هنگام نصب، دقت کنید که پنل های که زهکشی مناسب را در صورت نفوذ آب تضمین می کنند را خریداری کرده باشید.

این آموزش، راهنمای نحوه نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بلوک بتنی از روش های زیباسازی دیوار بلوکی بود. البته روش های زیادی چون سیمانکاری، رنگ زدن بلوک و… برای زیباسازی دیوار بلوکی وجود دارد که در دو پاراگراف قبل به مقاله ی جامعی راجع به این کار ارجاع دادیم. امیدواریم که به شما درک واضح تری از فرآیند نصب و تکنیک های پانل های روکش سنگ داده باشد.

آموزش سیمانکاری دیوار بلوکی

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *