CLC مخفف بتن سبک سلولی است. بلوک‌های CLC با ترکیب مواد کف‌ساز با سنگدانه‌های ریز و مواد چسبنده تولید می‌شوند. همانطور که از نام آن پیداست، وزن سبک با شکل متخلخل، دارای لبه های تیز و روکش خوب هستند.

این بلوک های CLC در قیمت گذاری با آجرهای رسی قرمز قابل رقابت هستند و صرفه جویی قابل توجهی را برای سازه های تمام شده ارائه می دهند. در ادامه همه چیز را در مورد بلوک سی ال سی خواهید فهمید.

بلوک clc چیست؟

بلوک clc مخفف عبارت Cellular Lightweight Concrete نوعی بلوک متخلخل می باشد که از ترکیب سیمان، ماسه ی ریزدانه و حبابهای هوا ساخته می شود و با اندازه های مختلف در طی دوره نگهداری خاص در انبار محصول و در شرایط ویژه آماده استفاده می شود. در واقع بلوک های clc, acc از خانواده بلوک های سبک سیمانی می باشند که افزودنی متمایزی را در ملات خود با صلاحدید تولید کننده دارند. برای آشنایی بیشتر با بلوک سبک سیمانی به لینک زیر مراجعه کنید.

بلوک سبک

تفاوت بلوک clc و aac

در سال ۱۹۲۰ بلوک های اتوکلاو شده یا AAC تولید شدند، اما چون بلوکهای AAC شکل اولیه خود را با جذب رطوبت محیط از دست می دهند و باعث ترک خوردن جدار یا دیوار می شوند، پس فقط در نواحی بسیار خشک و گرم کارایی دارند.

بلوک سبک clc بعد از رفع کردن مشکلات و نقاط ضعف بلوک aac و بهبود خاصیت ها و ویژگی های مهم آن مثل سبک وزنی، توسط متخصصین هلندی تولید شد. هر دو نوع این بلوک ها دارای مصارف خاصی می باشند و یکسری معایبی دارند که قابل چشم پوشی نیست. به همین خاطر بیشتر مردم ترجیح می دهند که از بلوک های سبک معمولی در پروژه های خود استفاده کنند که قیمت و کیفیت بهتری نیز دارند، در عین این که کاملا بی ضرر می باشند.

 قیمت بلوک سبک

مزایای بلوک clc

1- کارایی و قابلیت استفاده بلوک های CLC در همه محیط ها از جمله محیط مرطوب یا خشک است.

2- بلوک های clc بدلیل ماهیت سیمان -فوم و عدم جذب رطوبت محیطی که دارد به خود عاری از عوامل بیماری زا و حساسیت زا مثل انواع باکتری و قارچ، مشهور می باشند.

3- بلوک سی ال سی، خاصیت خود فشرده سازی دارد، به هیچ گونه عمل فشرده سازی اضافه تری نیاز ندارد و به طور پیوسته از خروجی پمپ به سمت قالب جریان می یابد تا جایی که آن را پر کند. پس بلوک سبک clc را می توان تا ارتفاعات و فاصله های زیادی پمپ کرد.

4- انواع این بلوک های سیمانی با چگالی بین ۲۰۰ کلیوگرم بر مترمکعب تا ۱۶۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب تولید می شوند.

5- تاثیر جانبی و محیطی بسیار کمتری نسبت به مدل AAC دارند.

6- داشتن پروسه تولید نسبتا ارزان در مقابل بلوکهای AAC

بلوکه سیمانی مشهد

مواد تشکیل دهده بلوک CLC

1-خاکستر بادی

2-فوم پیش ساخته با مقادیر و نسبت مختلف

3-سیمان پورتلند

4-شن وماسه ریزدانه یا پوکه معدنی

5-حباب های هوا

6-آب

نحوه ساخت بلوک clc

نحوه ساخت بلوک clc  از ترکیب یا تزریق فوم (slurry) با ماسه بادی یا دوغاب ساخته می شود، سپس با ترکیب آب و هوا در یک مولد مخصوص میکس کردن، بتن مخلوط و ترکیب می شود. عامل فوم ساز قادر به ایجاد حباب های هوا با درجه پایداری و مقاومت بسیار بالا در حین پروسه های فیزیکی و شیمیایی ترکیب و عمل آوری بتن می باشد.

در نهایت مخلوط تولید شده به داخل قالب یا محل نصب بلوک های بتنی پمپ می شود و به خاطر وجود ماده آبکی شکل (ترکیب اب – فوم- هوا) مخلوط تولید شده به راحتی در منافذ وارد شده و پف می کند. بعد از گذشت شش تا هشت ساعت بسته به دما و رطوبت هوا بلوک clc شکل می گیرد و می توان آن را از قالب جدا کرد تا به اندازی دلخواه برش داد.

در مرحله آخر تولید بلوک سبک clc، بعد از تولید در تونل های بخار و در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد به مدت یک روز نگهداری می شود تا پروسه عمل آوری در آن صورت پذیرد.

خرید بلوک پوکه ای

مزیت اجرایی بلوک سبک clc

1-با دوام و سبک وزن بودن بلوک سی ال سی (وزن معادل ⅓ سایر محصولات بتنی، کاهش بار مرده و مقاومت بیشتر ساختمان در برابر زلزله و همچنین کاهش هزینه های سازه ای)

2-مقاوم در برابر آتش (غیرقابل احتراق بودن به مدت چندین ساعت به دلیل وجود هوا در ساختار بلوک CLC و استفاده از مواد اولیه سیلیسی)

3-عایق حرارتی (بلوک سی ال سی با تراکم کم مانند یک عایق حرارتی کامل عمل می کند. اگر چه در این تراکم، استحکام کافی ندارد.)

4-قابلیت جذب صدا و عایق صوتی (افزایش جذب صدا بدلیل تراکم کم بلوک سبک clc)

5-سازگار با محیط زیست (بلوک CLC دارای خاکستر بادی حاصل از ضایعات صنعتی سازگار با محیط زیست)

6-مقرون به صرفه (صرفه جویی در مصرف سیمان و به کار بردن ضایعات صنعتی مانند خاکستربادی)

7-ضد موریانه و مقاوم در برابر یخ زدگی

8-کاملا شکل پذیر(برعکس بتن معمولی که بسیار متراکم و کارکردن با آن سخت می باشد. به راحتی می توان برش داد و به دلیل تو پر بودن و خراش پذیری آن، لوله کشی برق و نصب تجهیزات برقی بر دیوارهای ساخته شده از آن سریع، تمیز و به سهولت انجام می شود)

9- همخوانی با دیگر مصالح ساختمانی

10-افزایش سرعت اجراء، سهولت در حمل و نقل (سرعت زیاد دیوار چینی با بلوک سی ال سی به دلیل بزرگ بودن قطعات)

مشخصات فنی بلوک سبک clc

بلوک سبک clc با ابعاد ۱۵۰*۲۵۰*۵۰۰ میلیمتر و ۱۰۰*۲۵۰*۵۰۰ میلیمتر و با وزن مخصوص خشک kg/cm3 650-600 و مقاومت فشاری kg/cm2 ۲۵- ۲۰ با کیفیتی متفاوت عرضه می گردد. مواد مصرفی اصلی در ساخت بتن سبک بلوک سی ال سی سیمان، ماسه، پوکه معدنی، فوم پروتئینه، الیاف پلی پروپیلن و آب می باشد.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

کاربرد بلوک سی ال سی

بتن سبک و بلوک سبک، باصرفه ترین و اصلی ترین مصالح ساختمانی می باشند و از لحاظ سبکی و صرفه جویی در هزینه ساختمانها به‌طور مستقیم(سبکی نوع بتن) و به‌طور غیر مستقیم با صرفه جویی در مصرف انرژی (کاهش میزان مصرف انرژی در اثر عایق بودن در مقابل سرما و گرما) نیازمند حتمی استفاده در ساخت می باشند.

بلوک سبک آلوکا تولید کننده انواع بلوک سبک سیمانی با اتکاء به پشتوانه علمی و تجربی کارشناسان و دارا بودن کارخانه مدرن و مجهز و توانایی تولید تیراژ بالای بتن سبک در سال، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز در شهرهای مختلف ایران می باشد. گروه بتن آلوکا، فروش بلوک سبک در کرج، اردبیل، مشهد و… را با نمایندگی های معتبر خود به‌صورت فعال انجام می دهد.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *