تعویض بلوک سیمانی

تعویض بلوک سیمانی با تعمیر آن فرق می کند، در تعمیر بلوک سیمانی، یا روش های خاصی بلوک آسیب دیده را ترمیم می کنیم اما زمانی پیش می آید که می گویید این بلوک ترک خورده در این دیوار باید تعویض شود و قابل تعمیر نیست، در این زمان چه باید کرد؟

بلوک های سیمانی در یک دیوار می توانند به روش های مختلفی آسیب ببینند. دیوار زیرزمین ممکن است نشت آب ایجاد کند یا دیوار گاراژ ممکن است توسط برخورد یک ماشین آسیب ببینید. نحوه برداشتن و تعویض بلوک از دیوار به نوع بلوکی که استفاده شده بستگی دارد و تفاوت زیادی با هم دارند.

تعویض بلوک سیمانی در دیوار، به همین راحتی نخواهد بود و باید قبل از انجام یا سپردن کار به دست کسی یا شرکتی، حسابی در مورد آن بدانید تا هزینه زیادی متحمل نشوید. مراحل زیر را مطالعه کنید حتما بدرد کار شما خواهد خورد.

تعویض بلوک سیمانی

ممکن است به دلایل مختلف در یک دیوار، برخی از بلوک ها در حال فرو ریختن باشند در حالی که برخی دیگر در مجاورت آنها در شرایط عالی به نظر می رسند و دلیلی ندارد که خراب شوند، بهترین راه برای تعمیر آنها چیست و چگونه می توان از خرابی در آینده جلوگیری کرد؟

مراحل تعویض بلوک سیمانی آسیب دیده

1-چند سوراخ به فاصله ی منظم با دریل یا ابزار دیگر در روی بلوک ایجاد کنید. سوراخ ها به طور مساوی در سطح بلوک پخش شوند. اگر با مقاومت در بلوک مواجه شدید، بلوک شما از نوع بلوک سبک است، اما اگر به راحتی سوراخ شد بلوک از نوع بلوک های سیمانی معمولی با مقاومت کن است که در این صورت مستقیم به مرحله 7 بروید.

2-بلوک را با یک چکش دستی و با ضربه خراب کنید. سوراخ های ایجاد شده در مرحله 1 این کار را آسان تر می کند. ملات چسبیده به اطراف بلوک ها را نیز جدا کنید.

3-شکاف ایجاد شده در دیوار را با جارو دستی جارو کنید.

4-به اندازه نیاز، ملات را در یک سطل آماده کنید. اگر بلوک شما از نوع سبک باشد می توانید از چسب بلوک استفاده کنید و کار خود را خیلی آسانتر پیش ببرید.

5- ملات را با ماله متناسب با ملات قبلی روی ردیف، به کف شکاف پهن کنید. دور تا دور بلوک را با یک لایه ملات بپوشانید.

6- بلوک جایگزین را در دیوار قرار دهید. ماله را روی سطح دیوار بکشید تا ملات اضافی خراشیده شود، ملات  را طوری صاف کنید که با ملات قدیمی هماهنگ شود.

7-بلوک های معمولی که پرسی نیستند و به راحتی خرد می شوند را با خرد کردن ملات اطراف بلوک و با ضربه های سبک با چکش بردارید. وقتی بلوک به اندازه کافی شل شد، آن را با دست بیرون بکشید.

قیمت بلوک سیمانی سبک

8-سپس مثل مراحل قبلی که برای بلوک های مقاوم وسبک بود، با همان روشی که در مراحل 5 و 6 توضیح داده شد، بلوک جدید را جایگزین کنید.

9- زمانی که بلوک جدید را تعمیر و چیدمان کردید، در صورت امکان، ملات را حداقل یک هفته مرطوب نگه دارید. پس از آن، اجازه دهید ناحیه ترمیم شده برای چهار هفته دیگر بماند. در پایان دوره انتظار، دیوار را با محلول رقیق اسید موریاتیک و آب بشویید. این کار به شستن خمیر ملات کمک می کند و شن و ماسه در اتصالات ترمیم شده را آشکار می کند.

بلوک بتنی اگر به درستی ساخته شوند ماندگاری آن حداقل 100 سال است. می توان نمونه دیوارهایی را مثال زد برای شرکت های راه آهن ساخته شده و در معرض هوای سخت زمستانی قرار گرفته اند اما عین روز اول هستند.

برای درک اینکه چرا برخی از بتن ها و بلوک ها می توانند اینقدر دوام بیاورند و برخی دیگر در مدت زمان کوتاهی خرد می شوند، فقط باید به نحوه ساخت آنها فکر کنید. بتن معمولی و رایج فقط چهار ماده ی اصلی سنگ، ماسه، آب و سیمان پرتلند را دارد. تمام این مواد تشکیل دهنده مهم هستند، اما تنها یکی مسئول دوام طولانی مدت است و آن سیمان است. اگر که سازندگان سیمان اضافی استفاده کنند سازه بسیار قوی خواهد بود.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بلوک بتنی ساختمان شما فرو ریخته یا سست شده اند. ممکن است ممکن است ملات خوب مخلوط نشده بود یا آب اضافی به بلوک ها مخصوصا در زیر زمین ها، گاراژ ماشین و… وارد شده است یا مقدار سیمان کم بوده و…

فرآیند تعمیر و تعویض بلوک های سیمانی به هیچ وجه سخت نیست. فقط وقت گیر است.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *