ساخت خانه باغ کم هزینه

ساخت خانه باغ کم هزینه، برای همه کسانی که بعد کرونا، به فکر داشتن یک مکان دنج برای آرامش و لذت بردن از زندگی هستند به یک دغدغه تبدیل شده است. قرنطینه را مقصر بدانید، چون قبلا خیلی کم به فکر داشتن خانه باغ بودیم، اما اکنون نا گزیر، همه به دنبال راه های مقرون به صرفه برای داشتن فضای زندگی قابل استفاده در خارج از خانه های فعلی خود و در مکانی سرسبز هستیم.

یک خانه باغی که به خوبی برنامه ریزی و ساخته شده باشد، جایگزین منحصر به فردی برای روش های سنتی گسترش خانه است و فضای مطلوب تری بای زندگی برون شهری ایجاد می کند. بسته به بودجه شما، خانه باغ می تواند چیزی باشد که به بهترین وجه با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

هزینه ساخت یک خانه باغ چقدر است؟

هزینه های ساخت خانه باغ با توجه به ویژگی ها و مواد مورد استفاده می تواند متفاوت باشد و دامنه آن بسیار زیاد است. هنگام ساخت خانه باغ، قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد:

• اندازه خانه باغ
• چه استانداردی را انتخاب کنید و چه افزودنی های سفارشی داشته باشید.
• سیستم ساختمانی که انتخاب می کنید، مثلا طرح چوب یا طرح بتنی را بپسندید.

هزینه ساخت کوچکترین اتاق باغ، از 40 میلیون در سال 1402 شروع می شود و تا میلیاردها تومان که کاملاً مجهز و آماده کار هستند ادامه می یابد. شما می توانید یک خانه باغ آماده کابینی فلزی خرید کنید یا یک خانه باغ چوبی با استاد کار نجار در چند روز بسازید و یا نه یک بنای بتنی مجهز احداث نمایید. همگی بستگی به طبع و سلیقه و البته بودجه ی شما دارد.

قیمت ها برای طراحی های سفارشی اتاق باغ بسیار متفاوت است. قیمت طراحی اتاق های باغ سفارشی معمولاً بر اساس متر مربع است، بنابراین اگر به دنبال ساخت یک اتاق باغ 4 متری در 2 متری هستید، باید به فکر محاسبه ی هزینه های 8 متر مربع باشید.

نکته: اتاقک های چوبی پیش طراحی شده، مقرون به صرفه تر هستند.

احتمالا برای ساخت اتاق باغ خود مجبور به درخواست مجوز شوید، هزینه درخواست را باید بپردازید. یا هزینه های اتصال برق و… هم داشته باشید.

یک خانه باغ را می توان بر روی زمینی به مساحت200 متر مربع و یا حتی کمتر هم بنا کرد. تناسبی باید رفتار کنید و الزام را کنار بگذارید. کاملا طبیعی است که شما ممکن است به طراحی محوطه سازی فکر کنید تا تمام زیبایی شناسی باغ خود را تکمیل کنید، اما همه این موارد به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد، پس با یک خانه باغ کوچک شروع کنید و لذت ببرید.

ساخت خانه باغ کم هزینه ممکن است؟

ساخت خانه باغ کم هزینه ممکن است، نشد نداریم. ارزان‌ترین گزینه، خرید اتاقک های آماده ی چوبی یا فلزی کوچک است که می تواند با نیازهای شما سازگار شود. بله شما می توانید یک اتاق باغ متناسب با بودجه بسازید، اما باید بدانید که در کجا هزینه های خود را کاهش دهید.

آیا خانه باغ ارزش هزینه را دارد؟

شما به فنا هزینه نمی کنید، کارشناسان املاک تخمین می زنند که اضافه کردن یک اتاق باغ کوچک می تواند 1.5 برابر به ارزش خانه اضافه کند و اگر تصمیم به فروش ملک خود داشته باشید، ارزش آن بسیار بیشتر خواهد شد. اکنون ساخت خانه باغ یک سرمایه گذاری قابل توجه است و ارزش فوق‌العاده ای برای پول ایجاد می کند.

نکات مهم ساخت خانه باغ کم هزینه

نکات مهم ساخت خانه باغ کم هزینه

یک خانه باغ تابستانی، یک ایده ی عالی برای ایجاد مکانی برای استراحت، کار یا حتی بازی است. بسته به مدل، مواد، سقف و سایر وسایل مورد نظر شما، روش ساخت و هزینه ها متفاوت است. پس از کجا شروع کنیم؟

1-ابتدا، بر اساس بودجه ی خود تصمیم بگیرید که خانه باغ ساده و کم هزینه را می خواهید یا دوست دارید بنای مدرن احداث نمایید. باغ شما دقیقاً مطابق با نیازها و مشخصات شما خواهد بود.

2-جایی که خانه تابستانی خود را قرار می دهید به فضای موجود در باغ و همچنین دسترسی بستگی دارد. باید آن را در جهت جنوب قرار دهید، زیرا در بیشتر ساعات روز خورشید را دریافت می کند. شما باید بر اساس نحوه حرکت خورشید در باغ خود و زمانی که قصد دارید از خانه تابستانی خود استفاده کنید، اندازه گیری کنید.

اگر قصد دارید آن را به تاسیسات موجود مانند برق و آب متصل کنید، هرچه به انشعابات نزدیکتر بسازید بهتر است زیرا به کاهش هزینه های اتصال شما کمک می کند.

3-آیا به مجوز ساخت نیاز دارید؟

برخی خانه‌های تابستانی به عنوان توسعه‌های مجاز در نظر گرفته می‌شوند و مجوزدار هستند، اما مقررات ساختمان‌سازی در بیشتر موارد اعمال نمی‌شود و نیازی به دریافت مجوز ساخت ندارد.

4-نصب خدمات: بسته به اندازه خانه تابستانی خود، ممکن است بخواهید لوله کشی و برق را به آن اضافه کنید. پس برای هزینه کارهای اساسی که باید انجام شود آماده باشید. اگر قصد دارید از ساختمان در تمام طول روز به عنوان دفتر کار یا فضای غذاخوری در فضای باز استفاده کنید، یک آشپزخانه کوچک را با سینک ظرفشویی برای آن در نظر بگیرید.

5-در حالی که هزینه ساخت اتاق باغ برای هر اتاق و پیمانکار متفاوت است، تصوری تقریبی از هزینه ساخت اتاق باغ رویایی خود داشته باشید. قیمت ساخت و ساز برای اتاق باغ به عوامل بسیاری بستگی دارد. هزینه ساخت خانه باغ شما می تواند بیشتر یا کمتر از سایرین هزینه داشته باشد.

عواملی هستند که باید به آنها توجه کنید زیرا این عوامل بر هزینه ساخت خانه باغ شما تأثیر می گذارند:

1- اندازه اتاق باغ شما
2- طراحی اتاق باغ
3- ساخت و ساز
4- مصالح به کار رفته در ساختمان
5- ویژگی های خانه باغ شما

هزینه اتاق باغ به دلیل عوامل ذکر شده در بالا متفاوت است. با این حال، کارشناسان تخمین زده اند که میانگین هزینه ساخت یک خانه باغ با کیفیت، حدود 300 میلیون در کمترین حالت است.

شما می توانید یک اتاق باغی متناسب با بودجه خود ایجاد کنید. یافتن تامین کنندگان و پیمانکاران مناسب ضروری است زیرا می توانند قیمت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. ارزان‌ترین گزینه برای داشتن خانه باغ، سوله یا اتاقک آماده است که بتوانید آن را متناسب با خواسته ها و نیازهای خود تطبیق دهید.

خودتان یک خانه باغ بسازید!

راهنمای ساخت خانه باغ کم هزینه

ساختن خانه باغ توسط خودتان مطمئناً مشکلی ندارد، البته با استفاده از دستورالعمل‌هایی که گام به گام نحوه ساخت هر خانه را توضیح می‌دهد. اگر می خواهید خودتان یک خانه باغ شخصی بسازید، به یک راهنمای نسبتاً ساده و منطقی نیاز دارید.

ما در مقاله زیر چنین راهنمایی را همراه با نکات دیگری در مورد هر چیزی که باید در هنگام ساختن خانه باغ به آنها فکر کنید ارائه می دهیم.

1-پایه و ستون بنا را ایجاد کنید. حتی اگر یک خانه باغ چوبی بخواهید، از پی ریزی اجتناب نکنید. اگر می‌خواهید اتاقک شما مقاوم باشد، نباید از یک فونداسیون اصولی دوری کنید.

2-حفاری را شروع کنید. ابعاد را مشخص کنید. ابعاد صفحه پایه باید با ابعاد خانه باغ یکسان باشد گودال حفاری حداقل 40 سانتی متری داشته باشید. پی را با یک لایه سنگ خرد شده از مخلوط شن و ماسه پر کنید تا رطوبت خاک را دفع کنند، در غیر این صورت ممکن است فونداسیون در یخبندان بشکند.

توصیه: فونداسیون را 10 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین بریزید.

3-سپس قالب را بسازید. تخته ها را به اندازه وسعت پایه که قرار است بلند باشد، قرار دهید. ستون ها را که آماده کردید، بتن را بریزید. قالب را تا نیمه (15 سانتی‌متر) با بتن پر کنید. سطح بتن را تراز کنید و تا خشک شدن آن، سطح را مرطوب نگه دارید.

این کار از ایجاد ترک های کوچک در بتن جلوگیری می کند، بعد از دو روز قالب را بردارید. بهتر است بتن دو تا سه هفته خشک شود.

4-تیرچه ها را آماده کنید.تیرچه های گوشه و قاب های دیوار را از قسمت بیرون، قرار دهید.

5-سقف و چهار دیوار را بلوک های جدید و سبک بسازید. بلوک سیمانی سبک سقفی و بلوک سبک دیواری مناسب این کار است.

قیمت بلوک سیمانی (انواع بلوک سبک دیواری و سقفی)

6-برای دیوارهای دارای در و پنجره، موقعیت تیرهای نگهدارنده را با چارچوب در و قاب پنجره تنظیم کنید و در صورت نصب در و پنجره، می توانید دیوارها را با تخته های زبانه و شیار بپوشانید. به جهت صحیح و همپوشانی تیرها توجه کنید.

هزینه ها در کل، بستگی به سبک، طراحی، اندازه و موارد اضافی دارد. همچنین انتخاب تامین کننده و پیمانکار مناسب بسیار مهم است زیرا یک ساختمان بی کیفیت در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

افراد و شرکت های زیادی، خانه های باغ خود را برای فروش در سراسر کشور ارائه می دهند که خرید از آنها برای افراد کم حوصله، گزینه ی مناسبی است.

ساختن خانه باغ بر اساس دستورالعمل‌های بالا نباید برای هیچ فردی مشکلی ایجاد کند. اکنون می توانید یک خانه باغ شخصی ایجاد کنید. مگر اینکه بخواهید یک عمارت داشته باشید که در این صورت می‌توانید دستورالعمل‌ها را کمی تغییر دهید و با یک استاد کار ماهر، وارد کار شوید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *