رنگ آمیزی بلوک سیمانی

رنگ آمیزی بلوک سیمانی یکی از سریع ترین راه های زیباسازی آن است که به طرق مختلف انجام می پذیرد. ثابت شده است که بلوک های سیمانی، زمینه مناسبی برای پذیرش طیف وسیعی از تمام کارها از جمله گچ کاری، رنگ کاری و کاشی کاری را است. برای کاربرد موفقیت آمیز و نتایج طولانی مدت ررنگ آمیزی بلوک سیمانی، زیر سازی و انتخاب نوع بلوک و رنگ انتخابی، بسیار مهم است.

بلوک های معلومی یا سنگین به دلیل بافت متخلخل و درشت باز برای رنگ آمیزی مستقیم مناسب نیستند، اما در صورت تمایل رنگ را می پذیرند. برعکس، بلوک های دارای سطوح صاف مثب بلوک سبک، رنگ آمیزی مستقیم را می پذیرند، منتها باد دقت شود که دیوارهای تازه ساخته شده کمی مرطوب هستند و باید قبل از استفاده از رنگ کاری، خشک شوند.

بلوک سبک چیست؟

رنگ آمیزی بلوک سیمانی

یک دیوار بلوک سیمانی که به درستی رنگ آمیزی شده باشد، برای سالها عملاً بدون تعمیر و نگهداری، پایدار خواهد بود، اما همان دیواری که به درستی رنگ نشده باشد، می تواند کابوسی برای نگهداری باشد. فقط چند تفاوت اساسی بین کار خوب و بد در رنگ زدن بلوک وجود دارد.

نکات اصلی که باید در مورد آنها دقت کنید، انتخاب نوع بلوک سیمانی است. احتمالا با دو نوع بلوک سبک و سنگین در هنگام خرید و انتهاب روبرو خواهید شد. به سطح صاف و بافت آنها دقت کنید.  اختلاف بافت، به شدت میزان کیفیت رنگ نهایی را تغییر می دهد. برای مثال، بلوک شکاف دار در مقایسه با بلوک صاف به دو برابر پرایمر جهت رنگ آمیزی بلوک احتیاج دارد.

انواع بلوک ساختمانی پرکاربرد

نکات رنگ آمیزی بلوک سیمانی

•    سطح باید تمیز و عاری از گرد و غبار و آوار باشد.
•    اولین لایه رنگ آمیزی بلوک می تواند کمی نازک‌تر باشد (بیش از 10٪ نازک نباشد) و بگذارید خشک شود.
•    پوشش نهایی باید ضخامت نرمال داشته باشد.

قیمت بلوک سبک سیمانی

رنگ آمیزی دیوار بلوکی

رنگ آمیزی بلوک سیمانی و دیوار بلوکی، همیشه با از بین بردن گرد و غبار، خاک و تمام رنگ های سست یا لایه بردار شروع می شود. هر دو سطح داخلی و خارجی بلوک نیاز به لایه برداری دارند. برای رنگ زدن بلوک سیمانی لازم است که تمام خاک و ملات سست روی آن را با شستشوی تحت فشار بردارند.

دیوارهای رنگ شده از قبل هم باید با چاقوی بتونه سفت یا لیسه از هر نوع رنگی پاک و  با برس سیمی تمیز شوند. هرگونه رنگ شل باقی مانده باید دستی پاک شود. همچنین، هر رسوب چربی یا روغنی باید با تری سدیم فسفات تمیز شود.

بلوک نباید در معرض آب و رطوبت باشد. آب ساده باعث از بین رفتن رنگ و سست شدن بلوک می شود و رسوب سفید رنگ می تواند روی بلوک بتونی تشکیل شود که در اثر نفوذ آب در داخل بلوک ایجاد می شود. پس از بین بردن رسوبات، از نشت یا عدم وجود آب در آن مطلع شوید و تعمیرات لازم را انجام دهید. کلیه تعمیرات باید پس از شستشوی تحت فشار انجام شود.

سوراخ کردن دیوار بلوکی

شستشوی تحت فشار دیوار بلوکی

یک شستشوی خوب بعداً باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود. عجله نکنید، شستشوی تحت فشار آسانتر از خراشیدن دستی رنگ شل است. تمام تلاش شما از شستشوی تحت فشار دیوار بلوکی برای از بین بردن گرد و غبار، خاک و تکه های سست ملات جهت رنگ آمیزی بلوک سیمانی است. تحت فشار خفیف ، 1500 – 2000 psi، تمام آنچه لازم است پاک شود را، به صورت افقی، عقب و جلو شستشو کنید. از بالا شستشو را شروع کنید و  به سمت پایین بروید.

در دیوارهای از قبل رنگ آمیزی شده، بیشترین تمرکز شما باید در جهت از بین بردن تمام رنگهای قدیمی بلوک باشد. سعی کنید آب زیر رنگ تزریق کنید تا بلند شود. نوک اسپری می تواند در فاصله 6 تا 8 اینچ از سطح باشد تا فشار آب متمرکز شود. این روش را با الگوی شستشوی عمودی دنبال کنید.

مشخصات بلوک سیمانی مناسب رنگ آمیزی

به منظور ایجاد بیشترین چسبندگی و بهترین عملکرد در رنگ آمیزی دیوار بلوکی، لازم است کلیه درزگیری قبل از رنگ زدن بلوک انجام شود. مواد مورد نیاز برای درزگیری، میله پشتدار کف و درزگیر پلی اورتان است. میله پشتی باید کمی ضخیم‌تر از اتصال انبساطی باشد، به عنوان مثال – اتصال 3/4 اینچی به میله پشتی 1 اینچ کف نیاز دارد.

درزگیرهای پلی یورتان بسیار چسبناک بوده و باید از یک قاشق پلاستیکی برای صاف کردن درزگیر استفاده کنید. درزبندی پنجره ها و درها در دیوارهای بلوک های سیمانی مانند درزگیری در هر سطح داخلی یا خارجی است.

برش بلوک سیمانی

آغاز رنگ آمیزی بلوک سیمانی

قبل از رنگ زدن دیوار بلوکی، دقت کنید که بلوک سیمانی بدون رنگ باید با پرایمر اکریلیک، بتونه کاری شود. عملکرد اصلی پرایمر پر کردن منافذ و خنثی سازی PH بالا است. پرایمر اکریلیک بلوک را می توان هنگام تمیز کردن و آماده‌سازی صحیح، روی بلوک سیمانی رنگ شده با اکریلیک یا لاتکس قرار داد.

عکس بلوک دیواری (در انواع و رنگ های مختلف)

رنگ مخصوص دیوار سیمانی

هر رنگ با کیفیت بالا را می توان از روی پرایمر استفاده کرد، اما انواع خاصی از رنگ ها با گذشت زمان عملکرد بهتری دارند. بهترین رنگ مخصوص دیوار سیمانی برای استفاده در قسمت خارجی دیوار، رنگ الاستومری است. بهترین انتخاب بعدی جهت رنگ آمیزی بلوک سیمانی، رنگ براق 100٪ اکریلیک، نیمه براق یا ساتن است. سطوح داخلی می توانند هر نوع براق متناسب با دکوراسیون شما را دریافت کنند.

در فضای داخلی انتخاب رنگ شما به استفاده از دیوار، اتاق یا منطقه بستگی دارد. در صورت استفاده از رنگ تمیز و براق، نیمه براق یا ساتن، تمیز کردن و نگهداری آن آسان تر خواهد بود.

نحوه ی رنگ کردن بلوک

نحوه ی رنگ کردن بلوک

در بیشتر موارد، پرایمر و رنگ باید روی بلوک با یک پمپ و بدون هوا زده شود. این یک کار دو نفره است. پمپ 3/4 گالن در دقیقه با نوک اسپری 517 حداقل مورد نیاز است. پمپ های بزرگ حرفه ای را می توان اجاره کرد. برای قدرت و راحتی بیشتر از یک پمپ پودر شده گاز استفاده کنید.

پمپ همیشه لازم نیست، می توان از روش های استاندارد برس و غلتک استفاده کرد. روکش غلتک باید با بالاترین کیفیت باشد. رول غلتک مصنوعی ارزان به راحتی فشرده می شود و کار با آن خسته کننده خواهد بود. روکش های پشمی 100٪ بره، بهترین عملکرد را دارند. برای بلوک صاف از 3/4–1 اینچ و در بلوک شکافدار 1-1 / 2 اینچ استفاده کنید.

یک لایه یکنواخت ضخیم زده و بلافاصله با استفاده از غلتک پرایمر را فشار داده و رنگ را در منافذ بلوک پر کنید. هدف تولید سطحی است که کاملاً در برابر رطوبت پر و مهر و موم شده باشد. این روش در سطوح بلوک داخلی نیز به همان اندازه کار می کند. رنگ زدن دیوار بلوکی، کار ساده ای است، فقط کافیست که نکات بالا را مو به مو اجرا کنید.

گچ کاری بلوک سیمانی

رنگ آمیزی دیوار سیمانی

رنگ آمیزی دیوار سیمانی نیز مراحلی مشابه مراحل قبل دارد، منتها کمی زیر سازی آن سختر است اما در عوض شیار بین بلوک ندارد. برای رنگ آمیزی دیوار سیمانی همین روش رنگ آمیزی دیوار بلوکی را اجرا کنید، فقط پیش از رنگ آمیزی از خشک بودن دیوار مطمئن شوید و بتونه کاری زیادی در جهت زیرسازی صاف انجام دهید. آموزش رنگ آمیزی دیوار سیمانی طرح سنگ را حتما ببینید.

مدیر سایت

Avatar for مدیر سایت

نگار زمانی هستم، دانش‌آموخته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و در زمینه سئو، تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت می کنم. ایمیل ارتباط با من: n.zamani96@yahoo.com

نظری ثبت نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *