قیمت دیوارکشی با بلوک

قیمت دیوارکشی با بلوک در سال 1402 با نرخ روز به طور میانگین چقدر تمام می شود؟ هزینه ساخت یک مترمربع دیوار در سال جدید چقدر است؟ فعلا قیمت مصالح ساختمانی تا حدودی به ثبات رسیده است و با توجه به قیمت روز مصالح ساختمانی فعلی، می توان قیمت دیوارکشی با بلوک در سال 1402 را به‌صورت تقریبی محاسبه کرد.

ما ریز هزینه های ساخت یک مترمربع دیوار بلوکی را از قیمت مصالح مورد نیاز تا دستمزد کارگر را برای حالت استاندارد و به‌طور میانگین در این مطلب برای شما محاسبه کرده ایم و در نهایت گفته ایم که برای ساخت یک متر مربع دیوار با بلوک سیمانی، چقدر باید هزینه کنید.

قیمت دیوارکشی با بلوک در سال ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانید قیمت های مصالح ساختمانی در روزهای گذشته، افزایش بسیار شدیدی داشته و رکورد نرخ ها در سال جاری شکسته شده است. قیمت بلوک سیمانی سبک در اواخر سال قبل در محدوده ی قیمتی 7500 تا 11000 هزار بود. اکنون و در بهار سال 1402 با افزایش 4000 تومانی، قیمت هر یک عدد بلوک سبک که همه از آن استفاهده می کنند، به بیش از 14000 تومان هم رسیده است.

بلوک سبک چیست؟

قیمت ماسه، قیمت سیمان، قیمت پوکه ی معدنی و دستمزد کارگر هم در روند این افزایش قیمت ها بوده و رکورد جدیدی را ثبت کرده اند. همه ی این مواردی که ذکر شد، ما را بر آن داشت که یک محاسبه جدید و به روزی از قیمت دیوارکشی با بلوک در سال 1402 را در اختیار سازندگان عزیز قرار دهیم تا الگویی برای حساب کتاب و برآورد هزینه های ساخت و ساز در بخش دیوارچینی باشد.

این استعلام قیمت ها از طریق مکاتبه و ارتباط با مصالح فروشی ها و سازنده های فعال در بازار انجام و جمع‌آوری شده است که امیدواریم به درد کار شما بخورد.

بلوک زنی معروف تهران و تبریز

نرخ اتحادیه بنایی ۱۴۰۲

نرخ اتحادیه بنایی ۱۴۰۲ بسته به مهارت استادکار و شاگر بنا متفاوت است وقابل قیاس نیست. اما به ازای هر متر دیوارچینی این قیمت در حدود 50 هزار تا 100000 تومان می باشد و حدود دستمزد روزانه بین 500 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان می باشد.

ساخت یک مترمربع دیوار چقدر هزینه لازم دارد؟

هزینه ی ساخت یک متر مربع دیوار بلوکی چقدر است

بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی در اوایل سال جدید در اکثر مصالح پایه روند رو به افزایش قیمتی داشت، پیرو همین افزایش قیمت ها، قیمت بتن سبک، قیمت بلوک و قیمت سیمان بیشترین افزایش قیمت را در این نوسانات بازار داشته اند، البته تعداد خیلی کمی از مصالح تغییر قیمت مشهودی نداشته اند.

در راستای همین افزایش قیمت‌های بی رویه و نابجا، قیمت همه مصالح دیوارچینی نیز افزایش داشتند. عموما برای دیوارکشی با بلوک، سیمان، ماسه و بلوک نیاز است و حق دستمزد کارگر و ایاب ذهاب نیز در نهایت به قیمت دیوارکشی با بلوک اضافه می گردد.

قیمت بلوک سیمانی 15*20*40 که یکی از پر استفاده ترین بلوک های دیوارچینی است برای نوع سبک و استاندارد در بهار 1402 در حدود 11 هزار تومان استعلام شده که با هزینه مربوط به کرایه حمل، در نهایت 13 هزار تومان تمام خواهد شد. پس هزینه ی لازم برای خرید و کرایه بلوک مورد نیاز برای یک متر مربع دیوارچینی حدودا 160 هزار تومان خواهد شد.

قیمت بلوک سیمانی (قیمت روز همه بلوک ها در هر سایزی)

یک کیسه سیمان برای دو متر مربع دیوار کافی است یعنی یک متر مربع دیوار تقریبا نیم کیسه سیمان لازم دارد و قیمت هر پاکت سیمان در بهار 1402 در محدوده ی 62000 تومانی قرار دارد، در نتیجه میانگین هزینه لازم خرید سیمان لازم برای یک مترمربع دیوارچینی در حدود 31000 تومان است.

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز

حال به محاسبه هزینه ماسه رسیدیم و برای این کار، قیمت ماسه را در چند معدن استعلام گرفتیم که همگی افزایش قیمت داشته اند، از آنجایی که برای یک متر مربع دیوار تقریبا 2 فرغون ماسه لازم است، در واقع نسبت مصرف ماسه 0.14 به ازای هر متر مربع دیوار است. حدودا 25000 هزار تومان، هزینه لازم برای خرید ماسه ی یک متر مربع دیوار چینی است.

و اما در نهایت باید این هزینه ها را با هزینه ی اصلی که دستمزد کارگر است جمع بزنیم. دستمزد کارگر از ابتدای سال و با اعلام بخشنامه ی دولت، افزایش یافت و در مناسب ترین حالت در حدود 75000 تومان برای یک متر مربع دیوار است. لازم به ذکر است که احتمالا این قیمت در شهرهای بزرگ کمی بالاتر نیز باشد.

در نهایت به عنوان جمع‌بندی این طور می توان بیان کرد که قیمت روز یک متر مربع دیوارچینی طبق فرمول زیر است:

هزینه بلوک + هزینه سیمان+ هزینه ماسه + دستمزد کارگر= قیمت دیوارکشی با بلوک در سال ۱۴۰۲

291000 =75000+25000+31000+160000 = قیمت دیوار چینی در سال ۱۴۰۲

پس قیمت دیوارکشی با بلوک در سال ۱۴۰۲به ازای یک متر مربع دیوار در حدود 291000 هزار تومان برای بلوک 15 سانتی خواهد بود. البته این محاسبات هزینه ها و قیمت به طور میانگین و برای کل کشور انجام شده است، حال ممکن است در برخی شهرها کم یا زیاد شود که با این فرمول محاسبه، این تغییرات نسبی تقریبا قابل محاسبه است. اگر هم برای مصالح دیوارچینی دیگر چون آجر یا هبلکس و… محاسبه خواستید در واتساپ بپرسید.

قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

یک نکته حائز اهمیت وجود دارد که نباید نادیده گرفت آن هم تورم بیش ازحد اقتصاد کشور است که عامل مهم افزایش هزینه ها و مانع کاهش و اصلاح قیمت ها می باشد. در واقع این طور می شود عنوان کرد که دلیل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار به بیش از 30 درصد، همین التهابات مربوط به تورم است که متأسفانه تثبیت هم می شود!

مضاف بر این افزایش قیمت دلار نیز عامل دیگری است که سیاست‌های مدیریت بازار را تا حدودی کم‌اثر کرده و افزایش قیمت‌ مصالح ساختمانی را موجب شده است. افزایش ۴ تا ۵ هزار تومانی نرخ دلار محرک اصلی آشفتگی دوباره ی بازار مصالح ساختمانی و سایر بازارها را در چند روز های اخیر است.

قیمت آجر سبک

با این اوصاف می‌توان گفت با توجه به عوامل مؤثر و تعیین‌کننده نرخ مصالح ساختمانی، روند بازار طی روزهای آتی نیز افزایشی خواهد بود اما پیش‌بینی قطعی در بازار ایران عملا امکان‌پذیر نیست.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *