بلوک سبک بهتر است یا بلوک سیمانی؟

بلوک سبک یا بلوک سیمانی؟ تفاوت بلوک پوکه ای و سیمانی در چیست؟ کدام بهتر است؟ در این مقاله درباره تفاوت بلوک سبک و بلوک سیمانی معمولی صحبت خواهیم کرد. این دو عنصر، ساختاری متفاوت با یکدیگر دارند و مدام به جای هم اشتباه گرفته می شوند. اگرچه عناصر اصلی آنها یکسان است، اما خواص بسیار متفاوتی دارند.

مقایسه بلوک سبک در مقابل بلوک بتنی ممکن است در نگاه اول قابل درک نباشد. اگرچه در ساخت این دو از مواد مشابهی استفاده شده است، اما یک ماده اضافی در بلوک سبک وجود دارد که آن را از همه لحاظ متفاوت کرده است. قبل از بررسی تفاوت ها، مزایا و معایب این دو ماده، اجازه دهید بلوک سبک را برای کسانی که آن را نمی شناسند توضیح دهیم.

بلوک سیمانی معمولی چیست؟

بلوک‌ سیمانی معمولی از سنگ‌ریزه یا ماسه ساخته می‌شوند و بیشتر در دیوارها و سازه‌هایی مثل دیوار باغ ها استفاده می‌شوند که نیاز به عایق کاری و هزینه زیاد ندارند. انواع مختلفی از بلوک های سیمانی در اشکال مختلف وجود دارد که می توانند توخالی یا توپر باشند.

اغلب افراد بلوک سیمانی معمولی را با نام بلوک سنگین نیز می شناسند که به دلیل خاصیت سنگین بودن آن، کاملا اسم بجایی است. بلوک سنگین یا بلوک ماسه در عین وزن سنگین، شکننده می باشد و قابل ارسال به مسافت های طولانی نمی باشد.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

بلوک های سیمانی، سنگین و متراکم هستند و معمولاً برای دیوارهای باربر استفاده می شوند. آنها در اکثر اشکال موجود هستند. وزن آنها به ابعاد، چگالی و گروه یا درجه آنها بستگی دارد. بلوک‌های بزرگ‌تر با چگالی مشابه، وزن بیشتری نسبت به ابعاد کوچک‌تر دارند.

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

بلوک سبک چیست؟

آشنایی با بلوک سبک

بلوک سبک، از مواد بتنی و سیمان ساخته شده است اما داخل آن پوکه معدنی نیز وجود دارد که با آن، به عنصر ساختمانی بسیار سبک تری تبدیل شده است. انواع بلوک پوکه معدنی به دلیل وزن کم و کیفیت بالا، بسیار پر استفاده و فراگیر شده است و با اهدافی چون ایمن‌سازی ساختمان ها به دلیل قدرت و مقاومت بالا، ایجاد عایق صوتی و حرارتی و… استفاده می شود.

این بلوک‌ها بسیار قوی‌تر از بلوک‌های سیمانی هستند و می‌توانند با فشار زیادی بایستند، همچنین دارای استحکام کششی قوی هستند و می توانند به مراتب بیشتر مقاومت کنند. شما می توانید عکس های بلوک سبک در انواع مختلف و شرح کامل آن را در لینک زیر مطالعه کنید.

بلوک سبک

بلوک های سبک وزنی که از پوکه استفاده می کنند وزن کمتری نسبت به بلوک های سنگدانه ماسه یا شن دارند، یک بلوک سبک تقریبا نصف بلوک معمولی هم اندازه خود است. بلوک های پوکه ای در اندازه های 7، 10، 15 و 20 سانتی قابل تولید و ارائه است.

امروزه بلوک‌های سبک‌ در پروژه‌های ساختمانی بزرگ استفاده می‌شوند و نیازی به حمل بار ندارند. آنها اغلب در الگوهای متناوب با بلوک های بتنی برای کاهش وزن بدون تضعیف ساخت و ساز استفاده می شوند. بلوک های سبک می توانند اندازه های استاندارد متفاوتی داشته باشند، توپر یا توخالی باشند اما سطح همه آنها مثل آینه صاف است.

بلوک های سبک در برابر آتش و آب و هوا مقاوم هستند و برای ساخت فونداسیون ها، دیوارها، کف ها، سقف ها، سازه های تجاری و سیلوها استفاده می شوند. آنها همچنین خواص عایق حرارت و صدا و عمر طولانی را ارائه می دهند. قیمت بلوک سبک یا بلوک سیمانی معمولی متغیر است اما پوکه ای قدری گرانتر از ماسه ای است.

قیمت بلوک پوکه ای

تفاوت بلوک پوکه ای و سیمانی

تفاوت بلوک پوکه ای و سیمانی به‌صورت جزئی در نوع افزودنی آن است، هر دو سیمان و آب دارند، چیزی که در آنها فرق می کند، وجود پوکه ی معدنی در بلوک پوکه ای است که به جای ماسه و دیگر افزودنی ها در بلوک سیمانی، اضافه شده است.

در واقع بلوک پوکه ای جزئی از خانواده ی بلوک سیمانی است که به مرور زمان بهینه شده و ایرادات قبلی بلوک سیمانی را پوشش داده است و به عنوان جایگزین اصلی بلوک سیمانی شناخته شده است.

تفاوت های بلوک سبک با بلوک سیمانی معمولی

انتخاب بلوک سبک یا بلوک سیمانی و مقایسه تفاوت بلوک پوکه ای و سیمانی، راه خوبی است برای تعیین اینکه کدام نوع بلوک برای پروژه شما بهترین است می باشد.

بلوک سبک

بلوک سیمانی

از پوکه معدنی تشکیل شده است.

از ماسه در تولید استفاده کرده است.

سبک است.

سنگین است.

استحکام بالایی دارد.

استحکام پایینی دارد.

در همه جا مثل پروژه های ساختمانی کاربرد دارد.

در دیوار باغات و مساحت های وسیع کاربرد دارد.

هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارد.

هزینه نگهداری بالایی دارد.

مقاوم در برابر فشار و حمل و نقل طولانی

قابل حمل به مسافت های طولانی نیست.

قیمت بالایی دارد.

قیمت کمتری دارد.

تنوع ابعاد و سایز زیادی دارد.

در ابعاد کوچک بدلیل مقاومت کم، موجود نیست.

ضد آب است.

خاصیت ضد آبی کمتری دارد.

عایق خوب صوت و حرارت است.

عایق صوت و حرارت نیست.

با دستگاه اتوماتیک تولید می شود.

با دستگاه دستی یا کادونا تولید می گردد.

مقاوم است و سطح صافی دارد.

شکننده و سطح دون دون دارد.

بلوک سبک یا بلوک سیمانی معمولی

اصطلاح “بلوک سبک” به معنای بلوک های بتنی با وزن سبک‌تر و هسته توخالی استفاده شده است. بلوک‌های سبک‌ از پوکه معدنی و سنگ‌دانه‌های ریز استفاده می‌کنند که خیلی بهتر و بهینه تر از بلوک سیمانی معمولی هستند.

آشنایی با بلوک پوکه

اگرچه بلوک های سیمانی در ابتدا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه استفاده از آنها بیشتر در پروژه های کوچک، دیوارهای غیر باربر، ساخت شومینه یا گودال به علاوه محوطه سازی، و دیوارهای حائل و باغ رایج است.

امیدواریم تا به اینجا، درک بهتری از بلوک سبک یا بلوک سیمانی معمولی و تفاوت بلوک پوکه ای و سیمانی داشته باشید. اگر مقاله را مفید یا جالب دیدید، لطفاً آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثل همیشه از نظرات و پیشنهادها شما سپاسگزاریم.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

 

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *