بلوک های سبک لیکا

بلوک لیکا، یکی از مصالح ساختمانی رایج است که در اکثر سایت های ساختمانی، تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی یافت می شود. Leca block به عنوان یک مصالح ساختمانی، در عین کیفیت بالا، یک ماده نسبتا ارزان است و از یک ماده طبیعی به نام لیکا ساخته شده است.

لیکا یک ماده طبیعی فوق‌العاده است که از خاک رس ریزدانه و کمی کلسیم تشکیل شده است. اشکال کره ای داخل لیکا، از سلول های کوچکتر زیادی تشکیل می شود که با هوا پر شده اند. این ترکیب به توپ‌های لیکا خواص بسیار مفیدی می‌دهد که ممکن است در آب و هوای خاص، بسیار مناسب باشد.

در مقایسه با سایر انواع مصالح ساختمانی مانند بلوک سیمانی، بلوک لیکا بسیار سبک تلقی می شوند، مزیتی که توسط حرفه ای ها و سازندگان خانه قدردانی می شود.

بلوک لیکا چیست؟

بلوک Leca از اختلاط سنگدانه های لیکا، سیمان و آب ساخته می شود. اضافه کردن شن و ماسه به این مخلوط باعث کاهش تخلخل و ایجاد سطح صاف در بلوک می شود. همچنین افزودن ماسه باعث کاهش حجم هوا و افزایش مقاومت بلوک ها می شود.

زمانی که سنگدانه سبک لیکا جایگزین شن یا ماسه می شود، کارایی بالا می رود، نسبت آب به سیمان کاهش و مقاومت افزایش می یابد. بلوک Leca در اندازه های مختلف موجود است و همیشه در صورت نیاز قابل برش است.

لیکا چیست؟

بلوک لیکا بتن آلوکا

Leca یک علامت تجاری است و مخفف Light Expanded Clay Aggregate است. در سوئد، مخفف Leca معمولا برای توصیف این مصالح ساختمانی استفاده می شود.

مزایای بلوک لیکا

طبق مشخصات خاص و بارز برای سنگدانه های Leca، می توان مزایا یا ویژگی های مثبت زیر را برای لیکا بلوک برشمرد:

  1. سبک وزن
  2. حمل و نقل آسان
  3. کاهش نیروی انسانی و زمان ساخت به دلیل سبکی و سهولت اجرا
  4. گچ کاری آسان بر روی بافت سلولی و سطح ناهموار بلوک
  5. قوی و مقاوم در برابر فشارهای تحمیلی
  6. عایق حرارتی بادوام به دلیل بافت متخلخل داخلی سنگدانه ها و هوای موجود در داخل و بین سنگدانه ها
  7. ضریب هدایت حرارتی پایین
  8. نسوز و مقاوم در برابر آتش بدون تولید گازهای سمی
  9. عایق صوتی با ضریب جذب صوتی مناسب
  10. مقاومت در برابر چرخه های انجماد و ذوب
  11. در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر است
  12. مقاومت در برابر مواد آهکی
  13. سازگار با محیط زیست

با مخلوط کردن گلوله‌های لیکا با آب، ماسه و سیمان، بلوک‌های ساختمانی لیکا ساخته می شود.  بلوک لیکا کاربردهای متفاوتی برای افراد و صنایع دارد. به عنوان مثال، برای استفاده به عنوان ماده عایق بسیار عالی است، پس می تواند برای ساخت دیوارهای گاراژ، پایه های خانه، دیوارها و حتی کوره ها استفاده شود.

مشخصات فنی بلوک لیکا

  • چگالی یا دانسیته بتن لیکا متراکم، kg/m  3   800  الی 950  است.
  • چگالی یا دانسیته          1100 الی 140    kg/m3  بلوک لیکا
  • ضریب هدایت حرارتی بلوک لیکا،  17 w/m2k است.
  • مقاومت فشاری لیکا، kg/cm2  20 الی 30  است.
  • جذب آب آن،  253 kg/m3 است.

کاربرد بلوک لیکا

محل رایج استفاده از بلوک های لیکا، ساخت و سازهای مختلفی مانند دیوار، گاراژ، منقل و انواع دیوارها همراه با نمای سنگی و گچ کاری است. دیوارهای داخلی و خارجی هم در بالا و هم زیر زمین معمولاً با بلوک‌های لیکا ساخته می‌شوند. استفاده از این بلوک برای دیوارهای غیر باربر باعث کاهش وزن دیوار و هدایت حرارتی می شود.

البته بلوک ساخته شده از دانه لیکا کاربردهای دیگری نیز دارد، به عنوان مثال، بسیاری از افراد از بلوک های لیکا به عنوان پشتیبان برای سوله ها یا کلبه های کوچکتر استفاده می کنند.

خرید بلوک لیکا

از آنجایی که چندین ابعاد مختلف برای بلوک های لیکا وجود دارد، همیشه عاقلانه است که از فروشنده ساختمانی محلی یا یک مرجع معتبر بپرسید که کدام نوع بلوک، برای پروژه خاص شما مناسب تر است. سپس اقدام به خرید بلوک لیکا از فروشنده معتبر اینترنتی یا تولید کننده نمایید. قبل از خرید دقت کنید که فروشنده علامت استاندارد محصول دارد یا نه، همچنین ضمانت تحویل بار سالم نیز از او بخواهید.

قیمت بلوک لیکا

قیمت بلوک لیکا در تبریز

قیمت بلوک لیکا بسته به ابعادی که دارند بسیار متفاوت است، در واقع این عرض بلوک است که بیشترین تأثیر را بر قیمت آن دارد. بلوک هایی با عرض مثلاً 10 سانتی‌متر، قیمت کمتری نسبت به بلوک هایی با عرض 20 سانتی‌متر خواهند داشت. قیمت همچنین می تواند بین تولید کنندگان مختلف متفاوت باشد و بسته به اینکه شما از واسطه می خرید یا شرکت تولید کننده، قیمت فرق می کند.

در صورت خرید تعداد زیاد، امکان خرید با تخفیف بسیار زیاد وجود دارد. در حال حاضر، بسته به اندازه ای که نیاز دارید، یک بلوک Leca بین 15000 تا 17000 تومان قیمت دارد، این قیمت بسیار بالاتر از قیمت بلوکهای پرکاربرد و جدید نظیر بلوک سبک است.

آیا ساخت و ساز با بلوک های لیکا آسان است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که ساخت و ساز با بلوک های لیکا آسان است، هیچ فرقی بین محصولات لیکا و سایر بلوک ها از لحاظ آسانی ساخت وجو د ندارد فقط چون آنها وزن کمی دارند، تلاش بدنی حین کار را کاهش می دهند.

با leca block چه چیزی می توانید بسازید؟

Leca block یک مصالح ساختمانی پر کاربرد است و می توان از آن برای ساخت چیزهای مختلف استفاده کرد. نمونه‌هایی از چیزهایی که می‌توانید از بلوک‌های لیکا برای ساختن استفاده کنید، خانه‌ها، دیوارها، دیوارهای داخلی، کوره‌ها و گاراژها هستند، همچنین می توان آن را برای دیوارهای زیرزمین به عنوان محافظ رطوبت خارجی و عایق حرارتی استفاده کرد.

خلاصه

خرید بلوک های لیکا از بتن آلوکا

در این مقاله سعی شده است تا بلوک های لیکا به عنوان مصالح ساختمانی پایدار برای دیوارهای بیرونی خانه های در حال ساخت، بررسی شود. خواص فیزیکی ساختمان سازی دیواری طرح Leca همراه با تاثیر محیطی و ظرفیت باربری مورد مطالعه قرار گرفته است.

در مقایسه با ساخت دیوار چوبی سنتی، نتایج نشان می دهد که ساختار دیواری طرح Leca می‌تواند یک راه‌حل پایدار و جایگزین برای دیوار چوبی سنتی در ساخت و ساز باشد. هر چند که دیوار چوبی به دلیل انتشار آلاینده کم به محیط زیست و کاهش مصرف انرژی نسبت به بلوک های لیکا، سازگارتر با محیط زیست است.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *