بلوک فوم دار از فوم بتن، که به آن بتن کف یا کف فوم نیز می گویند ساخته می شود، بسیار سبک و متخلخل می باشد. این نوع بلوک سبک به دلیل داشتن فوم در مرکز آن، دارای مزایای فراوانی چون ضد زلزله بودن و عایق صوتی-حرارتی بالا را دارد. در واقع این محصول مانند یک خازن حرارتی عمل کرده و از انتقال گرما و سرمای ایجاد شده در داخل به خارج ساختمان و بالعکس به شدت می کاهد. در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

جداره های بلوک فومدار از ملات پوکه ای تشکیل شده است و وسط آن یک فوم قرار دارد. چون فوم وزن بسیار سبکی دارد، باعث می شود که وزن بلوک فومدار به زیر 5 کیلوگرم برسد که این یک ویژگی بی نظیر برای بلوک سیمانی است. ساختمان ساخته شده با بلوک های فوم دار، سبک، آب گریز و دارای عایق حرارتی-رطوبتی- صوتی بالا در عین همگامی با محیط زیست می باشد.

اگر قصد خرید بلوک سبک سیمانی معمولی که اکنون همه ساختمان سازها از آن استفاده می کنند را دارید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت بلوک سبک

فوم بتن چست؟

فوم بتن یا بتن سبک، ترکیب سیمان، پوکه معدنی یا ماسه بادی و یا نرم، فوم کفی و آب است. فوم بتن یک ماده ساختمانی سبک، متخلخل و متشکل از سیمان است که می تواند برای طیف وسیعی از کاربرد های ساختمان در اطراف خانه شما استفاده شود. بسته به نوع کار، می توانید از فوم بتن برای کاربردهایی مانند دیوارهای پارتیشن، پرکننده خالی و عایق حرارتی برای دیوارها و سقف ها استفاده کنید.

بلوک سیمانی نمادار

این بتن به دلیل وجود هوا در بافت آن، عایق گرمایی و صوتی بسیار بالایی دارد. وزن هر مترمکعب فوم بتن بعد از خشک شدن در محدوده 400-1700 کیلوگرم در مترمکعب می باشد. فوم بتن دارای مزایا و معایب فراوانی نظیر مقاومت عالی و افت بتن می باشد.

تولید بلوک فوم دار

تولید بلوک فوم دار

چیزهایی که شما برای تولید بلوک فوم دار نیاز دارید، میکسر سیمان یا چرخ دستی، دستگاه تولید بلوک، سیمان، پوکه معدنی یا ماسه،فوم، اب، قالب (های) بلوک، دستکش کار، عینک ایمنی، پرلیت و پوشش پلاستیکی است. اگر این مواد و وسایل را آماده کردید می توانید تولید بلوک های فومی را استارت بزنید.

با دنبال کردن این مراحل ساده زیر، می توانید بلوک سبک فومدار خود را برای هر پروژه خانه بیرونی که می خواهید بسازید.

انواع بلوک سبک

مراحل تولید بلوک فوم دار

1-مواد را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه مواد را دقیق و با کیفیت مناسب در اختیار دارید. اگر میکسر سیمان ندارید ، نگران نباشید ، زیرا می تواند توسط یک چرخ دستی جایگزین شود.

2-مقدار مواد مورد نیاز فوم بتن مورد نیاز را محاسبه کنید. تصمیم بگیرید چه مقدار بتن فومی می خواهید درست کنید. بسته به ماهیت پروژه خود، اطمینان حاصل کنید که زیاد یا کم تولید نکنید.

3-میکسر خود را جمع کنید. اگر میکسر سیمان ندارید، می توانید از یک مته برقی با یک میکسر رنگ متصل برای مخلوط کردن مواد در چرخ دستی خود استفاده کنید.

4-مخلوط را آماده کنید. آب را به میکسر سیمان یا چرخ دستی خود اضافه کنید.

5-مخلوط سیمان را اضافه کنید. برای بهترین نتیجه گیری از مخلوط کردن، نصف سیمان را به مخلوط کن یا چرخ دستی خود اضافه و مخلوط کنید تا سیمان در کل کار یکدست شود و سپس نصف دیگر را اضافه کنید. هنگامی که کاملا مخلوط شد ، پوکه معدنی یا ماسه را اضافه کنید.

میزان مصرف سیمان در بلوک

6-پوکه یا ماسه را به میکسر سیمان یا چرخ دستی خود اضافه کنید. پوکه و ماسه وزن و استحکام بلوک های شما راتعیین می کند. برای یک نتیجه سبک وزن، می توانید از پوکه معدنی استفاده کنید. هنگامی که پوکه یا ماسه با ملات سیمان کاملاً مخلوط شد، پرلیت را اضافه کنید.

طرح اختلاط بلوک با پوکه

7-پرلیت اضافه کنید. پرلیت همان چیزی است که پس از اتمام کار، بافت متخلخل به بتن شما می بخشد. می توانید از دانه های پلی استایرن به عنوان جایگزین پرلیت استفاده کنید. ابتدا یک سطل 5 گالنی پرلیت به مخلوط خود اضافه کنید. پرلیت آب موجود در مخلوط را جذب کرده و ترکیب شما را غلیظ می کند. بسته به میزان ضخامت مخلوط خود، پرلیت اضافه کنید. پس از رسیدن به ضخامت مورد نظر، آماده شوید تا قالب های بلوک خود را پر کنید.

8-قالب های بلوکی را پر کنید و فوم ها را در وسط قالب متناسب با اندازه دلخواه برش و سوراخ کنید و قرار دهید.  اطمینان حاصل کنید که این کار را روی یک سطح هموار انجام می دهید. مخلوط سیمان کف خود را در قالب ها بریزید. اگر قالب ها کوچک است، مخلوط سیمان را در یک چرخ دستی بریزید و قالب ها را با بیل پر کنید. برای بهترین نتیجه خشک کردن ، قالب ها را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. البته اکنون اکثر بلوک سازان، این مراحل را با دستگاه های تمام اتوماتیک طی می کنند.

قیمت دیوارکشی با بلوک

9-فوم بتن را بگذارید تا خشک شود. خشک شدن بلوک های سبک فوم دار حدود 24 ساعت طول می کشد تا آماده شود تا از قالب خارج شود.

10-بلوک ها را از قالب خارج کنید. هنگام انجام این کار مراقب باشید – آنها هنوز هم برای خشک شدن و استفاده نهایی و مناسب به زمان نیاز دارند.

بلوک clc چیست؟

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *