برش بلوک دیواری

برش بلوک و برش دیوار بلوکی را کامل بیاموزید. اگر از بلوک سبک برای ساختن دیوار، حصارکشی یا… استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد بلوک را متناسب با نیاز دیوار برش دهید. خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اره بلوک بر و دستگاه برش بلوک سبک متداولترین روش های تخصصی برش بلوک می باشند.

کارآمدترین و منداولترین راه برش بلوک، استفاده از اره بلوک بر گرد است. اگر کمتر به فکر برش دقیق و تمیز هستید، می توانید بلوک را با چکش و اسکنه نیز تقسیم کنید. حتما روش های که در قسمت زیر بیان می کنیم به کارتان خواهد آمد،چرا که بلوک سبک یا بلوک سیمانی از مهمترین و فراگیرترین مصالح ساختمانی می باشند. تقریبا تمامی ساختمان های امروزی با بلوک سبک دیوارکشی و تیغه بندی می شوند.

قیمت بلوک

روش بریدن دیوار

هنگامی که شما درگیر یک پروژه ساخت و ساز یا نوسازی بزرگ هستید، ممکن است در قسمتی از کار نیاز به برش بتن یا بلوک داشته باشید. ممکن است مجبور شوید یک دیوار بتنی را برای ایجاد فضایی برای پنجره ها برش دهید یا برای نصب لوله ها یک کف بتنی را برش دهید.

روش های مختلفی برای برش بتن وجود دارد. هر روشی از ابزارهای تخصصی استفاده می کند که در صورت نداشتن تخصص، کار با آنها خطرناک هستند. متداول ترین روش برش بتن و بلوک استفاده از اره است.

اره دیواری دارای تیغه الماسی شبیه به اره دال است. جدیدترین اره های دیواری می توانند حتی بتن هایی با ضخامت 54 سانتی‌متر یا حتی دیوار پیش ساخته بتنی را نیز برش دهند.

هنگامی که شما یک کف شیب دار دارید، اره دیواری بهترین ابزار برای بریدن آن است. همچنین می توانید از این ابزار برای ایجاد بازشو در سقف خانه خود نیز استفاده کنید. دو نوع اره دیواری وجود دارد. اره های برقی و اره های هیدرولیک کامیونی، این دو نوع هستند. گرچه اره های هیدرولیک قوی تر هستند، اما استفاده از اره های برقی آسان تر است زیرا در هنگام کار سبک‌تر و کم صداتر هستند.

بهترین راه برای برش بلوک و برش دیوارهای بتنی چیست؟

بهترین راه برای برش بلوک

استفاده از اره مدور یکی از محبوب ترین روش های برش بتن، بلوک و حتی آجر است و از آن می توان برای برش بلوک و قطعات کوچک یا بزرگ بتن استفاده کرد.

برش بلوک با اره بلوک بر مدور

مرحله یک

اگر برای ساختن فضای دیوار یا پاسیو از بلوک های سیمانی استفاده می کنید، برش بلوک باید با دقت بیشتری انجام شود، برای این کار، با یک نوار اندازه گیری یا سانتیمتر، طول فضایی را که قرار است برش شود را اندازه بگیرید. در مورد اندازه گیری عرضی فضا نگران نباشید زیرا بلوک ها معمولاً اندازه یکسانی دارند. بلوک های سیمانی در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد، اما متداول ترین اندازه آن بلوک سیمانی 20*20*40 سانتی‌متر، 10 سانتی‌متر و بلوک 15 سانتی است.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

قیمت بلوک سیمانی 10*20*40

مرحله دوم

اندازه گیری انجام شده را با گچ سفید علامت گذاری کنید. با استفاده از گچ، ناحیه ای از بلوک را که می برید مشخص کنید. اگر می خواهید خیلی دقیق باشید، لبه مستقیم خط کش را در عرض بلوک نگه دارید. گچ خود را در امتداد لبه خط کش بکشید تا خطی صاف از بلوک عبور کند.

مرحله سوم

یک تیغه سنگ تراشی را داخل اره گرد قرار دهید. این نوع تیغه خاص به شما امکان می دهد تا یک بلوک بتنی را به راحتی برش دهید. غلاف پلاستیکی محافظ دارای فنر را که تیغه نصب شده فعلی را می پوشاند، بلند کنید. پیچ و مهره نگهدارنده را در مرکز تیغه دایره ای شکل با آچار 3 ⁄ 4 در (1.9 سانتی‌متر) بردارید.

پس از خاموش شدن پیچ، تیغه را از محفظه خود جدا کرده و تیغه سنگ تراشی را در جای خود قرار دهید. پیچ و مهره را از وسط تیغه در جای خود قرار دهید و با آچار آن را دوباره به موقعیت خود پیچ کنید. سپس، درپوش تیغه را رها کنید تا در جای خود بر روی تیغه قرار گیرد.

اگر تیغه سنگ تراشی (یا اره مدور) ندارید، یکی را از یک فروشگاه ابزار محلی خریداری کنید ولی اگر قصد دارید فقط از اره گرد برای این یک بار و برای یک پروژه استفاده کنید، می توانید به جای خریدن آن، یکی را اجاره کنید.

مرحله چهارم

قبل از شروع برش بلوک، تجهیزات ایمنی را بپوشید. برش بلوک سیندر با اره مدور صدای بلند و گرد و غبار بتن زیادی ایجاد می کند. همیشه از ماسک فیلتر دار استفاده کنید تا هنگام برش بلوک، از ریه های شما محافظت کند برای محافظت از شنوایی خود در برابر صدای اره نیز، از یک جفت مسدود کننده صدا در گوش خود استفاده کنید.

همچنین برای محافظت از چشمان شما در برابر تکه های کوچک بلوک استفاده از یک عینک محافظ بسیار هوشمندانه است.

مرحله پنجم

تیغه اره را روی علامت گچ روی بلوک هماهنگ کنید. بلوک سیمانی را با یک دست در جای خود نگه دارید و از دست دیگر خود برای تراز کردن اره استفاده کنید. وقتی از بالا به اره مدور نگاه می کنید، یک بریدگی در جلوی سطح فلز و در جلوی تیغه مشاهده خواهید کرد که محل برش آن را مشخص می کند. این علامت را با دقت با علامت گچی که قبلاً درست کرده اید تراز کنید. مهم است که هنگام برش ، اره را مستقیم حفظ کنید.

مرحله ششم

بلوک سبک را در یک حرکت آهسته و دقیق برش دهید. ماشه را در داخل محافظ اره فشار دهید تا چرخش تیغ شروع شود. هنگامی که سرعت آن تمام شد، اره را به جلو فشار دهید تا بلوک بریده شود. همانطور که برش می دهید، پوشش محافظ به عقب رانده می شود، و باعث می شود بیشتر تیغه با بلوک تماس بگیرد.

در بیشتر موارد، شما می توانید در یک حرکت بلوک را قطع کنید. اگر کاملا بریده نشده است، 2 یا 3 برش دیگر ایجاد کنید. پس از اتمام برش بلوک، اره را از برق بکشید. حتما دقت کنید که انگشتان خود را از مسیر اره دور کنید! اره گرد می تواند انگشت را به راحتی قطع کند.

مرحله هفتم

بلوک را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. وقتی برش را تمام کردی ، بلوک با گرد و غبار ریز پوشیده می شود. یک پارچه را زیر آب بمالید و بیرون بکشید. پارچه را کمی از قسمتهای برش خورده بلوک بزنید تا تمیز شود. در این مرحله ، شما آماده نصب بلوک در هر پروژه ای هستید که کار می کنید. اگر اره غبارآلود است، قبل از کنار گذاشتن ، آن را نیز تمیز كنید.

نحوه برش بلوک سبک با یک اسکنه

مرحله یک

برای محافظت از چشمان خود حتما یک عینک ایمنی بزنید. درسته که شکافتن یک بلوک پوکه با یک اسکنه باعث ایجاد گرد و غبار نمی شود، اما باعث پخش تکه های خرد شده در هوا می شود. برای اینکه آسیب نبینید، از یک عینک محافظ پلاستیکی حتما استفاده کنید. می توانید عینک ایمنی پلاستیکی را از ابزار فروش خریداری کنید.

مرحله دوم

اسکنه را در جایی قرار دهید که می خواهید بلوک را برش دهید. با استفاده از دست غیر غالب خود، لبه تیز اسکنه را در نقطه ای که می خواهید بلوک را برش دهید تنظیم کنید.اگر شما نمی خواهید بلوک را نصف کنید، اسکنه را در هر جایی که می خواهید بلوک را ببرید قرار دهید. سعی کنید در فضای باز بلوک ها را با اسکنه برش دهید. فضای بسته کار شما را سخت‌تر می کند.

مرحله سوم

با چکش بر روی اسکنه بزنید تا بلوک شکسته شود. چکش خانگی معمولی برای این کار خوب عمل می کند. هر نوع اسکن سنگ تراشی برای برش بلوک کار خواهد کرد، اما یک اسکن سنگ تراشی تخت بهترین کارایی را خواهد داشت. چکش را محکم روی لب اسکنه بیاورید تا بیشترین ضربه را به بلوک وارد کند. با 3 یا 4 ضربات محکم چکش، اسکنه را بزنید تا بلوک شکاف یابد.

مواظب باشید انگشتانی که با آنها اسکنه را در جای خود نگه داشته اید، در هنگام چکش زدن تکان نخورند!

مرحله چهارم و آخر برش بلوک با اسکنه

بلوک را بچرخانید و اگر تقسیم نشد دوباره آن را بزنید. اگر با یک بلوک ستگین یا ضخیم روبرو هستید، شکستن آن با یک اسکنه در قسمت بالایی ممکن است کافی نباشد.

اجرای دیوار با بلوک سیمانی

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *