ساخت گلدان با بلوک سیمانی

ساخت گلدان با بلوک سیمانی در مکان هایی چون ویلاها، باغ ها، باغچهه ها، کافه سنتی و… خیلی عالی و مناسب است و با این کار فضای خای باغ خود را به بهترین و ارزانترین روش، زیبا می کنید. شما در چند قدم ساده بلوک های خاکستر را رنگ می کنید و روی هم  می چینید، سپس گیاهان را اضافه می کنید و خیلی ساده گلدان هایی با بلوک سیمانی خارق العاده می سازید. این کار بسیار سرگرم‌کننده و روشی ارزان برای تزئین پاسیو یا باغ است.

اگر دسته ای گل و گیاه دارید و در فضای خود جای کافی برای همه آنها ندارید، یا فضای خالی باغ خود را می خواهید به شکل عالی پر کنید بهتر است این محتوا را دنبال کنید و مجموعه ای از گلدان های بلوک سیمانی شبیه مجسمه زیبا بسازید. اما قبل از شروع آموزش ساخت گلدان با بلوک سیمانی به یک سؤال در این موضوع پاسخ دهیم تا اینگونه تمام شبهات را در ابتدای کار از بین برده باشیم.

قیمت بلوک سیمانی مناسب ساخت گلدان

آیا قرار دادن گیاهان در گلدان های بلوکی ایمن و بی خطر است؟

پاسخ مثبت است، گرچه این بلوک ها از بتن ساخته شده اند و بتن از قلیائی می شود و خاک قلیایی می تواند به بسیاری از گیاهان آسیب برساند، زیرا بیشتر آنها خاک اسیدی را ترجیح می دهند، با این حال، بتن فقط برای مدت کوتاهی پس از ریختن و پخت، خاصیت قلیایی را از بین می‌برد. ترجیحا از بلوک سبک سیمانی استفاده نمایید.

بلوک سبک چیست؟

از آنجایی که بلوک‌های سیمانی معمولاً در بیرون محوطه تولید می‌شوند، قبل از اینکه آنها را به حیاط یا چشم‌انداز مکان خود بیاورید، بیشتر قلیاییت آنها از بین می‌رود.علاوه بر این، رنگ کاری که انجام خواهیم داد نیز از این امر محافظت می کند.

گیاهان می توانند در گلدان های بلوکی به خوبی رشد کنند. اما درست مانند هر باغ و هر گیاهی، شما باید چند نکته را در نظر بگیرید، مانند میزان نور خورشید و نوع گیاهان کاشته شده خیلی مهم است. یکی از مهمترین نکات استفاده از پارچه است که این اطمینان را حاصل می کند که خاک گیاه شما رطوبت زیادی را حفظ می کند.

بلوک های سیمانی بسیار متخلخل هستند و می توانند خاک را به سرعت خشک کنند. با توجه به این نکته متوجه می شوید که چقدر آب با استفاده از پارچه حفظ می شود. در نهایت مجبور می شوید که آبیاری را کاهش دهید وگرنه گیاهان را غرق آب می کنید.

مدت زمان لازم برای ساخت مجموعه گلدان با بلوک سیمانی

این پروژه در آب و هوای عالی حداقل 3 روز طول خواهد کشید. این زمان به دلیل طول مدت زمان خشک شدن است که پس از شستشو، آستر کاری، رنگ آمیزی و چسباندن لازم است، بنابراین بر اساس آن برنامه ریزی کنید. اگر می توانید بلوک ها را زودتر بشویید. 24 ساعت کامل یا بیشتر در شما صرفه جویی می کند. البته هدف ما ساخته مجموعه گلدانی زیبا است نه یک تک گلدان!

کارهایی که نباید انجام داد:

1-برای شستشو از شویندهای غیر مجاز استفاده نکنید، می توانید فقط از آب با کمی صابون ظرفشویی استفاده کنید.

2-فراموش نکنید که طرح بندی و نوع بلوک مناسب را قبل از انجام هر کار دیگری انتخاب کنید.

3-قبل از خشک شدن 100% بلوک ها رنگ آمیزی را شروع نکنید.

4- از فضای عمودی برای ایجاد دیواری زیبا از گلدان استفاده کنید.

مواد لازم برای ساخت مجموعه گلدان بلوکی زیبا

  1. مواد لازمبرای ساخت گلدان بلوک سیمانیبلوک سبک
  2. دستکش کار
  3. پارچه
  4. قیچی
  5. سیم
  6. تفنگ درزگیر
  7. چسب ساختمانی برای تفنگ درزگیر
  8. پرایمر
  9. رنگ
  10. پوشش بیرونی اکریلیک
  11. برس شستشوی نایلونی بزرگ
  12. مایع ظرفشویی
  13. سطل
  14. غلتک
  15. برس فوم – اگر بلوک شما دارای شیارهایی در طرفین است.
  16. خاک
  17. توری آهنی
  18. گیاهان یا گل

مراحل آموزش ساخت گلدان بلوک سیمانی

مرحله 1. طرح بندی برای بلوک ها: ابتدا، یک طرح برای بلوک‌های خود، در ترتیبی که می‌خواهید چیدمان نهایی گلدان را تنظیم کنید، انتخاب کنید. حتما از طرح خود عکس بگیرید!

تمیز کردن و شستشوی بلوک سیمانی

اکنون سوراخ های بلوک را شمارش کنید و برای هر سوراخ یک تکه پارچه و سیم و همچنین خاک و گیاه برنامه ریزی کنید. اگر بلوک ها را در حیاط خود قرار می دهید، مطمئن شوید که آنها در یک نقطه تراز هستند، در غیر این صورت، باید آن را تراز کنید. حتما این مرحله را انجام دهید تا دوباره کاری نشود. اگر ابتدا در مورد چیدمان خود تصمیم بگیرید، از اضافه کردن زمان اضافی اجتناب خواهید کرد.

مرحله 2. بلوک ها را تمیز کنید تا برای نقاشی آماده شوند، پس بلوک ها باید شسته شوند. می توانید بیشتر گرد و غبار را با شلنگ اسپری کنید، اما باید با استفاده از برس اسکراب نایلونی جایی که کثیفی را می بینید را بشویید. اگر واشر فشار دارید از آن استفاده کنید و از شستن با دست خودداری کنید. بلوک ها را روی یک راهرو یا سطح سنگفرش شده بشویید، نه روی چمن، در غیر این صورت کار اضافی انجام خواهید داد.

کار را برای خود آسان تر کنید و چند بلوک را برای استفاده به عنوان میز روی هم قرار دهید تا در تمام مدت خم نشوید و در صورت لزوم آن‌ها را جابه‌جا کنید، در غیر این صورت خشک شدن آن‌ها خیلی طول می‌کشد. اگر هوا آفتابی است، آنها را در جلوی آفتاب بچینید تا سریعتر خشک شوند.

مرحله 3. بلوک ها را آماده کنید. اگر آنها را با رنگ تیره رنگ آمیزی می کنید از یک پرایمر خاکستری استفاده کنید. برای بتونه کاری، مطمئن شوید که بلوک ها کاملا خشک شده باشند، در غیر این صورت، رنگ از رطوبت باقی مانده در بلوک ها جدا می شود. پرایمر را با یکی از غلتک های 9 اینچی بمالید. من از غلتک دوم برای اعمال رنگ استفاده کردم زیرا بیرون آوردن آستر از غلتک ها بسیار دشوار است.

سپس، پس از حدود یک ساعت که پرایمر دیگر چسبناک نیست، بلوک ها را برگردانید و لبه ها و کناره های باقی مانده را رنگ کنید. اگر بلوک های سبک شما شیارهایی در طرفین دارند، از برس فوم برای قرار گرفتن بین آنها استفاده کنید. نیازی به آستر زدن یا رنگ آمیزی قسمت های زیرین یا داخل نیست. داخل آنهایی را که قابل رویت هستن رنگ کنید.

مرحله 4. بلوک ها را رنگ کنید. پس از 4 ساعت، آستر شما باید به اندازه کافی خشک شود تا بلوک های شما رنگ شوند (دستورالعمل های مناسب این کار را بررسی کنید). نقاشی حداقل به دو لایه نیاز دارد. من دو لایه زدم و بعد سومی را رنگ کردم زیرا در آن زمان فکری برای رنگ آمیزی پرایمر خود نداشتم.

مرحله 5. چسب را اعمال کنید. چسب را به قسمت زیرین بلوک ها بمالید. پارچه را روی گلدان فیکس کنید.هنگامی که رنگ خشک شد، برای پارچه اقدام کنید. پارچه را طوری برش دهید که سوراخ های بلوک را بپوشاند و از لبه های بیرونی تا حدود 1 الی 2 سانت بالا رود تا چسباندن آن روی بلوک آسان شود.

رنگ آمیزیو چسب کردن گلدان بلوک سیمانی

سپس چسب را به قسمت پایین بمالید. دور تا دور باید نوار پهنی به اندازه 1/4 اینچ داشته باشد.چسب ساختمانی 24 ساعت طول می کشد تا بلوک ها را کامل ببندد، اما پس از چند ساعت، می توانید لایه بعدی بلوک های خود را قرار دهید. مهم است که یک روز بعد گیاه یا گل را بکارید.

مرحله 6. وزن خاک هنگام خیس شدن می تواند بسیار سنگین باشد و ممکن است برای پارچه وزن زیادی داشته باشد. پس مقداری از وزن را با استفاده از مش سیم کاهش دهید. سیم را به اندازه سوراخ بلوک برش دهید و سپس به هر گوشه یک شکاف برش دهید تا راحت تر تا شود. با پوشیدن دستکش کار، لبه ها را تا کنید تا وقتی توری وارد می شود پارچه را سوراخ نکند. هدف این است که مش سیمی اساساً در دو طرف بلوک گیر کند.

کشیدن تور روی گلدان بلوک سیمانی

مرحله 7. گیاهان یا گل ها را بکارید. خاک را اضافه کنید، سپس با گیاهان خود پر کنید! دشواری ساخت گلدان با بلوک سیمانی در حد متوسط است، و ساخت تک گلدان، جند ساعت بیشتر زمان نمیبرد. ما در این آموزش 2 الی 3 روز را برای مجموعه ی گلدانی تخمین زدیم.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *