بلوک سفید ساختمانی

بلوک سفید ساختمانی، عموما در دو نوع بلوک هبلکس و بلوک پوکه ی سفید تولید می شود. این بلوک ها برای ساخت دیوارها و تیغه چینی در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند و دارای خواص عایق حرارتی و صوتی بالا هستند.

همچنین بسیار سبک و جز جدیدترین و زنده‌ترین سازه‌هایی هستند که در حال حاضر، در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. این بلوک‌ها می توانند در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده شوند.

سوالات زیادی در قبل از خرید بلوک سفید ساختمانی، ذهن شما را درگیر خواهد کرد، اینکه قیمت بلوک سفید در مقایسه با مصالح سنتی مانند آجر چگونه است؟ آیا می توان از بلوک های ساختمانی سفید را در پروژه های بزرگ و کوچک استفاده کرد

مزایا و تفاوت های اصلی استفاده از بلوک ساختمانی سفید با بلوک های معمولی در چیست؟ چگونه می توانیم تامین کنندگان قابل اعتماد برای خرید بلوک سفید پیدا کنیم؟

اگر در حال برنامه ریزی  برای ساخت و اجرای یک پروژه ساختمانی هستید، حتما این سؤال ها و دغدغه ها را قبل از خرید هر مصالح ساختمانی حتی بلوک تجربه می کنید، پس همراه ما باشید تا هر آنچه لازم است در مورد بلوک سفید بدانید را درک نمایید.

بلوک سفید چیست؟

بلوک سفید، بلوکی است که اولا به رنگ سفید باشد و دوما سبک باشد. وقتی بلوک سفید می گوییم همه ذهنشان به سمت هبلکس می چرخد! درست است که بلوک هبلکس، اصلی ترین نوع بلوک های سفید است که از پودرآلومینیوم، آهک و… ساخته شده است، اما انواع دیگر بلوک سفید هم داریم که استفاده از آن ها خیلی بیشتر از هبلکس می باشد.

بلوک پوکه ی سفید، اگر درصد سیمان کمی داشته باشد، به رنگ سفید و سبک‌تر از هبلکس می باشد، اما برای کیفیت بهتر و مقاومت بالا، درصد استانداردی از سیمان را با پوکه تبریز، ترکیب می کنند و این بلوک، کمی رنگ سیمان به خود می گیرد، ولی از لحاظ خواص همان کارکرد هبلکس را دارد و حتی خیلی بهتر نیز می باشد.

انواع بلوک سفید

انواع بلوک‌های ساختمانی سفید به دلیل ویژگی های استثنایی خود، به یک انتخاب محبوب در میان معماران، مهندسان و پیمانکاران تبدیل شده اند.

1- بلوک سفید هبلکس

بلوک سفید هبلکس

بلوک سفید هبلکس معمولاً از پودر آلومینیوم، ماسه ی سلیس، سیمان و آب، در دمای بیش از 200 درجه سانتیگراد تولید می شود. ترکیب مواد افزودنی مانند پودر آلومینیوم یا عوامل حباب کننده هوا، خواص عایق بودن آنها را افزایش می دهد.

عموما تاسیسات صنعتی، جذب استفاده از بلوک هبلکس می شوند و از عایق حرارتی خوب بلوک سفید هبلکس بهره می برند که به حفظ شرایط کاری بهینه و کاهش مصرف انرژی آنها کمک فراوانی می کند.

این بلوک در کنار مزایای فراوانی چون عایق بالا، زیبایی و… معایب زیادی چون قیمت بالا و مضررات زیست محیطی نیز دارد، قیمت بلوک هلکس بالا است و به همین خاطر است که استفاده از آن زیاد رواج نیافته و محدود به قشر خاصی از جامعه است و حتی در کشورهای دیگر نیز منسوخ شده است.

2- بلوک سفید پوکه ای

بلوک سفید سبک

بلوک سفید پوکه ای که به نام بلوک سبک نیز مشهور است، از پوکه سفید تبریز + سیمان و آب تشکیل شده و هیچ افزودنی دیگری ندارد. این بلوک های ساختمانی دارای چندین ویژگی قابل توجه، از جمله عایق حرارتی عالی، قابلیت های عایق صدا و حرارت، ضدآب و طبیعت سبک می باشد.

سهولت حمل و نصب بلوک سبک، به فرآیندهای ساخت و ساز سریعتر کمک می کند. همچنین قیمت بلوک سفید سبک پوکه ای در مقایسه با سایر بلوک های سفید، بسیار پایین و مناسب است، در عین اینکه کیفیت خیلی بهتری نیز دارد.

در ساخت و سازهای مسکونی، بلوک‌های ساختمانی سفید پوکه ای معمولاً برای دیوارهای خارجی و داخلی استفاده می‌شوند که استفاده از آنها، حفظ یکپارچگی سازه، عایق و عایق صوتی عالی را ارائه می‌دهد.

همچنین در ساختمان‌های تجاری مانند ادارات، سوله ها، سالن های ورزشی، مراکز خرید و هتل‌ها، این بلوک‌ها به دلیل ویژگی‌های کارآمد بالا، بسیار پر مصرف می باشد.

بلوک‌ پوکه ی سفید با کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایش و سرمایش، به کارایی انرژی و پایداری کمک می‌کند و در نتیجه انتشار گاز کربن را کاهش می‌دهد. چون پوکه معدنی سفید، برآمده از دل طبیعت می باشد، برخلاف پودر آلومینیوم هبلکس که سرطانزا است، هیچ آسیبی به طبیعت و موجودات نمی رساند.

لیست مزایای بلوک سفید ساختمانی

بلوک‌های ساختمانی سفید در مقایسه با مصالح دیوارچینی سنتی، عایق حرارتی، قابلیت‌های عایق صدا و سهولت کار فراوان دارند که در زیر به این مزایا، کامل اشاره شده است:

  • عایق حرارتی

بلوک های ساختمانی سفید دارای خواص عایق حرارتی عالی هستند، یعنی به طور مؤثر دمای داخل بنا را تنظیم می کنند، همچنین از ورود هوای گرم به خانه در فصل تابستان و از خروج هوای گرم خانه به بیرون در فصل زمستان جلوگیری می کنند و وابستگی به سیستم های گرمایش و سرمایش را تا حد زیادی کاهش می دهند.

  • خواص عایق صدا

ترکیب متراکم و منسجم بلوک سفید که تحت پرس بالایی حین تولید، ایجاد می شود به کاهش انتقال صدا کمک می کند و محیط های داخلی آرام‌تر و راحت تری برای شما ایجاد می کند.

  • سبک وزن بودن

در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر، سفال، بلوک سنگین و… بلوک های ساختمانی سفید به طور قابل توجهی سبک‌تر هستند و حمل و نقل، جابجایی و نصب را آسان تر می کنند.

  • چفتی بودن بلوک سبک سفید

بلوک سفید سبک به‌صورت کشویی و شیاردار تولید می شود و بلوک ها مثل پازل، به راحتی چیده می شوند، در اصطلاح نر و مادگی دارند و برای نصب آن ها به استادکار نیازی نیست و به راحتی نصب و اجرا می شوند.

  • استفاده بهینه در پروژه های ساختمانی

برنامه ریزی کارآمد و استفاده از بلوک ساختمانی سفید در پروژه های ساختمانی به دلیل دوام بالا و سایزهای متنوع، می تواند هدر رفت و هزینه ها را به حداقل برساند. ابعاد مختلف بلوک سبک سفید در دسترس است که به‌صورت نیمه و در تعداد جداره های مختلف تولید می شوند تا کارایی افزایش یابد.

  • کاربرد وسیع بلوک سفید

بلوک های ساختمانی سفید به دلیل ماهیت سبک وزن و یکپارچگی ساختاری برای کاربردهای مختلف ساختمانی، از جمله ساختمان های بلند، مناسب هستند.

قیمت بلوک سفید

هزینه تولید بلوک های سفید از جمله هزینه‌های مواد خام، فرآیندهای تولید و پویایی عرضه و تقاضای بازار در قیمت بلوک سفید مؤثر است، مثلا با بالا و پایین رفتن قیمت سیمان، قیمت بلوک ها نیز متغیر می باشد.

به طور کلی نوسانات در قیمت مواد خام مانند سیمان، شن و ماسه و سنگدانه ها می تواند به طور مستقیم بر هزینه تولید بلوک های ساختمانی سفید تأثیر بگذارد. میزان عرضه و تقاضای فصلی نیز بر قیمت بلوک سفید تاثیرگذار است.

همچنین تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته در فرآیند تولید و همچنین کارایی امکانات تولیدی، نقش بسزایی در تعیین قیمت نهایی این بلوک ها دارد، قطعا بلوک های پرسی گرانتر از بلوک های دستی خواهد بود.

اما قیمت بلوک های سفید ممکن است به دلیل تفاوت در هزینه های تولید و تامین مواد اولیه، هزینه های حمل و نقل و تقاضای بازار، در منطقه ای ارزانتر از مناطق دیگر باشد. به‌طور مثال قیمت بلوک پوکه ای در تبریز، به دلیل وجود معادن بالا و انحصاری بودن پوکه ی سفید به آذربایجان شرقی، ارزانتر از هر جای ایران حتی با کرایه بالا است.

به طور میانگین قیمت بلوک هبلکس در رنج 120 تا 250 هزارتومان در هر مترمربع می باشد و قیمت بلوک سبک نیز در رنج 12000 تومان تا 22500 تومان می باشد، برای مشاوره دقیق و استعلام روز قیمت بلوک سفید با شماره 09120965118 تماس بگیرید و مشاوره ی رایگان نیز دریافت نمایید.

در حالی که بلوک‌ سفید ساختمانی ممکن است در ابتدا گران‌تر از مصالح سنتی مانند آجر یا سفال به نظر برسد، اما مزایای بلندمدت آن از نظر کارایی انرژی و دوام، سرمایه‌گذاری، خرید این نوع بلوک را توجیه می‌کند. خرید عمده بلوک سفید می تواند منجر به تخفیف خوب یا قیمت گذاری ترجیحی از سوی تامین کنندگان بلوک شود.

خرید بلوک سفید

همانطور که پایداری و بهره وری انرژی، روز به روز در صنعت ساخت و ساز اهمیت پیدا می کند، انتظار می رود تقاضا برای بلوک های ساختمانی سفید به طور پیوسته افزایش یابد و تولید و خرید آنها، همگانی و فراگیرتر شود.

انتخاب تامین کنندگان معتبر و شناخته شده برای خرید بلوک سیمانی سفید ساختمانی با کیفیت و با قیمت رقابتی، بنظر کار دشواری می آید، اما در عمل اینطور نیست، کافیست علامت استاندارد محصول را از تولیدکننده درخواست کنید، بتن آلوکا در این زمینه مشاور خوبی برای شما است.

برای خرید بلوک سفید، ابتدا از تامین کنندگان محلی معتبر، استعلام قیمت بگیرید، اگر پیدا نکردید اینترنت را جستجو نمایید و از سایت های معتبر، اطلاعات لازم را جمع کنید، نظرات مشتریان را بررسی نمایید و در نهایت تامین کنندگان قابل اعتمادی را برای خرید بلوک سبک سفید پیدا کنید.

بلوک سبک آلوکا نیز در این امر شما را یاری خواهد کرد، کافیست از طریق لینک واتساپ گوشه صفحه یا آیکن تماس، با مشاوران آلوکا ارتباط بگیرید، پشیمان نخواهید شد.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *