دیوار پیش ساخته بتنی

دیوار پیش ساخته بتنی چیست؟ قیمت دیوار پیش ساخته بتنی چند است؟ خرید دیوار پیش ساخته بتنی با قیمت مناسب را از کجا انجام دهید؟ انواع طرح های دیوار بتنی پیش ساخته کدامند؟ کاربرد این دیوارها چیست؟

معماران و سازندگان در بازار برای طراحی و ساخت سریع دیوار، از دیوار پیش ساخته بتنی استفاده می کنند. دیوارهای پیش ساخته بتنی، هزینه کمتری در حین و پس از ساخت و ساز دارند، سازندگان می توانند به سرعت دیوارهای پیش ساخته را در هر زمانی از سال نصب کنند و زمان‌بندی پروژه را تسریع کنند.

سیستم های دیوار بتن پیش ساخته می توانند از اشکال و انواع دیوارها تشکیل شوند. آنها را می توان به صورت افقی یا عمودی پانل بندی کرد و بر روی سازه های مختلف، از مسکونی گرفته تا تجاری، و سازمانی تا صنعتی استفاده کرد. در این مطلب با صفر تا صد دیوار پیش ساخته به همراه قیمت و نحوه خرید آشنا خواهید شد.

دیوار پیش ساخته بتنی چیست؟

دیوار پیش ساخته بتنی چیست؟

دیوار پیش ساخته، دیواری است که در کارخانه یا تولیدی ساخته و پرداخته شده و آماده برای استفاده است. پانل های دیواری بتنی پیش ساخته امکان اجرای سریع و ساده دیوار بیرونی را برای ساختمان فراهم می کنند. پانل های بتنی پیش ساخته بادوام، چارچوب سازه ای خوب و کنترل گرما، هوا و رطوبت را فراهم می کنند.

علاوه بر این، معماران می‌توانند از بین انواع، رنگ‌ها و بافت‌های نامحدود دیوار بتنی پیش ساخته، از جمله پانل‌های آجری پیش‌ساخته، سنگ‌دانه‌های اکسپوز، سندبلاست، سنگ و … را انتخاب کنند.

دیوار پیش ساخته را می توان در محل پروژه آماده کرد یا در تولیدی، درست کرد و به محل پروژه انتقال داد. این نوع دیوار آماده در انواع تقریباً بی پایانی از اشکال، رنگ ها و جنس ها موجود است. می توان آن را برای هر طرح یا فرمی، قالب و شکلی ساخت.

مزایای دیوار پیش ساخته بتنی

مزایای دیوارهای بتنی پیش ساخته

1-نمای خارجی دیوار آماده بتنی نیازی به رنگ آمیزی ندارد.

2-هنگامی که به درستی نصب می شوند، در برابر ضربه، خوردگی، هوازدگی و سایش مقاومت می کنند و هزینه های نگهداری و تعمیر دیوار را کاهش می یابد.

3- این دیوار ها با ایجاد محیط ساختمان بدون ستون، هزینه های قاب بندی را کاهش می دهند.

4- دیوار پیش ساخته سبک با عایق بالای خود و اینرسی جرم حرارتی ذاتی بتن، اوج بارهای گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد و نوسانات دمایی روزانه را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

5- دیوار آماده می تواند فرآیند ساخت سریع را فراهم کند. با این حال، طراحی و برنامه ریزی دقیق مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که جزئیات دیگر نیازهای طراحی، رعایت شده است.

6- دیوار های بتنی پیش ساخته، عرضه مداوم در تمام فصول سال دارند و معمولاً در کارخانه های هدف ساخته می شوند و تولید آنها تحت تأثیر آب و هوا قرار نمی گیرد.

قیمت بلوک سبک

7- دیوار آماده، نرخ هدر رفت پایین در محل پروژه دارد و بیشتر زباله های آن در کارخانه بازیافت می شود پس این دیوارها، حداقل تولید ضایعات را در بین دیوارچینی ها دارند.

8- سهولت تخریب و استفاده مجدد یا بازیافت از دیگر مزایای ملموس دیوارهای پیش ساخته هستند.

9- پانل های پیش ساخته بادوام، امکان ایجاد طیف گسترده ای از سطوح و اندازه های سفارشی را فراهم می کنند.

10- دیوارهای پیش ساخته می توانند صدا را کاهش دهند و در عین حال به لطف فرم ها و تنوع های مختلف، ظاهری زیبا به منطقه ارائه کنند.

معایب دیوار پیش ساخته بتنی

مشکلات مرتبط با دیوار بتنی پیش ساخته شامل مسائل مربوط به جابجایی، مشکلات رطوبتی، عملکرد حرارتی ناکافی و مقاومت در برابر آتش‌سوزی و تعمیر و نگهداری وقت گیر است.

معیب دیوار بتنی پیش ساخته

1-حمل و نقل دیوارهای آماده با تریلر می تواند باعث کاهش بودجه شود اما جابجایی آنها با جرثقیل پرهزینه است.

2-مشکلات رطوبتی در اتصالات یا ترک های پانل آنها، می تواند به رطوبت اجازه ورود به دیوار را بدهد و منجر به نفوذ آب و آسیب قابل توجه به دیوار، خوردگی و خراب شدن اجزای فلزی شود.

3- مقاومت در برابر آتش دیوارهای پیش ساخته بتنی کم است. بتن در صورت قرارگیری طولانی مدت در برابر آتش می تواند از هم جدا شود و منجر به فروریختن دیوارها شود. همچنین پلان های باز و گسترده ساختمان های تجاری بتنی پیش ساخته بزرگ می تواند انتشار دود، گرما و آتش را تسهیل کند.

4-تعمیر و نگهداری روتین مورد نیاز برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار بتنی پیش ساخته، هزینه بر است.

5-هر تغییر پانل (به ویژه دهانه ها، درج های مهاربندی و درج های بالابر) نیاز به طراحی مهندسی پیچیده و تخصصی دارد.

6-دیوار پیش ساخته بتنی اغلب گران‌تر از سیستم های ساخت و ساز معمول است (با این حال، این نقص می تواند با کاهش زمان ساخت و ساز، دسترسی زودهنگام به معاملات بعدی و تکمیل ساده و نصب خدمات جبران شود.)

7-خدمات ساختمانی (خروجی های برق، آب و گاز، مجراها و لوله ها) باید به دقت انجام شوند و اضافه کردن یا تغییر بعدی آنها بعداً دشوار است. پس نیاز به برنامه ریزی و چیدمان دقیق در مرحله طراحی دارد. پس طراحی دقیق و قرار دادن قبل از انجام خدمات ساختمان، اتصالات سقف و اتصالات ضروری است.

بلوک سبک

8-اتصالات پانل ها و چیدن آنها برای مهاربندی جانبی نیاز به طراحی و تخصص دقیق دارد.

حال که کلی در مورد دیوار بتنی پیش ساخته صحبت کردیم، جا دارد که کمی هم در مورد هم خانواده ی آن یعنی پانل بتنی دیوار سخن بگوییم که در واقع هر دو یکی است و نوعی بازی با کلمات است اما بهتر است در مورد آن نیز گفته شود تا مطلب کامل جا بیفتد.

پانل بتنی دیوار

پانل بتنی دیوار یک سیستم نوین ساخت و ساز است که از پانل‌های بتنی آماده برای ساخت دیوار یا کل بنا استفاده می کند این پانل‌ها اغلب به صورت قطعات بتنی یکپارچه ساخته می‌شوند و معمولاً از بتن مسلح یا بتن پیش ساخته  به همراه چوب یا فولاد تشکیل شده‌اند.

عموما از پانل بتنی دیوار برای ایجاد حائل داخلی یا خارجی ساختمان‌ها، سیستم‌های محوطه بندی، و بسیاری از سازه‌های صنعتی استفاده می‌شود. اما در کل استفاده از آنها بسیار رواج یافته است و شاهد تماس های فراوان برای خرید دیوار آماده یا همین پانل بتنی دیوار هستیم.

این پنل ها اغلب به صورت متری یا قطعات آماده با ابعاد مشخص به فروش می رسانند. طرح های جذابی هم می توان در این پانل های پیش ساخته پیاده کرده که دیوار شما را از نماسازی و … بی نیاز می کند.

البته باید تنوع رنگی را نیز به عنوان یکی از مزایای مهم پانل بتنی دیوار ذکر کرد، این دیوارها بسته به نیاز و دلخواه مشتری قابل تغییر رنگ و طرح می باشند.

مزایای استفاده از پانل‌ بتنی دیواری شامل داشتن سرعت بالای نصب و ساخت، عملکرد سازه‌ای مطلوب، مقاومت بالا در برابر عوامل جوی، عایق‌بندی صوتی و حرارتی بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتر در طراحی و اجرا می‌باشد. این سیستم‌ها به عنوان یک روش ساخت در سازه‌ و ساختمان‌های مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

انواع طرح دیوار پیش ساخته بتنی

دیوار پیش ساخته بتنی ساختمانی

ما انواع مختلف طرح های دیوار بتنی پیش ساخته را داریم که هر کدام در موقعیت های مختلف ارزشمند هستند. دیوار پیش ساخته بتنی، یک مصالح ساختمانی قوی، بادوام و همه‌کاره هستند، به ویژه برای شرایط سخت اقلیمی که نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند، آنها می توانند در طرح های مختلف و دلخواهی تولید و مهندسی شوند تا نیازهای ساختاری هر نوع ساخت و ساز داخلی را برآورده کنند.

اکثر دیوارهای پیش ساخته به طور خاص بر اساس نیازهای ساختاری، انرژی مورد نیاز و ظاهر معماری مطلوب شما طراحی و ساخته می شوند. در مراکز پیشرفته که دارای فناوری نوین هستند، کل فرآیند تولید در یک محیط داخلی کنترل شده انجام می شود.

این بدان معنی است که می توان دیوار پیش ساخته بتنی را در تمام طول سال تولید کرد، بدون اینکه هیچ عامل آب و هوایی جدول زمانی تولید و عرضه آن را مختل کند.

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی

شما طرح مورد نظر خود را از میان طرح های موجود بتن آلوکا، انتخاب نمایید، سپس قیمت طرح انتخابی خود را از کارشناس فروش پیگیر شوید برای این کار ابتدا با شماره 09120965118 به‌طور مستقیم و از همین جا کلیک و تماس بگیرید یا از آیکون تماس سایت یا واتساپ اقدام کنید و کاتالوگ را دریافت نمایید سپس قیمت را بپرسید.

خرید دیوار پیش ساخته بتنی

جهت خرید دیوار بتنی پیش ساخته آلوکا با شماره بالا مستقیم تماس بگیرید کارشناسان فروش شما را کامل راهنمایی خواهند کرد. واتساپ و شماره های ثابت گوشه ی صفجه ی سایت نیز در خدمت شما است.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *