گچ-پلیمری-بتن-آلوکا

گچ عایق چه فرقی با گچ معمولی دارد؟ با خرید گچ عایق و استفاده از آن چه مزیتی به ساختمان اضافه می شود؟ قیمت گچ عایق چقدر با گچ معمولی فرق می کند؟ همگی سوالاتی مهم هستند که جواب های خیلی کاملی برای آنها در این مطلب تدارک دیدیم.

گچ پلیمری چیست؟

هزاران سال است که از گچ در ساختمان سازی استفاده می شود اما این گچ عایق یا گچ پلیمری، محصول جدیدی است که خیلی ها نمی شناسند. با اصلاح بیشتر محصول قدیمی گچ، محصول مدرن گچ عایق تولید می شود. گچ معمولی از سنگ گچ که به وفور در طبیعت یافت می شود تشکیل شده است.

حال اگر مواد افزودنی پرلیت، گرانول سیلیس یا ورمیکولیت را به پودر گچ معمولی بر پایه آهک یا سنگ گچ اضافه کنید گچ پلیمری یا گچ عایق حاصل می شود که به گچ ضد آب، گچ عایق حرارت و… نیز شناخته می شود. البته هر تولیدکننده ای فرمول تولید مخصوص و احتمالا پنهانی خاصی برا یخود دارد، اما در کل ترکیب همین است.

اضافه کردن پلیمر به ترکیب گچ، تنها یک مزیت را اضافه می کند و آن عایق بودن است. یعنی شما با استفاده از گچ عایق در کنار سایر مصالح ساختمانی عایق نظیر بلوک سبک، ساختمان خود را عایق بندی حرارتی، صوتی و رطوبتی می کنید. کاری که گچ معمولی از انجام آن عاجز مانده است.

مزایای گچ پلیمری

صرف نظر از اینکه گچ عایق بر پایه آهک باشد یا سنگ گچ، اما به شما کمک می کنند تا در هزینه های گرمایش و سرمایش خانه صرفه جویی کنید. به دلیل ترکیبات ویژه، این گچ عایق طوری طراحی شده است که انتقال حرارت را مسدود کند و در عین حال امکان انتقال رطوبت را فراهم می کند.

معنی آن این است که بسته به فصل، به حفظ هوای گرم در داخل یا خارج ساختمان کمک می‌کند و در عین حال اجازه می‌دهد خانه نفس بکشد و رطوبت به داخل و خارج  آن جریان یابد. در نتیجه، گچ پلیمری، گچی است که تا 70 درصد کارآمدتر از گچ های معمولی است.

عایق گچ پلیمری دو یا حتی 3 برابر بیشتر از گچ های معمولی است با این حال مدتی طول می کشد که مردم خواص آن را بشناسند و به طور گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد گچ عایق

  1. برای ساختمان های قدیمی و جدید
  2. برای نمای بیرونی و داخلی
  3. روی تمام سطوح پایه معمولی
  4. کاشی کاری
  5. کاربرد بسیار خوب برای سطوح پایه «نرم» مانند سفال، بتن سبک، بلوک سبک و آجرهای سبک بیرونی
  6. مخصوص اندود داخلی در منازل و آپارتمان ها
  7. جایگزین مناسب گچ سفید یا همان گچسنتی

مشخصات عمومی گچ پلیمری

  1. عایق حرارتی بر پایه آهک
  2. عملکرد عایق بالا
  3. معدنی خالص
  4. بدون پلی استایرن
  5. غیرقابل اشتعال
  6. نفوذپذیر به بخار و آب گریز
  7. قلیایی
  8. مقاوم در برابر کپک و جلبک
  9. قابلیت کار مکانیکی
  10. سریع و آسان برای کار
  11. پربازده

مشخصات فنی گچ پلیمری

  1. هدایت حرارتی بالا
  2. عامل اتصال دهنده آن: هیدروکسید کلسیم، سیمان
  3. مصالح ساخت: گرانول سیلیس، پرلیت
  4. کلاس حفاظت در برابر آتش A2
  5. مقاومت در برابر انتشار بخار آب
  6. ضریب جذب آب بالا
  7. چگالی خشک (تقریبا 220 کیلوگرم بر متر مکعب)
  8. مقاومت فشاری (تقریبا 0.4 نیوتن بر میلی‌متر مربع (پس از کربناسیون کافی))

تمام داده های فنی بالا، مقادیر مشخصی هستند که در شرایط آزمایشگاهی بر اساس استانداردهای آزمایشی قابل اجرا تعیین شده اند. تغییر آنها تحت شرایط عملی ممکن است.

قیمت بلوک پرلیت

فروش گچ عایق

گچ-پلیمری-آلوکا

هر کیسه گچ پلیمری به طور معمول 15 کیلوگرم است که این مقدار قابل کاهش یا افزایش می باشد. به‌صورت فله یا در پالت بندی نیز قابل فروش و تحویل به مشتری است.

نحوه استفاده از گچ عایق

ابتدای کار باید سطوح کار را با گچ سیاه یا چسب مخصوص کاملا صاف و بدون خراشیدگی نمایید.آب مورد نیاز یک کیسه کامل را در یک سطل مخلوط پر کنید. محتویات کامل کیسه را در آب تمیز بریزید و با سرعت کم هم بزنید تا یک قوام بدون گلوله به دست آید.

حداقل ضخامت پوشش با گچ پلیمری، برای سطوح داخلی 10 میلی‌متر و در نمای بیرونی طبق استاندارد به طور متوسط ​​حداقل 20 میلی‌متر است. با استفاده از ساپورت مش سیمی، حداقل ضخامت پوشش را می توان افزایش داد تا پوشش لازم را به دست‌آورد.

اگر ضخامت کار بیشتر از 30 میلی‌متر را می خواهید، باید در چندین لایه و مرحله کار کنید.پوشش نهایی یک گچ عایق ساخته شده  تقریباً باید 20 میلی‌متر باشد. ضخامت پوششی با گچ عایق تا 60 میلی‌متر بسته به سطح پایه و قوام ملات می تواند باشد. به محض اینکه یک لایه گچ به اندازه کافی سفت شد، می توان همان روز لایه بعدی را کار کرد.

اگر یک پوشش میانی بیش از 3 تا 4 روز به دلیل وقفه در کار، باقی بماند، این سطح باید زبر شود.همیشه ملات گچ کاری را «از پایین به بالا» بپاشید. پوشش نهایی پس از اینکه به اندازه کافی سفت شد با استفاده از ابزار مناسب زبر می شود.

زمان کار با گچ عایق

زمان عمل آوری گچ عایق برای ملات تازه بسته به شرایط آب و هوایی حداکثر 2 ساعت می باشد. هنگام کار نیز پمپ مخلوط کن و شیلنگ ها باید خالی کار کرده و برای وقفه های بیش از 15 دقیقه تمیز شوند.

دما و شرایط آب و هوایی در استفاده از گچ پلیمری

گچ تازه اعمال شده باید با وسایل مناسب در برابر نور خورشید، آب، باد، دمای بالا و همچنین از قرار گرفتن در معرض باران و یخبندان محافظت شود. رطوبت بالا و دمای پایین می تواند به طور قابل توجهی دوره خشک شدن یا بستن گچ جدید را طولانی کند. ترجیحا در دمای زیر 5+ یا بالاتر از 30+ درجه سانتیگراد ازگچ عایق استفاده نکنید.

قیمت گچ عایق

گسترش حوزه کاربرد محصولات مبتنی بر گچ برای سیستم های نما، مستلزم ایجاد مواد مقاوم در برابر آب و هوا و مهمتر از همه ضد آب بر پایه پلیمرهای گچ است. این نیاز که از خیلی وقت پیش احساس می شد اما پاسخی نداشت، اکنون با گچ پلیمری پاسخ داده شده است و این گچ مورد توجه بسیاری از ساختمان سازهای کار درست شده است.

از این رو استعلام قیمت گچ عایق بسیار حائز اهمیت است. اما قیمت ثابتی برای هیچ محصولی در کشورمان به دلیل سیاست های درست اقتصادی، وجود ندارد. شما مشتری عزیز می توانید از واتساپ گوشه صفحه، قیمت گچ پلیمری یا حتی قیمت بلوک سیمانی را رایگان از کارشناسان بتن آلوکا، استعلام بگیرید.

خرید گچ عایق

قیمت-گچ-عایق-بتن آلوکا

برای خرید گچ عایق می توانید مستقیما با شماره 09120965118 با کلیک از همین جا، ارتباط مسقیم بگیرید یا از طریق شماره های ارتباطی سایت بتن آلوکا یا واتساپ سایت با قسمت فروش ارتباط برقرار کنید و پس از دریافت مشاوره کامل و رایگان، در صورت تمایل، اقدام به خرید گچ پلیمری از بتن آلوکا نمایید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *