پل پارکینگ سیمانی چگونه ساخته می شود؟ آیا از بتن در ساخت پل سیمانی استفاده می کنند یا بلوک پارکینگ خاصی برای این منظور وجود دارد؟

سالهاست که تولید بلوک های سیمانی پارکینگ جهت ایجاد امنیت بیشتر، کارآیی و سازماندهی، تعیین مرزها و حفظ نظم در سطح شلوغ شهر رواج پیدا کرده است. بلوک های سیمانی پارکینگ در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز باید مقاوم باشند. هیچ چیز مهمتر از دوام نیست. در این نوشته با بروزترین راهکار ساخت پل پارکینگ سیمانی با بلوک و بتن آشنا خواهید شد.

انواع پل پارکینگ

انواع پل پارکینگ به دو نوع بتنی و بلوکی تقسیم می شود. حالت بتنی به صورت پل سیمانی آماده نیز موجود می باشد. در نوع بلوک، از بلوک های سیمانی مقاوم در ادازه مناسب استفاده می گردد، به انتخاب شما بستگی دارد که از کدام نوع استفاده گردد.

بلوک های پارکینگ نام های مختلف و ابعاد مختلفی نظیر بلوک ۱۰ سانتی، بلوک ۲۰ سانتی و… دارند. بسته به سازنده و منطقه، می توانید آنها را بلوک پارکینگ، توقف پارکینگ، توقفگاه و غیره بنامید. در کل بلوک پارکینگ، با نام ایستگاه بتونی یا لاستیکی در سردر پارکینگ های کشور شناخته شده است.

قیمت بلوک 20 سانتی

شما اغلب به توقف گاه های پارک فکر نمی کنید تا زمانی که به یکی از آن ها برخورد کنید و از آن ها برای پارک وسیله نقلیه خود استفاده می کنید، اما این وسایل ساده، کاربرد چشمگیرتر دیگری نیز دارند، در کل مهم هستند. بررسی ضرورت ها و مزایا و معایب هر کدام نیز کمک شایانی به انتخاب شما خواهد کرد.

حتما بخوانید: بلوک سبک

شرایط ساخت پل سیمانی پارکینگ

در مورد پل پارکینگ بلوکی شرایط خاصی برای استفاده و ساخت باید رعایت گردد. بلوک ها باید با فولاد تقویت شود تا مقاومت لازم در برابر ضربه های مکرر ناشی از وسایل نقلیه در حال حرکت را داشته باشند. به غیر از اتومبیل ها، هوا نیز می تواند به بلوک های سیمانی پارکینگ آسیب برساند، به همین دلیل بلوک های پارکینگ سیمانی باید مقاوم در برابر عناصر محیطی نیز باشند.

بلوک سیمانی مخصوص پارکینگ به عنوان یک محصول بتنی پیش ساخته، برای کاهش فشار ضربه به پین ​​های لنگر بلوک، لاستیک خودرو قالب ریزی و طراحی شده اند. با طراحی شیب دار بلوک های سیمانی پارکینگ از لاستیک در برابر پارگی، فرورفتگی و سوراخ شدن محافظت می شود.

جالب است بدانید که شما نیز به عنوان یک فرد عادی نیازمند استفاده و نصب پل پارکینگ سیمانی، جلوی در خانه یا محله خود برای جلوگیری از توقف عابران پیاده و وسایل نقلیه و نهایتا جلوگیری از ترافیک ناخواسته هستید. فرقی نمی کند خانه یا محل کار شما در نزدیکی یک مرکز خرید، مدرسه یا پیاده‌رو باشد، بلوک های سیمانی پارکینگ به هدایت جریان ترافیک جلوی در شما کمک می کنند. همچنین بلوک های توقف پارکینگ می توانند از تابلو های پارکینگ، تیرک ها و سایر اتومبیل های پارک شده در برابر خرابی محافظت کنند.

پیشنهاد نویسنده: بلوک پوکه ای

دلایل کاربرد بلوک های پارکینگ

کاربرد بلوک پارکینگ سیمانی

  • ایمنی

بلوک های پارکینگ با نگهداری صحیح و حائل استاندارد خود، ماشین و دیوار خانه یا مغازه شما را ایمن نگه می دارند، حتی ایمنی لازم برای رانندگان را تامین می کنند. در کل ساختمان شما را ایمن نگه می دارند. پارکینگ خود را به حال خود رها نکنید. بلوک های پارکینگ با کیفیت بالا را برای آن نصب کنید.

  • سازماندهی و نظم دادن

پل پارکینگ سیمانی با نصب و برنامه ریزی مناسب، جریان ترافیک را به داخل و خارج از ساختار پارکینگ شما نظم دهی می کند. پل پارکینگ که به طور صحیح گذاشته شده اند، وسایل نقلیه را از تصادف با دیگران متوقف می کنند، همه اتومبیل ها در فضاهای سازمان یافته پارک می شوند و نظم را به دنیای آشفته خیابان ها وارد می کنند.

صاحبان ساختمان ها در قبال خم شدن گلگیر ماشین ها، ناشی از پارکینگ های بد ساخته مسئول هستند، بنابراین برای اطمینان از چیدمان مناسب بلوک های پارکینگ خود از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید.

قیمت بلوک پوکه ای

بلوک پارکینگ سیمانی یا لاستیکی

اگر تصمیم گرفته اید و فهمیده اید که پارکینگ شما به پل پارکینگ سیمانی احتیاج دارد و تصمیم خرید بلوک های پارکینگ سیمانی و لاستیکی را دارید، اما نمی دانید که کدام یک برای شما مناسب است، لطفا پاراگراف بعدی این مقاله را بخوانید و بعد تصمیم به خرید مناسب برای پارکینگ خود بگیرید.

مزایا و معایب بلوک های پارکینگ سیمانی

  • مقرون به صرفه بودن

پل پارکینگ سیمانی نسبت به بلوک های پارکینگ لاستیکی قیمت کمتری دارند و اگر به تعداد زیاد بلوک برای نصب نیاز دارید گزینه مقرون به صرفه تری است.

  • نصب سخت بلوک های سیمانی مخصوص پارکینگ

نصب بلوک های سیمانی زحمت بیشتری می خواهد و ممکن است قسمت هایی از پارکینگ، هنگام نصب تعطیل شود. اگر نمی توانید مسیر جایگزین برای پارکینگ پیدا کنید یا از نصب بلوک سیمانی لذت نمی برید، می توانید بلوک های پارکینگ لاستیکی را انتخاب کنید.

  • دوام و عمر کم

پل پارکینگ سیمانی با دوام هستند اما عمر کمتری نسبت به پل پارکینگ لاستیکی دارند. برف، یخ، اثرات شدید آب و هوایی و سایر عناصر به مرور زمان بلوک های بتنی را از بین می برد و در طی 10 تا 15 سال اکثر بلوک های سیمانی پارکینگ بی استفاده و خراب می شوند.

کاربرد بلوک سیمانی

مزایا و معایب بلوک های پارکینگ لاستیکی

بلوک پارکینگ پلاستیکی

  • قوی و مقاوم

لاستیک به طور شگفت انگیزی از بتن قوی تر است، حداقل در مورد بلوک های پارکینگ که اینطور است. لاستیک می تواند خم شود اما هنگام له شدن توسط وسیله نقلیه نمی شکند و در مقایسه با بتن دچار ساییدگی مشابه نمی شود.

  • مقرون به صرفه است

بلوک های لاستیکی از بلوک های بتونی گران ترند، اما باید عمر مفید بلوک پلاستیکی پارکینگ را نیز در نظر بگیرید. پل پارکینگ سیمانی ارزان‌تر است اما عمر و کیفیت بلوک های لاستیکی بهتر از آنها است.

  • ماندگاری طولانی

بلوک های لاستیکی انتخاب واضح با معیار طول عمر است.  انواع بلوک های پارکینگ لاستیکی می توانند ضرب و شتم را تحمل کنند، برف و یخ های ناخوشایند را کنترل کنند و سال ها عالی به نظر برسند. این بلوک های لاستیکی در محیط های سخت سریعتر تخریب می شوند، اما پل پارکینگ سیمانی به نسبت زودتر تخریب می شوند.

قیمت بلوک سیمانی ۱۵

ایمنی محوطه با پل پارکینگ سیمانی

خود را مسئول خسارت ناشی از اتومبیل هایی که به ساختمان یا دیوار شما برخورد میکنند بدانید و بلوک های پارکینگ با کیفیت عالی را جلوی پارکینگ یا در خانه و…نصب کنید. بلوک های پارکینگ لاستیکی و سیمانی هر دو ایمنی، و سازماندهی  لازمه را فراهم می کنند و باعث می شوند تا محوطه مدنظر شما برای همه حرفه ای تر به نظر برسد.

پارکینگ های با کیفیت بالا، رنگ آمیزی روشن و نصب شده به صورت حرفه ای و بسیار زیبا به نظر می رسند و احساس عالی را در تجارت و فروشگاه شما ایجاد می کنند. ممکن است بدیهی نباشد، اما وجود یک پارکینگ در جلوی فروشگاه یا مغازه شما، می تواند فروش بیشتری را به ارمغان بیاورد چرا که مشتریان راحت تر و بیشتر سراغ شما را خواهند گرفت.

همه انواع پل پارکینگ سیمانی مقرون به صرفه هستند، پس تا قبل از وقوع حادثه به وضعیت پارکینگ محوطه خانه یا محل کار خود توجه کنید.

 تلفن مشاوره رایگان با بتن آلوکا 

 

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *