دلایل استفاده از بلوک سبک و آجر سبک ساختمانی

امروزه، از آنجایی که آجر سبک ساختمانی و بلوک های سبک وزن دارای چندین مزیت هستند، جذاب تر از هر مصالح دیوارچینی هستند. آنها شامل وزن سبک، شکل زیبا و از لحاظ هزینه، مقرون به صرفه هستند. بعلاوه هیچ الزامی برای ملات برای اتصال وجود ندارد و چسب بلوک به عنوان نوآوری جدید کمک کننده است، بنابراین می تواند در هزینه برنامه بودجه ساخت و ساز، صرفه جویی کند.

بلوک سبک و آجر سبک ترکیبی از پوکه معدنی، سیمان و آب هستند که در یک کارخانه ساخت پیشرفته و تمام اتوماتیک تولید می شوند. آجر پوکه ای و بلوک پوکه ای نام دیگر این محصولات است که خیلی افراد با این اسامی می شناسند.

آجر سبک اصلا شبیه آجر قرمز معمولی نیست که در قدیم الایام محبوب همگان بود. این آجرها و بلوک های سبک به نماد دیوارچینی در عصر حاضر تبدیل شده اند و به طور کلی و فراگیر در مسکن سازی مورد استفاده قرار می گیرند. اما چرا از آجر سبک ساختمانی در ساخت و ساز استفاده کنیم؟

قیمت بلوک فوق سبک

مزایای آجر سبک در ساخت و ساز

1-ضد آب هستند.

2-نصب سریع آجر سبک بی نظیر است.

3-نیازی به گچ کاری نیست.

4-نصب آن تمیزتر است.

5-برای تیغه چینی بسیار مناسب است.

6-پرتی و شکستگی ندارد.

7-هر محصولی که با پوکه معدنی تولید می شود عایق صوتی بالایی دارد.

8- به دلیل بافت اسفنجی شکل دانه های پوکه، بلوک و آجر ساخته شده از آن، عایق حرارتی بالایی دارد چون هوا را در بافت خود محبوس می کند.

10- وزن سبک، مهمترین برتری آجر سبک ساختمانی نسبت به آجر قرمز و … است.

11- اما ویژگی مهم دیگری که برای همه افراد مهم است موضوع قیمت است، قیمن آجر سبک ساختمانی از همه انواع آجرها ارزانتر است. خرید آجر سبک در لینک زیر میسر است.

آجر سبک

12-بلوک سبک در سایزهای مختلف و پرکاربرد موجود است که از تلف کردن فضای و هزینه جلوگیری می کند. به طور مثال برای تیغه چینی و پاراتیشن بندی دیوارهای داخلی ساختمان، نیازی نیست که بلوک 15 سانتی یا 20 سانتی استفاده کنید، آجر سبک و بلوک 7 سانتی برای این کار تولید شده اند.

برای دیوارهای بیرونی ساختمان نیاز به استفاده از بلوک 20 سانتی نیست و بلوک 15 یا 10 سانت جوابگوی کامل است و هزینه خیلی کمتری نیز، خواهید کرد. قیمت و عکس این بلوک ها در لینک های زیر قابل مشاهده است.

قیمت بلوک 20 سانتی

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قیمت بلوک ۱۰ سانتی

قیمت بلوک 7 سانتی

بلوک های بالا همگی از انواع بلوک های پرمصرف و پرفروش حاضر ساختمان سازی هستند که همگان از آن استفاده می کنند.

چرا از بلوک سبک ساختمانی استفاده کنیم؟

چرا از آجر سبک ساختمانی در ساخت و ساز استفاده کنیم؟

در پاسخ به سؤال چرا از آجر سبک ساختمانی در ساخت و ساز استفاده کنیم؟ کلی مزیت ریز و درشت شمردیم که هر کدام توجیه خوبی برای استفاده از بلوک سبک یا آجر سبک در تیغه چینی و دیوارچینی ساختمان ها است. اما اگر همه این دلایل و مدارک را کنار بگذاریم، آنچه عقل سلیم می گوید این است که با چشم ببینید چقدر استفاده از این محصولات در بین مردم رواج دارد؟

اگر یک نیم نگاه کوچک بهساختمان های محله خودتان بیندازید در هر شهری که هستید فرقی نمی کند، می بینید که همگی بدون استثنا بلوک و آجر سیمانی استفاده می کنند، اما جنس این آجرها یا بلوک ها از چیست و ممکن است متفاوت باشند؟

آجر سبک ساختمانی

آجر سبک ساختمانی آلوکا

محصولات سنگین نظیر بلوک سیمانی معمولی و آجر معمولی، حق استفاده شدن در ساختمان سازی امروزی، طبق مقررات و ملزومات نظام مهندسی و شهرسازی را ندارند، هر آنچه می بینید، محصولات بتنی سبک نظیر آجر سبک ساختمانی یا بلوک سبک سیمانی هستند و محصول خاص و متفاوت دیگری نخواهید دید.

چون آجر و بلوک سبک، در عین تامین ایمنی بالا و فوق‌العاده برای ساختمان در برابر زلزله، باران، باد و…، قیمت مقرون به صرفه تری نیز برای سازنده دارند. علاوه بر این مزایا، عایق صوتی و حرارتی بالا و در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی، آسودگی خاطر برای خریداران آن ساختمان در آینده را به ارمغان خواهد آورد.

پس چقدر خوب است محصولی را بخریم که در جامعه به راحتی در دسترس قرار دارد و همگان از آن استفاده می کنند. آجر سبک ساختمانی و بلوک پوکه ای، خیلی وقت است که تست همگانی را با موفقیت گذرانده و در دسترس همگان قرار گرفته اند.

قیمت بلوک پوکه ای

 

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *